
BMW X3 oraz BMW X4 odświeżone. Co się zmieniło?
BMW odświeża BMW X3 i BMW X4, dzięki czemu zyskują one nowy wygląd, lepsze wyposażenie.
BMW X3 i nowe BMW X4 będą świętować swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Chengdu w Chinach (od 27 sierpnia do 5 września), a europejska premiera będzie miała miejsce na targach IAA w Monachium (7–12 września). Po rozpoczęciu produkcji w zakładzie Spartanburg (USA) w sierpniu 2021 r. rozpocznie się wprowadzenie na rynek.

Atrapa chłodnicy BMW, której kształt jest bardziej wyrazisty przede wszystkim w górnej części, jest większa niż wcześniej i posiada teraz jednoczęściową ramę. Czarna przekładka, w której w zależności od wyposażenia umieszczona jest iCam, zapewnia optyczną separację części atrapy chłodnicy.

Nowe, w pełni diodowe lampy tylne z czarnym obramowaniem, węższym rysunkiem lamp, trójwymiarowo wymodelowanym konturem szczypiec i delikatnie wbudowanymi, poziomymi kierunkowskazami w BMW X3; zaprojektowana na nowo i okazale pomalowana atrapa osłony podwozia z tyłu oraz większe, zakończone w jednej płaszczyźnie końcówki rur wydechowych.

Łącznie jedenaście standardowych kolorów do BMW X3, w tym nowy szary metalizowany Skyscraper (od 12/21), w pakiecie sportowym M metalizowany szary Brooklyn M oraz lakiery BMW Individual w kolorze czerwonego awenturynu i niebieskiego tanzanitu; wyłącznie do BMW X4 dostępny jest również nowy lakier metalizowany w kolorze czerwieni Piemontu; do obu modeli dostępne są po raz pierwszy liczne lakiery specjalne BMW Individual, w tym także lakiery matowe, m.in. także metalizowany Frozen Deep Grey.

Dostępna będzie nowa konsola środkowa z aktualnego BMW serii 4 z panelem sterowania do kontrolera BMW iDrive, dźwignią zmiany biegów, przyciskiem uruchamiania silnika, przyciskami start/stop, elektrycznym hamulcem postojowym, wspomaganiem zjazdu ze wzniesień i funkcjami jezdnymi.

Po trzech silnikach wysokoprężnych trzy silniki benzynowe posiadają teraz również 48-woltową technologię mild hybrid, w której 48‑woltowy alternator odwracalny z elektrycznym doładowaniem rzędu 8 kW (11 KM) zapewnia jeszcze lepsze osiągi przy równocześnie niższym zużyciu paliwa i zwiększonym komforcie jazdy; do tego dochodzi BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in; zakres mocy waha się od 135 kW (184 KM) do 265 kW (360 KM).

Napęd na wszystkie koła BMW xDrive i 8-stopniowa skrzynia Steptronic w wyposażeniu standardowym, BMW X3 M40i i BMW X3 M40d, a także wszystkie BMW X4 są wyposażone fabrycznie w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic z łopatkami zmiany biegów i Launch Control.
Dzięki systemowi operacyjnemu BMW 7 i zdalnej aktualizacji oprogramowania BMW X3 i BMW X4 są zawsze na bieżąco z najnowszym oprogramowaniem, a aktualizacje nowych usług i dodatkowych funkcji pojazdu mogą być pobierane „over the air”.
Najnowsze
-
Chcesz oszczędzić i zmieniasz biegi przy niskich obrotach? Zniszczysz sobie samochód
Zmiana biegów to pozornie prosta czynność, ale jeśli wykonujemy ją nieumiejętnie, wiele może pójść nie tak. Nawet kierowcy, którzy bez problemu radzą sobie ze sprzęgłem i lewarkiem, mogą nieświadomie niszczyć swoje samochody. -
26 nowych dróg ekspresowych – GDDKiA podała szczegóły
-
Przebiłeś oponę i jedziesz na dojazdówce? Lepiej sprawdź prognozę pogody
-
Pierwsza stacja wodorowa w Polsce nareszcie ruszyła. Dlaczego to takie ważne i kto z niej skorzysta?
-
Wiesz, co to jest „nowy trakt krakowski”? Docenią go kierowcy z całej Polski