BMW zapowiada motocykl z silnikiem typu bokser

Podczas mediolańskich targów motocyklowych EICMA Stephan Schaller, prezydent BMW Motorrad w swojej mowie zapowiedział premierę motocykla z chłodzonym powietrzem silnikiem typu boxer w 2013 roku. Model powstanie dla celebracji 90.rocznicy istnienia BMW Motorrad.

Wróćmy do 1932 roku i przypomnijmy sobie o pierwszym motocyklu BMW – modelu R 32, którego konstrukcja stała się podstawą serii maszyn z silnikiem boxer przez ponad dziewięć dekad. Boksery to silniki o przeciwległych cylindrach, o parzystej liczbie tłoków, w których cylindry usytuowane są na wspólnej osi.
fot. BMW
Według zapowiedzi Stephana Schallera motocykl, który powstanie z okazji 90. urodzin BMW Motorrad będzie łączył emocjonalną stylistykę z innowacyjną technologią, tworząc zupełnie nowy i niezastąpiony koncept. 
Data premiery rynkowej będzie ogłoszona już niebawem. 
Wydaje się, że 90. rocznica urodzin marki, to wydarzenie zbyt poważne, by BMW mogło pozwolić sobie na jakiekolwiek faux pas. Jesteśmy bardziej, niż pewne, że ta premiera przyciągnie uwagę wielu miłośników motocykli bawarskiej marki i nie tylko.

Najnowsze

Honda wesprze młode talenty w roku 2013

Honda potwierdziła swoje zaangażowanie w dwie serie wyścigowe przeznaczone dla młodych talentów w sezonie 2013 z nadzieją rozwoju przyszłych, motocyklowych mistrzów wyścigów na torze i w terenie.

Mistrzostwa Europy Honda 150 to seria motocrossowa, w której wystartować mogą zawodnicy, w wieku od 11 do 14 roku życia, którzy ścigać się będą podczas kolejnych rund MŚ FIM MX1 World Motocross, ucząc się jednocześnie od najlepszych na świecie.

Koszt rocznych startów wyniesie 9,950 Euro (plus VAT), za które każdy uczestnik otrzyma na własność gotowy do startu motocykl Honda CRF150R, opony, paliwo, lubrykanty, serwis, a także pomoc trenerów i managerów. Zwycięzca mistrzostw w nagrodę otrzyma miejsce we wspieranym przez Hondę zespole i wystartuje w sezonie 2014 w serii EMX250.

Honda CRF 150R
fot. materiały prasowe

Zawody Honda 150 European Championship będą miały swoją dedykowaną stronę internetową, na której już teraz chęć swojego udziału zgłaszać mogą przyszli zawodnicy: www.honda150championship.com/register .

Nieco starsi miłośnicy jazdy po torze wyścigowym – w wieku od 14 do 19 lat – swoich sił spróbować mogą w Pucharze Europy Juniorów. Honda została partnerem technicznym European Junior Cup, udostępniając uczestnikom nowy model CBR500R, który zadebiutował dzisiaj podczas targów motocyklowych EICMA w Mediolanie.

European Junior Cup to seria towarzysząca motocyklowym MŚ FIM World Superbike podczas ośmiu rund na europejskich torach, dając uczestnikom nie tylko możliwość uczenia się od najlepszych, ale także zaprezentowania swoich umiejętności przed tysiącami kibiców i najważniejszymi osobami w sporcie motocyklowym.

Każdy z uczestników otrzyma gotowy do startów motocykl Honda CBR500R z przestrzenią na owiewkach dla prywatnych sponsorów. W skład wartego 19,950 Euro (plus VAT) pakietu wchodzą także opony, paliwo, lubrykanty, serwis i pomoc podczas weekendów wyścigowych.

Honda CBR 500R
fot. materiały prasowe

Uczestnicy EJC otrzymają także zapewniony udział w przedsezonowym obozie treningowym w Hiszpanii, a także całoroczne wsparcie trenerów i byłych, czołowych zawodników. Zwycięzca przyszłorocznej edycji w nagrodę otrzyma miejsce w zespole wspieranym przez Hondę i wystartuje w pełnym cyklu Mistrzostw Europy Superstock 600 w sezonie 2014.

W roku 2012 w serii EJC wystartowało trzech Polaków. Chętni do udziału w sezonie 2013 mogą zgłaszać się do startu poprzez stronę www.hondaproracing.com/europeanjuniorcup/register .

„To dwie ekscytujące serie wyścigowe dla młodych talentów, które zorganizowane zostaną w ramach struktur MŚ World Motocross i World Superbike – mówi Robert Watherston, Manager Honda Motor Europe ds. Sportów Motocyklowych – Obie serie podkreślają zaangażowanie Hondy w rozwój młodych talentów, w międzynarodowej rywalizacji.”

fot. materiały prasowe

„Podczas gdy model CRF150R to znany zwycięzca wyścigów i mistrzostw, CBR500R to ekscytująca nowość w słynnej rodzinie Hondy oznaczonej symbolem CBR. Zaprojektowano ją z myślą o torze wyścigowym i czerpiąc z wyścigowych doświadczeń Hondy. Oba motocykle będą idealne dla rozwoju sportowej kariery przez naszych młodych zawodników.”

Wstępne kalendarze:

2013 Honda 150 European Championship

14 Kwietnia                   Arco di Trento, Włochy

21 Kwietnia                   Do Potwierdzenia

9 Czerwca                    Ernee, Francja

28 Lipca                       Lausitzring, Niemcy

18 Sierpnia                   Bastogne, Belgia

25 Sierpnia                   Matterly Basin, Wielka Brytania

 

2013 European Junior Cup powered by Honda Racing

29-31 Marca                 Obóz treningowy, Alcarras, Hiszpania

7 Kwietnia                    Aragon, Hiszpania

28 Kwietnia                   Assen, Holandia

12 Maja                        Monza, Włochy

30 Czerwca                   Imola, Włochy

4 Sierpnia                     Silverstone, Wielka Brytania

1 Września                   Nurburgring, Niemcy

6 Października              Magny Cours, Francja

20 Października Jerez, Hiszpania

Najnowsze

Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster, marzenie motomaniaczki

Latem 2011 roku Lamborghini wypuściło model coupe, który sprzedał się w liczbie 1300 egzemplarzy. Prezentowany obecnie Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster ma za zadanie przyciągnąć kolejnych klientów.

Dach nowego roadstera składa się z dwóch części i jest w całości wykonany z włókien węglowych przy użyciu opatentowanych technologii pozwalających połączyć wytrzymałość i lekkość konstrukcji (każdy element składowy waży mniej niż 6 kg). Dach można w każdej chwili zdjąć, złożyć i schować chociażby do bagażnika. W razie potrzeby można również zdemontować deflektor montowany nad przednią szybą. Tylna szyba natomiast jest sterowana elektrycznie.

fot. Lamborghini

Pod pokrywą silnika, stanowiącą element wyraźnie odróżniający nowego roadstera od coupe, zamontowano pałąki przeciwkapotażowe. Kształt pokrywy został pomyślany w ten sposób, by efektywnie chłodzić silnik i odprowadzać wodę na wypadek deszczu.

Nowy Aventador będzie dostępny w wielu kolorach, w tym w nowym odcieniu Azzuro Thetis, którego barwa zmienia się w zależności od kąta padania światła. To bezpośrednie nawiązanie do Miury Roadster z 1968 roku. Odświeżone zostało również wnętrze, pokryte skórą w odcieniu Sabbia Nefertem. Aventador LP 700-4 Roadster jest wyposażony w kute obręcze o średnicy 20 (z przodu) i 21 cali (z tyłu). Ich ciężar jest o 10 kg mniejszy w porównaniu do standardowych felg.

fot. Lamborghini

Silnik liczy sobie 6,5 litra pojemności i generuje moc 700 KM. Samochód rozpędza się do setki w ciągu zaledwie trzech sekund i może osiągnąć maksymalną prędkość 350 km/h. Napęd na tylne koła przenosi półautomatyczna siedmiostopniowa skrzynia biegów. Nowością jest system odłączania części cylindrów podczas spokojnej jazdy i zmodyfikowany system Stop & Start.

Za przyjemność nazwania się właścicielem nowego cacka ze stajni Sant’Agata trzeba zapłacić 300 tysięcy euro – plus podatki.

 

Najnowsze

Kalendarz dla wielbicielek tuningowanych samochodów

Hamann we współpracy z Gaukler Studios prezentują kalendarz na 2013 rok.

Motywem przewodnim dwunastu panoramicznych zdjęć w formacie 840 na 450 mm są auta sportowe, mocarne SUV-y i luksusowe limuzyny.

Limitowana edycja (w sumie 1500 egzemplarzy) jest dostępna za 59 euro plus opłaty pocztowe. Można ją zamówić na stronie www.hamann-motorsport.com.

fot. Hamann
fot. Hamann
fot. Hamann

Najnowsze

Coraz mniej rejestrowanych motocykli i motorowerów

Jak wyglądała sprzedaż motocykli i motorowerów w tym roku w Polsce? Choć w październiku odnotowano znaczny wzrost rejestracji jednośladów w stosunku do ubiegłego roku, to ten minimalny wzrost nie ma większego wpływu na łączny, bardzo słaby wynik z perspektywy ostatnich dziesięciu miesięcy. 

Pora na liczby. W październiku zarejestrowano łącznie 5 527 nowych i używanych jednośladów, czyli o 2,4% więcej niż w październiku 2011. Warto jednak zwrócić uwagę, że październikowy wzrost nie miał specjalnie wpływu na ogólny rozrachunek, ponieważ od stycznia do października zarejestrowano 118 282 jednośladów, czyli 12,1% mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. 
Jak wyglądała sytuacja motocykli? Wzrost rejestracji motocykli w październiku o 12,5% w stosunku rok do roku (2 377) nie przyczynił się do poprawy rezultatu skumulowanego z ostatnich 10 miesięcy. Od początku roku zarejestrowano 42 801 sztuk (-9,3% r/r) nowych i używanych maszyn.
Nowych motocykli zarejestrowano w październiku 395 (-15,4% r/r, -72 szt.), co daje łączną liczbę 7 369 
(-12,1%, -1019 szt.) rejestracji od początku roku. Od początku roku kupujący nowe motocykle najchętniej wybierali: Romet Motors (1 356, wzrost o 10,4%), Hondę (937; +2,5%) oraz Yamahę (635, -35,9%). 
fot. materiały prasowe
A motorowery? W październiku zarejestrowano 3 150 (-4,1%, -136) nowych i używanych motorowerów, w tym 2 272 (-5,7%, -137) pojazdów nowych. 
Od początku roku zarejestrowano 75 479 (-13,6%, -11 895) wszystkich motorowerów. W tym 58 179 nowych motorowerów, tj. mniej o -13% niż w analogicznym okresie 2011 roku. 
Najchętniej wybierane marki nowych motorowerów to: Romet Motors (17 461, +52,6%), Zipp (7 726, 
-19,4%) i Toros (6 150, +24,9%). 
Te liczby nie napawają nikogo optymizmem. Co więcej, sytuacja ta może ulec jeszcze większemu pogorszeniu. Nie zapominajmy, że wraz ze styczniem 2013 roku zaczynają obowiązywać nowe przepisy związane z prawem jazdy kat. A – to niesie ze sobą ryzyko rezygnacji wielu osób z wydawania zbyt dużych sum na odpowiedni motocykl, a następnie na uzyskanie poszczególnych kategorii. Powód być może prozaiczny, lecz bardzo prawdopodobny. Miejmy nadzieję jednak, że taka sytuacja zmobilizuje jedynie młodych pasjonatów, a rejestracje maszyn, mimo trudności „logistycznych”, wzrosną. 

Najnowsze