Chcesz się poczuć dobrze? Zapomnij o pocałunkach i tańcu – kup sobie samochód sportowy

Zapomnij o pocałunkach, dobrym jedzeniu lub szaleństwie na zakupach – wyniki najnowszych badań wstępnych jasno pokazują, że codzienna jazda samochodem sportowym jest jednym z najlepszych sposobów na lepsze samopoczucie i osiągnięcie emocjonalnego spełnienia.

Opracowany niedawno ranking „wysokooktanowych” czynności potwierdza, że jazda samochodem sportowym daje wyjątkową możliwość przeżywania emocjonujących doznań.

Podczas badania dokonywano pomiaru „momentów ekscytacji”, czyli chwil uniesienia, które odgrywają kluczową rolę w naszym ogólnym samopoczuciu. Uczestnicy badania kibicowali swojemu ulubionemu zespołowi piłkarskiemu, oglądali trzymający w napięciu odcinek serialu „Gra o Tron”, całowali się z ukochaną osobą lub brali udział w intensywnych zajęciach nauki tańca. Tylko jazda kolejką górską osiągnęła wyższy poziom ekscytacji w porównaniu z codziennym użytkowaniem samochodu sportowego.

We współpracy ze specjalistami od neurobiologii i projektantami firma Ford wykorzystała wyniki tych badań w praktyce, tworząc wyjątkowy model Ford Performance Buzz Car, czyli dostosowany do potrzeb model Ford Focus RS wyposażony w technologię sztucznej inteligencji, która przenosi emocje kierowcy na karoserię samochodu w czasie rzeczywistym.

„Jazda kolejką górską to dobry pomysł na zaledwie krótką chwilę emocji na najwyższym poziomie, ale nie jesteś w stanie robić tego codziennie.” – powiedział dr Harry Witchel, profesor fizjologii i ekspert ds. komunikacji niewerbalnej. „To badanie pokazuje, że jazda samochodem sportowym to coś dużo więcej, niż tylko dostanie się z punktu A do punktu B; jazda takim samochodem może być niezwykle cennym elementem codziennego rytuału, którego celem jest zapewnienie kierowcy dobrego samopoczucia.”

Uczestnicy badania, którzy siedli za kierownicą modeli Ford Focus RS, Focus ST lub Mustang, doświadczali podczas typowej przejażdżki średnio 2,1 momentów ekscytacji o wysokiej intensywności. Dla porównaniu jazda kolejką górską zapewnia 3 momenty ekscytacji, zakupy – 1,7, a oglądanie odcinka Gry o Tron lub meczu piłkarskiego – 1,5 takiego momentu. Należy jeszcze wspomnieć, że uczestnicy nie odczuwali żadnych chwil uniesienia podczas lekcji tańca, dobrej kolacji lub namiętnego pocałunku.

Dla celów związanych z przeprowadzanym badaniem firma Ford we współpracy z Designworks opracowała specjalny model Focus RS o nazwie Buzz Car:

Proces tworzenia Buzz Car – od prac koncepcyjnych, przez projektowanie po instalację oprogramowania i samo programowanie – wymagał 1400 roboczogodzin. Każdy „moment ekscytacji” doświadczany przez kierowcę – analizowany w czasie rzeczywistym przez system „emocjonalnej sztucznej inteligencji” opracowany przez Sensum, czyli czołową firmę zajmującą się rozwojem technologii emfatycznej – aktywuje oszałamiającą animację dzięki zamontowaniu w samochodzie 200 000 diod LED. Model Buzz Car wyposażony jest także w:

  • Komputer PC do gier Zotac VR GO o wysokiej wydajności
  • 110 listew oświetlenia LED o mocy 500 lumenów każda
  • 82 panele graficzne ze 188 416 indywidualnie adresowalnymi diodami LED

Badanie stanu kierowcy
Analitycy i badacze z Ford Research and Innovation Center w niemieckim Aachen już teraz sprawdzają, w jaki sposób samochody mogą lepiej zrozumieć i reagować na emocje kierowców. W ramach fundowanego przez UE projektu ‑ADAS&ME eksperci firmy Ford sprawdzają, w jaki sposób systemy montowane w samochodach mogą pewnego dnia odczytywać emocje, weryfikować poziom stresu, zmęczenia i rozproszenia uwagi kierowcy, generując ostrzeżenia, a nawet przejmując kontrolę nad pojazdem w sytuacjach zagrożenia.

„Uważamy, że jazda samochodem powinna być przyjemnym doświadczeniem” – mówi dr Marcel Mathissen, naukowiec Ford of Europe. „Realizowane przez firmę Ford i jej partnerów badania nad stanem kierowcy pomagają nam doprowadzić do sytuacji, w której poruszanie się po drogach będzie bezpieczniejsze, a jednocześnie będzie mieć pozytywny wpływ na nasze zdrowie.”

Czynność

Momenty ekscytacji *

Kolejka górska

3

Jazda samochodem

2,1

Zakupy

1,7

Gra o Tron

1,5

Mecz piłkarski

1,5

Pocałunek

0

Nauka tańca

0

Kolacja

0

* Średnia ilość momentów ekscytacji o wysokiej intensywności na uczestnika

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze