Ceny Alpine A110 Pure i Alpine A110 Légende w Polsce

Modele A110 Pure i Légende wzbogacają standardową ofertę marki Alpine. Dwie nowe wersje pozostają wierne ponadczasowym kanonom marki Alpine - są kompaktowe, lekkie i niezwykle zwrotne.

Marka Alpine została założona w 1955 roku przez Jeana Rédélé, pasjonata sportów motorowych. Alpine stało się legendą po tym, jak A110 „Berlinette” zwyciężyło dwie edycje rajdu Monte Carlo w 1971 i 1973 roku. Dzisiaj Alpine powraca z nowym samochodem sportowym A110.

Obie odmiany auta mają taką samą charakterystykę techniczną jak A110 Première Edition: tę samą aluminiową konstrukcję, silnik 1,8 l o mocy 252 KM umieszczony centralnie oraz przednie i tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami trójkątnymi.

Wraz z nowymi wersjami marka Alpine wprowadza trzy nowe kolory nadwozia, dostępne w opcji: Biel Opalizująca, Niebieska Otchłań i Szary Tonnerre. Pełna paleta kolorów lakieru obejmuje również kolory Niebieski Alpine i Głęboka Czerń, które już były proponowane w modelu Première Edition.

Wszystkie wersje A110 są objęte trzyletnią gwarancją producenta (lub do 100 tys. km), z możliwością przedłużenia do czterech lub pięciu lat.

A110 Pure – cena od 234 000 zł
Model A110 Pure jest nastawiony na sportową jazdę i bezpośredni kontakt kierowcy z samochodem. Jest lekki, wyposażony w kubełkowe fotele Sabelt o masie 13,1 kg i 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. W efekcie A110 Pure waży poniżej 1100 kg. W kabinie sportowy charakter modelu podkreśla tapicerka ze skóry i mikrofibry oraz wykończenie włóknem węglowym w kolorze matowym. A110 Pure jest wyposażone w przełącznik trybów jazdy, który oferuje trzy opcje: Normal, Sport i Race. Wyposażenie seryjne obejmuje również klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, aplikację Alpine mySPIN oraz przednie i tylne oświetlenie w technologii LED.

W opcji proponowane są wysoko wydajne hamulce Brembo, aktywny sportowy układ wydechowy i 18-calowe obręcze kół o dwóch różnych wzorach. Jeśli chcemy używać samochód do codziennej jazdy, można wybrać fotele Comfort z regulacją 6 parametrów, dwie wersje systemu audio Focal oraz system wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą wideo.

A110 Légende – cena od 256 000 zł
A110 Légende ma charakter GT. To najbardziej elegancka i wyrafinowana wersja A110. Wyróżnia się fotelami z regulacją 6 parametrów, tapicerką ze skóry w kolorze czarnym lub brązowym i systemem audio Focal. Wnętrze wykończone lakierowanymi elementami z włókna węglowego i 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich podkreślają wyrafinowanie wersji Légende. Czujniki parkowania z kamerą cofania zapewniają zwrotność i łatwość użytkowania w jeździe na co dzień. Specjalne dwukolorowe obręcze kół „Légende” to ukłon w kierunku pierwowzoru – modelu A110 Berlinette 1600S. W opcji dostępne są też dwa dodatkowe wzory 18-calowych obręczy kół.

Podobnie jak A110 Pure, A110 Légende wyposażony jest seryjnie w możliwość wyboru trzech trybów jazdy, klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, replikację ekranu smartfonu Alpine mySPIN oraz przednie i tylne oświetlenie w technologii LED.

Wyposażenie modelu A110 Légende można wzbogacić o system audio Focal Premium, uzupełniający istniejący system z dwoma głośnikami głównymi i dwoma wysokotonowymi o dodatkowy subwoofer. Są również dostępne aktywny sportowy układ wydechowy oraz podgrzewane siedzenia.

Najnowsze

Sejm uchwalił zmiany w Ustawie o transporcie drogowym oraz nową Ustawę o tachografach

Sejm uchwalił zmiany w Ustawie o transporcie drogowym oraz nową Ustawę o tachografach. W związku z tym już niedługo kary nakładane na polskich przewoźników podczas kontroli drogowej wzrosną do 12 tys. złotych. Pojawią się także nowe sankcje m.in. za przekraczanie czasu pracy w porze nocnej i błędy w obsłudze tachografu.

Najważniejsze dla przewoźników są przede wszystkim zmiany w taryfikatorze. Taryfikator zostanie dostosowany do unijnego rozporządzenia 403/2016 i będzie zawierał podział naruszeń na poważne (PN), bardzo poważne (BPN) i najpoważniejsze (NN). Pojawią się kary za naruszenia, których do tej pory w Polsce ITD nie nakładało sankcji, np. za brak wpisu kraju rozpoczęcia/zakończenia pracy w tachografie cyfrowym, czy przekroczenie 10 godzin czasu pracy wykonywanej w porze nocnej. Jedna z surowszych kar dotyczy ewidencjonowania czasu pracy:

Fałszowanie ewidencji czasu pracy lub odmowa udostępnienia jej kontrolerom – 8000 zł

Maksymalna kara dla przedsiębiorcy podczas kontroli drogowej wzrośnie z 10 000 zł do 12 000 zł

Istotną kwestią jest zmiana trybu nakładania kar na osoby zarządzające transportem z wykroczeniowego na administracyjny. Maksymalna kara za wszystkie naruszenia dla osoby zarządzającej również się zmieni i będzie wynosić 3000 zł. Doprecyzowane zostaną przepisy odnoszące się do postępowań w sprawie oceny dobrej reputacji przewoźnika w celu np. uruchamiania procedury za najpoważniejsze naruszenia, których kierowcy dopuścili się w innych krajach – dodaje Mateusz Włoch, ekspert ds. rozwoju i szkoleń INELO.

Zgodnie z informacją Ministerstwa, ważne zmiany pojawią się również w przypadku transportu intermodalnego. Projekt przewiduje ponadto, że w przypadku wykonywania operacji transportu intermodalnego (przewóz ładunków wykorzystujący więcej niż jeden rodzaj transportu) wysyłający będzie musiał sporządzić i przekazać przewoźnikowi drogowemu deklarację, w której prawidłowo określona zostanie masa kontenera lub nadwozia wymiennego. Przewoźnik drogowy, na żądanie uprawnionego organu kontroli (np. Inspekcji Transportu Drogowego), będzie musiał okazać taką deklarację.

Nowa Ustawa o tachografach
Proponowane zapisy umożliwią m.in. wdrożenie nowych tzw. inteligentnych tachografów, jak również ograniczają zjawisko manipulacji, m.in. poprzez nowe zasady ich instalacji, naprawy i sprawdzania. Nowa ustawa dostosowuje polskie przepisy do wymagań europejskich takich jak np. rozporządzenie 165/2014 oraz wprowadza spójność przepisów w obszarze tachografów, które były do tej pory rozproszone w różnych aktach. Jednym z najważniejszych zapisów, wpływających bezpośrednio na podniesienie bezpieczeństwa na drogach, będzie wprowadzenie zakazu reklamowania oraz sprzedaży urządzeń, przedmiotów i oprogramowania służącego do manipulowania tachografami:

Art. 50. Kto, wbrew art. 25, produkuje, dystrybuuje, reklamuje, sprzedaje lub w inny sposób udostępnia urządzenia, przedmioty lub oprogramowanie wykonane lub przeznaczone do celów podrabiania lub przerabiani a danych rejestrowanych przez tachograf – podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Kolejną istotną zmianą będą nowe zasady kontroli np. poprzez kierowanie pojazdów w przypadku podejrzenia manipulacji przez inspektora do zatwierdzonego warsztatu, gdzie zostanie przeprowadzona szczegółowa kontrola instalacji pojazdu. W przypadku gdy kontrola nie wykaże nieprawidłowości jej koszty pokryje wojewoda – mówi Mateusz Włoch.

Ważne zmiany czekają również warsztaty, które odgrywają istotną rolę w kontekście bezpieczeństwa tachografów. Zaproponowane rozwiązania mają zwiększyć wiarygodność tych podmiotów oraz ograniczyć ryzyko popełniania przez nich oszustw.

Kiedy nowe przepisy zaczną obowiązywać?
Projekty ustaw trafią teraz do Senatu, a po zatwierdzeniu, do podpisu przez Prezydenta. Następnie ustawy zostaną ogłoszone w Dzienniku Ustaw, a większość nowych przepisów zacznie obowiązywać po 30 dniach od publikacji. Jeżeli Senat nie wniesie dodatkowych zmian, nowe przepisy mogą zacząć obowiązywać już w połowie wakacji.

Najnowsze

Marzena Chrostek wraca do startów w Pucharze Polski Supermoto!

W dniach 7-8 czerwca, na torze Poznań, odbędzie się runda Mistrzostw Europy, Mistrzostw Polski i Pucharu Polski Supermoto. Pojawi się na niej utytułowany zawodnik, ale i nasza zawodniczka - Marzena Chrostek.

Nieoficjalnie dowiedziałyśmy się, że wśród zawodników reprezentujących nas w Mistrzostwach Europy Supermoto pojawi się nasz rodak – „Maniek” Wojciech Mańczak, utytułowany zawodnik Mistrzostw Polski.

Swój start w Pucharze Polski Supermoto zapowiedziała Marzena Chrostek, redaktor motocaina.pl, która w sezonie 2017 wywalczyła 4. miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Polski – jako jedyna kobieta w klasie męskiej. Marzena z przyczyn zdrowotnych nie wystartowała w pierwszej rundzie bieżącego sezonu Pucharu, co zdecydowanie utrudni jej zajęcie wysokiej lokaty w klasyfikacji generalnej, natomiast deklaruje walczyć dzielnie w pozostałych 3 rundach.

Nasza zawodniczka ściga się na  KTM EXC450 w specyfikacji Supermoto. Reprezentuje barwy KTM Duust.co.

 

Najnowsze

Nowe Audi Q8

Audi Q8 łączy w sobie czterodrzwiowe coupé z wszechstronnością dużego SUV’a. Bogato wyposażone, połączone z siecią i z możliwością jazdy off-road. Na rynkach europejskich Audi Q8 pojawi się w trzecim kwartale roku 2018.

Audi Q8 ma 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości – SUV coupé, jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Prawie 3 metry rozstawu osi sprawiają, że samochód ten oferuje przestronne wnętrze, bijące na głowę bezpośrednich konkurentów pod względem najważniejszych wymiarów, w tym długości wnętrza i miejsca nad głową. Na życzenie dostępny jest system trzech przesuwanych wzdłuż foteli z tyłu. Ze złożonymi oparciami z tyłu przestrzeń bagażowa kryjąca się pod potężną klapą bagażnika ma 1755 litrów.

Nowy wygląd rodziny Q: stylistyka zewnętrzna
Osłona chłodnicy Singleframe w ośmiokątnej stylistyce, prezentuje nowe oblicza rodziny pojazdów serii Q. Całość wygląda jakby opierała się o blistery quattro umieszczone powyżej nadkoli, w których mogą kryć się nawet 22-calowe koła. Wiele detali przywodzi na myśl stylistykę pierwszego Audi quattro. Spojler, listwy nadkoli, listwy drzwi i dyfuzor mają kontrastowe kolory.

Drogę przed samochodem oświetlają standardowe reflektory diodowe lub dostępne opcjonalnie reflektory diodowe HD Matrix LED. Światła tylne połączone są ze sobą wąskim, świetlnym pasmem. Podobnie jak to było w modelu Audi quattro, tłem dla tego pasma jest czarna powierzchnia. W Audi Q8 można aktywować różne funkcje świetlne i oglądać je stojąc na zewnątrz auta. Właściciel samochodu musi jedynie w tym celu pobrać na swego smartfona aplikację myAudi.

Sportowe odczucia z jazdy: zawieszenie i układ jezdny
Audi to quattro, a quattro to Audi. Czysto mechaniczny centralny dyferencjał standardowo przenosi moc silnika na oś przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeśli zachodzi taka potrzeba, przekierowuje więcej momentu obrotowego na oś z lepszą trakcją. To, że Audi Q8 wyjeżdża poza utwardzone drogi, to zasługa 254 mm prześwitu, krótkich zwisów i systemu kontroli nachylenia. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia jest w tym aucie standardem. Opcjonalnie, w zestawieniu z komfortowym lub sportowym zestrojeniem, Audi oferuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia. W zależności od sytuacji drogowej lub od preferencji kierowcy, może ono podnieść całą karoserię o ok. 90 milimetrów.

Obok standardowego, progresywnego układu kierowniczego, zmieniającego przełożenie na bardziej bezpośrednie w zależności od kąta skrętu kierownicy, Audi oferuje również opcjonalny układ czterech kół skrętnych. Układ ten może przy małych prędkościach skręcić koła tylne pod kątem max. 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu, co poprawia zwrotność samochodu. Może również skręcić je pod takim samym kątem w kierunku tym samym co kierunek skrętu pojazdu przy prędkościach wyższych. To z kolei wpływa na poprawę stabilności na drodze.

Wszystkie systemy jezdne są szczególnie wydajne dzięki nowej technice mild hybrid (MHEV). 48-woltowy podstawowy układ elektryczny zawiera dwa bardzo ważne moduły: akumulator litowo-jonowy oraz alternator-rozrusznik. Podczas hamowania system ten może odzyskać nawet 12 kW mocy i przekazać ją do akumulatora. Technika MHEV pozwala na długie fragmenty jazdy w trybie tzw. żeglowania, z wyłączonym silnikiem. W takiej sytuacji, system start-stop zaczyna działać przy prędkości 22 km/h.

Nowa klasa premium: wnętrze
Centralnym elementem wnętrza jest dotykowy, górny wyświetlacz systemu MMI touch response. Mający wygląd czarnego panelu ekran, gdy jest wyłączony idealnie zlewa się z również czarną powierzchnią otoczenia. W ciemnościach, opcjonalne oświetlenie konturowe wyznacza kontury linii stylistycznych wnętrza i podświetla trójwymiarowy, wycięty laserowo symbolczterech pierścieni ponad schowkiem na rękawiczki. Inne dostępne opcje dla wnętrza pojazdu, podkreślające jego elegancką atmosferę, to dopasowujące się do pasażera, wentylowane fotele konturowe z funkcją masażu, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja oraz pakiet poprawiający jakość powietrza wewnątrz. Wszystkie wskaźniki wyświetlane są na ekranie w pełni cyfrowego kokpitu – Audi virtual cockpit. Na ekranie o przekątnej 12,3 cala wywołać można z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej dwa widoki. Opcjonalna wersja plus oferuje widok trzeci – bardzo sportowy.

Najnowsze

Goodc

Z Kenii dookoła świata!

Dos Kariuki i Joan Wamuyu to kenijska para motocyklistów, która ma zamiar wyruszyć 2 lipca w podróż dookoła świata! To pierwsza taka podróż w historii krajów afrykańskich.

Kenijska para ma ambitny plan: 7 kontynentów, 50 krajów, 110.000 km w 3 lata, na dwóch motocyklach. Cały pomysł powstał w ich głowach w 2016 roku, kiedy mieli już za sobą dłuższe, samotne wyprawy motocyklowe:

– Chcemy poznawać świat na własne oczy, tworzyć własne doświadczenia, cieszyć się obcymi krajami, kulturami i tradycjami. Chcemy również opowiedzieć światu o naszej ukochanej Kenii. Chcemy, aby ludzie usłyszeli historię Kenii od Kenii. Z tego powodu rezygnujemy z pracy, sprzedajemy swoje rzeczy, żegnamy się z naszymi rodzinami i przyjaciółmi na 3 lata, począwszy od 2 lipca 2018 roku – piszą na swojej stronie podróżnicy.

To pierwsi w historii motocykliści z krajów afrykańskich, którzy zdecydowali objechać świat na motocyklach. W tym celu porzucili pracę i sprzedali dobytek, a w Kenii pod opieką rodziny pozostawiają dwóch nastolatków. A to właśnie miłość do podróży i motywacja ze strony dzieci popchnęły realizację tego celu do przodu.

Para nie miała czasu na zorganizowanie sponsorów, ale wierzy, że w czasie podróży będzie mogła liczyć na jakieś wsparcie finansowe. Będą przecież takimi kenijskimi ambasadorami w krajach całego świata i z pewnością ich podróż nie pozostanie niezauważona.

Strona wyprawy to: http://throttleadventures.com

 

Najnowsze