BMW iX podczas testów zimowych – zobaczcie fantastyczne zdjęcia w śnieżnej scenerii!
BMW iX przechodzi, za kołem podbiegunowym, intensywny program strojenia systemów napędu i układu jezdnego – silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła, technologia ładowania, akumulator wysokonapięciowy i zarządzanie temperaturą przechodzą testy wytrzymałościowe w ekstremalnie niskich temperaturach.
Po zaprezentowaniu ostatecznego projektu BMW iX na #NEXTGen 2020 w Monachium prototypy technologicznego flagowca rozpoczynają teraz ostatnie testy zimowe w północnej Skandynawii.
Testy wytrzymałościowe odbywające się w ekstremalnych warunkach pogodowych za kołem podbiegunowym mają służyć m.in. precyzyjnemu dostrojeniu systemów napędu i układu jezdnego. Intensywnym testom wytrzymałościowym w ekstremalnie niskich temperaturach poddane zostaną też silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła, jak również technika ładowania, akumulator wysokonapięciowy i system zarządzania temperaturą.
Podczas testów zimowych komponenty technologii BMW eDrive muszą sprostać szczególnie trudnym wyzwaniom. Akumulator wysokonapięciowy i technologia ładowania poddawane są testom praktycznym w ekstremalnie niskich temperaturach zewnętrznych symulujących użytkowanie w najgłębszej zimie.
Również wskazania informujące o poziomie naładowania, zasięgu i stanie pracy, a także zarządzanie temperaturą zapewniające zawsze optymalną temperaturę pracy napędu i akumulatora wysokonapięciowego, muszą wykazać się odpornością na ekstremalny mróz. Intensywny program testów wymaga od prototypów BMW iX w krótkim czasie więcej, niż późniejsze samochody produkowane seryjnie będą musiały znieść w całym cyklu swojego życia.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: