BMW i3 – luksus w służbie naszej planecie. Relacja z prezentacji
Włókno węglowe, sprasowane łodygi eukaliptusa i drewno hibiskusa a to wszystko wprawione w ruch za pomocą prądu. Kalambury dla wybitnych ? Nie, to nowe BMW i3.
Ochrona środowiska od jakiegoś czasu jest sprawą wręcz priorytetową, do tego stopnia, że nawet tak poważny gracz jak BMW, musiał pochylić się nad tematem i zastanowić co może zrobić dla ochrony Ziemi i żab plamistych przed wyginięciem. 13 listopada w Warszawie odbyła się prezentacja właśnie takiego pomysłu – BMW i3 napędzanego silnikiem elektrycznym.
Zanim zgromadzeni goście ujrzeli gwiazdę wieczoru ukrytą pod szczelną płachtą materiału, przedstawiciele marki BMW opowiedzieli dlaczego i3 to samochód wyjątkowy i warty uwagi. Oto kilka przytoczonych argumetów: zasilany bateriami litowo-jonowymi silnik o mocy 170 KM, 7,2 sekundy do setki oraz niewielka masa (1195 kilogramów), która przysłuży się niskiemu zużyciu energii – wszystko to ma zachęcić do zakupu auta za kwotę 140 900 złotych.
| BMW i3 – polska premiera w Warszawie. |
![]() |
|
fot. Anna Nazarowicz
|
Dla podkreślenia faktu, jak istotnym dla BMW jest ten model, marka wybrała aż czterech ambasadorów i3, którzy przedstawili się gościom tuż po uroczystym odsłonięciu bohatera imprezy. Samochód, oprócz najnowszych rozwiązań technologicznych, ma być połączeniem ekologii, designu i piękna, dlatego też wybór ambasadorów padł na: projektanta mody Mariusza Przybylskiego, aktorkę i zdeklarowaną wegetariankę Kamilę Baar, pierwszą Polkę wybraną na Miss Świata Anetę Kręglicką oraz Agatę Passent – polską felietonistkę („Twój Styl”) oraz dziennikarkę. Całość poprowadziła Katarzyna Montgomery, dziennikarka oraz redaktor naczelna miesięcznika „Zwierciadło”.
| Ambasadorzy BMW i3 – od lewej stoją: Kamila Baar, Agata Passent, Aneta Kręglicka oraz Mariusz Przybylski. |
![]() |
| fot. Anna Nazarowicz |
Po części oficjalnej można było zbliżyć się do i3, aby przyjrzeć się jego wnętrzu i dotknąć materiałów, które bez cienia wątpliwości są najwyższej jakości. Deska rozdzielcza została wykonana z drewna eukaliptusa oraz sprasowanych włókien hibiskusa, podobnie jak obicie drzwi wewnątrz samochodu – wszystko to ma podkreślić ekologiczny charakter auta. Zastosowane w produkcji rośliny odrastają już po roku, w przeciwieństwie do drzew często wykorzystywanych przy wykończeniu niektórych modeli luksusowych marek.
Jeszcze jakieś ciekawostki? Otóż skóry, z których uszyto fotele, są garbowane w oliwie z oliwek, aby uniknąć szkodliwego, chemicznego procesu.
Oględzinom nie było końca, każdy ze zgromadzonych gości chciał zasiąść za kierownicą, dotknąć, popatrzeć. Uwagi nie była w stanie odwrócić nawet dodatkowa atrakcja przygotowana przez organizatora eventu – specjalna aplikacja na udostępnianych gościom iPodach umożliwiająca: obejrzenie w trójwymiarze szczegółowej budowy samochodu, zaparkowania nim w mieście w dowolnie wybranym miejscu oraz zmierzenie ile paliwa możemy zaoszczędzić przesiadając się do BMW zasilanego prądem jadąc z centrum do dowolnie wybranego punktu na elektronicznej mapie miasta.
| BMW i3 podczas prezentacji w Warszawie. |
![]() |
| fot. Anna Nazarowicz |
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?



Zostaw komentarz: