Ciągnik z naczepą staranował osobówkę

Do groźnie wyglądającej kolizji doszło na jednej z ulic Lublina. Co było jej przyczyną?

Samochodowa kamera zarejestrowała moment, w którym kierowca ciągnika siodłowego z naczepą zmienia pas na lewy i zaczyna wyprzedzać auto osobowe. Idzie mu to niezbyt szybko, a co gorsza decyduje się na powrót na prawą części jezdni nadal mają samochód na wysokości szoferki.

W efekcie tir uderzył w osobówkę i przez chwilę pchał ją bokiem. Jak doszło do tego zdarzenia? Kierowca ciągnika mógł mieć auto w martwym polu i go nie zauważyć. Ale czy zapomniał, że przed momentem zaczął je wyprzedzać? Według autora nagrania sprawca kolizji został ukarany mandatem w wysokości 450 zł i 6 punktami karnymi.

Najnowsze

Opel Grandland X Hybrid4 z napędem na wszystkie koła. Znamy polskie ceny!

Pierwszy model hybrydowy plug-in marki Opel z napędem na wszystkie koła dostępny jest w bogato wyposażonej wersji Elite. 300 KM i napęd na wszystkie koła, czego możemy się jeszcze spodziewać? Znamy polskie ceny!

Opel prezentuje nowy samochód hybrydowy typu plug-in (PHEV) z napędem na wszystkie koła. Elegancki Grandland X Hybrid4 z opcjonalną czarną pokrywą maski silnika oraz specjalnymi dwukolorowymi obręczami kół ze stopów lekkich uzupełnia ofertę SUV‑ów marki Opel.

Samochód wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 oraz układ dwóch silników elektrycznych dysponuje łączną mocą do 300 KM.

Zespół napędowy Grandlanda X Hybrid4 składa się z: czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa; jednostka rozwija moc 147 kW/200 KM, ma homologację WLTP, jest zgodna z normą Euro 6d‑TEMP i została specjalnie dostosowana do pracy w układzie hybrydowym; układu dwóch silników elektrycznych o mocy 80 kW/109 KM, napędu na wszystkie koła i akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh.

Przedni silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi silnik elektryczny, inwerter i mechanizm różnicowy są zintegrowane z napędzaną elektrycznie tylną osią, zapewniając napęd na wszystkie koła załączany na żądanie.

Grandland X Hybrid4 będzie oferował cztery tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy — pozwalając kierowcom wybrać charakterystykę pojazdu odpowiadającą ich preferencjom lub konkretnym warunkom jazdy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta.

Czas ładowania zależy od typu użytej ładowarki. Oprócz kabla dostarczanego wraz z pojazdem i służącego do ładowania akumulatorów z domowego gniazdka, Opel zaoferuje także urządzenia do szybkiego ładowania na publicznych stacjach oraz z ładowarek naściennych Wallbox w domu. Za pomocą takiej ładowarki o mocy 7,4 kW akumulator samochodu można naładować do pełna w około godzinę i 50 minut.

Polscy klienci już mogą składać zamówienia na Grandlanda X Hybrid4. Pierwszy model hybrydowy plug-in marki Opel z napędem na wszystkie koła dostępny jest w bogato wyposażonej wersji Elite od 192 450 zł (cena brutto w Polsce z podatkiem VAT). Pierwsze dostawy do klientów planowane są na początek 2020 roku.

W Grandlandzie X Hybrid4 dostępna będzie także nowa usługa telematyczna Opel Connect. O spokój kierowcy i pasażerów pomogą zadbać również takie funkcje, jak Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, sprawdzanie najważniejszych informacji o pojeździe poprzez aplikację, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych. 

Najnowsze

Kolejne wyzwanie czeka na Volkswagen ID.R! Czy obroni tytuł najszybszego auta elektrycznego?

Volkswagen ID.R będzie bronił tytułu najszybszego auta elektrycznego podczas „Goodwood Festival of Speed” (4-7 lipca). W ubiegłym roku podczas prestiżowego klasyka, który jest rozgrywany na południu Anglii, Romain Dumas za kierownicą elektrycznego samochodu wyścigowego ustanowił nowy rekord trasy w kategorii samochodów elektrycznych.

Francuz przejechał 1,86-kilometrową trasę Goodwood Hillclimb w zaledwie 43,86 sekundy – najszybciej od 15 lat. Zaledwie pięć tygodni po pobiciu rekordu okrążenia dla aut elektrycznych na Północnej Pętli Nürburgringu, ID.R – wyczynowy reprezentant nowej rodziny
elektrycznych modeli ID. – jest gotowy podjąć kolejne wyzwanie.

Inżynierowie skoncentrowali się na konfiguracji elektrycznego napędu ID.R specjalnie na potrzeby
krótkodystansowego wyścigu.

„Opracowaliśmy kolejną ewolucję napędu ID.R – wersję do sprintu z akumulatorami o mniejszej pojemności, aby jeszcze bardziej zmniejszyć masę własną auta” – mówi François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. 

„Goodwood Festiwal of Speed”, który po raz pierwszy odbył się w 1993 roku, awansował do miana jednej z największych imprez sportów motorowych na świecie.

Każdego roku impreza ta przyciąga około 180.000 widzów. W weekend odbywają się przejazdy pokazowe i wyścigi na czas z udziałem motocykli, samochodów rajdowych i wyścigowych oraz bolidów Formuły 1 z każdej epoki sportu motorowego.

Najnowsze

Już niedługo zaprojektujesz barwy swojego samochodu. Porsche stworzyło platformę Second Skin!

Konfigurator barw o nazwie „Second Skin” (z ang. druga skóra), który w przyszłości pozwoli projektować i urzeczywistniać spersonalizowane wzory samochodowych barw. Zobaczcie, jak wygląda pierwszy projekt nałożony na Porsche 911 RSR startujące w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w barwach „Second Skin”!

Prócz klasycznych projektów wywodzących się ze świata sportu motorowego możliwe będzie tworzenie wzornictwa inspirowanego na przykład modą i sztuką. W konfiguratorze udostępnione zostaną też oryginalne, wcześniej niedostępne kolory Porsche. Na potrzeby realizacji projektów platforma współpracuje z uznanymi artystami, studiami projektowymi, dostawcami folii i producentami farb winylowych.

Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który odbywa się już w najbliższy weekend – 15 i 16 czerwca 2019 r., będzie można zobaczyć, jak zjawiskowe potrafi być malowanie stworzone dzięki „Second Skin”. Prywatny zespół klientów Porsche – Project 1 – wystartuje w długodystansowym klasyku Porsche 911 RSR w barwach autorstwa Richarda Phillipsa. Nowojorski artysta pop-artu połączył w tym projekcie trzy swoje najpopularniejsze prace i stworzył unikalne wzornictwo, zrealizowane we współpracy z Porsche Digital oraz „Second Skin”.

Platforma „Second Skin” będzie inauguracyjnie dostępna od lipca 2019 r. pod adresem http://www.secondskin.design. Ruszą wówczas wstępne rejestracje. W konfiguratorze można projektować i zamawiać barwy nie tylko dla wszystkich obecnych modeli Porsche, ale też dla pojazdów innych marek. Koszt kompletnego malowania samochodu zaczynają się od około 4000 euro.

Najnowsze

Alpine A110S debiutuje. Mocniejszy silnik i wnętrze z charakterem.

Model A110S dołącza w gamie Alpine do A110 Pure i A110 Légende. Marka Alpine zaprezentowała topowy model dysponujący silnikiem mocniejszym o 40 KM od seryjnego A110. Sprawdzamy, jakie zmiany jeszcze proponuje odświeżony A110S!

Alpine A110S jest typowym Alpine – dwumiejscowym samochodem sportowym z umieszczonym centralnie silnikiem, który rozwija moc 292 KM przy masie pojazdu 1114 kg. Jazda tym modelem dostarcza wrażeń przy każdej prędkości. Jednocześnie samochód jest komfortowy w codziennym użytkowaniu.

A110S jest łatwy i niewymagający w prowadzeniu, co odpowiada najważniejszym założeniom serii Alpine – lekkich, kompaktowych i zwinnych samochodów o wysokich osiągach. 

Nadwozie zwraca uwagę nowymi detalami, takim jak flagi na tylnych słupkach z włókna węglowego i pomarańczowo-czarny emblemat Alpine z tyłu, pomarańczowe zaciski hamulcowe i specjalne dla wersji GT Race koła wykończone matowym lakierem, które również podkreślają kompaktową budowę samochodu

Wewnątrz i na zewnątrz zwraca uwagę wyrafinowaną stylistyką i wysokiej klasy materiałami, takimi jak włókno węglowe  i tapicerka Dinamica, które podkreślają sportowy charakter samochodu. 

Charakterystyczne niebieskie przeszycia tapicerki, typowe dla modeli A110, zostały zastąpione pomarańczowymi oraz wyrafinowaną czarną wykładziną dachu Dinamica, użytą również w osłonach  przeciwsłonecznych i panelach drzwiowych.

Obniżona o 4 mm wysokość zawieszenia optymalizuje położenia środka ciężkości samochodu i zapewnia doskonałą stabilność przy dużych prędkościach oraz natychmiastową reakcję układu kierowniczego. 

Nowe opony i różne modyfikacje podwozia sprawiają, że A110S ma własny dynamiczny charakter, odczuwalny również za kierownicą. 

Pełen charakteru czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra pozostał, ale zwiększono ciśnienie doładowania turbosprężarki o 0,4 bara, co zapewnia lepsze osiągi. Moc maksymalna 292 KM jest uzyskiwana przy prędkości obrotowej 6400 obr./min. 

Napęd jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej, 2-sprzęgłowej przekładni Getrag. Elektroniczny układ różnicowy wbudowany w hamulce umożliwia A110S bardzo ostre i natychmiastowe wyjście z zakrętu przy minimalnym obrocie kół. 

 

Najnowsze