BMW R1250GS przyłapany

Firma BMW planuje w roku 2013 rok wprowadzić na rynek motocykl BMW R1250GS. Zmodyfikowany turystyk w tajnym „ubraniu” został przyłapany na jazdach testowych na Wyspach Kanaryjskich.  

„Podejrzane” BMW R1250GS
[autor zdjęcia]

Plotki głoszą, że nowe BMW GS będzie wyposażone w najnowszej generacji silnik chłodzony cieczą i będzie miało większą o 50 cm3 pojemność silnika. Na tę chwilę niemiecka firma nie potwierdza tych plotek. Najprawdopodobniej zmiany będą dotyczyły nie tylko silnika, ale i kolorystyki. Nowy motocykl dostanie nowe umaszczenie biało-niebiesko- czerwone (takie malowanie możemy zobaczyć już na najnowszym sportowym motocyklu BMW S1000RR). Nowy R1200GS otrzymał nowy reflektor w kształcie odwróconej podkowy. Moc nowego boksera będzie oscylowała w granicach 130 KM. Motocykl będzie wyposażony w system RIDE BY WIRE – system w pełni regulowanego zawieszenia. Muszę przyznać, że projekt motocykla wygląda bardzo ciekawie, chociaż zmiany stylistyczne są minimalne. Po raz pierwszy nowy motocykl pokazany zostanie najprawdopodobniej na tegorocznych targach EICMA. Najsilniejszą konkurencje dla nowego BMW R1250GS będziemy mogli spotkać w salonach Honda (Cross Tourer 1200), Kawasaki (Versys 1000) oraz Triumph (Toger 1050).

Najnowsze

Honda NSX Concept – od legendy do… hybrydy

Honda zaprezentowała na salonie w Detroit stylizację modelu NSX nowej generacji, który ma wejść - w USA pod marką Acura - do sprzedaży w ciągu trzech lat. Ma to być auto przeznaczone dla prawdziwych entuzjastów sportowej jazdy.

Ci, którzy pamiętają jeszcze rasowy model Hondy z lat 90. wiedzą, że w tym wypadku nie było kompromisów – ani w kwestii wyglądu (nadwozie wykonano w pełni z aluminium), jednostki napędowej (290-konny silnik o pojemności 3.2 l – po modyfikacjach), czy nowinek technicznych (stosowano technologię rodem z Formuły 1). NSX wyposażono także w mechanizm różnicowy. Auto produkowane do 2005 roku wciąż konkurowało z samochodami znacznie droższymi, np. Ferrari 348, ale za tę dbałość producenta sowicie należało zapłacić. Faktem jest też, że nad całością projektu czuwali Japończycy i w ich kraju samochód był produkowany (ponoć ręcznie). Czy tak też będzie w nowym NSX-em, który zjedzie z amerykańskich taśm?

Nowy model zostanie opracowany przez firmę Honda R&D Americas i będzie produkowany w USA, w Ohio – jego design przypomina nieco Audi R8. Samochód wykonany z lekkich materiałów ma centralnie montowany silnik; pod maską znajdziemy też hybrydowy układ Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive). Według doniesień producenta, podczas gdy większość samochodów tej klasy ma niesamowite osiągi dzięki wykorzystaniu ogromnych jednostek napędowych, koncepcyjny NSX zawdzięcza swoje parametry korzystnemu stosunkowi mocy silnika do masy.

Honda NSX concept.
fot. Honda

Dzięki wykorzystaniu napędu z dwoma jednostkami elektrycznymi i systemem zwrotnej kontroli momentu napędowego, hybrydowy układ napędowy 4WD może modyfikować moment obrotowy dla kół osi przedniej podczas pokonywania zakrętów. Pojazd wyposażono też w nową wersję dynamicznego silnika VTEC V-6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, skofigurowany z dwusprzęgłową przekładnią z wbudowaną jednostką elektryczną.

Oprócz koncepcyjnego NSX, amerykański oddział firmy Honda zaprezentował również koncept modelu Accord Coupe. To już dziewiąta generacja amerykańskiej wersji modelu, która w salonach sprzedaży w USA pojawi się jesienią 2012 roku. Auto przeznaczone jest tylko na rynek amerykański.

Na 25-lecie koncernu Honda, pokazano również koncepcyjną wersję kompaktowego sedana Acura ILX oraz prototyp crossovera klasy SUV o nazwie RDX, który ma zadebiutować w 2013 roku.

Acura ILX Concept to prototyp sedana, którego premierę zaplanowano na wiosnę 2012 roku, będzie dostępny w trzech konfiguracjach układu napędowego, wraz z pierwszym w historii marki benzynowo-elektrycznym napędem hybrydowym.

WYMIARY

 

NSX Concept

ILX Concept

RDX Prototype

Długość (mm)

4330

4555

4660

Szerokość (mm)

1895

1890

1872

Wysokość (mm)

1160

1425

1630

Rozstaw osi (mm)

2575

2670

2685

Rozmiar kół (cale)

19×9 (przód)

20×10 (tył)

19×8

19×7.5

Ogumienie

255/35R19 (przód)

275/30R20 (tył)

235/35R19

235/55R19

Acura w USA na 2012 rok proponuje swoim klientom sześć modeli – luksusowe i mocne sedany RL i TL, sportowy TSX w wersji sedan i kombi, turbodoładowany crossover klasy SUV  o nazwie RDX, luksusowy SUV MDX oraz czterodrzwiowe, sportowe coupe ZDX.

 

Najnowsze

Kampania „Ja Motocyklista” – motocyklistko weź udział!

Fundacja "Jednym Śladem" i Torres-Art zaprasza do udziału w społecznej kampanii  "JA Motocyklista", której głównym celem jest zmiana społecznego postrzegania motocyklistów, pokazanie, że motocykliści to przedstawiciele wszystkich zawodów, bez względu na wiek i płeć.

 

fot. Motocaina

Projekt ma uświadomić wszystkim użytkownikom dróg, że motocykliści to osoby, które spotyka się w życiu codziennym, czasem nie zdając sobie sprawy, że to wielbiciele jednośladów – wśród nich można znaleźć przedstawicieli rożnych zawodów i grup społecznych.

Chodzi też o to, aby zwrócić uwagę na zagrożenia jakie niesie ze sobą obecny sposób postrzegania motocyklistów. Akcja ma zmienić odbiór motocyklisty jako osoby jeżdżącej niebezpiecznie i pokazać, że pod kaskiem może się kryć lekarz, prawnik, czy ksiądz – właściwie każda osoba. Często są to przedstawiciele zawodów, do których większość społeczeństwa ma szacunek i poważanie.

Poprzez zestawienie zdjęć motocyklistek i motocyklistów w pełnym stroju motocyklowym i normalnym, codziennym ubraniu, organizator akcji chce w prosty, a zarazem wymowny sposób pokazać, że motocyklistą może być każdy z nas, począwszy od piekarza, u którego kupujemy poranne bułki, przez lekarza leczącego nasze dolegliwości, po hydraulika naprawiającego nam cieknący kran. Motocykliści są wszędzie, tylko chodzi o to, aby ich dostrzec.

Jednym z celów wykonania zdjęć jest organizacja wystawy fotografii, a jeśli fundusze pozwolą, to także kampania w innych środkach przekazu.

Każdą motocyklistkę zainteresowaną udziałem w kampanii organizatorzy proszą o kontakt mailowy: jednymsladem@jednymsladem.com.pl lub telefoniczny: 601 213 697

Najnowsze

Konkurencja kalendarza Pirelli – Berner Women Kalender. Film

Piękne modelki, a wśród nich kobieta - kierowca wyścigowy, sceneria profesjonalnego toru i otoczenie szybkich samochodów - oto jak firma Berner chce konkurować ze słynnym kalendarzem Pirelli. Dla pań jest też wersja kalenadarza z urodziwymi modelami...

fot. kard z youtube

O tegorocznym kalendarzu Pirelli pisałyśmy wcześniej tutaj.

Jednak czy tylko włoski producent opon ma monopol na piękne sesje zdjęciowe niesamowitej urody słynnych modelek? Sprzeciwia się temu niemiecka firma, która zatrudniła do tego celu Christiana Holzknecht’a z Los Angeles – na efekty nie trzeba było długo czekać…

W sesji, która między innymi odbyła się na legendarnym, niemieckim torze Hockenheimring, wzieła udział Doreen Seidel, kierowca wyścigowy, ścigająca się w zeszłym sezonie w serii ADAC Cruze Cup – wcześniej pozowała m.in. dla niemieckiej edycji Playboya (Playboy’s Playmate 2008).

Nieco erotyki (lejący sie po nagich piersiach szampan dla zwycięzców), adrenaliny, utalentowany fotograf i efekt jest całkiem miły dla oka – obu płci ;-). Fotki tutaj www.bernercal.com

Wersja damska:

Wersja męska:

Najnowsze

Nie jeździj „na pamięć”!

Badania pokazują, że 1/3 zdarzeń drogowych ma miejsce w odległości około 1,5 kilometra od miejsca zamieszkania, a w sumie aż ponad połowa w odległości 8 kilometra! Pamiętajmy o bezpieczeństwie w każdej sytuacji - nawet najkrótszego przejazdu samochodem.

Statystki są zatrważające: do ponad połowy wypadków z udziałem dzieci dochodzi w odległości nieprzekraczającej 10 minut drogi od domu.

fot. Motocaina

Większość kierowców ma rutynowe podejście do jazdy po znanych drogach, wciąż tymi samymi szlakami. Gubi nas wówczas brak odpowiedniego przygotowania do jazdy: zapięcia pasów, czy poprawnego ustawienia lusterek. Jazda po znanym terenie daje kierowcom złudne poczucie bezpieczeństwa, co prowadzi do zmniejszonej koncentracji i sprawia, że kierowcy stają się mniej przygotowani na nagłe, nieprzewidziane zagrożenia. Jesteśmy zdecydowanie bardziej skłonni do sięgania po telefon czy jedzenia za kierownicą. W czasie jazdy wymagającej dużego skupienia, kierowcy bardziej uważają na to, aby niepotrzebnie się nie rozpraszać.

Tymczasem do niebezpiecznej sytuacji może dojść w każdym miejscu. Śmiertelny wypadek może zdarzyć się nawet na drodze osiedlowej czy parkingu. Tu narażone są przede wszystkim małe dzieci, które mogą zostać niezauważone podczas manewru cofania. Dane pokazują, że 57 procent wypadków samochodowych z udziałem dzieci ma miejsce w odległości około 10 minut drogi od domu, a 80 procent nie dalej niż w odległości do 20 minut.

Jak zachować bezpieczeństwo podczas codziennej jazdy samochodem:

  • Sprawdzaj regularnie poprawność działania wszystkich świateł oraz wycieraczek.
  • Pamiętaj o przygotowaniu do jazdy: zawsze zapinaj pasy i upewniaj się, że fotel, zagłówek
    i lusterka są odpowiednio ustawione.
  • Nie jedź „na pamięć”.
  • Uważaj na pieszych, szczególnie na osiedlowych uliczkach, parkingach oraz w pobliżu szkół czy targowisk.
  • Pamiętaj o zapewnieniu bezpieczeństwa dziecku, w tym o poprawnym użyciu pasów i fotelika.
  • Zabezpieczaj bagaż przed przemieszczaniem się w kabinie.
  • Ogranicz do koniecznego minimum czynności takie jak rozmowy przez telefon czy regulacja radia.
  • Bądź czujny, przewiduj zdarzenia na drodze.

Źródła: Szkoła Jazdy Renault, churchill.com, The National Highway Traffic Safety Administration, Partners for Child Passenger Safety

Najnowsze