Bolt stworzył zawieszki zapachowe do aut. Ich kształt jest symboliczny, a zapach relaksujący

Relaksujący zapach lawendy, uspokajający olejek pomarańczowy oraz kojący olejek ylangowy - Lawendowe Love to łagodząca nastroje społeczne kompozycja zapachowa, dzięki której Polacy może zaczną się wreszcie do siebie uśmiechać.

Od dziś w wybranych autach Bolt można znaleźć zapachy samochodowe w formie zawieszki. Stworzona specjalnie na potrzeby Bolt kompozycja naturalnych olejków eterycznych – Lawendowe Love – pozwoli pasażerom i kierowcom na chwilę relaksu tak potrzebnego po miesiącach narastających problemów społecznych. Zawieszka kształtem nawiązuje do terytorium Polski, aby przypomnieć, że znajdzie się w niej miejsce dla wszystkich. 

Z jednej strony widzimy, że narastające podziały w społeczeństwie przyczyniają się do eskalacji negatywnych postaw i zachowań. Z drugiej – wiemy, że każdego dnia podróżują z nami dziesiątki tysięcy osób. Jeśli aromaterapia może wpłynąć na nastrój człowieka, to być może wpłynie też na nastrój społeczeństwa. Skoro nic innego nie działa, to naszym zdaniem warto spróbować – komentuje Maksymilian Malicki, Global Brand Manager w Bolt.

Bolt stworzył zawieszki zapachowe do aut. Ich kształt jest symboliczny, a zapach relaksujący

Aromaterapia jest znaną od wieków metodą medycyny alternatywnej, która wykorzystuje naturalne olejki eteryczne. Także teraz ta niekonwencjonalna metoda leczenia towarzyszy osobom, które szukają sposobu by uwolnić się od stresu i odzyskać równowagę. Media donoszą, że współcześni badacze interesują się tematem i odnajdują dowody potwierdzające pozytywny wpływ aromaterapii. Na uniwersytecie w Düsseldorfie wykazano, że molekuły zapachowe olejku jaśminowego z drzewa Gardenia jasminoides wywołują w ludzkim mózgu reakcję podobną do popularnych leków nasennych. Natomiast eksperyment przeprowadzony przez naukowców z Griffith University wśród pielęgniarek z australijskich szpitali, wykazał, że sesje relaksacyjne z użyciem aromaterapii i muzyki relaksacyjnej pozwoliły na obniżenie poziomu stresu (z 60% pielęgniarek, które skarżyło się na objawy lękowe, od umiarkowanych po silne, do 8%).

 

Najnowsze

Gwarancja na opony – data produkcji czy data zakupu ma znaczenie?

Kierowcy kupując opony często chcą znaleźć komplet ze świeżą datą produkcji. Ale czy na pewno właśnie to jest najważniejsze?

Specjaliści z Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) przekonują jednak, że w tym przypadku data produkcji nie ma wpływu na jakość produktu.Przechowywane w fabrycznych magazynach opony nie tracą swoich właściwości – a dobrzy producenci dają gwarancję zaczynającą się od daty zakupu, a nie od daty produkcji. To dobra wiadomość dla kierowców, bo znalezienie opony wyprodukowanej niedawno jest bardzo trudne. Niepopularne rozmiary są bowiem produkowane raz na rok, lub raz na dwa lata – a produkcja tych najbardziej popularnych zaczyna się na długo przed rozpoczęciem sezonu. Dlatego zazwyczaj przy kupowaniu nowych opon trafimy na produkt sprzed paru miesięcy lub sprzed roku. Nie warto się jednak tym przejmować. 

Nie skupiajmy się na dacie produkcji.  Data produkcji opon kompletnie nie ma znaczenia dla kierowców. To, co jest najważniejsze w momencie zakupu, to gwarancja. Czołowi producenci dają gwarancję na swoje opony od daty zakupu, a nie od daty produkcji. Opony przechowywane w magazynach fabrycznych, w hurtowniach, nie tracą swoich właściwości podczas leżenia. Dla nas są fabrycznie nowe – obojętnie, czy je kupimy rok, czy trzy lata po dacie produkcji. Dużo ważniejsze jest dobranie opon do naszego samochodu – pod kątem rozmiaru, osiągów, a także naszego stylu jazdy. Znaczenie ma dobranie i skonsultowanie wyboru z fachowym doradcą, a później założenie opon w profesjonalnym, sprawdzonym serwisie – powiedział serwisowi eNewsroom Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). – Dobry doradca oponiarski ma wiedzę o najnowszych technologiach i może nam powiedzieć o różnicach między oponami klasy premium, a tymi ze środkowej półki. Drugą sprawą jest prawidłowa wymiana nowych opon. W Polsce jest ponad 12 tysięcy serwisów zajmujących się oponami. Niestety, duża część z nich robi to nieprofesjonalnie. Może zdarzyć się tak, że kupimy nasze wymarzone opony – a zostaną one uszkodzone w serwisie. Dlatego warto zwracać uwagę na to, gdzie te opony wymieniamy. To jest dużo bardziej istotne niż to, jaką mają datę produkcji – podkreśla Sarnecki.

Najnowsze

Hyundai Motor ogłosił Strategię 2025 = pełna elektryfikacja modeli do 2040 roku!

Podczas CEO Investor Day 2020, które odbyło się w wirtualnej formie w Seulu, Hyundai Motor Company ogłosił aktualizację strategii biznesowej do roku 2025.

Strategia 2025 opiera się o trzy kluczowe filary: zwiększenie konkurencyjności biznesu motoryzacyjnego poprzez elektryfikację, osiągnięcie wiodącej pozycji w zakresie usług mobilności oraz ustanowienie inicjatyw na rzecz rozwoju ekosystemu wodorowego. Hyundai zamierza zaoferować Klientom innowacyjne i wszechstronne doświadczenia związane z mobilnością: rozwój pojazdów elektrycznych, rozwój miejskiej mobilności powietrznej (UAM), rozwój technologii autonomicznej jazdy oraz systemu wodorowych ogniw paliwowych.

Począwszy od premiery IONIQ 5 w 2021 roku, Hyundai planuje do 2025 roku sprzedawać 560 000 pojazdów elektrycznych rocznie. Firma zamierza wprowadzić 12 całkowicie elektrycznych modeli, w tym pojazdy zbudowane na platformie E-GMP – nowej platformie Hyundai Motor Group dedykowanej do pojazdów elektrycznych.

Aby odegrać wiodącą rolę na rynku UAM, Hyundai Motor zbuduje gamę pojazdów latających, która obejmie zarówno sektor transportu pasażerskiego, jak i ciężarowego. Firma planuje wprowadzić bezzałogowy system statków powietrznych (UAS) z napędem hybrydowym w 2026 r., a w 2028 r. uruchomić całkowicie elektryczny model latający, dostosowany do poruszania się w miastach. W latach 30. XXI wieku firma planuje uruchomienie lokalnej mobilności powietrznej, która połączy sąsiednie miasta.

W trakcie CEO Investor Day 2020, Hyundai zaprezentował HTWO, nową markę wiodącego na świecie systemu wodorowych ogniw paliwowych. Opierając się na ponad 20-letnim doświadczeniu w technologii wodorowych ogniw paliwowych, marka przedstawi wodór jako pozytywną energię dla ludzkości. HTWO pochodzi od H2 – cząsteczki wodoru, od H – pierwszej litery ang. słowa Hydrogen, czyli Wodór oraz od H – pierwszej litery ang. słowa ang. Humanity, czyli Ludzkość. Wprowadzenie na rynek nowej marki ogniw paliwowych ułatwi globalną działalność firmy Hyundai w tym obszarze i rozwinie ekosystem wodorowy.

Najnowsze

Polska Policja odebrała 100 radiowozów Hyundai Tucson. 117 KM pod maską i napęd na cztery koła

Polska Policja odebrała zamówienie stu radiowozów Hyundai Tucson, rozszerzając swoją flotę o nowe pojazdy typu SUV, które umożliwiają policjantom pracę w trudnych warunkach.

Radiowozy zamówione przez Policję to benzynowe Hyundaie Tucson z silnikiem benzynowym o mocy 177 KM, który sprawnie napędza pojazd, nawet w trudnych warunkach drogowych. Nowe policyjne radiowozy wyposażone zostały wedle wytycznych Komendy Wojewódzkiej Policji.

Polska Policja odebrała 100 radiowozów Hyundai Tucson. 117 KM pod maską i napęd na cztery koła

Poza wyposażeniem zamówionym przez Policję – nowoczesnymi stroboskopami, radiostacją, sygnałami dźwiękowymi, wyłącznikiem zasilania, czy oznakowaniem zgodnym ze standardami, samochód został doposażony w napęd na cztery koła, komplet poduszek powietrznych, komputer pokładowy, kamerę cofania, tylne czujniki parkowania oraz klimatyzację automatyczną.

Polska Policja odebrała 100 radiowozów Hyundai Tucson. 117 KM pod maską i napęd na cztery koła

Samochody dostarczone Komendom Wojewódzkim Policji z terenu całego kraju, będą wykorzystywane do zadań patrolowych, interwencyjnych oraz kontroli pojazdów. We wnętrzu policyjnych Tucsonów będą wykonywane podstawowe czynności służbowe, w szczególności obejmujące: kontrolę dokumentów dotyczących osób i pojazdów, sprawdzanie osób i pojazdów w bazach danych, sporządzanie dokumentacji służbowej, przewożenie osób.

Najnowsze

Pakiet Mobilności: od kiedy zaczną obowiązywać tachografy w „busach”?

Co czeka przedsiębiorców opierających biznes na samochodach o DMC do 3,5 tony? Od kiedy zaczną obowiązywać tachografy w „busach” i jakie obowiązki będą ciążyć na przedsiębiorstwach transportowych?

Pierwszą istotną oraz czasowo najbliższą do wdrożenia zmianą jest objęcie opisywanej grupy przewoźników obowiązkiem posiadania licencji wspólnotowej uprawniającej do wykonywania międzynarodowych przewozów rzeczy pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 2,5 tony. Ta niezwykle istotna zmiana oznacza włączenie tych przewozów do przepisów rozporządzenia 1071/2009. W konsekwencji przewoźnik wykonujący działalność w oparciu o wspomniane „busy” będzie musiał spełnić szereg obowiązków związanych z dostępem do rynku, stanowiących podstawę do uzyskania licencji wspólnotowej.

Przewoźnicy mają czas na przygotowanie się do wprowadzenia licencji wspólnotowych, ponieważ wskazane przewozy zostaną objęte obowiązkiem jej posiadania od maja 2022 roku. Zgodnie z treścią art. 3 ust. 1 rozporządzenia 1071/2009 przedsiębiorca musi spełnić wymogi w zakresie:

  • posiadania rzeczywistego miejsca prowadzenia działalności w siedzibie państwa, w której dostępna będzie kompletna dokumentacja dotycząca prowadzonej działalności, zatrudnienia oraz realizowanych przewozów,
  • znajomości przepisów związanych z prowadzeniem działalności w zakresie przewozów,
  • posiadania zdolności finansowej w wysokości 1 800 € na pierwszy pojazd oraz 900 € na każdy następny,
  • posiadania kwalifikacji potwierdzonych certyfikatem kompetencji lub wyznaczenia osoby posiadającej certyfikat.
     

Efektem uzyskania licencji wspólnotowej będzie dostęp do rynku przewozowego Wspólnoty Europejskiej na zasadach określonych przepisami unijnymi. Pozwoli to na uniknięcie barier wynikających z indywidualnych rozwiązań prawnych stosowanych przez poszczególne państwa członkowskie.

Po drugie: dotkliwsze kary

Na szczególną uwagę przewoźników zasługiwać będzie zupełnie nowe podejście uprawnionych służb kontrolnych do odpowiedzialności za nieprawidłowości stwierdzane podczas kontroli na drogach lub przedsiębiorstwach. Po wejściu w życie nowych przepisów wiele naruszeń będzie uderzało w tzw. dobrą reputację przewoźnika, która w określonych przepisami okolicznościach może nawet zostać utracona. Stwierdzenie podczas kontroli nieprawidłowości może prowadzić nie tylko do nałożenia kary finansowej, ale do przypisania  naruszenia do grupy tzw. poważnych, bardzo poważnych lub najpoważniejszych. W takim przypadku uprawniony organ przekazuje do właściwego rejestru informację o naruszeniu. Na jej podstawie organ wydający licencję ma prawo wszcząć postępowanie w zakresie oceny dobrej reputacji. W konsekwencji może dojść do czasowego zawieszenia przewoźnikowi określonej liczby wypisów z licencji lub np. utraty certyfikatu kompetencji zawodowych. Wymóg posiadania dobrej reputacji dotyczy przedsiębiorcy oraz osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie – posiadacza certyfikatu kompetencji zawodowych.

Po trzecie: tachografy w „busach”

Kolejną niezwykle ważną zmianą będzie objęcie przewozów realizowanych pojazdami lub zespołami pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 2,5 tony i nie przekracza 3,5 tony, obowiązkiem instalacji i użytkowania tachografów cyfrowych. Oznacza to stosowanie wobec kierowców pełnego zakresu norm socjalnych dotyczących czasu jazdy, przerw oraz odpoczynków, zawartych w rozporządzeniu (WE) 561/2006 oraz obowiązku prawidłowej obsługi tachografu, określonego w rozporządzeniu (UE) 165/2014. Również w tym przypadku przewidziano okres przejściowy, umożliwiający dostosowanie się przewoźników do nowej sytuacji. Jeśli wdrożone niedawno przepisy nie ulegną zmianie, tachografy w „busach” pojawią się obowiązkowo od lipca 2026 roku.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że zgodnie z treścią rozporządzenia 561/2006 przedsiębiorstwo transportowe odpowiada za naruszenia przepisów, których dopuszczają się kierowcy tego przedsiębiorstwa, nawet jeśli naruszenie takie miało miejsce na terytorium innego Państwa Członkowskiego lub w państwie trzecim. Na przedsiębiorcy spoczywa więc obowiązek nadzorowania realizowanych przewozów drogowych, dbania o wiedzę i kwalifikacje kierowców, ponieważ w czasie kontroli drogowych weryfikowana będzie aktywność kierowców nawet do 56 dni wstecz. Również za umiejętność obsługi tachografów przez kierowców odpowiedzialność ponosi przewoźnik. Wynika to wprost z rozporządzenia 165/2014, według którego przedsiębiorstwa transportowe są odpowiedzialne za zapewnienie, by ich kierowcy byli właściwie wyszkoleni, a także poinstruowani w zakresie prawidłowego działania tachografów. Firmy powinny przeprowadzać regularne kontrole wewnętrzne, by zapewnić właściwe użytkowanie tachografów przez swoich kierowców. Przedsiębiorcom nie wolno też udzielać żadnych bezpośrednich ani pośrednich zachęt, które mogłyby skłaniać kierowców do niewłaściwego używania tachografów.

Najnowsze