Paula Lazarek

BMW X3 oraz BMW X4 odświeżone. Co się zmieniło?

BMW odświeża BMW X3 i BMW X4, dzięki czemu zyskują one nowy wygląd, lepsze wyposażenie.

BMW X3 i nowe BMW X4 będą świętować swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Chengdu w Chinach (od 27 sierpnia do 5 września), a europejska premiera będzie miała miejsce na targach IAA w Monachium (7–12 września). Po rozpoczęciu produkcji w zakładzie Spartanburg (USA) w sierpniu 2021 r. rozpocznie się wprowadzenie na rynek.

Atrapa chłodnicy BMW, której kształt jest bardziej wyrazisty przede wszystkim w górnej części, jest większa niż wcześniej i posiada teraz jednoczęściową ramę. Czarna przekładka, w której w zależności od wyposażenia umieszczona jest iCam, zapewnia optyczną separację części atrapy chłodnicy.

Nowe, w pełni diodowe lampy tylne z czarnym obramowaniem, węższym rysunkiem lamp, trójwymiarowo wymodelowanym konturem szczypiec i delikatnie wbudowanymi, poziomymi kierunkowskazami w BMW X3; zaprojektowana na nowo i okazale pomalowana atrapa osłony podwozia z tyłu oraz większe, zakończone w jednej płaszczyźnie końcówki rur wydechowych.

Łącznie jedenaście standardowych kolorów do BMW X3, w tym nowy szary metalizowany Skyscraper (od 12/21), w pakiecie sportowym M metalizowany szary Brooklyn M oraz lakiery BMW Individual w kolorze czerwonego awenturynu i niebieskiego tanzanitu; wyłącznie do BMW X4 dostępny jest również nowy lakier metalizowany w kolorze czerwieni Piemontu; do obu modeli dostępne są po raz pierwszy liczne lakiery specjalne BMW Individual, w tym także lakiery matowe, m.in. także metalizowany Frozen Deep Grey.

Dostępna będzie nowa konsola środkowa z aktualnego BMW serii 4 z panelem sterowania do kontrolera BMW iDrive, dźwignią zmiany biegów, przyciskiem uruchamiania silnika, przyciskami start/stop, elektrycznym hamulcem postojowym, wspomaganiem zjazdu ze wzniesień i funkcjami jezdnymi.

Po trzech silnikach wysokoprężnych trzy silniki benzynowe posiadają teraz również 48-woltową technologię mild hybrid, w której 48‑woltowy alternator odwracalny z elektrycznym doładowaniem rzędu 8 kW (11 KM) zapewnia jeszcze lepsze osiągi przy równocześnie niższym zużyciu paliwa i zwiększonym komforcie jazdy; do tego dochodzi BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in; zakres mocy waha się od 135 kW (184 KM) do 265 kW (360 KM).

Napęd na wszystkie koła BMW xDrive i 8-stopniowa skrzynia Steptronic w wyposażeniu standardowym, BMW X3 M40i i BMW X3 M40d, a także wszystkie BMW X4 są wyposażone fabrycznie w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic z łopatkami zmiany biegów i Launch Control.

Dzięki systemowi operacyjnemu BMW 7 i zdalnej aktualizacji oprogramowania BMW X3 i BMW X4 są zawsze na bieżąco z najnowszym oprogramowaniem, a aktualizacje nowych usług i dodatkowych funkcji pojazdu mogą być pobierane „over the air”.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Ducati Diavel 1260 S „Black and Steel” – nowy członek kultowej rodziny motocykli

Zainspirowane koncepcją Diavela „Materico”, nowe malowanie motocykla charakteryzuje się asymetryczną i wyrafinowaną grafiką, która łączy błyszczącą szarość, matową czerń i sportowe detale w żółtym kolorze. Ducati Diavel 1260 S „Black and Steel” to motocykl obok którego nikt nie przejdzie obojętnie.

Niekonwencjonalny, wyjątkowy, absolutnie nie do pomylenia: Diavel 1260 S to model z gamy Ducati, który zachwyci wszystkich entuzjastów swoją osobowością, sportowym zachowaniem na drodze, rasowym, sportowym silnikiem i wyglądem. W nowym malowaniu „Black and Steel”, Ducati Diavel 1260 S jeszcze bardziej przyciąga wzrok.

Ducati Diavel 1260 S „Black and Steel”
Ducati Diavel 1260 S „Black and Steel”, fot. materiały prasowe / Ducati

Zainspirowane koncepcją Diavela „Materico”, nowe malowanie motocykla charakteryzuje się asymetryczną i wyrafinowaną grafiką, która łączy błyszczącą szarość, matową czerń i sportowe detale w żółtym kolorze.

Bijącym sercem motocykla jest silnik Testastretta DVT o pojemności 1262 cm3, który dostarcza 162 KM przy 9500 obr./min, co pozwala na gwałtowne przyspieszenie, a jednocześnie zapewnia regularność przy niskich obrotach, idealną i pożądaną przy codziennej jeździe.

Diavel 1260 S „Black and Steel” wzbogaca rodzinę Diavel 1260 na rok modelowy 2022. Motocykl będzie dostępny w salonach marki od lipca 2021 roku. Diavel 1260 S „Black and Steel” dołącza do wersji S w kolorze „Thrilling Black & Dark Stealth” z czerwoną ramą i czarnymi kołami. Standardowa wersja dostępna jest w kolorze Dark Stealth z czarną ramą i czarnymi kołami.

Ducati Diavel 1260 S „Black and Steel”
Ducati Diavel 1260 S „Black and Steel”, fot. materiały prasowe / Ducati

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Zegarek stworzony z myślą o samochodzie. Pasuje na rękę i na deskę rozdzielczą Rolls-Royce’a

3000 godzin, tyle trwało wyprodukowanie dwóch, wyjątkowych zegarków, zaprojektowanych i stworzonych z myślą o samochodzie. I to nie byle jakim samochodzie, a jednym w swoim rodzaju Rolls-Royce Boat Tail, który powstawał w tajemnicy przez cztery lata.

Rolls-Royce Boat Tail to stworzony na specjalne życzenie klienta kabriolet, który stanowi powrót do korzeni coachbuldingu, będący otwartą wersją flagowej limuzyny Phantom z zupełnie nowym projektem nadwozia . Luksusowy samochód został praktycznie zbudowany „od A do Z” pod dyktando klienta.

Prace nad samochodem trwały prawie cztery lata. By Rolls-Royce Boat Tail mógł powstać, zaprojektowano i wyprodukowano aż 1813 nowych części, co w sumie wymagało 20 lat połączonych roboczogodzin.

Wśród wyjątkowych części znajdują się między innymi zegarek szwajcarskiej firmy Bovet 1822, który ma dwa cyferblaty: jeden do noszenia na ręku, drugi do zamontowania na desce rozdzielczej auta.

Rolls-Royce Boat Tail Bovet 1822
Rolls-Royce Boat Tail Bovet 1822, fot. materiały prasowe / Rolls-Royce

Zegarek Rolls-Royce Boat Tail Bovet 1822

Para dwustronnych zegarków z mechanizmem tourbillon została zaprojektowana tak, by można je było nosić na nadgarstku, zawiesić jako wisiorek, postawić na stole, schować w kieszeni lub umieścić w specjalnym miejscu na desce rozdzielczej, jako zegar pokładowy Boat Tail.

Rolls-Royce Boat Tail Bovet 1822
Rolls-Royce Boat Tail Bovet 1822, fot. materiały prasowe / Rolls-Royce

Stworzenie i wyprodukowanie dwóch zegarków Bovet 1822 oraz uchwytu wewnątrz Rolls-Royce’a zajęło projektantom i inżynierom 3000 godzin.

Najnowsze

Paula Lazarek

Opel Grandland 2021 – cyfrowy kokpit, hybryda plug in i pikselowe reflektory. Co jeszcze się zmieniło?

SUV Opla jest wyposażony w dodatkowe technologie i systemy wspomagające prowadzenie pojazdu, które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów.

Jednym z takich rozwiązań są adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED® ze 168 segmentami LED. Technologia zapożyczona z Insignii, czyli flagowej limuzyny Opla, debiutuje w największym SUV‑ie niemieckiej marki, wyznaczając nowe standardy w segmencie rynkowym Grandlanda.

To samo dotyczy systemu Night Vision, który ma swoją premierę w Oplu. System wykrywa pieszych i zwierzęta w ciemnościach z odległości do 100 metrów i ostrzega kierowcę. Póładaptacyjny asystent jazdy autostradowej Highway Integration Assist utrzymuje Grandlanda pośrodku pasa ruchu i pilnuje odległości od pojazdu poprzedzającego. Wyróżniającym elementem nowego Grandlanda, zaprojektowanego i produkowanego w Niemczech, jest także Opel Vizor, czyli nowe oblicze marki.

W nowym Grandlandzie firma kontynuuje swoją strategię elektryfikacji. Nabywcy mocnej i bardzo oszczędnej hybrydy plug‑in mają do wyboru napęd na przód lub elektryczny napęd na wszystkie koła.

Moduły LED pod wąskim kloszem lampy głównej tworzą trzyrzędową matrycę, włączając się i wyłączając w zależności od potrzeb:

  • W trybie świateł mijania dolny rząd pikseli dostosowuje kształt wiązki do promienia zakrętu.
  • Granica światła jest wyraźnie zaznaczona, a dynamicznie zapalane i gaszone piksele zapewniają optymalny zasięg.
  • Funkcja matrycowa środkowego i górnego rzędu umożliwia precyzyjne „wycinanie” pojazdów nadjeżdżających z przeciwka w ciągu milisekund. Pozostały obszar pozostaje w pełni oświetlony główną wiązką.

Dwa panoramiczne ekrany w jednym module tworzą Pure Panel Opla. Ten w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy kokpit jest intuicyjny w obsłudze, z powodzeniem zastępując liczne przyciski. Dostarcza on najważniejszych informacji, wykorzystując najnowsze cyfrowe technologie.

Dwa ekrany tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu. Środkowy ekran dotykowy o przekątnej do 10 cali jest ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.

Opel Grandland jest wyposażony także w wiele innych systemów wspomagających kierowcę. Układ panoramicznych kamer z przodu i z tyłu zapewnia widok 360 stopni i ułatwia manewrowanie. Na ekranie systemu multimedialnego można wyświetlić obraz sprzed i zza pojazdu, a także widok z góry. 

Asystent automatycznego parkowania rozpoznaje stanowiska do parkowania równoległego i prostopadłego oraz potrafi automatycznie ustawić Grandlanda w takim miejscu oraz je opuścić. System monitorowania martwego pola zapobiega ryzyku kolizji przy skręcaniu lub zmianie pasa ruchu. W razie zagrożenia symbol pojazdu wyświetlany w prawym lub lewy lusterku bocznym ostrzega kierowcę.

Standardowe wyposażenie każdego Grandlanda obejmuje alarm przedkolizyjny z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego, system wykrywania pieszych, ostrzeżenie o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat.

Najnowsze

Pijany pieszy najpierw zagrodził im drogę, a potem wyciągnął nóż!

Okazuje się, że na naszych drogach można spotkać nie tylko agresywnych kierowców i rowerzystów, ale także niebezpiecznych pieszych, przechadzających się po ulicach.

Samochodem jechało dwóch mężczyzn i to chyba pasażer dostrzegł pieszego, chociaż ten był tuż za zasięgiem reflektorów. Kierowca, który nie był pewien sytuacji, bardzo rozsądnie zatrzymał się, włączając już podczas hamowania długie światła.

Agresywny pieszy chodzi gdzie mu się podoba

Szczęśliwe zagrożenia nie było – pieszy stał przy krawędzi jezdni i machał trzymaną w ręce puszką (domyślamy się, że piwa). Chciał złapać stopa? Gdy auto się zatrzymało, ruszył środkiem pasa, zagradzając mu drogę. Kierowca mrugnął na niego światłami i ruszył parę centymetrów do przodu.

Agresywny pieszy zaczepia samochód

Pieszy zatrzymał się i sięgnął do siatki, z której wyciągnął nóż. Ruszył w stronę samochodu, a kierowca widząc to, pospiesznie wrzucił wsteczny. Tu nagranie się urywa, więc nie wiemy, czy podróżujący autem mężczyźni zawrócili, czy udało im się ominąć agresywnego pieszego.

Najnowsze