Brązowy medal dla Warszawy
Firma TomTom opublikowała wyniki rocznego raportu Congestion Index 2012, który precyzyjnie mierzy poziom zatłoczenia dróg w 161 miastach na pięciu kontynentach i porównuje te wyniki z 2011 rokiem. Z raportu wynika, że Warszawa jest trzecim najbardziej zakorkowanym miastem w Europie.
W raporcie zostały uwzględnione najważniejsze europejskie metropolie powyżej 800 000 mieszkańców.
Z europejskiej części globalnego raportu wynika, że średni poziom zatłoczenia w Warszawie w 2012 roku wyniósł 42 proc. Oznacza to, że średni czas podróży w stolicy Polski był dłuższy o 42 proc. niż wtedy, gdy ruch przepływał swobodnie.
Korki utrudniają życie warszawskim kierowcom |
![]() |
fot. materiały prasowe
|
W szczytach porannym i wieczornym poziom zakorkowania wynosił 84 proc. i 88 proc. odpowiednio. Takie wyniki uplasowały Warszawę na trzecim miejscu spośród 59 europejskich miast, objętych raportem. Największe spowolnienie ruchu przypadało na poniedziałkowe poranne godziny szczytu oraz wieczorne godziny szczytu w piątki. Najbardziej zakorkowanym dniem w Warszawie był 18 grudnia 2012, było to związane z opadami śniegu (w nocy z poniedziałku na wtorek), które znacznie spowolniły ruch w mieście. Co pocieszające, ogólny poziom zakorkowania w 2012 roku w Warszawie spadł o 5 proc. w porównaniu do 2011 roku. Oznacza to, że jeśli w 2012 codziennie podróżowaliśmy pół godziny, to w korkach spędziliśmy 105 godzin zamiast 110, które przestaliśmy w 2011 roku.
Najbardziej zakorkowanym miastem w Europie w 2012 była Moskwa. Średni czas podróży w stolicy Rosji był dłuższy o 66 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, i o 106 proc. dłuższy podczas porannych godzin szczytu. Wieczorem czas podróży wydłużał się o 138 proc.
Na drugim miejscu uplasował się Stambuł. Średni czas podróży w tureckiej stolicy był dłuższy o 55 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, oraz o 80 proc. podczas porannych godzin szczytu. W szczycie wieczornym czas spędzony za kierownicą wydłużał się o 125 proc.
Kolejne miejsca zajęły Marsylia, Palermo, Stuttgart, Paryż, Rzym, Hamburg oraz Bruksela.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: