
BMW Motorrad prezentuje nowy motocykl R 18 Dragster
Roland Sands postanowił uhonorować nowe BMW R 18 własną, prostoliniową modyfikacją. Zespół Rolanda Sandsa zachował standardową oś kierowaną i usunął pierwotny tył pojazdu, zmieniając go w motocykl typu dragster.
Sercem nowego BMW R 18 jest opracowany całkowicie od nowa dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – „Big Boxer”. Motocykl ma łatwo demontowalną ramę tylną i łatwy do zdemontowania zestaw elementów lakierowanych.
W przypadku BMW R 18 Dragster zespół Rolanda Sandsa zachował standardową oś kierowaną i usunął pierwotny tył pojazdu, zmieniając go w motocykl typu dragster.
Ponadto Roland Sands zdecydował się na zachowanie karoserii R 18, zmieniając jednak błotnik przedni i tylny, tak aby dopasować je do zmodyfikowanej ramy. Cały proces adaptacji motocykla trwał trzy i pół miesiąca. Potem zespół przewiózł motocykl do warsztatu w celu montażu końcowego oraz oczywiście na jeden dzień na tor wyścigowy.
Oprócz customowego modelu Roland Sands stworzył dla nowego BMW R 18 również dwie różne kolekcje stylistyczne aluminiowych elementów frezowanych – „Machined” i „2-Tone-Black” – które będą dostępne już w momencie rynkowego debiutu motocykla.
W skład pakietów stylistycznych „Machined” i „2‑Tone-Black” wchodzą na przykład koła przednie i tylne. Poza tym, oferta tych ekskluzywnych, frezowanych części rozciąga się od obudowy prędkościomierza, poprzez podwyższenia kierownicy (tzw. risery), uchwyty kierownicy, dźwignie ręczne i lusterka, aż po listwy ozdobne bloku silnika, korek wlewu paliwa, osłonę dolotu powietrza i wiele innych.
W przypadku BMW R 18 Dragster w celu indywidualizacji dźwigni, płyty czołowej, kół, reflektorów i osłon zaworów Roland Sands również sięgnął po wspomnianą kolekcję frezowanych elementów stylistycznych. Przód nowego dragstera został przejęty ze ścigacza BMW S 1000 RR. Zarówno siedzenie, jak i wydech zostały indywidualnie zaprojektowane i wykonane całkowicie od nowa.
BMW R 18 Dragster w szczegółach.
- Stalowa rama została zmodyfikowana przez Rolanda Sandsa.
- Karoseria motocykla została w całości zindywidualizowana.
- Reflektory pochodzą z pierwotnego BMW R 18, a ich uchwyt z kolekcji frezowanych elementów stylistycznych.
- Standardowy wydech został w całości usunięty, a zamiast niego zamontowano indywidualny układ wydechowy 2-in-1 Megaphon ze stali szlachetnej.
- Dźwignie ręczne pochodzą z kolekcji aluminiowych, frezowanych elementów stylistycznych.
- Bak został zachowany z pierwotnego pojazdu seryjnego.
- Lakier w kolorze metalicznie niebieskim, z klasyczną podwójną linią w kolorze białym.
- Widelec został zachowany z modelu BMW R nineT.
- Siedzenie jest całkowicie nowym produktem – to customowe siedzenie RSD marki Saddlemen.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: