BMW X7 nadjeżdża – ceny, dane techniczne i galeria

Oto długa oczekiwana premiera bawarskiej marki, produkowane w USA BMW X7. W Europie możemy się go spodziewać w marcu przyszłego roku. Ile będzie kosztować?

Produkowany w amerykańskich zakładach BMW w Spartanburgu X7 to największy model marki. Ma długość 5151 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1805 mm i rozstaw osi 3105 mm. Prezentuje się doskonale z eleganckim, a jednocześnie agresywnym frontem (reflektory diodowe w standardzie, światła laserowe jako opcja), dużymi powierzchniami szyb, sporym prześwitem i długą linią dachu. Tył wieńczy ciekawa, dwuczęściowa klapa. Na karoserii znajdziemy też kilka ładnych, chromowanych „smaczków”. Całość osadzono na 20-calowych obręczach kół ze stopów lekkich w wyposażeniu standardowym, lub 21- i 22-calowych w wyposażeniu dodatkowym. Auto można personalizować w programie BMW Individual, a dla chętnych niemiecka marka oferuje pakiet sportowy M.

BMW X7 ma trzy rzędy siedzeń – siedem miejsc w standardzie. Środkowy rząd jest oferowany opcjonalnie z dwoma indywidualnymi fotelami. Nawet w trzecim rzędzie można spodziewać się podłokietników, uchwytów na napoje, czy gniazd USB. Wszystkie fotele na pokładzie są regulowane elektrycznie i są obite skórą (standard). Bagażnik jest łatwo konfigurowalny (zobacz w naszej galerii zdjęć) i może mieć pojemność od 326 do nawet 2120 litrów.

We wnętrzu możemy spodziewać się 4-strefowej klimatyzacji, oświetlenia ambientowego i trzyczęściowego, szklanego dachu panoramicznego w standardzie. W opcji można zamawiać 5-strefową klimatyzację, pakiet Ambient Air, panoramiczny szklany dach Sky Lounge, audio od Bowers & Wilkins oraz system rozrywki z tyłu.

Auto osadzono na pneumatycznym zawieszeniu obu osi i wyposażono w adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów. W najmocniejszym Dieslu BMW X7 M50d zamontowano standardowo także mechanizmem różnicowy M (opcjonalnie w pozostałych wersjach silnikowych). Gdyby kierowca zechciał zjechać z utwardzonych dróg może się wesprzeć zaprogramowanymi trybami jazdy (pakiet offroad): xSand, xGravel, xRocks i xSnow.

{{ download(225) }}

Na pokładzie X7 oczywiście znalazło się mnóstwo systemów asystujących tj.: asystent kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ochrona przed kolizją boczną, asystent omijania, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd, wyświetlacz BMW Head-Up, asystent parkowania.

Przed oczami kierowcy tkwi w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i monitor pokładowy, oba o przekątnej 12,3 cala. System operacyjny umożliwia obsługę niektórych funkcji auta za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosem i gestami. W prowadzeniu samochodu może pomóc asystent osobisty – cyfrowy współpasażer i ekspert. Także cyfrowy klucz (podobny do tego z serii 7) umożliwia dostęp do pojazdu i uruchamianie silnika za pośrednictwem smartfona.

Modele / silniki / zużycie / emisja CO2

BMW X7 xDrive40i: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9.0 – 8.7 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 205 – 198 g/km, norma emisji spalin: EU6d-TEMP
Cena w Niemczech: 86 300 euro

BMW X7 xDrive30d: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6.8 – 6.5 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 178 – 171 g/km, norma emisji spalin: EU6d-TEMP
Cena w Niemczech 84 300 euro

BMW X7 M50d: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7.4 – 7.0 l/100 km
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 193 – 185 g/km, norma emisji spalin: EU6d-TEMP
Cena w Niemczech (w wersji M Performance) 109 900 euro

Polskie ceny BMW X7 nie są jeszcze znane.

Najnowsze

Gosia Rdest debiutuje w wyścigach serii GT3

Gosia Rdest w weekend 19 - 21 października zadebiutuje w wyścigach serii International GT Open na torze w Barcelonie. Wystartuje w najbardziej prestiżowej klasie GT3 za kierownicą Audi R8 LMS GT3 w zespole OLIMP Racing.

Już w ten weekend, 19 – 21 października, odbędzie się finałowa runda International GT Open na torze  Circuit de Barcelona – Catalunya. Gosia Rdest przesiada się do GT3 na zaproszenie firmy Olimp Laboratories, która jest właścicielem zespołu Olimp Racing, uczestniczącego w wyścigach tej serii. Gosia spróbuje swoich sił za kierownicą Audi R8 LMS GT3, dzieląc samochód ze Stanisławem Jedlińskim.

To duży krok dla młodej zawodniczki, która do tej pory miała do czynienia z samochodami klasy GT4. W 2018 roku Gosia wzięła udział w pełnym sezonie GT4 European Series, również za kierownicą Audi.

– Ta propozycja była dla mnie sporym zaskoczeniem, bo będzie to mój pierwszy wyścig w klasie GT3. Oczywiście przyjęłam ją, bo uwielbiam nowe wyzwania, a GT3 było moim marzeniem od dawna. Jestem wdzięczna zespołowi OLIMP Racing za zaufanie i szansę sprawdzenia się w wyższej kategorii. Będzie to dla mnie przede wszystkim weekend nauki. GT3 znacznie różni się od GT4, przede wszystkim pod względem aerodynamiki pojazdu, skrzyni i prędkości pojazdu w zakręcie. Ostatnie kilka dni przed wylotem do Barcelony spędziłam na symulatorze. Zamierzam dać z siebie wszystko i wyciągnąć jak najwięcej lekcji z tego weekendu na przyszłość, którą wiążę właśnie z klasą GT3 – uważa zawodniczka.

odczas finałowej rundy International GT Open będzie można oglądać dwa samochody w barwach zespołu OLIMP Racing – w żółto-czarnym mistrz Europy Strefy Centralnej Marcin Jedliński, którego zmiennikiem będzie Mateusz Lisowski. W drugim czerwono-czarnym samochodzie zobaczymy właśnie Gosię Rdest i Stanisława Jedlińskiego.

Na profilu na Facebooku zespół OLIMP Racing napisał: „Niezmiernie miło nam powitać najszybszą zawodniczkę w polskim motosporcie w szeregach OLIMP Racing. Zebraliśmy zatem całkiem niezłą ekipę, którą chcielibyśmy trochę namieszać na koniec sezonu GT Open. Damy z siebie wszystko!”.

Wyścigi International GT Open można oglądać na kanale Motowizja oraz za pomocą transmisji online: https://www.youtube.com/user/GTOPENseries

Format weekendu wyścigowego przedstawia się następująco:

PIĄTEK 18.10.

10:45 – 11:45 Wolny trening 1

14:55 – 15:55 Wolny trening

SOBOTA 20.10.

11:05 – 11:35 Kwalifikacje 1 (pierwszy kierowca)

15:40 – 16:50 Wyścig 1

NIEDZIELA 21.10.

10:20 – 10:50 Kwalifikacje 2 (drugi kierowca)

14:15 – 15:15 Wyścig 2

Najnowsze

„Staszic” – nowy motocykl elektryczny zbudowany przez studentów AGH

Większa prędkość i moc silnika oraz dłuższy czas przejazdu na jednym ładowaniu - tak w porównaniu do swojego poprzednika wypada „Staszic”. To już drugi terenowy motocykl elektryczny zbudowany przez studentów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie z zespołu E-Moto AGH. Oficjalna premiera pojazdu odbyła się 18 października na terenie kampusu uczelni, jednak maszyna już osiągnęła pierwsze sukcesy w minionym sezonie.

Motocykl „Staszic” został nazwany tak przez studentów na cześć patrona AGH przy okazji zainagurowanego niedawno 100. roku akademickiego. W porównaniu do pierwszego pojazdu, nowa maszyna została udoskonalona i wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności. „Staszic” posiada niemal czterokrotnie większą moc od swojego poprzednika. Zmienił się też czas, jaki motocykl może przejechać na jednym ładowaniu – w tym momencie są to dwie godziny, czyli o pół godziny dłużej niż poprzednik. „Staszic” osiąga też znacznie większą prędkość niż debiutancka maszyna i rozpędza się do 120 km/h. Na zwiększenie wydajności motocykla wpłynęła także zmiana lokalizacji silnika elektrycznego – obecnie, zamiast w tylnym kole, jest on umiejscowiony w ramie pojazdu.

Dodatkowym aspektem, który dopracowali studenci w swojej konstrukcji jest bardziej rozbudowana aplikacja na telefon. Dzięki niej można odczytywać więcej parametrów motocykla. Bardziej rozbudowany jest też interfejs komputera umieszczonego w pojeździe. W znacznie większym stopniu wykorzystano również druk 3D do stworzenia elementów maszyny. Wciąż najważniejszy dla twórców jest jednak aspekt ekologiczny konstrukcji. Zastosowanie alternatywnego źródła energii do zasilania napędu daje przewagę nad pojazdami z silnikiem spalinowym, eliminując nie tylko problem zanieczyszczenia, ale również hałas towarzyszący pracy silnika.

Największym dotychczasowym osiągnięciem nowego motocykla był tegoroczny start w Red Bull Megawatt 111, najbardziej prestiżowych zawodach dla motocykli terenowych, jakie odbywają się w Polsce. Studenci z AGH na jednym torze mogli startować z profesjonalnymi zawodnikami.  Motocykl zespołu z AGH wystartował również w zawodach SmartMoto Challenge w Barcelonie i we Wrocławiu, gdzie rywalizował z innymi studenckimi pojazdami z całej Europy. W obydwu startach motocykl zdobył 3. miejsce.

E-Moto AGH to organizacja skupiająca  czterdzieści osób z trzech kół naukowych. SKN Mechaników z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki – koordynator projektu – zajmuje się konstrukcją, napędem i częścią mechaniczną pojazdu, SKN Hydrogenium z Wydziału Energetyki i Paliw odpowiada za układ zasilania oraz baterię, SKN Spectrum z Wydziału Informatyki Elektroniki i Telekomunikacji zajmuje się komunikacją bezprzewodową.  

Najnowsze

Huawei i Audi będą współpracować w dziedzinie automatycznej jazdy

Na trwającym właśnie Huawei Connect firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected vehicles), prezentując nowe Audi Q7 jako demonstrację nowoczesnej technologii.

Mobilne Centrum Danych Huawei (MDC – Mobile Data Center) jest zintegrowane z Audi Q7 dla automatycznej jazdy w środowisku miejskim. Prototyp został zaprezentowany publicznie podczas HUAWEI CONNECT 2018. Wcześniej, 10 lipca 2018 roku, Huawei i Audi podpisały w Berlinie memorandum o współpracy strategicznej w celu wspólnego rozwoju inteligentnych pojazdów połączonych z Internetem. Obecna współpraca to kolejny krok we wspólnej strategii obu stron.

Analizujemy wspólny rozwój wysoce zautomatyzowanych funkcji jazdy i zorientowanej na przyszłość komunikacji pojazd-infrastruktura. Audi udowodniło w wielu wydarzeniach na całym świecie, że jest jednym z liderów technologicznych w dziedzinie wysoko zautomatyzowanego prowadzenia aut. Z niecierpliwością czekamy na zacieśnienie partnerstwa z Huawei w przyszłości, ponieważ jesteśmy przekonani, że bliższa współpraca między naszymi firmami przyniesie znaczące korzyści dla obu stron – powiedział wiceprezes wykonawczy Audi China R&D, Saad Metz.

W miarę jak samochody stają się coraz bardziej inteligentne, wykorzystujemy nasze wiodące technologie ICT w Audi – jednej z najbardziej cenionych marek samochodów klasy premium na świecie – aby prowadzić automatyczną jazdę na szybkim pasie ruchu. Już wkrótce konsumenci będą mogli korzystać z bardziej bezpiecznych, wygodnych i inteligentnych usług w zakresie autonomicznej jazdy – zgodził się z przedmówcą William Xu, dyrektor zarządu i dyrektor strategii marketingowej Huawei.

Najnowsze

Motoryzacja jest najbardziej produktywną gałęzią polskiej gospodarki

Wartość produkcji części i akcesoriów motoryzacyjnych wyniosła w 2017 r. 84,3 mld złotych, o 7,1 mld złotych więcej, niż rok wcześniej. To aż 57 proc. wartości produkcji całego sektora motoryzacyjnego w Polsce.

Motoryzacja jest największą i najbardziej produktywną gałęzią polskiej gospodarki, odpowiadającą za około 8 proc. krajowego PKB. Ogromny wpływ na ten wynik mają niezależni producenci części i akcesoriów, którzy w 2017 roku zatrudniali 147,4 tys. osób,
co stanowi blisko 80 proc. miejsc pracy w całym przemyśle motoryzacyjnym.

W 2017 roku wartość produkcji sprzedanej polskiego przemysłu motoryzacyjnego wyniosła ponad
145,1 mld złotych, z czego 84,3 mld złotych to wartość produkcji sprzedanej samego sektora produkcji części i akcesoriów do pojazdów samochodowych (77,2 mld zł w 2016 r.), a szacowana wartość eksportu części i akcesoriów wyniosła 48,9 mld zł (44,8 mld zł w 2016 r.). Należy tu dodać, że Polska zajmuje 10 miejsce na liście największych eksporterów części motoryzacyjnych na świecie.

– Polska jest zagłębiem produkcji części motoryzacyjnych w Europie. Doskonale rozwinięte zaplecze produkcyjne, dobra infrastruktura, wykwalifikowane kadry, a także atrakcyjna lokalizacja sprawiają, że polski potencjał jest doceniany również przez zagraniczne firmy wchodzące na nasz rynek, mówi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Motoryzacja to nie tylko produkcja, lecz również dystrybucja części motoryzacyjnych. W Polsce obecnie działa blisko 1200 punktów hurtowej sprzedaży części do samochodów osobowych i ciężarowych. Łączne przychody największych dystrybutorów części w segmencie osobowym i ciężarowym wyniosły w 2017 r. 14 mld złotych. Polscy dystrybutorzy części motoryzacyjnych tworzą 32 tys. miejsc pracy w kilkudziesięciu centrach dystrybucji oraz lokalnych filiach. Najwięksi dystrybutorzy magazynują nawet po 250 tys. rodzajów części zamiennych.

– Polscy dystrybutorzy prężnie rozwijają sieci dystrybucyjne, gwarantując tym samym dostępność części we wszystkich zakątkach kraju, jak również budują silne sieci dystrybucyjne w krajach Środkowej Europy. To z kolei przekłada się na sprawniejsze funkcjonowanie warsztatów motoryzacyjnych, które mogą skuteczniej eliminować usterki w pojazdach klientów powierzających im swoje pojazdy, dodaje Franke.

Na blisko 20 tys. szacuje się liczbę warsztatów niezależnych zajmujących się naprawami pojazdów osobowych i ciężarowych. W sektorze napraw pojazdów zatrudnionych jest aż 115 tys. osób.

Najnowsze