Chiny mają ogromny apetyt na Maybacha

Chiny mają ogromny apetyt na Maybacha

26 czerwca 2015
Państwo Środka to bardzo lukratywny rynek dla wielu producentów samochodów. Zapotrzebowanie na dobra luksusowe jest tam naprawdę ogromne. Doskonałym przykładem jest świetna sprzedaż ekskluzywnego Maybacha.

Mercedes wprowadził kilka miesięcy temu do swojej gamy Maybacha jako submodel. Niemiecki producent musiał szybko reagować na duże zapotrzebowanie właśnie na ten model w Chinach. Okazało się, że każdego miesiąca sprzedaje się tam około 500 egzemplarzy nowego Maybacha. Dla szybkiego porównania - poprzednie wcielenie luksusowej limuzyny sprzedawało się w takiej liczbie przez cały rok. I w dodatku na całym świecie, a nie tylko Chinach.

Luksusowa wersja S-Klasy kosztuje na rynku azjatyckim od 230 tysięcy dolarów. W 2003 roku Maybach 57 kosztował około 350 tysięcy dolarów. W pierwszym roku produkcji sprzedano wtedy 600 egzemplarzy. 

W lutym tego roku na rynku chińskim pojawił się Mercedes-Maybach S500 oraz S600, który miał powalczyć z takimi tuzami motoryzacyjnego luksusu jak Rolls-Royce czy Bentley. W stosunku do standardowej wersji auta, wariant ze znaczkiem Maybach oferuje więcej miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu oraz jeszcze bardziej ekskluzywne wyposażenie. 

W najbliższych latach celem Mercedesa jest przeskoczenie liczby sprzedaży i zdystansowanie wyników rywali - marki BMW i Audi - w globalnej sprzedaży. Rynek chiński może pomóc w zrealizowaniu tego celu. Mercedes-Maybach ma być w Chinach pierwszym wyborem wśród zamożnych ludzi poszukujących samochodu dla siebie.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!