BMW, Mercedes i VW, czyli ulubieńcy fanów w social media
Czy rzeczywiście największe dyskusje w mediach społecznościowych wzbudzają marki niemieckie? Czy pachnące emocjami Ferrari nie leży w polu naszych zainteresowań? Dlaczego w top 10 na Facebooku, Twiiterze i You Tube brakuje tak popularnej w Polsce Skody? Odpowiedzi niestety nie udzielą infografiki przygotowane przez Press-Service Monitoring Mediów.
Nurtujące od dawna speców od reklamy i social media pytania, chyba nadal pozostaną bez odpowiedzi. Choćby specjaliści od wrzucania postów na fanpage dwoili się i troili – poruszając się w granicach polityki danej marki, a jednocześnie bijąc się o atrakcyjny content profilu – niewiele daje się zdziałać, aby być bliżej upragnionej pierwszej piątki zestawienia. I niby nie to jest ważne – te słupki, statystyki, liczba fanów, a ich jakość, zaangażowanie, lojalność – to gdy pojawiają się tego typu infografiki, to trudno sobie nie zadawać pytań.
Nas najbardziej zaintrygowały badania, jakoby jedynie 10% populacji komentujących marki samochodowe na Facebooku to były kobiety. Czyżby panie wolały się udzielać na tematy motoryzacyjne w miejscach, które są bardziej przychylne ich opiniom? Tam, gdzie pojawiają się posty rzucone pod wpływem emocji, a nie po 5-krotnym upewnieniu się, czy aby na pewno „jakiś mądrala” się nie przyczepi?
Mamy nadzieję, że takie właśnie miejsce tworzymy na fanpage’u Motocaina.pl :-), do którego wszystkich serdecznie zapraszamy – i kobiety i mężczyzn.
Poza tym warto zwrócić uwagę na spory odsetek populacji facebook’owiczów – 41%, czyli 26 020 osób – który nie zdeklarował się ani jako mężczyźni, ani kobiety – czy zatem wolimy się wypowiadać anonimowo? Być może to właśnie w tej części „ukryte” są kobiety, które wypowiadają się na tematy motoryzacyjne, ale nie chcą ujawniać swojej płci, aby nie zostać potraktowane typowo, czyli jak „baba za kierownicą”, która nie zna się na samochodach… Trudno to będzie weryfikować.
Tymczasem poddajemy Waszej refleksji wyniki monitoringu Press-Service, tak potrzebnego, żeby móc z dystansu ocenić działania przeróżnych marek pod kątem social media. W badaniu przeanalizowano obecność wszystkich marek działających na polskim rynku aut osobowych – w sumie 49. Badanie polegało na analizie treści opublikowanych w lipcu 2013 roku przez użytkowników (korporacyjny, indywidualny) na łamach wybranych portali UGC (fb, twitter, wykop, blip, youtube).
Wyniki badań Press-Service Monitoring Mediów na temat: marki motoryzacyjne w mediach społecznościowych. |
fot. Press-Service Monitoring Mediów
|
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: