Chciał przepuścić pieszą, zignorowało go 43 kierowców

Niesprawna sygnalizacja świetlna na takim skrzyżowaniu sprawia, że nietrudno o niebezpieczną sytuację. Szczególnie narażeni są w tej sytuacji piesi.

Jak uważnie polscy kierowcy obserwują drogę? Jak bardzo są przewidujący i potrafią dostosować się do nietypowej sytuacji? Gdybyśmy mieli odpowiedzieć tylko na podstawie tego nagrania, byłaby to odpowiedź bardzo przygnębiająca.

Na nagraniu widzimy trzypasmową ulicę, na której panuje duże natężenie ruchu. Autor nagrania zjeżdża na czwarty pas, służący do skrętu w lewo, i zatrzymuje się na widok kobiety z małym psem, która chce przejść na drugą stronę. Jedno auto się zatrzymało, ale na pozostałych pasach kierowcy jadą w najlepsze. My rozumiemy, że poruszając się tak ruchliwą ulicą, nie tak łatwo zauważyć z daleka pieszą i zdążyć bezpiecznie się zatrzymać. Ale zbliżając się do skrzyżowania z wyłączoną sygnalizacją nie możemy jechać jakbyśmy mieli zielone światło! Czy któryś z tych kierowców pomyślał, że na przejście może wejść pieszy, albo pojawi się jakiś pojazd wjeżdżający z drogi podporządkowanej?

Na nagraniu widać w sumie 43 samochody, których kierowcom nic takiego nawet przez myśl nie przemknęło. Żaden też nie pomyślał, że auto stojące przed przejściem dla pieszych może nie stać tam bez przyczyny. Ostatecznie piesza przeszła na drugą stronę tylko dzięki autorowi nagrania, który wysiadł z auta i zatrzymał ruch.

Najnowsze

Miłośnicy szybkich samochodów przekazali ponad 17 tysięcy złotych na rzecz hospicjów dla dzieci w całej Polsce

Ponad 50 eventów motoryzacyjnych, 12 hospicjów dla dzieci oraz ponad 17 tysięcy złotych wsparcia. Tak w wielkim skrócie prezentuje się bilans sezonu Devil-Cars – firmy, która oferuje przejażdżki luksusowymi autami po największych torach wyścigowych w naszym kraju.

Łączą spełnianie motoryzacyjnych marzeń z pomaganiem nieuleczalnie chorym dzieciom. W tym sezonie firma Devil-Cars wykorzystała swoje superszybkie samochody nie tylko do sprawiania frajdy miłośnikom luksusowych aut, ale także do niesienia pomocy najmłodszym. 

– We wszystkich miastach, w których organizowaliśmy event, zapraszaliśmy do współpracy lokalne hospicja dla dzieci. W ten sposób 10 zł od każdego sprzedanego na torze vouchera trafiało na konto organizacji zajmującej się leczeniem ciężko chorych maluchów. Ogromnie się cieszymy, że pomoc trafiła aż do 12 różnych placówek dobroczynnych – mówi Rafał Matejczyk, właściciel Devil-Cars i pomysłodawca całej akcji. – Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie na twarzach wielu doświadczonych przez los dzieci chociaż na chwilę zagościł uśmiech. 

Ze wsparcia Devil-Cars skorzystały m.in. Fundacja Gajusz, Małopolskie Hospicjum dla Dzieci, Warszawskie Hospicjum dla Dzieci, Lubelskie Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia, Podlaskie Hospicjum Dziecięce „Obok Nas” czy Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci. 

Każda impreza motoryzacyjna Devil-Cars przyciągała tłumy zainteresowanych – entuzjastów szybkich aut oraz ich rodziny. W tym sezonie na torach można było usiąść za kółkiem m.in.  Ferrari F430, Lamborghini Gallardo, Astona Martina DB9, Ariela Atoma, Nissana GTR, KTM X-BOW, Porsche 911 Carrera czy Mitsubishi Lancer Evo X. 

W tym roku firma wypuściła także grę, w której za ściganie się online można wygrać realne przejazdy do zrealizowania na torach w całej Polsce. Podczas każdej rundy oceniane są: czas, liczba zebranych odznak, a także liczba okrążeń. Raz w tygodniu liderzy rankingu w tych trzech kategoriach otrzymają vouchery na jazdę sportowym autem w realu. Co ciekawe, w grze występują modele samochodów, które znajdują się we flocie Devil-Cars. Nowe rozgrywki startują w każdą niedzielę o godzinie 18.

Najnowsze

Najczęściej kupowane samochody na świecie – top 5 bestsellerów

Publikujemy opublikował ranking najchętniej kupowanych samochodów na świecie. W pierwszej piątce znalazły się cztery japońskie auta, oferowane także w Europie, w tym dwa kompakty i dwa SUV-y. Sprawdźcie, czy wśród nich jest wasz samochód?

Na pierwszym miejscu już tradycyjnie figuruje Toyota Corolla, która w tym roku weszła z impetem na europejski rynek hybryd. Amerykańskie zamiłowanie do pick-upów zapewniło drugie miejsce w światowym rankingu Fordowi F-Series. Rosnąca popularność SUV-ów znalazła swoje odzwierciedlenie w trzecim miejscu dla Toyoty RAV4 i awansie na piątą pozycję Hondy CR-V. Czwartym najczęściej kupowanym autem jest Honda Civic.

Kolejne miejsca zajmują po kolei Volkswagen Tiguan i Golf, RAM Pick-up, Toyota Camry i VW Polo. Toyota Corolla Produkowana od 1966 roku Corolla po raz pierwszy została światowym bestsellerem w 1974 roku, a od 2004 roku utrzymuje się nieprzerwanie na pierwszym miejscu. W 2018 roku zadebiutowała 12. generacja, która do Europy trafiła w tym roku. Nowy model zaprojektowany na modułowej platformie TNGA na europejskim rynku zastąpił w Europie nie tylko Corollę 11. generacji oferowanej jako sedan, ale także Aurisa hatchback i kombi.

Nowa Corolla ma od poprzedników sztywniejsze nadwozie, niżej położony środek ciężkości i bogatsze wyposażenie. Prowadzi się stabilniej i bardziej sportowo, a gama napędów obejmuje układ hybrydowy z silnikiem 1.8 oraz nowy, 184-konny napęd hybrydowy 2.0, a także turbodoładowany silnik 1.2 i wolnossący 1.6. Od stycznia do lipca kupiono na całym świecie 713 971 egzemplarzy.

Potężny pick-up Forda to lider amerykańskiego rynku, który odpowiada za większość sprzedaży tego modelu. F-Series jest obecny na rynku od 1948 roku, a w 2014 roku zadebiutowała jego 13. generacja z nową ramą, lżejszą konstrukcją oraz regulowanym grillem, który można otworzyć dla lepszego chłodzenia lub zamknąć, by poprawić aerodynamikę. W gamie napędów znajdują się dwa silniki V6 o pojemnościach 2.7 oraz 3.0, a także 5-litrowy V8. W ciągu pierwszych 7 miesięcy roku Ford dostarczył klientom 622 867 egzemplarzy F-Series.

Najpopularniejszy SUV na świecie to jednocześnie model, który zapoczątkował segment SUV-ów z nadwoziem samonośnym. Najnowsza, piąta generacja Toyoty RAV4 powstała na nowej, modułowej platformie TNGA, wnosi do modelu niżej położony środek ciężkości, stabilne i precyzyjne prowadzenie oraz bardziej przestronne i ergonomiczne wnętrze. Najmocniejszą opcją w gamie napędów jest układ hybrydowy z silnikiem 2.5. W Europie dostępny jest także silnik benzynowy 2.0, a na innych rynkach jednostka benzynowa 2.5. RAV4 to kolejna z tegorocznych premier Toyoty. Jego sprzedaż przez 7 miesięcy wyniosła 519 894 egzemplarze, o 7,3% więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.

Drugi kompakt w światowym top 5 to Honda Civic. Obecny na rynku od 1972 roku Civic pod koniec 2015 roku doczekał się 10. generacji, który do salonów w Europie trafił w 2017 roku. Auto jest dostępne jako sedan i hatchback, a na amerykańskim rynku również jako coupe. Do wyboru są trzy turbodoładowane silniki benzynowe – 1.0, 1.5 i najmocniejszy 2.0 dla sportowej wersji Type- R. Gamę zamyka silnik Diesla 1.6. Kierowcy na całym świecie sięgnęli w tym roku (od stycznia do lipca) po 491 691 kompaktów Hondy.

Piąta generacja japońskiego SUV-a zadebiutowała na targach w Los Angeles pod koniec 2016 roku, ale na europejskim rynku pojawiła się dopiero w drugiej połowie 2018 roku. 5- lub 7-osobowy SUV był oferowany najpierw wyłącznie z 1,5-litrowym silnikiem turbo o mocy 193 KM, jednak w tym roku dołączyła wersja hybrydowa z napędem opartym na silniku 2.0 o mocy 145 KM, współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 184 KM. Pierwsze 7 miesięcy roku przyniosło Hondzie CR-V skok sprzedaży o 17,8% do liczby 455 075 egzemplarzy i awans z siódmego na piąte miejsce.

Najnowsze

Pierwsze BMW serii 2 Gran Coupé. Poważny rywal dla Mercedesa CLA?

Wydłużona, dynamiczna sylwetka, cztery bezramkowe drzwi i zachodzące daleko do wewnątrz lampy tylne, tworzące czarny nabłyszczany pas, sięgający do centralnie umieszczonego na pokrywie bagażnika logo - takie jest właśnie pierwsze w historii BMW serii 2 Gran Coupé. Znamy ceny!

MW serii 2 Gran Coupé ma długość 4526 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1420 mm. Mimo sportowo płaskiego wyglądu, wnętrze oferuje dzięki rozstawowi osi 2670 mm mnóstwo miejsca dla pasażerów oraz adaptacyjny bagażnik o pojemności 430 l.Dynamiczny przód z charakterystycznymi elementami BMW w nowej odsłonie: umieszczone nieco ukośnie w pełni diodowe reflektory z typowym czworookim obliczem BMW oferowane w wyposażeniu standardowym podkreślają charakterystyczną atrapę chłodnicy wykonaną w postaci dużego, połączonego elementu.

Sportowy model BMW M235i xDrive jest standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła xDrive, blokadę mechanizmu różnicowego Torsena, sportowy układ kierowniczy M i sportowe hamulce M. 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic zawiera również wyścigową procedurę startu (Launch Control). Na początku sprzedaży dostępny jeden silnik wysokoprężny i dwa benzynowe: od 3-cylindrowej jednostki o mocy 103 kW (140 KM) w BMW 218i przez 4-cylindrową wysokoprężną o mocy 140 kW (190 KM) w BMW 220d po najmocniejszy 4-cylindrowy silnik w BMW Group o mocy 225 kW (306 KM) w BMW M235i xDrive.Oprócz BMW M235i xDrive w ofercie będzie pięć linii stylistycznych: podstawowa, Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport.

W BMW serii 2 Gran Coupé zastosowano innowacyjne systemy wspomagające kierowcę znane z wyższych modeli marki. W Europie standardowo oferowane będzie ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania. Opcjonalne będą aktywny regulator prędkości, system asystujący kierowcy z ostrzeganiem przy zmianie pasa ruchu, przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i przez ruchem poprzecznym, a także innowacyjny asystent cofania.

BMW serii 2 Gran Coupé można otwierać i zamykać smartfonem za pomocą opcjonalnego kluczyka cyfrowego. Silnik można uruchomić, gdy smartfon znajduje się w przeznaczonym do tego miejscu. W przyszłości kierowcy nowego BMW serii 2 Gran Coupé będą mogli wysyłać punkty docelowe z różnych aplikacji bezpośrednio do systemu nawigacyjnego swojego pojazdu, zapisywać i synchronizować.

Światowa premiera będzie miała miejsce w listopadzie 2019 r. na targach Los Angeles Auto Show, a wprowadzenie na rynek rozpocznie się w marcu 2020 r. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 31 950 euro za BMW 218, 39 900 euro za BMW 220d i 51 900 euro za topowy model BMW M235i xDrive. 

Najnowsze

Jako dzieci marzyliście o legendarnej 911? Nowa polska reklama Porsche!

Nowym klipem reklamowym z udziałem modelu Porsche 911 rozpoczęło swoją kampanię wizerunkową Porsche Polska. Trzydziestosekundowa opowieść o pasji, pożądaniu i spełnionych pragnieniach emitowana będzie w październiku w kilkunastu stacjach telewizyjnych.

Klip odwołuje się do charakterystycznego dla Porsche motywu dziecięcego marzenia o legendarnym modelu 911. W kilku krótkich ujęciach widzimy dorastającego chłopca, któremu marka z Zuffenhausen towarzyszy w najważniejszych chwiliach jego życia. W finałowej scenie dojrzały mężczyzna stoi już przed swoim domem, z którego wybiega jego własny syn i razem wsiadają do modelu 911 najnowszej generacji (992).

Emocjonalna więź z Porsche jest jedną z najbardziej wyróżniających cech naszej marki – zwraca uwagę Marek Sworowski, dyrektor Porsche ds. marketingu i public relations. – Ta relacja często rodzi się już w najmłodszych latach, a zakup 911 przez dorosłych jest spełnieniem tego dziecięcego marzenia – dodaje.

Klip został nagrany w okolicach Warszawy na początku sierpnia. Muzykę do filmu skomponował Radzimir JIMEK Dębski, muzyk znany z zamiłowania do motoryzacji i ambasador Porsche. Narratorem jest słynny aktor Andrzej Seweryn.

Najnowsze