BMW Alpina D3 Bi-Turbo – bawarski rarytas
Jeśli ktoś jest sceptykiem jednostek wysokoprężnych z pewnością po przejażdżce D3 Bi-Turbo zmieniłby zdanie. To jeden najciekawszych silników diesla jaki wyprodukowano.
Alpina to niezwykła firma budująca przepiękne modele BMW – także na specjalne zamówienie. Modele samochodów sygnowane BMW Alpina produkowane są w dużej mierze ręcznie, z wykorzystaniem najwyższej próby rzemiosła. Każde auto ma swój nowy numer nadwozia zatem nie jest to stricte tuning (modyfikacja istniejącego samochodu), a przebudowa prawie od podstaw.
Tym razem bawarska marka stworzyła niezwykłe Alpina D3 Bi-Turbo, zbudowane na podstawie serii 3 i wyposażone w podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik. Jak określa sam producent „liczby 2, 3, 4, 5, 6 i 7 podsumowują kluczowe dane D3 Bi-Turbo: prędkość maksymalną 278 km/h, moc 350 KM, 4.6 s od 0-100 km/h, 5.3 l/100 km (139 g/km CO2), spełnienie normy EU6, 700 Nm momentu obrotowego”. Alpina stworzyła jeden z najwspanialszych silników diesla jaki do tej pory skonstruowano.
| BMW Alpina D3 Bi-Turbo |
![]() |
| fot. Alpina |
Manager sprzedaży firmy Alpina, Matthew Stripling, powiedział:
– Te liczby podkręcają atmosferę. Chciałbym dodać, że oprócz osiągów to auto jest przede wszystkim wygodne, ekskluzywne i skazane na sukces. Nowy silnik ma dać kierującemu wrażenie, że odczuwa pracę silnika wszystkim zmysłami. To auto dostarczy wiele przyjemności z jazdy, zarówno na nieskomplikowanych odcinkach, jak również w czasie przemierzania górskich serpentyn.
Zespół Alpiny, składający się z 50 inżynierów, opierając się na takich samych procesach, jakimi posługuje się BMW, pracował nad zwiększeniem możliwości silnika, układem przeniesienia napędu i skrzynią biegów, układem chłodzenia, budową strukturalną pojazdu, kołami, oponami, aerodynamiką, zwieszeniem i wnętrzem.
| BMW Alpina D3 Bi-Turbo |
![]() |
|
fot. Alpina
|
W środku samochodu znajdziemy luksusowe dywaniki, logo Alpiny wyszyte na fotelach i obiciach drzwi, a także niebieskie podświetlenie zegarów. Każdy model z tej serii pośrodku deski rozdzielczej ma specjalną tabliczkę z indywidualnym numerem.
Pierwsze D3 opuściło siedzibę firmy w Buchloe w 2005 roku z turbodoładowanym, 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem. Najnowszy model Alpina zaprezentowała podczas Franfurt Motor Show.
Alpina współpracuje z BMW od 1961 roku.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?


Zostaw komentarz: