BMW, Mercedes i VW, czyli ulubieńcy fanów w social media

Czy rzeczywiście największe dyskusje w mediach społecznościowych wzbudzają marki niemieckie? Czy pachnące emocjami Ferrari nie leży w polu naszych zainteresowań? Dlaczego w top 10 na Facebooku, Twiiterze i You Tube brakuje tak popularnej w Polsce Skody? Odpowiedzi niestety nie udzielą infografiki przygotowane przez Press-Service Monitoring Mediów.

Nurtujące od dawna speców od reklamy i social media pytania, chyba nadal pozostaną bez odpowiedzi. Choćby specjaliści od wrzucania postów na fanpage dwoili się i troili – poruszając się w granicach polityki danej marki, a jednocześnie bijąc się o atrakcyjny content profilu – niewiele daje się zdziałać, aby być bliżej upragnionej pierwszej piątki zestawienia. I niby nie to jest ważne – te słupki, statystyki, liczba fanów, a ich jakość, zaangażowanie, lojalność – to gdy pojawiają się tego typu infografiki, to trudno sobie nie zadawać pytań.

Nas najbardziej zaintrygowały badania, jakoby jedynie 10% populacji komentujących marki samochodowe na Facebooku to były kobiety. Czyżby panie wolały się udzielać na tematy motoryzacyjne w miejscach, które są bardziej przychylne ich opiniom? Tam, gdzie pojawiają się posty rzucone pod wpływem emocji, a nie po 5-krotnym upewnieniu się, czy aby na pewno „jakiś mądrala” się nie przyczepi?

Mamy nadzieję, że takie właśnie miejsce tworzymy na fanpage’u Motocaina.pl :-), do którego wszystkich serdecznie zapraszamy – i kobiety i mężczyzn.

Poza tym warto zwrócić uwagę na spory odsetek populacji facebook’owiczów – 41%, czyli 26 020 osób – który nie zdeklarował się ani jako mężczyźni, ani kobiety – czy zatem wolimy się wypowiadać anonimowo? Być może to właśnie w tej części „ukryte” są kobiety, które wypowiadają się na tematy motoryzacyjne, ale nie chcą ujawniać swojej płci, aby nie zostać potraktowane typowo, czyli jak „baba za kierownicą”, która nie zna się na samochodach… Trudno to będzie weryfikować.

Tymczasem poddajemy Waszej refleksji wyniki monitoringu Press-Service, tak potrzebnego, żeby móc z dystansu ocenić działania przeróżnych marek pod kątem social media. W badaniu przeanalizowano obecność wszystkich marek działających na polskim rynku aut osobowych – w sumie 49. Badanie polegało na analizie treści opublikowanych w lipcu 2013 roku przez użytkowników (korporacyjny, indywidualny) na łamach wybranych portali UGC (fb, twitter, wykop, blip, youtube).

Wyniki badań Press-Service Monitoring Mediów na temat: marki motoryzacyjne w mediach społecznościowych.
fot. Press-Service Monitoring Mediów

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze