BMW Motorrad prezentuje nowy motocykl R 18 Dragster

BMW Motorrad prezentuje nowy motocykl R 18 Dragster

06 sierpnia 2020
45
Roland Sands postanowił uhonorować nowe BMW R 18 własną, prostoliniową modyfikacją. Zespół Rolanda Sandsa zachował standardową oś kierowaną i usunął pierwotny tył pojazdu, zmieniając go w motocykl typu dragster.

Sercem nowego BMW R 18 jest opracowany całkowicie od nowa dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – „Big Boxer”. Motocykl ma łatwo demontowalną ramę tylną i łatwy do zdemontowania zestaw elementów lakierowanych. 

W przypadku BMW R 18 Dragster zespół Rolanda Sandsa zachował standardową oś kierowaną i usunął pierwotny tył pojazdu, zmieniając go w motocykl typu dragster.

Ponadto Roland Sands zdecydował się na zachowanie karoserii R 18, zmieniając jednak błotnik przedni i tylny, tak aby dopasować je do zmodyfikowanej ramy. Cały proces adaptacji motocykla trwał trzy i pół miesiąca. Potem zespół przewiózł motocykl do warsztatu w celu montażu końcowego oraz oczywiście na jeden dzień na tor wyścigowy.

Oprócz customowego modelu Roland Sands stworzył dla nowego BMW R 18 również dwie różne kolekcje stylistyczne aluminiowych elementów frezowanych – „Machined” i „2-Tone-Black” – które będą dostępne już w momencie rynkowego debiutu motocykla.

W skład pakietów stylistycznych „Machined” i „2‑Tone-Black” wchodzą na przykład koła przednie i tylne. Poza tym, oferta tych ekskluzywnych, frezowanych części rozciąga się od obudowy prędkościomierza, poprzez podwyższenia kierownicy (tzw. risery), uchwyty kierownicy, dźwignie ręczne i lusterka, aż po listwy ozdobne bloku silnika, korek wlewu paliwa, osłonę dolotu powietrza i wiele innych.

W przypadku BMW R 18 Dragster w celu indywidualizacji dźwigni, płyty czołowej, kół, reflektorów i osłon zaworów Roland Sands również sięgnął po wspomnianą kolekcję frezowanych elementów stylistycznych. Przód nowego dragstera został przejęty ze ścigacza BMW S 1000 RR. Zarówno siedzenie, jak i wydech zostały indywidualnie zaprojektowane i wykonane całkowicie od nowa.

BMW R 18 Dragster w szczegółach.

  • Stalowa rama została zmodyfikowana przez Rolanda Sandsa.
  • Karoseria motocykla została w całości zindywidualizowana.
  • Reflektory pochodzą z pierwotnego BMW R 18, a ich uchwyt z kolekcji frezowanych elementów stylistycznych.
  • Standardowy wydech został w całości usunięty, a zamiast niego zamontowano indywidualny układ wydechowy 2-in-1 Megaphon ze stali szlachetnej.
  • Dźwignie ręczne pochodzą z kolekcji aluminiowych, frezowanych elementów stylistycznych.
  • Bak został zachowany z pierwotnego pojazdu seryjnego.
  • Lakier w kolorze metalicznie niebieskim, z klasyczną podwójną linią w kolorze białym.
  • Widelec został zachowany z modelu BMW R nineT.
  • Siedzenie jest całkowicie nowym produktem – to customowe siedzenie RSD marki Saddlemen.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!