Bolid Force India gotowy do startów

Wszyscy mają wielkie oczekiwania związane z nadchodzącym sezonem F1. Niewątpliwie dotyczy to także jednego z najmłodszych, gdyby nie brać pod uwagę tegorocznych debiutantów, zespołów - Force India.

VJM03
fot. Force India

9. lutego swój nowy pojazd na sezon 2010 zaprezentował już także team Force India. Bolidy VJM03 będą prowadzone w tym roku podobnie jak
w końcówce ubiegłego sezonu, przez Antonio Liuzziego i Adriana Sutila.

Szef teamu dr Vijay Mallya ma nadzieję, że napędzany silnikiem Mercedesa nowy bolid będzie osiagać lepsze wyniki niż w zeszłym roku
– Celem jest poprawienie wyników końcówki roku 2009. Mam nadzieję, że nie wyjdę na zbyt pewnego siebie mówiąc, że był to dla nas wyjątkowy rok. Jedno podium, jedno pole position, jedno najszybsze okrążenie, pięć startów w pierwszej dziesiątce i 13 punktów. Zdobyliśmy doświadczenie i wiele nauczyliśmy się. Oby nasz rozwój następował w tym samym tempie.

VJM03 został zaprojektowany w siedzibie zespołu w Wielkiej Brytanii pod kierownictwem MarkaSmitha. Konstrukcja dostosowana została oczywiście do wymogów obowiązujących w tym roku przepisów.
– Bolid jest oczywiście następcą poprzedniego pojazdu i kontynuacją wypracowanej przez nas filozofii, dlatego rozwijaliśmy go, a nie korygowaliśmy. Z powodu ilości paliwa potrzebnego do przejechania całego wyścigu, trzeba było zaprojektować samochód dłuższy albo szerszy, lub wybrać kompromis czyli użyć kombinacji, tak jak my to zrobiliśmy. To oczywiście miało wpływ na rozwiązania mechaniczne i aerodynamiczne, szczególnie w odniesieniu do dyfuzorów i nadwozia powiedział Smith.

Vitantonio Liuzzi zapytany czy ufa VJM03, stwierdził:
– Zespół wykonał fantastyczną pracę. W zeszłym roku pracowali nad samochodem 2009, ale równocześnie przygotowywali bolid na 2010. Naprawdę ufam, że prace w trakcie zimy zaowocują punktami w każdym wyścigu. To także moje założenie. Ponadto chciałbym, żeby moje występy były bardziej konkurencyjne i spójne.

Adrian Sutil, który już kilkakrotnie pokazał duże umiejętności i chyba trochę brakowało mu szczęścia zapewnia:
– To będzie pierwszy sezon, kiedy prace postępują zgodnie z planem, więc czuję, że będę w stanie pokazać od samego początku do końca, jak można wykorzystać samochód i na co mnie stać.

Force India rozpoczyna w środę testy na hiszpańskim torze w Jerez. Pierwszy za kierownicą VJM03 usiądzie Vitantonio Liuzzi.

Najnowsze

Odlotowe drobiazgi Mustanga od Ashley Force

28-letnia Ashley Force kojarzyła się dotychczas z niesamowitą jazdą samochodem, czynną zawodniczką drag racingu, sportową rodziną, pięknym ciałem i prowadzonym przez nią reality show. Teraz jej nazwiskiem sygnowana jest kolekcja różowych gadżetów dla fanek Forda Mustanga.

fot. Ford

Ashley Force Mustang to kolekcja akcesoriów Forda sygnowana nazwiskiem znanej i najszybszej w Stanach Zjednoczonych Ashley Force. Jest córką 14-krotnego mistrza wyścigów dragsterów (NHRA – National Hot Rod Association w klasie Funny Car) – John Force.

Ashley jest pierwszą kobietą, która w 2008 roku wygrała klasę Funny Car w NHRA Summit Southern Nationals. Prowadziła ze swoim tatą i siostrami popularny w stanach reality show pt. Driving Force.

W kolekcji sygnowanej wiele znaczącym nazwiskiem Force znalazły się zarówno ubrania: różowa baseballówka, T-shirt, praktyczny polar w kolorze czerwonego Mustanga, czy skórzana kurtka, jak i różowe akcesoria zdobione zwinnymi mustangami: długopis, kubek i breloczki. Naszym faworytem jest szybki jak błyskawica, różowy mustang na klucze. Ceny akcesoriów zaczynają się od 10 złotych i kończą na 550 (cena skórzanej kurtki).  

Ashley Force
fot. asheyforce.com

Aby odwiedzić stronę Ashey kliknij tu http://www.ashleyforce.com/

Kolekcję można obejrzeć i kupić na stronie Forda

 

Najnowsze

Samochodowe Walentynki we Wrocławiu

Jeśli nie masz pomysłu na nietypowe Walentynki, uwielbiasz jazdę samochodem i chcesz spróbować swoich sił w jeździe na czas, 14 lutego odwiedź Wrocław. Tam na Torze Rakietowa samochodowe Walentynki!

 

fot. Motocaina

Zamiast tłumu czerwonych serduszek i tulących się do siebie par, tor jazdy, stoper i samochody obklejone bynajmniej nie w walentynkowe emblematy, a numer startowy i reklamę organizatora. 14 lutego już od 11.30 na Torze Rakietowa we Wrocławiu impreza dla wszystkich zakochanych par i szukających wrażeń singli. Wystarczy posiadać prawo jazdy, własny, ubezpieczony samochód spełniający standardy organizatora i zgłosić się do udziału. Gotowe?

Samochodowe Walentynki składać się będą z dwóch części. W pierwszej z nich zadaniem uczestników będzie 3 krotne przejechanie 2,5 kilometrowej trasy, na której poza asfaltem i betonem znajduje się płyta poślizgowa. W części drugiej na samochodzie organizatora trzeba będzie przejechać zupełnie nową trasę. Zwycięży ta para, której sumy czasów będą najwyższe. Nagroda już nie samochodowa, a romantyczna – weekend w Pałacu Wojanów.

Szybkich Walentynek!

Szczegóły:

– Miejsce imprezy – Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy „TOR Rakietowa” we Wrocławiu, ul. Rakietowa 3
– Czas trwania 11.30 – 17.00
– Wpisowe – 100 złotych
– Podział na klasy –
1 klasa – do 1300cm3
2 klasa – od 1301cm3 do 1600cm3
3 klasa – powyżej 1600 cm3
4 klasa – AWD (4 x 4)

Więcej informacji tutaj.

Najnowsze

Bentley – jak tworzą dzieło sztuki! Film

Jak artyści tworzą swoje prace? Zwykle w skupieniu i bez pośpiechu. Patrząc na proces tworzenia nowego Bentleya Mulsanne nie mamy wątpliwości. To dzieło sztuki!

Przed wami film pokazujący pracę manufaktury Bentleya w Crew. To niezwykle budujące, z jaką miłością -0  w dobie produkcji taśmowej – można podchodzić do projektowania samochodów i ile pietyzmu, czy dbałości o szczegóły wkładać w ich produkcję. Okazuje się, że pracownikom fabryki zajeło 125 godzin stworzenie szkieletu Mulsanne, a ile dni poświęcono na efekt końcowy? Warto posłuchać opowieści Ashleya Wickham’a – szefa projektu Mulsanne. 

Najnowsze

Jakie auto kojarzy się z Walentynkami?

Z okazji najbardziej miłosnego miesiąca roku zapytano Polaków, jakie auto najbardziej kojarzy się im z Walentynkami. Okazuje się, że najbardziej romantycznym autem jest VW New Beetle, powszechnie znany jako „Garbus".

Czy jest coś takiego, jak miłosny samochód? Pytanie, co Wam teraz przeszło przez myśl 😉 Chodziło nam raczej o skojarzenie z romantyzmem i Walentynkami. Zwykle wymienia się zabytkowe, retro pojazdy połyskujące chromem oldtimery, lub auta uznawane powszechnie za kultowe. Takim bez wątpienia jest właśnie legendarny chrabąszcz; czy w wersji sprzed pięćdziesięciu lat, czy sprzed lat pięciu, nadal ma rzesze miłośników i wielkich pasjonatów.

Jego kształt i charakter budzą sympatię. Jednak bez względu na to czy jesteśmy jego posiadaczami, czy nie, VW „Garbus” kojarzy nam się po prostu z Walentynkami! To właśnie ten model wskazywany był najczęściej przez ankietowanych Polaków.

Samochód dla zakochanych
fot. VW

Już sama marka Volkswagen według Polaków budzi walentynkowe skojarzenia (16% ankietowanych). Do romantycznych aut należy również Mercedes (10%) i Audi (8%). Zwolennicy Mercedesa nie wskazywali konkretnego modelu, zwolennicy Audi – najczęściej A4 i A6.

Wyboru Volkswagena (w szczególności Volkswagena „Garbusa”) dokonywali częściej mężczyźni. Wskazania respondentów były zróżnicowane także ze względu na ich wiek. Ludziom młodym, w wieku 18-24 lat, najbardziej z Walentynkami kojarzy się marka Audi (13%). W grupie osób dojrzałych (25 – 54 lat) na pierwszym miejscu uplasowała się marka Volkswagen (25%). Osoby po 55 roku życia, za najbardziej romantyczne auto uznały Mercedesa.

Według respondentów badania przeprowadzonego na zlecenie mobile.eu, romantyczne auto powinno być w kolorze czerwonym, tak wskazało 41% ankietowanych, wśród nich częściej kobiety. Z Walentynkami kojarzy się także samochód czarny (10%) lub srebrny (7%). Okazuje się, że ważne jest także, by „walentynkowe auto” było wygodne i przestronne (tak wskazało 7% ankietowanych), zgrabne (6%) i ładnie wykończone (5%). 

Jeśli chciałabyś posiadac lidera romantycznych aut, to przykładowo, na mobile.eu można znaleźć wiele ofert sprzedaży „walentynkowych aut”: VW New Beetle 2 500 ogłoszeń i 560 ofert dawnej wersji popularnego „Garbusa”.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie internetowego rynku pojazdów – mobile.eu, przez IQS QUANT na próbie 1000 osób. Badanie przeprowadzono w dniach 26-27 stycznia 2010 r.

Najnowsze