
BMW X3 oraz BMW X4 odświeżone. Co się zmieniło?
BMW odświeża BMW X3 i BMW X4, dzięki czemu zyskują one nowy wygląd, lepsze wyposażenie.
BMW X3 i nowe BMW X4 będą świętować swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Chengdu w Chinach (od 27 sierpnia do 5 września), a europejska premiera będzie miała miejsce na targach IAA w Monachium (7–12 września). Po rozpoczęciu produkcji w zakładzie Spartanburg (USA) w sierpniu 2021 r. rozpocznie się wprowadzenie na rynek.

Atrapa chłodnicy BMW, której kształt jest bardziej wyrazisty przede wszystkim w górnej części, jest większa niż wcześniej i posiada teraz jednoczęściową ramę. Czarna przekładka, w której w zależności od wyposażenia umieszczona jest iCam, zapewnia optyczną separację części atrapy chłodnicy.

Nowe, w pełni diodowe lampy tylne z czarnym obramowaniem, węższym rysunkiem lamp, trójwymiarowo wymodelowanym konturem szczypiec i delikatnie wbudowanymi, poziomymi kierunkowskazami w BMW X3; zaprojektowana na nowo i okazale pomalowana atrapa osłony podwozia z tyłu oraz większe, zakończone w jednej płaszczyźnie końcówki rur wydechowych.

Łącznie jedenaście standardowych kolorów do BMW X3, w tym nowy szary metalizowany Skyscraper (od 12/21), w pakiecie sportowym M metalizowany szary Brooklyn M oraz lakiery BMW Individual w kolorze czerwonego awenturynu i niebieskiego tanzanitu; wyłącznie do BMW X4 dostępny jest również nowy lakier metalizowany w kolorze czerwieni Piemontu; do obu modeli dostępne są po raz pierwszy liczne lakiery specjalne BMW Individual, w tym także lakiery matowe, m.in. także metalizowany Frozen Deep Grey.

Dostępna będzie nowa konsola środkowa z aktualnego BMW serii 4 z panelem sterowania do kontrolera BMW iDrive, dźwignią zmiany biegów, przyciskiem uruchamiania silnika, przyciskami start/stop, elektrycznym hamulcem postojowym, wspomaganiem zjazdu ze wzniesień i funkcjami jezdnymi.

Po trzech silnikach wysokoprężnych trzy silniki benzynowe posiadają teraz również 48-woltową technologię mild hybrid, w której 48‑woltowy alternator odwracalny z elektrycznym doładowaniem rzędu 8 kW (11 KM) zapewnia jeszcze lepsze osiągi przy równocześnie niższym zużyciu paliwa i zwiększonym komforcie jazdy; do tego dochodzi BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in; zakres mocy waha się od 135 kW (184 KM) do 265 kW (360 KM).

Napęd na wszystkie koła BMW xDrive i 8-stopniowa skrzynia Steptronic w wyposażeniu standardowym, BMW X3 M40i i BMW X3 M40d, a także wszystkie BMW X4 są wyposażone fabrycznie w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic z łopatkami zmiany biegów i Launch Control.
Dzięki systemowi operacyjnemu BMW 7 i zdalnej aktualizacji oprogramowania BMW X3 i BMW X4 są zawsze na bieżąco z najnowszym oprogramowaniem, a aktualizacje nowych usług i dodatkowych funkcji pojazdu mogą być pobierane „over the air”.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?