BMW prosto z paddocku

Czy tylko dziewczyny z paddocków mają możliwość noszenia odzieży sygnowanej znakami firm motoryzacyjnych? Jak się okazuje – niekoniecznie. Firma BMW Motorrad Motorsport wypuszcza na rynek kolekcję ubrań dla swoich fanów.

fot. BMW
fot. BMW

Przedsięwzięcie to wiąże się bezpośrednio z wieloletnią tradycją uczestnictwa teamów BMW w różnego rodzaju wydarzeniach motoryzacyjnych, a przede wszystkim w World Superbike Championship (WSBK), w którym zawodnicy niemieckiego teamu Leon Haslam i Marco Melandri nieraz trafiali już na podium.

Ekipa teamu, ubrana w odzież z logo BMW, rzuca się w oczy nawet w momentach wytężonej pracy i zamieszania na paddocku.

Teraz firma udostępnia kolekcję również dla swoich fanów (i fanek).

Poszczególne elementy garderoby zostały zaprojektowane przez Manuellę Raffaeta, bliżej znaną entuzjastom WSBK jako partnerka zawodnika Marco Melandriego. Już teraz jej projekty możecie zobaczyć na oficjalnej stronie firmy BMW w zakładce Motorsport Collection Showroom. Zakres produktów obejmuje m.in. kurtki, t-shirty i czapki.

fot. BMW

Przewodnie motywy kolorystyczne to biel, czerwień i granat.

Odzież dostępna jest zarówno w rozmiarach męskich, jak i kobiecych.

Więcej w showroomie BMW.

 

Najnowsze

Pierwsza odsłona Honda Gymkhana 2012

W dniach 19-20 maja w CH M1 w Markach odbędzie się pierwsza w tym roku impreza z cyklu Honda Gymkhana, skierowana do wszystkich, którzy chcą poprawić swoje umiejętności w jeździe na motocyklu albo po prostu – pokibicować.

Każdy zainteresowany będzie mógł intensywnie ćwiczyć jazdę w bezpiecznych warunkach. Będą treningi, będzie rywalizacja, jak również wiele atrakcji dla widzów i kibiców, w tym konkursy z nagrodami.

fot. Honda

W czasie sobotnich treningów rozgrywany będzie nowy konkurs „Honda GP8” na udostępnionych przez organizatora skuterach Vision 50. GP8 to zawody polegające na jak najszybszym pokonaniu pięciu ósemek pomiędzy dwoma pachołkami. Zwycięża ten, kto uzyska najlepszy łączny czas dwóch przejazdów. W Honda GP8 może wziąć udział każdy, kto posiada kartę motorowerową, prawo jazdy kategorii A1 lub po prostu ukończył 18 lat. Wyścig Honda GP8 poprzedzony zostanie kilkuminutowym instruktażem i jazdą próbną. Kaski dla zawodników i ochraniacze na łokcie i kolana zapewnia Honda Poland.

fot. Honda

Więcej szczegółów na www.honda.pl

Najnowsze

Kobiety górą w Abarth Challenge

W minioną sobotę, 21 kwietnia, miała miejsce impreza Abarth Challenge, której celem była odpowiedź na odwieczne pytanie – kto lepiej się czuje za kierownicą, kobiety czy mężczyźni?

Impreza odbyła się pod auspicjami marki Abarth, agencji Corse-Abarth Driving Experience i Akademii Bezpiecznej Jazdy Kuby Bielaka. Na starcie stawili się znani i lubiani: aktor Tomasz Karolak, artystka kabaretowa Katarzyna Pakosińska, tancerz i juror You Can Dance Agustin Egurrola, producentka filmowa i prawniczka Weronika Marczuk, aktorka Aleksandra Kisio, aktor Rafał Cieszyński, aktorka i dziennikarka Anna Wendzikowska, piosenkarz Łukasz Zagrobelny, aktorka Maria Niklińska oraz tancerz You Can Dance i Tańca z Gwiazdami Tomasz Barański.

Katarzyna Pakosińska i Weronika Marczuk
fot. materiały organizatora

Wspólnym celem rywalizujących i nagrodą konkursu był samochód Abarth Punto Evo, który zostanie przekazany na rzecz Fundacji TVN „Nie Jesteś Sam” i zlicytowany podczas dorocznego Balu Fundacji.

Rywalizacja już na etapie porannych treningów była na bardzo wysokim poziomie. Po południu zawodnicy zmierzyli się w 4 konkurencjach na czas, konkurencji statycznej polegającej na zapinaniu fotelika dziecięcego i tzw. „próba zaufania” jeździe z zasłoniętymi oczami wg wskazówek pilota.

Weronika Marczuk, Anna Wendzikowska, Kuba Bielak, Rafał Cieszyński i Maria Niklińska
fot. materiały organizatora

Próby dynamiczne zawierały elementy kaskaderskie, jak obrót auta o 180 stopni przy jeździe tyłem, nawrót z użyciem hamulca ręcznego, jazda po łukach o śliskiej nawierzchni, slalomy i hamowanie na śliskiej nawierzchni.
Zwycięzcą okazał się tancerz Tomasz Barański, drugie miejsce zajęła Anna Wendzikowska, trzecie Aleksandra Kisio.  Jednak co ważne, łączny czas konkurencji rozegranych przez panie okazał się lepszy niż łączny czas osiągnięty przez panów.

Najnowsze

Majowe zakupy z Inter Motors

Maj za pasem, czas trochę poszaleć, prawda, motocyklistki? Każde 100 zł wydane na zakupy w sklepie Inter Motors uprawnia do kuponu zniżkowego w wysokości 10 zł.

Kupon można wykorzystać przy kolejnych zakupach – do 31 lipca 2012.

W okresie przed długim weekendem większość sklepów wydłużyła godziny otwarcia, a niektóre z nich będą pracowały również w niedzielę:

Warszawa ul. Łopuszańska,
Nowy Sącz,
Zielona Góra,
Białystok,
Rzeszów
oraz Outlet Inter Motors w Piekarach Śląskich.

Inter Motors jest siecią 25 motocyklowych sklepów/hurtowni, prowadzącą sprzedaż detaliczną i hurtową. Firma współpracuje z ponad 50 dostawcami z całego świata. Oferuje asortyment ubiorów i akcesoriów motocyklowych do każdego stylu jazdy, a także części eksploatacyjne i zamienne, środki smarne i wyposażenie warsztatowe.

Najnowsze

Astra OPC z wyczynowym podwoziem

Podwozie nowej Astry OPC zostało zaprojektowane w ten sposób, aby umożliwić opanowanie bocznej dynamiki i podkreślić właściwości jezdne samochodu.

Opel Astra OPC jest wyposażony w silnik o 280 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. W podwoziu wyposażonym w amortyzatory marki ZF Sachs zastosowano szereg elementów poprawiających dynamikę pojazdu, jak wyczynowe kolumny HiPerStruts w przednim zawieszeniu, mechatroniczny system zawieszenia FlexRide, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z mechaniczną blokadą czy hamulce Brembo. W skład standardowego wyposażenia wchodzą aluminiowe 19-calowe koła z oponami o rozmiarze 245/40 ZR.

Opel Astra OPC
fot. Opel

W przedniej osi pojazdu zastosowano wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Kiedy jedno z obracających się przednich kół traci przyczepność, dwa zespoły tarcz w mechanizmie różnicowym działają jak sprzęgła, generując opór o precyzyjnie określonej wartości. Efekt blokujący (maksymalnie 50 procent) zależy od kąta rampowego, pod jakim zespoły tarcz są dociskane. Im płytszy jest kąt rampowy, z tym większą czułością reaguje cały układ. W przypadku Astry OPC kąt rampowy przy przyspieszaniu wynosi 45 stopni.

Opel Astra OPC
fot. Opel

Mechatroniczne zawieszenie FlexRide może pracować w trzech różnych trybach. Standard jest przeznaczony do codziennej jazdy. Po włączeniu trybu Sport zawieszenie usztywnia się, zwrotność pojazdu ma zatem ulegać poprawie dzięki dalszemu ograniczeniu przechyłów. Trzeci tryb – OPC – służy do wyczynowej jazdy: układ kierowniczy pracuje w sposób jeszcze bardziej bezpośredni niż w trybie Sport, przepustnica powinna więc reagować szybciej, a nastawy zawieszenia podporządkować się maksymalnym osiągom.

Układ stabilizujący ESP, podobnie jak FlexRide, także może pracować w trzech różnych trybach, w zależności od upodobania prowadzącego do sportowych wrażeń.

 

Najnowsze