Citroen C3 u kosmetyczki – zmiany na 2013 rok
Pierwsza generacja Citroena C3 pojawiła się na europejskim rynku w 2001 roku zastępując model Saxo (w Polsce oferowana rok później). Trzy lata temu pojawiała się druga generacja tego modelu. Teraz C3 przeszedł kolejny lifting nadwozia.
Zaprojektowano nowy design przodu samochodu – wbudowano tu światła dzienne LED. Choć to niewielkie zmiany, to nadal front sylwetki zdominowany jest przez ogromną szybę przednią Zénith (opcja) zapewniającą wyjątkowo dobrą widoczność zza kierownicy. To wyróżnia niedużego Citroena na tle konkurentów: Suzuki Swift, Forda Fiesty czy Kia Rio. Pięciodrzwiowa, nieco stonowana w stosunku do ekstrawaganckiego DS3 wersja auta miejskiego nie jest nudna.
| Citroen C3 odmłodniał – wyraźnie pomogła mu kuracja u kosmetyczki. |
![]() |
| fot. Citroen |
Choć z tyłu zmodyfikowano tylko światła, teraz samochód wygląda nieco bardziej świeżo. W ofercie pojawiły się nowe wzory tapicerek i chromowane elementy dekoracyjne deski rozdzielczej, a zestaw wskaźników z białym podświetleniem. Producent zmienił też nieco wygląd kokpitu – teraz można zamówić go w matowej czerni, brązie lub szarości. Obszyta skórą kierownica jest spłaszczona u dołu, co stanowi nawiązanie do sportowych aut Citroena. Mnóstwo tu przydatnych schowków: w konsoli centralnej, przed fotelem pasażera czy w środkowym podłokietniku. Duże, przeszklone powierzchnie i rozpylacz zapachów mogą zachęcać do dalszych podróży. Do bagażnika C3 wejdą wakacyjne pakunki dwóch dorosłych osób – 300 litrów ustawnego kufra w zupełności wystarczy również w codziennej eksploatacji.
C3 może być wyposażony w 3-cylindrowe benzynowe silniki PureTech (pożyczone od Peugeota 208) o pojemności 1.0 VTi 68 KM i 1.2 VTi 82 KM oraz VTi 120 KM dostępna z manualną i automatyczną skrzynią biegów. W ofercie Citroena są też dwie wersje wysokoprężne, z których jedna występuje w technologii mikrohybrydowej e-HDi 90 KM z systemem Stop&Start, a drugą jest jednostka konwencjonalna HDi 70 KM. Zawieszenie nowego C3 to udany kompromis pomiędzy twardym podwoziem wpływającym na stabilność auta na szybko pokonywanych zakrętach, a komfortem, tak pożądanym przez miłośników francuskiej motoryzacji. W gamie kolorów lakierów nadwozia – do tej pory mocno ubogiej w ciekawe barwy – pojawił się atramentowy Bleu Encre.
| Muśnięty ręką stylisty Citroen C3 prezentuje się w 2013 roku całkiem nowocześnie. |
![]() |
| fot. Citroen |
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?


Zostaw komentarz: