BMW X1 z nowym napędem na cztery koła i mocniejszym silnikiem

BMW X1 już od swojego debiutu rynkowego przekonuje niepowtarzalną stylistyką nadwozia. Czy kompaktowy SUV od Bawarczyków będzie jeszcze bardziej pożądany na rynku? Jakie nowości zobaczymy pod maską nowego X1?

Nową stylistykę nadwozia BMW X1 widać już na pierwszy rzut oka. Modyfikacjom poddano zwłaszcza przód oraz tył pojazdu, przy czym wszystkie warianty modelowe – począwszy od wersji podstawowej BMW X1 poprzez xLine, Sport Line, a skończywszy na M Sport – otrzymały swój oryginalny i dopasowany do danego modelu wygląd. Szczególnie atletycznie prezentuje się przy tym model BMW X1 M Sport. Wyposażony jest między innymi w sportowy układ jezdny M z obniżonym zawieszeniem, błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie (przewidywana dostępność od 11/19) oraz pakiet aerodynamiczny M.

Nową, atrakcyjną stylistykę nadwozia BMW X1 uzupełniają nowe lakiery zewnętrzne w kolorze beżu Jucaro, metalizowanym kolorze niebieskim Misano (dla modelu M Sport) oraz szczególnie ekskluzywnym, metalizowanym kolorze BMW Individual Storm Bay.

Aktualizacja modelu polega na wyraźnie ulepszonej stylistyce, wysokiej wszechstronności oraz wielu uaktualnionych elementów wyposażenia. Do tego dochodzą mocne i jednocześnie niezwykle wydajne, trzy i czterocylindrowe silniki BMW TwinPower Turbo oraz inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive – dzięki nim nikt już nie będzie miał wątpliwości, jak wiele radości z jazdy tkwi w najnowszej wersji BMW X1.

Już w chwili rynkowego debiutu latem 2019 wszystkie benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe spełniać będą normę emisji spalin Euro 6d-temp, a modele BMW X1 sDrive16d i BMW X1 xDrive25d nawet normę Euro 6d.

Szczególną wydajnością wyróżnia się BMW X1 sDrive16d, które dostępne będzie zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak i z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Dla tego modelu o mocy 85 kW (116 KM) ze skrzynią manualną zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 4,4–4,1 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym 116–107 CO2 g/km*. W przypadku 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej wartości te wynoszą odpowiednio 4,4–4,2 l/100 km i 116–109 g/km.*

Szczególnie sportowe właściwości wykazuje natomiast model BMW X1 xDrive25d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,2–4,9 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136–128 g/km*). Maksymalna moc na poziomie 170 kW (231 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm sprawiają, że model ten gwarantuje obiecywaną radość z jazdy BMW w każdej sytuacji. Od zera do setki przyspiesza w 6,6 s.

Najbardziej dynamicznym modelem w ofercie będzie BMW X1 xDrive25i. Niebagatelna moc 170 kW (231 KM) w połączeniu z precyzyjną, 8-stopniową skrzynią Steptronic generuje potężną siłę ciągu, stanowiąc jednocześnie kwintesencję wszechstronności i sportowego charakteru, które wyróżniają wszystkie modele BMW X1. Prędkość 100 km/h osiągana jest w czasie zaledwie 6,5 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,8–6,3l/100°km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym 155– 144 g/km*.

Wysoki poziom jakości zmodernizowanego BMW X1 odzwierciedlają na przykład nowe kontrastujące szwy na desce rozdzielczej, która w górnej części ma kolor czarny, a w dolnej dopasowana jest kolorystycznie do wybranej tapicerki. Kontrastujące szwy są dostępne do modeli BMW X1 xLine, Sport Line oraz M Sport. W tych wariantach modelowych również dywaniki mają kolorową lamówkę oraz przebiegające w niej kontrastujące szwy. Ponadto do nowego BMW X1 oferowane są trzy nowe tapicerki.

Ważnym elementem we wnętrzu BMW X1 jest monitor pokładowy. Już wyposażenie standardowe obejmuje 6,5-calowy, centralnie umieszczony wyświetlacz. W przypadku wyboru systemu nawigacyjnego samochód wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala lub nowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, który może być obsługiwany głosowo, dotykowo lub za pomocą kontrolera BMW iDrive.

BMW X1 to jedynie przedsmak pierwszego BMW X1 z napędem hybrydowym typu plug-in. Jego przyszłoroczny debiut rynkowy to kolejny etap konsekwentnie realizowanej przez BMW elektryfikacji swojej oferty produktowej. 

Najnowsze

Nowa Toyota GR Supra – samochód, który daje frajdę z jazdy!

Nowa Toyota GR Supra to 5. generacja legendarnego samochodu sportowego Toyoty i pierwszy globalny model wyprodukowany przez TOYOTA GAZOO Racing. Zobaczcie, jak powinien wyglądać idealny samochód sportowy według fanatyków Supry!

Już pierwszy rzut oka na nową Toyotę GR Supra zdradza nawiązanie do tradycji rewelacyjnych samochodów sportowych Toyoty. Długa maska, zwarta karoseria oraz dach z dwoma wybrzuszeniami to nawiązanie do pierwowzoru, czyli modelu 2000GT. Do charakterystycznych elementów 4. generacji Supry nawiązuje stylistyka przodu i tyłu, a w szczególności muskularne tylne błotniki, tworzące jedną linię ze zintegrowanym spojlerem. Podobieństwo nie jest tylko powierzchowne. Nowa Toyota GR Supra dzieli ze swoimi legendarnymi poprzednikami tę samą formę klasycznego samochodu sportowego, na którą składa się mocny, sześciocylindrowy silnik montowany z przodu oraz napęd na tylne koła.

Stylistykę Toyoty GR Supry zapowiadał model koncepcyjny FT-1, który został zaprojektowany przez studio Calty Design Research w Kalifornii. Po raz pierwszy pokazano go podczas targów North American International Auto Show w Detroit w 2014 roku. 

Stylistyka samochodu została precyzyjnie opracowana pod kątem aerodynamicznym, by zapewnić odpowiedni docisk, a także idealny rozkład masy na przód i tył. Przykładowo, dach z dwoma wybrzuszeniami jest nie tylko nawiązaniem do tradycji poprzedników, ale odgrywa też rolę w redukcji oporu aerodynamicznego poprzez zmniejszenie części czołowej samochodu, bez konieczności poświęcania przestrzeni nad głową kierowcy i pasażera.

W stylistyce przodu widać inspiracje czwartą generacją Supry. Projekt zyskuje na wyrazistości dzięki niskiemu osadzeniu grilla oraz sporym wlotom powietrza po bokach, które są kluczowe dla chłodzenia silnika.

Charakterystyczne reflektory o sześciu diodach LED są zintegrowane z kierunkowskazami i światłami do jazdy dziennej. Ostre linie kloszy schodzące ku środkowi maski dodają dodatkowej zadziorności oraz jeszcze lepiej podkreślają przedni spojler.

Nisko położona maska tworzy dynamiczną linię boczną, która biegnie od niskiego nosa w kierunku tyłu. Tylna krawędź maski oraz tylny spojler można spiąć niewidzialną linią, bo są ustawione niemal na tej samej wysokości. Dolna część karoserii jest skierowana agresywnie do przodu. Z kolei kabina jest pochylona do tyłu, a czarne słupki oraz charakterystyczna linia dachu podkreślają jej kompaktowe rozmiary. Wysoką sztywność samochodu uwydatniają wzmocnione progi. W Europie Toyota GR Supra będzie wyposażona w 19-calowe aluminiowe felgi z naprzemiennie czarnymi i srebrnymi ramionami.

Masywny tylny spojler zapewnia optymalny opływ aerodynamiczny. Trapezoidalne kształty tylnego zderzaka tworzą poczucie dociskania samochodu do ziemi. Światła to prosta kombinacja wewnętrznych okręgów, a wykonane w technologii LED tylne światła przeciwmgielne oraz cofania umieszczono centralnie w dolnej części zderzaka.

Budzącą emocje stylistykę Toyoty Supry podkreśla osiem opcji kolorystycznych, w tym zupełnie nowe lakiery Prominence Red, Lightning Yellow oraz Deep Blue Metallic. Nowy lakier Matt Storm Grey dostępny jest tylko w edycji specjalnej Toyoty GR Supra A90 Edition, zarezerwowanej dla pierwszych 90 europejskich klientów. Jej wyjątkowość uwydatnią niebieskie wstawki i matowe wykończenia.

Sercem nowej Toyoty GR Supra jest trzylitrowy, rzędowy silnik o 6 cylindrach, który generuje 340 KM mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego. Jest wyposażony w turbosprężarkę typu Twin Scroll, precyzyjny układ bezpośredniego wtrysku paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, które zapewniają najlepsze w tym segmencie przebieg momentu w niskim zakresie obrotów, dostępne od niskich obrotów. Jednostka napędowa jest mocna, dobrze wyważona, z szybką reakcją na pedał przyspieszenia.

Silnik wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu, które dają precyzyjną kontrolę otwierania i zamykania kanałów dolotowych i wylotowych, w zależności od warunków i stylu jazdy kierowcy. Rezultatem jest liniowy przebieg momentu obrotowego na wszystkich biegach oraz duża moc na wysokich obrotach. Otwarcie zaworów jest kontrolowane w zależności od sytuacji, by zredukować straty i zapewnić wysokie osiągi.

Silnik korzysta z bezpośredniego wtrysku, który pod wysokim ciśnieniem rozpyla paliwo i precyzyjnie kontroluje jego dawkę dla zapewnienia odpowiedniego spalania. Turbosprężarka typu twin-scroll dzieli drogę z kolektora wydechowego do turbiny na dwie części. Tłumi zakłócenia spalin pomiędzy cylindrami, pozwalając turbinie pracować przy niższych obrotach silnika i zapewniając bezpośrednią reakcję na gaz.

Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która zapewnia błyskawiczne zmiany przełożeń, z krótkimi przełożeniami na niskich biegach. Kierowca może przejąć kontrolę nad zmianą biegów, korzystając z manetek przy kierownicy oraz wybrać tryb Normal lub Sport, by dopasować ją do własnych preferencji i warunków.

Funkcja Launch Control umożliwia błyskawiczne przyspieszanie ze startu zatrzymanego przy zachowaniu maksymalnej trakcji, sprawiając, że auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 4,3 sekundy. W trybie Sport odpowiednio dopasowywane do sportowej jazdy są reakcje silnika na gaz, sposób zmiany przełożeń, zawieszenie, układ kierowniczy oraz praca aktywnego dyferencjału, a nawet dźwięk silnika. System Vehicle Stability Control ma specjalne ustawienie „track”, które redukuje poziom ingerencji VSC w prowadzenie, żeby kierowca miał większą kontrolę nad zachowaniem auta podczas dynamicznej jazdy.

Wszystkie wersje Toyoty GR Supra sprzedawane w Europie są wyposażone w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Działa on zarówno podczas przyspieszania, jak i hamowania, może precyzyjnie i dynamicznie dostosować się od zerowego do 100-procentowego zablokowania.

Toyota GR Supra otrzymuje w standardzie zaawansowane funkcje i rozwiązania, które sprawią, że kierowca będzie mógł się cieszyć z pełnego potencjału samochodu – takie jak aktywny dyferencjał, adaptacyjne zawieszenie (Adapitve Variable Suspension) czy 19-calowe aluminiowe koła z hamulcami najwyższej jakości. Auto wyposażone jest także w dwustrefową klimatyzację, adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania, bezkluczykowy dostęp i przycisk Start, skórzaną kierownicę z przyciskami funkcyjnymi oraz wirtualną tablicę rozdzielczą przed kierowcą. Technologia LED jest wykorzystywana w adaptacyjnych reflektorach, tylnych światłach i światłach do jazdy dziennej, a lusterka (zewnętrzne i wewnętrzne) są fotochromatyczne. Dodatkowym ułatwieniem są czujniki deszczu oraz kamera cofania.

Żeby uczcić historię modelu Supra i zarazem wprowadzenie jej piątej generacji, na początku produkcji powstała wyjątkowa seria samochodów Toyota GR Supra A90 Edition. Liczba egzemplarzy została ograniczona do 90 sztuk. Wszystkie A90 Edition są pokryte matowym lakierem Storm Grey, zostały wyposażone m.in. w czarne matowe felgi aluminiowe oraz kokpit kierowcy obszyty czerwoną skórą. Toyota GR Supra A90 Edition została zaoferowana 90 pierwszym europejskim klientom, którzy złożyli zamówienia za pośrednictwem specjalnych platform rezerwacji aut. Cała pula została natychmiast wyprzedana.

TOYOTA GAZOO Racing wchodzi do świata e-motorsportu wraz ze startem GR Supra GT Cup, pierwszej globalnej monomarkowej serii w Gran Turismo Sport na PlayStation4. Program wystartował w kwietniu 2019 roku. W marcu 2019 ogłoszono, że TOYOTA GAZOO Racing będzie oficjalnym partnerem licencjonowanych przez FIA Gran Turismo Championships, mistrzostw online dla symulatora jazdy Gran Turismo, który jest organizowany razem z FIA.

Włączenie e-motorsportu jako jednej z kluczowych aktywności TOYOTA GAZOO Racing pokazuje, że marka aktywnie pracuje nad tym, by motorsport i samochody sportowe stały się bardziej dostępne dla ludzi na całym świecie. W najbliższych latach TOYOTA GAZOO Racing zamierza zebrać oceny i wrażenia od kierowców z Gran Turismo, które pozwolą poprawić prawdziwą Toyotę GR Suprę.

Najnowsze

Tajemnicza kolizja na autostradzie

Bardzo trudno stwierdzić, czym było spowodowane to groźnie wyglądające zdarzenie.

Do kolizji doszło na autostradzie A2 w okolicach Grodziska Mazowieckiego. Prawym pasem jechał Opel Corsa, którego kierowca nagle skręcił w lewo, w prawo i znowu w lewo, tracąc panowanie nad pojazdem i uderzając w barierę energochłonną.

Według autora nagrania nikt nie został ranny w tym zdarzeniu. Zagadką pozostaje przyczyna nerwowych ruchów kierowcy Corsy, która doprowadziła do kolizji.

https://www.youtube.com/watch?v=GlqKOWU6oXk

Najnowsze

Dziecko na rowerze przewróciło się pod auto

Jedno z tych nagrań, które warto zobaczyć ku przestrodze. Sytuacja na drodze potrafi być bardzo zaskakująca.

Po ścieżce rowerowej jechało dwóch chłopaków. Jeden z nich, trudno powiedzieć czy przypadkiem czy specjalnie, lekko potrącił drugiego. Tamten nie utrzymał równowagi i przewrócił się na ulicę.

Autor nagrania zapewnia, że jechał zgodnie z ograniczeniem prędkości, czyli nie szybciej, niż 40 km/h. Jego samochód rzeczywiście poruszał się spokojnym tempem i dzięki temu kierowca zdążył w porę zareagować.

Najnowsze

Kierowca ciężarówki jechał wężykiem

Samochodowa kamera zarejestrowała bardzo niebezpieczne zachowanie kierowcy samochodu ciężarowego. Przyczyny takiego stylu jazdy nietrudno się domyślić.

Na poniższym nagraniu możecie zobaczyć jak ciężarówka z przyczepą jedzie po drodze ekspresowej S8, odbijając od jednej krawędzi drogi do drugiej. Samochód z kamerą, który próbował ją wyprzedzić, zmuszony był do ucieczki na trawiaste pobocze.

Kierowca ciężarówki został ostatecznie zatrzymany, a badanie alkomatem wykazało 2,6 promila alkoholu. Sprawa będzie miała finał w sądzie.

Najnowsze