Edyta Klim

Chiquinho – najsłynniejszy kot-motocyklista w Brazylii

Alexandre Goulart posiada uroczego kota, który ma 12 lat, waży 10 kilo, a jego ulubionym zajęciem jest wylegiwanie się na grzbiecie z łapkami do góry oraz jazda na baku motocykla. Wołają na niego Garfield.

Alexandre Goulart twierdzi, że jego kot to najczęściej fotografowany kot na świecie. Ta sława nie robi już na Chiquinho żadnego wrażenia i swobodnie może zasnąć na grzbiecie w tłumie ludzi. Może i dobrze, bo łatwego życia teraz nie ma – mieszka w Sao Conrado, niedaleko wioski olimpijskiej.

Pierwszy raz Chiquinho siedział na motocyklu w wieku 6 miesięcy, jednak miał wtedy trudność z utrzymaniem się na baku. Po kolejnych próbach tak bardzo polubił tą formę poruszania się, że teraz nie znosi samochodu. Jest już doświadczonym motocyklistą i nie boi się  wysokich prędkości, a do ochrony oczu nosi okulary.

Alexander jest żonaty i ma czworo dzieci, jednak to kota pokochał nad życie i to on zawsze pozostaje priorytetem. Jako, że Chiquinho ma nadwagę i za ruchem nie przepada, to stosuje specjalną dietę: jogurt, buraki i marchew gotowane na parze.

https://www.youtube.com/watch?v=rL1keopn4_U

Co rano kot ze swoim właścicieliem robi obchód okolicy, spacer bądź przejażdżkę na plażę, gdzie lubi się opalać, a nawet popływać! Następnie Alexandre idzie do pracy w sklepie z artykułami używanymi i wieczorem znów wspólny lans na mieście. A, że ten kot jest lokalną gwiazdą, więc nigdzie nie przejdzie niezauważony. Chiquinho jest po prostu królem Sao Conrado!

Kanał filmowy brazylijskiego Garfielda: 

https://www.youtube.com/channel/UCju9ztfzOccwGRHN4qGiGpA/videos?sort=dd&view=0&shelf_id=0

 

Najnowsze

Edyta Klim

Paula Blankenship i jej hamak na głowę

Paula Blankenship wymyśliła jak zapewnić sobie wygodne spanie w fotelu samochodu czy samolotu i postanowiła się tym pomysłem podzielić. NodPod to jej nowa marka, która startuje na Kickstarterze.

Hamak głowy pomaga utrzymać ciało pod kątem 90 stopni podczas spania w pozycji siedziącej. Koniec ze swobodnym opadaniem głowy, gdy zmoży nas sen podczas podróży – teraz możemy poczuć się swobodnie jak w łóżku:

https://www.youtube.com/watch?v=9WKlCAGESRI

Kolejnym pomysłem Pauli, na co dzień projektantki wnętrz,  jest oddychający, wiatro- i wodoodporny kompaktowy kocyk, który może nam służyć jako okrycie podczas snu. Jest on bardzo wygodny, bo dostosowany kształtem do sylwetki człowieka.

Projekt można wesprzeć przedpłatą na zamówienie NodPod – od 25$ za sam hamak, do 62$ za zestaw.

Więcej na: https://www.kickstarter.com/projects/1474114988/the-ultimate-sleep-travel-solution-nodpod

 

Najnowsze

Kobiety i motoryzacja – w Polsce więcej pracujących niż w UE

W Polsce kobiety zatrudnione w branży motoryzacyjnej stanowią prawie 35 proc. ogółu pracowników. To o 10 p.p. więcej niż wynosi średnia Unii Europejskiej - wynika z danych Eurostatu podsumowujących 2015 rok.

Co ważne, dane pokazują, że w tej stereotypowo męskiej branży, powoli, ale jednak, przybywa kobiet. W CRS Polska, firmie kontrolującej samochody i części do ich produkcji, struktura zatrudnienia od kilku lat jest stała z podziałem pół na pół pod względem płci. Udział kobiet rośnie natomiast w rekrutacjach firmy – w 2012 roku damskie życiorysy stanowiły 30 proc. wszystkich aplikacji, podczas gdy w tym roku już ponad 40 proc.

– Stereotypowo przyjęło się, że automotive jest męską branżą, bo to panowie częściej interesują się samochodami, znają się na ich i od małego spędzają czas w garażu, poznając kolejne części pojazdów. W związku z tym zatrudnianie ich w branży samochodowej wydaje się naturalne. Patrząc jednak na udział kobiet w sektorze, widać, że ten stereotyp można obalić. W Polsce co trzecia osoba zatrudniona w motobranży to kobieta, a w Unii Europejskiej co czwarta. To oznacza, że płeć żeńska stanowi sporą siłę w motoryzacji, wzmacniając ją najczęściej w tych obszarach, w których to właśnie kobiety mają lepsze predyspozycje niż mężczyźni – mówi Marzena Jurkiewicz, Prezes Zarządu CRS Polska.

Przybywa kobiet w motoryzacji, ale wolno
Jak wynika z danych Eurostatu[1], w Polsce od 2010 roku, z niewielkimi wahaniami, rośnie udział procentowy kobiet w ogólnej liczbie zatrudnionych w motoryzacji. Jeszcze 6 lat temu płeć żeńska stanowiła niecałe 30 proc. pracowników branży, by w 2015 roku osiągnąć poziom prawie 35 proc. W całej Unii Europejskiej udział ten pozostaje bez większych zmian – w 2010 roku kobiety zajmowały niecałe 23 proc. wszystkich stanowisk w motoryzacji, by pod koniec 2015 roku przekroczyć 24 proc. Warto zatem zwrócić uwagę, że zarówno pod względem różnicy między liczbą kobiet i mężczyzn w branży samochodowej, ale również tempa wzrostu odsetka płci żeńskiej w motoryzacji, Polska przewyższa Unię Europejską.

Holandia i Bułgaria na przeciwległych biegunach
Według danych Eurostatu, w 2015 roku w branży motoryzacyjnej w UE pracowało ponad 3,2 mln osób. W Polsce w automotive zatrudnionych w tym samym czasie było 255 tys. pracowników. Europejskim pionierem pod względem liczby pracujących w motobranży są Niemcy – 1,1 mln zatrudnionych, ale tylko 18 proc. z nich stanowią kobiety.

W Europie najniższy odsetek kobiet pracujących w automotive jest w Holandii. W tym kraju tylko 8 proc. zatrudnionych w motoryzacji stanowią przedstawicielki płci żeńskiej. Na drugim końcu bieguna znajduje się Bułgaria, gdzie kobiety stanowią aż 58 proc. ogółu zatrudnionych w motobranży. Polska ze swoim wynikiem na poziomie prawie 35 proc. plasuje się w połowie stawki.

Układ pół na pół w CRS Polska
W CRS Polska, który zatrudnia ponad tysiąc osób w kontroli jakości samochodów i części do nich, kobiety są tak samo liczną grupą jak mężczyźni. – W naszej firmie, ze względu na duże zapotrzebowanie na usługi kontroli jakości części motoryzacyjnych, prowadzimy nawet kilkaset rekrutacji miesięcznie. Szukamy najczęściej kontrolerów jakości, wśród których coraz liczniej reprezentowane są kobiety. Już teraz stanowią one ponad 40 proc. ogółu starających się o tę pracę, co bardzo nas cieszy, bo często to właśnie żeńska część aplikujących ma lepsze kwalifikacje – mówi Marzena Jurkiewicz, Prezes Zarządu CRS Polska. – Duży odsetek kobiet zainteresowanych pracą w naszej firmie, przekłada się na strukturę zatrudnienia, którą już od kilku lat można łatwo określić jako pół na pół – dodaje Marzena Jurkiewicz.

 

[1] http://ec.europa.eu/eurostat/web/products-datasets/-/lfsa_egan22d

Najnowsze

Kto wygrał płyty „Martyna Wojciechowska w drodze”?

Miło nam poinformować, że każdy zamieszczony komentarz konkursowy wygrał dwupłytowy album utworów, będących inspiracjami Martyny Wojciechowskiej!

Wszystkich uczestnikom gratulujemy fajnych gustów muzycznych, które w dużej mierze podzielamy 😉

Zwycięzcami płyt są:

Agnieszka Pyra
Paulina Klimczak
Ania Dąbrowska
Aneta W
Kasia
Agata

Wszystkie panie prosimy o wysłanie nam na adres konkurs@motocaina.pl swojego imienia, nazwiska, adresu do wysyłki nagrody oraz telefonu kontaktowego dla kuriera.

Gratulacje!
 

Najnowsze

BMW celuje w Maybacha

Bawarski koncern koncentruje się na ciągłym poszerzaniu swojej gamy modelowej. Najnowsze plotki mówią, że BMW zamierza jeszcze przed końcem dekady wystawić swojego konkurenta dla Maybacha.

Jak widać posiadanie w portfolio koncernu marki Rolls-Royce nie wystarcza. BMW zamierza spróbować swoich sił w walce o segment ultra luksusowych samochodów. Kilka dni temu pojawiły się informacje, że Bawarczycy zamierzają zrezygnować z Serii 6 na rzecz modelu z cyferką 8 w nazwie, a teraz przyszedł czas na kolejny model.

BMW Serii 9 zostanie wycelowane w Maybacha. Auto powstanie na tej samej płycie podłogowej co flagowa Seria 7, ale zostanie ona dodatkowo wydłużona. Zapowiedź takiego modelu mogliśmy zobaczyć dwa lata temu podczas targów motoryzacyjnych w Pekinie. BMW wystawiło wtedy koncept o nazwie Vision Future Luxury. 

Auto, które zadebiutuje przed końcem tej dekady będzie skupiało się na dostarczeniu maksymalnego komfortu dla pasażerów zajmujących tylne fotele. Dla każdego z nich znajdzie się indywidualny ekran oraz system multimedialny. 

Pod maską takiego samochodu na pewno pojawi się jednostka V12 o pojemności 6,6 litra. Póki co silnik jest dostępny w modelu M760Li xDrive, gdzie dostarcza za pomocą ośmiobiegowej skrzyni automatycznej na wszystkie koła 600 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niewykluczone, że BMW Zainstaluje pod maską silnik elektryczny, który będzie wspomagał jednostkę spalinową.

BMW nie potwierdziło jeszcze planów wprowadzenia takiego modelu, ale w zeszłym roku dyrektor zarządzający marki powiedział, że jest wielkim fanem idei poświęconej Serii 9, ponieważ marka prędzej czy później wprowadzi taki model.

Najnowsze