Chcesz się napić? Rób to z głową. Rusza kampania „Piłeś? Nie jedź!”
Zbliża się długi weekend majowy, czas wyjazdów za miasto i urlopowych wypraw. Niestety, to również czas, kiedy na drogach dochodzi do tragicznych wypadków. Odpowiedzialność za nie często ponoszą nietrzeźwi kierowcy.
![]() |
fot. ZP PPS |
Podczas zeszłorocznego weekendu majowego zatrzymano w sumie 2268 nietrzeźwych kierowców. Przez alkohol za kółkiem doszło do 54 wypadków. Zginęło 6 osób, 63 zostały ranne.
Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) rozpoczyna kolejną edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”. Jej celem jest przestrzeganie kierowców przed skutkami jazdy po pijanemu i zwiększanie ich świadomości – poprzez spoty reklamowe w kinach i telewizji, dystrybucję plakatów i ulotek. Akcja odbywa się przy współpracy policji, która zapowiada podczas majówki wzmożone kontrole na drogach.
W ramach tegorocznej edycji „Piłeś? Nie jedź!” spot będzie emitowany w telewizji TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Style, TVN Meteo; przed seansami filmowymi w Multikinach w całej Polsce, na ekranach LCD na uczelniach wyższych oraz w autobusach i tramwajach. Ulotki będą rozdawane kierowcom kupującym alkohol na stacjach benzynowych sieci BP. Materiały kampanii pojawią się również podczas wydarzeń organizowanych przez Polski Związek Motorowy, a dodatkowo podczas imprez plenerowych związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego kierowcy będą mogli skorzystać z symulatora dachowania oraz symulatora jazdy z modułem „prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu”.
Kampania jest organizowana od czterech lat w ramach rządowego programu „Razem bezpieczniej”.
„Poprzez kampanię „Piłeś? Nie jedź!” apelujemy do kierowców i osób im towarzyszących, aby nie podejmowali niepotrzebnego ryzyka decydując się na jazdę po spożyciu jakiegokolwiek alkoholu. Gdy w 2007 roku mieliśmy długi majowy weekend, porównywalny z tym, jaki nas czeka w tym roku, policja zatrzymała 4044 nietrzeźwych kierowców. Warto zatem podejmować prewencyjne akcje edukacyjne i kontrole policyjne, aby podczas zbliżającej się majowej przerwy te niechlubne statystyki nie zostały pobite” – mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, organizatora kampanii „Piłeś? Nie jedź!”.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: