Citroen C3 u kosmetyczki – zmiany na 2013 rok
Pierwsza generacja Citroena C3 pojawiła się na europejskim rynku w 2001 roku zastępując model Saxo (w Polsce oferowana rok później). Trzy lata temu pojawiała się druga generacja tego modelu. Teraz C3 przeszedł kolejny lifting nadwozia.
Zaprojektowano nowy design przodu samochodu – wbudowano tu światła dzienne LED. Choć to niewielkie zmiany, to nadal front sylwetki zdominowany jest przez ogromną szybę przednią Zénith (opcja) zapewniającą wyjątkowo dobrą widoczność zza kierownicy. To wyróżnia niedużego Citroena na tle konkurentów: Suzuki Swift, Forda Fiesty czy Kia Rio. Pięciodrzwiowa, nieco stonowana w stosunku do ekstrawaganckiego DS3 wersja auta miejskiego nie jest nudna.
Citroen C3 odmłodniał – wyraźnie pomogła mu kuracja u kosmetyczki. |
fot. Citroen |
Choć z tyłu zmodyfikowano tylko światła, teraz samochód wygląda nieco bardziej świeżo. W ofercie pojawiły się nowe wzory tapicerek i chromowane elementy dekoracyjne deski rozdzielczej, a zestaw wskaźników z białym podświetleniem. Producent zmienił też nieco wygląd kokpitu – teraz można zamówić go w matowej czerni, brązie lub szarości. Obszyta skórą kierownica jest spłaszczona u dołu, co stanowi nawiązanie do sportowych aut Citroena. Mnóstwo tu przydatnych schowków: w konsoli centralnej, przed fotelem pasażera czy w środkowym podłokietniku. Duże, przeszklone powierzchnie i rozpylacz zapachów mogą zachęcać do dalszych podróży. Do bagażnika C3 wejdą wakacyjne pakunki dwóch dorosłych osób – 300 litrów ustawnego kufra w zupełności wystarczy również w codziennej eksploatacji.
C3 może być wyposażony w 3-cylindrowe benzynowe silniki PureTech (pożyczone od Peugeota 208) o pojemności 1.0 VTi 68 KM i 1.2 VTi 82 KM oraz VTi 120 KM dostępna z manualną i automatyczną skrzynią biegów. W ofercie Citroena są też dwie wersje wysokoprężne, z których jedna występuje w technologii mikrohybrydowej e-HDi 90 KM z systemem Stop&Start, a drugą jest jednostka konwencjonalna HDi 70 KM. Zawieszenie nowego C3 to udany kompromis pomiędzy twardym podwoziem wpływającym na stabilność auta na szybko pokonywanych zakrętach, a komfortem, tak pożądanym przez miłośników francuskiej motoryzacji. W gamie kolorów lakierów nadwozia – do tej pory mocno ubogiej w ciekawe barwy – pojawił się atramentowy Bleu Encre.
Muśnięty ręką stylisty Citroen C3 prezentuje się w 2013 roku całkiem nowocześnie. |
fot. Citroen |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: