BMW X1 z nowym napędem na cztery koła i mocniejszym silnikiem

BMW X1 z nowym napędem na cztery koła i mocniejszym silnikiem

01 czerwca 2019
34
BMW X1 już od swojego debiutu rynkowego przekonuje niepowtarzalną stylistyką nadwozia. Czy kompaktowy SUV od Bawarczyków będzie jeszcze bardziej pożądany na rynku? Jakie nowości zobaczymy pod maską nowego X1?
Loading module...

Nową stylistykę nadwozia BMW X1 widać już na pierwszy rzut oka. Modyfikacjom poddano zwłaszcza przód oraz tył pojazdu, przy czym wszystkie warianty modelowe – począwszy od wersji podstawowej BMW X1 poprzez xLine, Sport Line, a skończywszy na M Sport – otrzymały swój oryginalny i dopasowany do danego modelu wygląd. Szczególnie atletycznie prezentuje się przy tym model BMW X1 M Sport. Wyposażony jest między innymi w sportowy układ jezdny M z obniżonym zawieszeniem, błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie (przewidywana dostępność od 11/19) oraz pakiet aerodynamiczny M.

Nową, atrakcyjną stylistykę nadwozia BMW X1 uzupełniają nowe lakiery zewnętrzne w kolorze beżu Jucaro, metalizowanym kolorze niebieskim Misano (dla modelu M Sport) oraz szczególnie ekskluzywnym, metalizowanym kolorze BMW Individual Storm Bay.

Aktualizacja modelu polega na wyraźnie ulepszonej stylistyce, wysokiej wszechstronności oraz wielu uaktualnionych elementów wyposażenia. Do tego dochodzą mocne i jednocześnie niezwykle wydajne, trzy i czterocylindrowe silniki BMW TwinPower Turbo oraz inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive – dzięki nim nikt już nie będzie miał wątpliwości, jak wiele radości z jazdy tkwi w najnowszej wersji BMW X1.

Już w chwili rynkowego debiutu latem 2019 wszystkie benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe spełniać będą normę emisji spalin Euro 6d-temp, a modele BMW X1 sDrive16d i BMW X1 xDrive25d nawet normę Euro 6d.

Szczególną wydajnością wyróżnia się BMW X1 sDrive16d, które dostępne będzie zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak i z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Dla tego modelu o mocy 85 kW (116 KM) ze skrzynią manualną zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 4,4–4,1 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym 116–107 CO2 g/km*. W przypadku 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej wartości te wynoszą odpowiednio 4,4–4,2 l/100 km i 116–109 g/km.*

Szczególnie sportowe właściwości wykazuje natomiast model BMW X1 xDrive25d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,2–4,9 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136–128 g/km*). Maksymalna moc na poziomie 170 kW (231 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm sprawiają, że model ten gwarantuje obiecywaną radość z jazdy BMW w każdej sytuacji. Od zera do setki przyspiesza w 6,6 s.

Najbardziej dynamicznym modelem w ofercie będzie BMW X1 xDrive25i. Niebagatelna moc 170 kW (231 KM) w połączeniu z precyzyjną, 8-stopniową skrzynią Steptronic generuje potężną siłę ciągu, stanowiąc jednocześnie kwintesencję wszechstronności i sportowego charakteru, które wyróżniają wszystkie modele BMW X1. Prędkość 100 km/h osiągana jest w czasie zaledwie 6,5 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,8–6,3l/100°km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym 155– 144 g/km*.

Wysoki poziom jakości zmodernizowanego BMW X1 odzwierciedlają na przykład nowe kontrastujące szwy na desce rozdzielczej, która w górnej części ma kolor czarny, a w dolnej dopasowana jest kolorystycznie do wybranej tapicerki. Kontrastujące szwy są dostępne do modeli BMW X1 xLine, Sport Line oraz M Sport. W tych wariantach modelowych również dywaniki mają kolorową lamówkę oraz przebiegające w niej kontrastujące szwy. Ponadto do nowego BMW X1 oferowane są trzy nowe tapicerki.

Ważnym elementem we wnętrzu BMW X1 jest monitor pokładowy. Już wyposażenie standardowe obejmuje 6,5-calowy, centralnie umieszczony wyświetlacz. W przypadku wyboru systemu nawigacyjnego samochód wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala lub nowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, który może być obsługiwany głosowo, dotykowo lub za pomocą kontrolera BMW iDrive.

BMW X1 to jedynie przedsmak pierwszego BMW X1 z napędem hybrydowym typu plug-in. Jego przyszłoroczny debiut rynkowy to kolejny etap konsekwentnie realizowanej przez BMW elektryfikacji swojej oferty produktowej. 

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!