BMW GS Challenge

Wszyscy fani enduro mogą teraz poćwiczyć na największym poligonie wojskowym w Europie. Świetnie przygotowane trasy, szutry, podjazdy, strumienie i przepiękne widoki to jesienna przygoda w stylu BMW GS Adventure. Dodatkowo testy, nauka jazdy, instruktorzy oraz ekstremalne wyzwania dla chętnych.

fot.BMW

Chcesz sprawdzić swoje umiejętności offroadowe na motocyklu BMW? A może się dopiero ich nauczyć? Nic prostszego. Wystarczy się zgłosić, a rzesza fanów motocykli typu GS, ale też innych terenowych sprzetów bawarskiej marki, stanie na wysokości zadania.

„Kwatera gółwna” została zlokalizowana na Pomorzu, w północno-zachodniej Polsce. BMW GS Challange odbędzie się w dniach 15-17 października w Drawsku Pomorskim, w bezpośrednim sąsiedztwie miasta i poligonu wojskowego (tam znajduje się OW Relax). Ośrodek posiada bazę noclegową w postaci kilkunastu domków, parking, kąpielisko. Wszystkie trasy enduro poprowadzone są bezpośrednio z bazy na teren poligonu. Istnieje możliwość parkowania przyczep.

Aby zarejestrować się na tegoroczną edycję BMW GS Motocykl Challenge należy dokonać elektronicznej rejestracji stronie www.bmw-gsmotocyklchallenge.pl

Zapowiada się ekstremalny weekend dla każdego motocyklisty niezależnie od umiejętności!

Sprawdź lokalizację na mapie.

Najnowsze

Polacy zmieniają opony na zimowe

Według najnowszego badania PENTOR, przeprowadzonego na zlecenie organizatorów akcji „Ciśnienie pod kontrolą" - Michelin oraz Statoil, znaczna większość polskich kierowców decyduje się na zmianę opon letnich na zimowe. Jedynie 17% właścicieli samochodów nie dokonuje takiej zmiany.

fot. Michelin

Jak pokazują przeprowadzone pod koniec sierpnia ogólnopolskie badania Pentor* 80% polskich kierowców zmienia opony na zimę. Kierowcy są także coraz bardziej świadomi korzyści płynących z dostosowania rodzaju opon do warunków atmosferycznych. Aż 75% respondentów deklarujących zmianę opon twierdzi, że robi to, ponieważ czuje się bezpieczniej jeżdżąc w okresie zimowym na oponach dostosowanych do tej pory roku. Drugim najbardziej popularnym powodem jest większy komfort jazdy. Według 48% badanych auto lepiej trzyma się drogi, a 25% kierowców deklaruje, że na zimowych oponach lepiej im się prowadzi pojazd. 

W kwestii świadomości różnic technologicznych pomiędzy oponami zimowymi a letnimi, jedynie 11% badanych wiedziało, że opony zimowe zawierają mieszankę specjalnych składników, która dostosowana jest do niskich temperatur. 

Badania pokazują także, że wśród osób, które nie decydują się na sezonową zmianę opon (17% wszystkich badanych) głównymi argumentami są kwestie ekonomiczne. Dla niektórych osób taka wymiana jest za droga (6,12%). Warto zaznaczyć, że tylko 3,4% kierowców uważa, że jest to niepotrzebny wydatek. 

fot. Michelin

Ogólnym trendem widocznym w badaniach jest bardzo wysoka świadomość korzyści wynikających ze zmiany opon na zimę wśród Polaków. Kierowcy zdają sobie sprawę z tego, że dbając o właściwy typ ogumienia nie tylko zapewniają sobie większy komfort jazdy i bezpieczeństwo, ale też tym samym oszczędzają opony letnie, co sprawia, że będą im one służyły przez dłuższy czas. 

Akcja „Ciśnienie pod kontrolą” Michelin trwa od 4 do 8 października, na 30 wybranych stacjach Statoil w całej Polsce. Pracownicy Michelin i Statoil sprawdzają ciśnienie w oponach i udzielają porad dotyczących utrzymywania prawidłowego ciśnienia i wymiany opon na zimowe, a pracownicy sieci Euromaster mierzą głębokość bieżników opon. Ponadto wolontariusze PCK mierzą chętnym ciśnienie tętnicze.  

* Badania zostały przeprowadzone w dniach 23-30 sierpnia 2010 za pomocą techniki wywiadów bezpośrednich. Celem badania była identyfikacja czynników wpływających zdaniem kierowców na bezpieczeństwo i ekonomikę jazdy.

Najnowsze

Intermot – targi motocyklowe – już od środy!

Zanim napiszemy relację z najważniejszych w Europie targów motocyklowych z niemieckiej Kolonii, kilka informacji organizacyjnych. Jak dotrzeć, ile trzeba zapłacić za bilet i w ogóle... czy warto?  

fot. Koeln Messe

Absolutnie warto! Na terenie olbrzymiego Koeln Messe (centrum wystawowego Kolonii – ponad 110 000 m2) swoje stoiska zaprezentuje więcej niż 1000 wystawców z 1500 marek związanych z motocyklami, skuterami, atv, akcesoriami do nich, czy oprawą (turystyka, szkoły jazdy). Wśród nich zobaczymy 3 firmy z Polski (Mottowear produkujący dzinsowe spodnie na motocykl, Arkus & Romet Group, Delta Defence Poland).

Wystawa potrwa od 6 do 10 października i zgromadzi tradycyjnie rzesze fanów jednośladów. Będą mieli oni okazję nie tylko poznać nowości firm na przyszły sezon, ale także przyszłość branży. Tegoroczny Intermot zorganizowano bowiem pod hasłem „Intermot e-motion”, mającym nawiązywać do zbliżającej się do jednośladów ery napędów elektrycznych. Już od jakiegoś czasu wielu producentów prezentuje swoje pomysły na alternatywne do benzyny zasilanie – na zakończonym w ten weekend salonie samochodowym w Paryżu można było obejrzeć premiery e-skutera marki MINI i e-Smart (napiszemy o tym wkrótce). W Intermot wezmie udział – w  segmencie producentów elektrycznych jednośladów – ponad 120 firm, m.in.: Bionx, Biretco, derby cycle, emax, Flyer Biketec, Gepida, GOVECS, Heinz Kettler, Mavizen, PG Trade, riese + müller, Sachs i Vectrix.

fot. Koeln Messe
fot. Koeln Messe

Na Intermot 2010 wystawią się oczywiście najwięksi liderzy branży m.in. Aprilia, BMW, Derbi, Ducati, Harley-Davidson, Honda, Kawasaki, KTM, Kymco, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Triumph, Vespa, Yamaha oraz mnóstwo firm akcesoryjnych.

Na odwiedzających targi 9 paźdzernika czeka też nie lada atrakcja – Freestyle Moto Cross Show „Suzuki Night of the Jumps”.

Targi otwarte są dla zwiedzających od 8 rano do 18.00 wieczorem (8/10 do 20.00). Dzieci do 11 roku życia nie płacą za wejście, młodzież między w wieku 12-17 lat płaci jedynie 2.50 euro, studenci 6 euro, a dorośli 14 euro.

Na wystawie nie zabraknie skuterów.
fot. Koeln Messe
Cała hala poświęcona została małoletnim adeptom dwóch kółek i rozwijaniu ich pasji.
fot. Koeln Messe

Najnowsze

Anna Dereszowska w rajdowym Porsche – galeria i filmy

Znana aktorka Anna Dereszowska weszła w skład RMF Caroline Team, do którego dyspozycji oddano Porsche Cayenne S. Zawodnicy zespołu będą nim startować w rajdach w kraju i zagranicą.

fot. RMF Caroline Team

Anna Dereszowska jest jedyną kobietą w składzie. Będą jej towarzyszyć w sumie czterech samochodach Porsche: Rafał Płuciennik, Albert Gryszczuk, Aleksander Fazi Szandrowski, Sławek Gajewski, Przemek Niemyjski, Michał Krawczyk, Igor Klaja oraz Piotr Zelt.

Aktorka miała już okazję ćwiczyć swoje umiejętności w terenie w zeszłym roku. Startowała razem z Darią Widawską w Baja Gothica (czytaj także tutaj). Trenowała swoje umiejętności w Małym Dakarze, czyli XVI Rajdzie Drezno-Wrocław, ale mogła także doświadczyć emocji jazdy bolidem Formuły 1. Najbliższy rajd z udziałem Anny Dereszowskiej to RMF Marrocco Challange.

Zapewne równie szybko jeździć będą zawodnicy RMF Caroline Team w Pucharze Świata FIA oraz na krajowym podwórku. W sumie w planach startowych RMF Caroline Team w 2011 roku jest 12 ekstremalnych rajdów.

World Cup for Rally-Raids 2011 (FIA)
Abu Dhabi Desert Challenge (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
Rally de Tunisie (Tunezja)
Lisbonne-Estoril-Marrakech (Portugalia-Maroko)
Pharaons Rally (Egipt)
Saudi Hail Baja (Arabia Saudyjska)
Italian Baja (Włochy)
Baja España (Hiszpania)
Baja Portugal (Portugalia)
Hungarian Baja (Węgry)
pozostałe
Great Escape Rally (Polska, Żagań)
Baja Gothica (Polska, Toruń)
Transgothica (Polska, Toruń-Bytów)
RMF Morocco Challenge (Maroko)

Porsche RMF Caroline Team
Klasa: FIA T2
model – Cayenne S

fot. RMF Caroline Team

pojemność skokowa –  4806,2 cm3
układ i liczba cylindrów – V8
moc maksymalna – 385 KM
maksymalny moment obrotowy – 500 Nm przy 2800  obr./min
Skrzynia biegów
ręczna, 6 -biegowa
Skrzynia rozdzielcza ZF
Mosty napędowe
przedni: ZF
tylny: ZF
blokada mechanizmu różnicowego: wielopłytkowa cierna
Koła jezdne
felgi rozmiar: 18 z ogumieniem rozmiar 265/65/18
Zawieszenie przód i tył OHLINS
Układ hamulcowy BREMBO

Masy, wymiary, objętości
masa własna – 2110 kg
długość – 4788 mm
rozstaw osi – 2855 mm
rozstaw kół – 1924 mm
prześwit poprzeczny -350 mm
objętość zbiornika paliwa – 100L+3

Najnowsze

Luksusowe rękawiczki do prowadzenia samochodu

Niezależnie czy w kabriolecie, czy w limuzynie, zawsze możesz wyglądać szykownie. Wystarczy niewielki skrawek świetnej jakościowo skóry na twoich dłoniach, abyś poczuła się jak gwiazda Hollywood w ekstrawaganckim aucie.

fot. Roeckl
fot. Roeckl

Rękawiczki do samochodu? Oczywiście! Już od początku motoryzacji kobiety zasiadały za kierownicą w specjalnych, dedykowanych trzymaniu wieńca, skórzanych rękawiczkach. Dziś mamy już lepsze materiały, inne szycie i coraz bardziej luksusowy design. Takim mogą się pochwalić wyroby firmy Roeckl, z których wiele produktów jest przeznaczonych do prowadzenia auta.

Jasno kremowe, beżowe, czy klasycznie czarne.  Z najdelikatniejszej skóry pekari (najmniejszy gatunek południowoamerykańskich dzików), która jest niezwykle miękka, ale i wytrzymała, a dzięki swojej strukturze ma też intrygującą, nierówną fakturę. Każda para jest unikalna – skóra miejscami nosi „blizny” walecznego zwierzęcia, po jego bojach z przedstawicielami własnego gatunku. Te prawdziwe arcydzieła są efektem pracy ręcznej, w czasie której liczba wykonanych szwów dochodzi do 2000 tysięcy. Dla chętnych para rękawiczek może zostać podszyta kaszmirem, lecz nawet bez niego, skóra chroni ciepło dłoni. W ofercie Roeckl są też sportowo-klasyczne rękawiczki z dziurkami.  Producent reklamuje je tak, jakby to była Twoja druga skóra…

fot. Roeckl
fot. Roeckl

 

 

A zaczęło się od Jakoba Roeckl, który postanowił założyć 1839 roku w Monachium zakład rzemieślniczy i stworzyć najlepsze rękawiczki pod słońcem. Niebawem stał się królewsko-bawarskim nadwornym dostawcą, a wśród jego odbiorców znaleźli się m.in. cesarzowa Elżbieta „Sissi”, czy król Ludwig II. Dziś firma produkuje także delikatne, zwiewne apaszki oraz torebki.

Za luksus trzeba płacić. Ceny za jedną parę rękawiczek do samochodu zaczynają się od 350 złotych a sięgają nawet 1200 złotych.

Najnowsze