Brabus 850 6.0 Biturbo – sedan z piekła rodem
Mercedes Klasy E w wersji Brabus E V12 już od blisko dwudziestu lat króluje w segmencie superszybkich sedanów. W najnowszym wydaniu model ten legitymuje się mocą aż 850 KM, przy czym mocarną jednostkę V12 znaną z poprzedników zastąpiono motorem V8.
Podstawą konstrukcji jest silnik ze standardowego Mercedesa E 63, który inżynierowie z Brabusa „rozwiercili” z 5,5 do 6 litrów, stosując dodatkowo dwie zmodyfikowane turbosprężarki oraz nowy kolektor dolotowy i wydechowy. Dzięki licznym zmianom parametrów technicznych jednostka pracująca pod maską Brabusa 850 6.0 Biturbo generuje 850 KM przy 5400 obr./min. i aż 1450 Nm momentu obrotowego w przedziale od 2500 do 4500 obr./min. Z uwagi na ogromne przeciążenia, jakie są przenoszone na podzespoły auta, maksymalna wartość momentu w autach przeznaczonych do ruchu ulicznego została jednak ograniczona do 1150 Nm.
Galeria zdjęć samochodu Brabus 850 6.0 Biturbo tutaj. |
Monstrualny silnik otrzymał do pary zmodyfikowaną skrzynię SPEEDSHIFT MCT o siedmiu przełożeniach, która przekazuje napęd na tylną oś lub na wszystkie cztery koła. W pierwszym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, a w odmianie 4Matic tylko 3,1 sekundy. Producent określa prędkość maksymalną w przedziale od 300 do ponad 350 km/h – wszystko zależy od zastosowanych opon, przełożeń skrzyni biegów i ustawień komputera sterującego pracą silnika.
Brabus 850 6.0 Biturbo |
fot. Brabus |
Co ciekawe, Brabus udziela na silnik trzyletniej gwarancji z limitem przebiegu 100 000 kilometrów.
Brabus 850 6.0 Biturbo jest oferowany w wersji sedan i kombi, a wraz ze zmodyfikowaną jednostką napędową klient otrzyma pełny pakiet aerodynamiczny nadwozia, wykonane od podstaw obręcze aluminiowe (nawet 20-calowe) oraz ekskluzywnie wykończoną kabinę pasażerską.
Źródło: Brabus, informacja Mototarget.pl
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: