CEO marki Volkswagen: „2020 rok okazał się przełomowy dla elektromobilności”

W minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212.000 egzemplarzy!

Mimo niełatwej sytuacji na rynku motoryzacyjnym, Volkswagen dostarczył klientom na świecie 5.328.000 aut z różnymi rodzajami napędu. Oznacza to spadek o około 15 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. W grudniu marka odnotowała większą sprzedaż, co jest charakterystyczne dla końcówki roku. W efekcie sprzedaż w grudniu okazała się tylko o 2 procent niższa od tej z bardzo dobrego pod tym względem grudnia 2019 roku.

W 2020 roku marka Volkswagen Samochody Osobowe wprowadziła do sprzedaży dziewięć nowych modeli elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Udział aut typu BEV i PHEV w łącznej sprzedaży Volkswagena w Europie zwiększył się dzięki temu do 12,4 procent; jeszcze w 2019 roku wynosił 2,3 procent.

CEO marki Volkswagen: „2020 rok okazał się przełomowy dla elektromobilności”

Najpopularniejszym modelem okazał się ID.3 z wynikiem 56.500 egzemplarzy – mimo że jego sprzedaż na różnych rynkach rozpoczęto dopiero od września. Dalej uplasowały się e-Golf z wynikiem około 41.300 sztuk i Passat GTE w liczbie 24.000 egzemplarzy. Łącznie w 2020 roku zamówiono 68.000 Volkswagenów ID.3, z których ponad 56.500 dostarczono już klientom – w tym 14.400 klientom w Niemczech.

Po ID.3 Volkswagen będzie stopniowo wprowadzał do sprzedaży na różnych rynkach kolejny model wyposażony wyłącznie w elektryczny napęd – ID.4. To pierwszy tego rodzaju samochód marki produkowany na różnych kontynentach i jako SUV auto należące do najpopularniejszej klasy aut. Udział SUV-ów w całkowitej sprzedaży Volkswagena na świecie zwiększył się z 29,8 procent w 2019 roku do 34,8 procent w roku 2020.

Najnowsze

„Drewniane” samochody na polskich drogach. Dlaczego kierowcy nadal lubią sklejkę?

Po polskich ulicach wciąż jeździ wiele drewnianych samochodów… Nie chodzi jednak o naturalne drewno, lecz o sklejkę – materiał, który jest dużo lżejszy, bardziej odporny na uszkodzenia oraz występuje w wielu różnych odmianach, tym samym pozwalając na tworzenie nieograniczonych zastosowań.

Po polskich ulicach wciąż jeździ wiele drewnianych samochodów… Nie chodzi jednak o naturalne drewno, lecz o sklejkę – materiał, który jest dużo lżejszy, bardziej odporny na uszkodzenia oraz występuje w wielu różnych odmianach, tym samym pozwalając na tworzenie nieograniczonych zastosowań. O przykładach stosowania kompozytów drewnopochodnych w motoryzacji opowiadają eksperci JAF Polska – Grzegorz Skarżyński i Iza Jarosik.

Wielu mogłoby się wydawać, że pomysł na stosowanie drewnianych konstrukcji w samochodach zniknął wraz z ostatnią Syrenką zaprojektowaną w zakładach FSO w latach 60. Tymczasem producenci najnowocześniejszych modeli samochodów – przede wszystkim dostawczych i naczep stosowanych do przewozu ładunków gabarytowych – wciąż wykorzystują kompozyty drewnopochodne, aby pojazdy te były jak najbardziej uniwersalne i funkcjonalne. „Dzięki kompozytom drewnopochodnym, zostaje obniżona masa własna pojazdu, tym samym zwiększając możliwości transportowe w przewożonej masie ładunków i ekonomię spedycji. Sklejka z racji swej wytrzymałości, nawet przy stosunkowo niewielkiej grubości zapewnia odpowiednie parametry konstrukcji.

Ponadto uzyskiwane w procesie produkcji specjalne właściwości fizyczne i mechaniczne pozwalają nie tylko na zwiększenie bezpieczeństwa, ale też na nieograniczone możliwości aranżacji pojazdu, którym podróżujemy.” – tłumaczy Grzegorz Skarżyński, ekspert JAF Polska. Paleta różnorodności Technologia wytwarzania sklejki pozwala na nadawanie finalnemu produktowi różnorodnych właściwości fizycznych oraz mechanicznych. Tego typu cechy zależą od gatunku drewna, układów fornirów, rodzaju kleju oraz sposobu wykończenia powierzchni. Przykładem jednego z najczęściej wykorzystywanych materiałów w produkcji skrzyń ładunkowych jest wodoodporna sklejka liściasta pokryta filmem fenolowym. Jak wyjaśnia Iza Jarosik, ekspert JAF Polska, na podłogi stosowana jest zwykle sklejka antypoślizgowa:

„Dzięki naklejeniu folii fenolowej z odciśniętym wzorem siatki, sklejka ta nadaje się do zastosowania w miejscach, gdzie wymagany jest zwiększony współczynnik tarcia. Dodatkowo, powierzchnia foliowana podwyższa odporność sklejki na uszkodzenia mechaniczne oraz ścieranie”. Z kolei sklejki surowe to produkt, który kochają firmy przeprowadzkowe i spedycyjne, a także przedsiębiorcy wykorzystujący swoje samochody do wszelkiego rodzaju transportów technicznych. Specjalnie wykonana zabudowa samochodu służy przede wszystkim do zabezpieczenia ścian przed uszkodzeniem przez przewożony ładunek. Pozwala to przedłużyć żywotność i zachować estetykę wnętrza na wypadek ewentualnej późniejszej odsprzedaży.  

Sklejka to również materiał, który pozwala nadać pojazdowi wyjątkowy, ekskluzywny charakter. Potwierdza to również Grzegorz Skarżyński – ekspert JAF Polska wyjaśniając, iż nowoczesne produkty takie jak cienkie i lekkie sklejki pokryte naturalnym fornirem są stosowane w wykończeniach, na przykład, nowoczesnych kamperów – „Specjalne płyty pokryte kolorowym obrzeżem  melaminowym pozwalają na wykonywanie dedykowanych zabudów, które znaleźć możemy we wszelkiego rodzaju „przenośnych” biurach – na przykład w mobilnych gabinetach diagnostyki medycznej. Sklejka ogniotrwała  bywa natomiast wykorzystywana w konstrukcjach i zabudowach popularnych food truck’ów”.

Kompozyty drewnopochodne do dziś wykorzystywane są w produkcji najnowocześniejszych modeli samochodów – zwłaszcza tych dostawczych i naczep stosowanych do przewozu ładunków gabarytowych. Dzięki stosowaniu sklejki, pojazdy są uniwersalne i funkcjonalne, doskonale dopasowując się do specyficznych warunków, tym samym służąc w wielu różnych dziedzinach życia. 

Najnowsze

Nissan prezentuje odświeżone, dwuwymiarowe logo. Na początek w salonie w Amsterdamie

Salon Nissana Van Mossel w Amsterdamie jest pierwszym punktem sprzedaży w Europie, w którym pojawiło się nowe logo.

Nowoczesny, dwumiarowy logotyp symbolizuje ciągłą ewolucję Nissana, który staje się innowacyjną marką motoryzacji przyszłości. Pierwszym modelem, na którym pojawiło się nowe logo, jest niedawno zaprezentowany Nissan Ariya.

Nissan prezentuje odświeżone, dwuwymiarowe logo. Na początek w salonie w Amsterdamie

Dopracowane w szczegółach nowe logo, obecne we wnętrzu oraz na zewnątrz firmowych salonów, jest ważnym elementem doświadczeń zakupowych klienta.

Nissan prezentuje odświeżone, dwuwymiarowe logo. Na początek w salonie w Amsterdamie

COVID-19 sprawił, że interakcje z klientami coraz częściej przenoszą się na nasze wirtualne platformy, ale tradycyjne salony dealerów są wciąż niezwykle ważne dla wielu naszych odbiorców” – podkreśla Jordi Vila, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe. „Rozwój cyfryzacji umożliwił klientom rozpoczynanie podróży zakupowej z marką Nissan w nowy i oryginalny sposób, ale salony nadal są miejscem, gdzie prowadzimy bezpośrednie interakcje i możemy samemu zapoznać się z dostępnymi produktami, technologiami i usługami. Zgodnie z naszą strategią sprzedażową dealerzy są w dalszym ciągu kluczowym punktem kontaktu. Sprawne przejście między interakcjami w internecie i salonie jest kluczowym elementem nowych doświadczeń zakupowych w marce Nissan. Chcemy kontaktować się z klientami za pośrednictwem wybranych przez nich kanałów komunikacji”.

Nissan prezentuje odświeżone, dwuwymiarowe logo. Na początek w salonie w Amsterdamie

Najnowsze

Muzeum Motoryzacji na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Gratka dla pasjonatów motoryzacji!

Wyjątkowe pojazdy zabytkowe stanęły w pawilonie nr 2 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Pasjonaci motoryzacji i historii mają okazję obejrzeć ponad 100 pojazdów, które pochodzą ze zbiorów członków, działaczy Automobilklubu Wielkopolski.

Pomysł utworzenia muzeum zrodził się dzięki wieloletniej współpracy z Automobilklubem Wielkopolski. Podobne miejsce mieściło się wcześniej w podziemiach ronda Kaponiera, ale ze względu na jego przebudowę zostało zamknięte. Zabytkowe pojazdy od lat gościły na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich przy okazji organizacji wydarzeń motoryzacyjnych takich jak: Poznań Motor Show, czy Retro Motor Show. Niestety, ze względu na zaistniałą sytuację spowodowaną pandemią koronawirusa Covid-19, targi Retro Motor Show nie mogły odbyć się w 2020 roku.

Na szczęście klasyki powrócą ponownie na teren MTP, tym razem w nieco innej formie – muzeum. Muzeum motoryzacji to wyjątkowa inicjatywa łącząca edukacyjny charakter związany z działalnością muzeów oraz możliwość spędzenia wolnego czasu w gronie najbliższych. Zapraszamy więc zarówno pasjonatów motoryzacji i historii jak również rodziny z dziećmi do odwiedzenia tego wyjątkowego miejsca – mówi Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP. Muzeum Motoryzacji na Międzynarodowych Targach Poznańskich stanowi prezentację pojazdów należących do członków naszego klubu, którzy z ogromnym zaangażowaniem podjęli się przygotowania ekspozycji w pawilonie nr. 2 na terenie MTP.

Muzeum Motoryzacji na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Gratka dla pasjonatów motoryzacji!

Cieszymy się, że mamy możliwość podzielić się naszą pasją do zabytkowych pojazdów z innymi – mówi Bartosz Bieliński, prezes Automobilklubu Wielkopolski. Wystawa została podzielona na kilka stref tematycznych: zaczynając od początku masowej motoryzacji z linią produkcyjną Henry’ego Ford’a poprzez amerykańskie klasyki, wśród których wyjątkowym eksponatem jest 113-letni REO Gentelman’s Roadster aż po inne, wyjątkowe pojazdy z całego świata.

Na stoisku Włoch wśród prezentowanych egzemplarzy będzie można obejrzeć pięknie zachowanego Fiata 118H/1500 Cabriolet z 1966 roku oraz perełkę w postaci Fiata 514 z 1929 roku a także dobrze znane motorowery – Vespy. Francja oczaruje zwiedzających m.in. pięknem Renault NN Torpedo z 1925 roku ale przede wszystkim najstarszym eksponatem na całej wystawie – rowerem Clement Safety prosto z XIX-wiecznego Paryża z 1888 roku oraz innymi nieco młodszymi pojazdami. W strefie brytyjskiej pośród pięknie zachowanych klasyków nie mogło zabraknąć MG TA wyprodukowanego w 1937 roku z 4-cylindrowym rzędowym silnikiem. Nie lada gratką będzie autobus L4C marki Saurer z 1956 roku z wysokoprężnym silnikiem, pochodzący ze Szwajcarii jednak wykorzystywany również w komunikacji angielskiej.

Muzeum Motoryzacji na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Gratka dla pasjonatów motoryzacji!

W części muzeum dedykowanej naszym zachodnim sąsiadom zobaczymy podział motoryzacji na RFN i NRD, rozdzielonej murem berlińskim. Perełkami w tej części są: Mercedes W108/280SE z 1971 roku, BMW E9 z 1973 roku czy DKW F-5 z 1936 roku oraz ciekawa kolekcja trabantów. Nie zabraknie oczywiście kultowych samochodów z czasów PRL-u, takich jak: Warszawy, Fiaty 125p, 126p, Tarpany czy Żuki.

Muzeum Motoryzacji na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Gratka dla pasjonatów motoryzacji!

W otoczeniu trzepaka, campingu i innych przedmiotów z lat 60, 70 i 80-tych tworzą wyjątkowy klimat wystawy. Oprócz klasycznych samochodów osobowych znajdziemy również wojskowe pojazdy opancerzone oraz motocykle wykorzystywane podczas II Wojny Światowej. W muzeum każdy znajdzie coś dla siebie, dlatego zapraszamy wszystkich, którzy chcą spędzić mile czas w otoczeniu pięknych zabytkowych pojazdów.

Najnowsze

Porsche Boxster 25 Years – hołd dla prototypu z 1993 roku. Ile kosztuje?

Porsche świętuje 25. urodziny gamy swoich roadsterów, prezentując specjalny, jubileuszowy wariant Boxster 25 Years.

Limitowana edycja jest ograniczona do 1250 egzemplarzy na całym świecie i bazuje na odmianie GTS 4.0, napędzanej 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 4,0 litrów i mocy 294 kW (400 KM).

Boxster 25 Years na liczne sposoby nawiązuje do designu koncepcyjnego Porsche Boxster, które debiutowało podczas salonu samochodowego w Detroit w 1993 r., zapowiadając historię sukcesu dwumiejscowego samochodu z otwartym nadwoziem. Jego produkcyjna wersja, wizualnie bardzo zbliżona do prototypu, pojawiła się w 1996 r. Jak dotąd model doczekał się czterech generacji, wyprodukowanych w łącznej liczbie 357 tysięcy sztuk.

Porsche Boxster 25 Years - hołd dla prototypu z 1993 roku. Ile kosztuje?

Na dachu widnieje wytłoczony napis „Boxster 25”. Zarówno wykończenie kabiny, jak i poszycie dostępne są także w kolorze czarnym. Poszerzona lista standardowego wyposażenia limitowanej edycji obejmuje między innymi pakiet elementów dekoracyjnych kokpitu z aluminium, sportowe fotele z 14-kierunkową regulacją elektryczną, listwy progowe z napisem „Boxster 25” oraz wielofunkcyjną, sportową kierownicę GT ze skórzanym wykończeniem i funkcją podgrzewania.

Nowe Porsche Boxster 25 Years można już zamawiać. Pierwsze samochody trafią do salonów pod koniec marca 2021 r. Ceny modelu rozpoczynają się od 459 tys. zł z VAT.

Porsche Boxster 25 Years - hołd dla prototypu z 1993 roku. Ile kosztuje?

Jednostka napędowa jubileuszowej edycji to generator czystej euforii: 6-cylindrowy bokser 718 Boxster GTS 4.0 o pojemności 4,0 litrów jest również wykorzystywany – jako wariant o wyższej mocy – w purystycznym 718 Spyder. Swoboda reakcji, niespotykany sposób oddawania mocy i bogate brzmienie sprawiają, że wysokoobrotowy wolnossący silnik rozwijający 400 KM gwarantuje wyjątkowo emocjonujące wrażenia z jazdy. Boxster 25 Years jest oferowany z 6 stopniową skrzynią manualną lub z automatyczną 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Porsche (PDK).

Porsche Boxster 25 Years - hołd dla prototypu z 1993 roku. Ile kosztuje?

W specjalnym wydaniu model osiąga prędkość maksymalną 293 km/h, a w połączeniu ze skrzynią PDK i standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 s. Standardowe elementy wyposażenia obejmują sportowe zawieszenie z Porsche Active Suspension Management (PASM) i zmniejszonym o 10 mm prześwitem oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną „szperą” (dyferencjałem o ograniczonym poślizgu).

Najnowsze