Joanna Szymków-Matuszewska

Bridgestone atakuje zimę nową oponą – Blizzak LM005 dostępna już na jesieni 2019!

Choć właśnie żegnamy się na kilka najbliższych miesięcy z zimowymi oponami, to już teraz prezentowane są najnowsze modele ogumienia na jesienno-zimowe słoty.

Mimo letniej temperatury (17 stopni Celsjusza pod koniec lutego!), miałyśmy możliwość przetestowania na Torze Jastrząb najnowszego zimowego produktu marki Bridgestone – opony zimowej Blizzak LM005, która wejdzie na rynek jesienią 2019 roku. Jako że nowa opona Bridgestone jest oponą z segmentu premium, producent zadbał o odpowiednie warunki do testowania, a więc o … śnieg.

Najnowszą oponę Bridgestone mogłyśmy przetestować na błocie pośniegowym, podczas tradycyjnego testu łosia oraz w trakcie podjazdu pod górę i zjazdu ze wzniesienia. W obu tych testach opona Blizzak LM005 poradziła sobie z trudnymi warunkami bezbłędnie.

Czym się wyróżnia ta opona na tle innych? Jak podaje producent – unikalną rzeźbą bieżnika i najnowocześniejszą mieszanką Nano Pro-tech, które zapewniają kierowcom kontrolę i bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach. 

Opony Blizzak LM005 gwarantują optymalną skuteczność na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Opona ta została stworzona bowiem w odpowiedzi na badania przeprowadzone pośród 20 000 kierowców w całej Europie, uwzględniając ich oczekiwania. Dzięki temu nowe ogumienie zapewnia im kontrolę i bezpieczeństwo w każdych warunkach zimowych, zwłaszcza na śniegu i lodzie. Nowa opona zimowa japońskiego koncernu oferuje najlepszą w klasie przyczepność i skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni – w polskich warunkach zimowych taka cecha jest znacząca, w szczególności, gdy weźmie się pod uwagę, że w ostatnich latach zimy są bardziej mokre niż śnieżne. Jednak nawet w warunkach typowo zimowych, opona Blizzak LM005 znalazła się w czołowej dwójce w branży pod względem hamowania na zaśnieżonej nawierzchni, właściwości trakcyjnych na śniegu i hamowania na oblodzonej nawierzchni (powyższe wg testów TÜV SÜD).

Zastosowana w najnowszej oponie Bridgestone mieszanka Nano Pro-tech™, gwarantuje wysoką zawartość krzemionki dla lepszej wydajności na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. Krzemionka zapewnia oponie elastyczność nawet przy bardzo niskich temperaturach, co pozwala osiągnąć maksymalną przyczepność. To w połączeniu z unikalnym wzorem bieżnika jest receptą na sukces japońskiego producenta. Większa liczba bocznych rowków na barku opony pozwala lepiej „wgryźć się” w śnieg i lód oraz optymalizuje nacisk kontaktowy klocków barkowych opony podczas hamowania. Z kolei większa wolna przestrzeń na środku bieżnika służy do lepszego odprowadzania wody i wychwytywania śniegu. Zastosowanie rowków o zygzakowatym kształcie poprawia przyczepność śniegu w rowkach do śniegu na drodze.

Co istotne dla kierowców – opracowane i wyprodukowane w Europie opony Bridgestone Blizzak LM005 będą dostępne od 2019 roku w 116 rozmiarach (od 14’’ do 22’’), a od 2020 roku w kolejnych 40. Tym samym linia produkcyjna pokrywa 92 % zapotrzebowania rynkowego oraz 90 procent w przypadku felg o dużej średnicy 17” i powyżej i obejmuje większość samochodów osobowych i nieterenowych SUV-ów. Dodatkowo opona będzie też produkowana w 24 rozmiarach unikalnej technologii DriveGuard Run-Flat Technology (RFT) opracowanej przez Bridgestone, która nawet w przypadku uszkodzenia opony pomaga kierowcy zachować kontrolę i nadal prowadzić bezpiecznie nawet przez 80 km przy prędkości do 80 km/godz.

Do zakupu zimówek mamy nadzieję, nie trzeba naszych czytelników specjalnie namawiać, ale jeśli jeszcze się wahacie, to liczymy na to, że ten artykuł was przekonał, że dobra zimowa opona to przede wszystkim bezpieczeństwo, ale też o wiele lepsza przyczepność na ślioskiej drodze. Nowa opona japońskiego koncernu te właściwości zapewnia na najwyższym poziomie, o czym mogłyśmy przekonać się osobiście.

Badania przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone w okresie od października do listopada 2018 r. w centrum ATP w Papenburgu (Niemcy) w zakresie testów na suchej i mokrej nawierzchni oraz w centrum SPG w Szwecji w zakresie badań na śniegu i lodzie, przy użyciu samochodu VW Golf 1.6 VII z oponami o rozmiarze 195/65 R15. Osiągi opony Blizzak LM005 w zestawieniu z głównymi konkurentami w tym samym segmencie: Continental WinterContact TS860, Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip 9, Pirelli Cinturato Winter. Opony konkurencji zakupione na rynku europejskim przez organizację TÜV SÜD. Nr załącznika ze sprawozdaniem: [713139853-BM].

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze