BMW 2 Coupe 2014 – dane techniczne, galeria i film

Coraz więcej wiadomo o najnowszym modelu BMW - serii 2 coupe, która niedawno została zaprezentowana wybrańcom w USA. Dziś oficjalnie pokazano zdjęcia 2-ki oraz film prezentujący jej nadwozie. Mamy też dane techniczne obu wersji silnikowych.

Więcej o prezentacji w stanach i jej zapowiedzi tutaj.

Obecnie zadebiutowały dwie wersje BMW 2 coupe:

1. BMW M235i Coupe: 6 cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z technologią M Performance TwinPower Turbo (turbosprężarka typu twin-scroll, wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, Double-Vanos).
– Pojemność: 2,979 cm3
– osiągi silnika: 322 KM pzy 5,800 – 6,000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 332 NM w zakresie obrotów 1,300 – 4,500 obr./min.
– Przyspieszenie do setki: 4.8 sekundy z 8-biegową sportową skrzynią automatyczną
– Prędkość maksymalna: 250 km/h
Dostępna 6-biegowa skrzynia manualna.

2. BMW 228i Coupe: 4 cylindrowy silnik z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka typu twin-scroll, wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, Double-Vanos).
– Pojemność: 1,997 cm3
– Osiągi silnika: 240 KM przy 5,000 – 6,500 obr./min., maksymalny moment obrotowy 258 NM w zakresie obrotów 1,250 – 4,500 obr./min.
– Przyspieszenie do setki: 5.4 sekundy z 8-biegową sportową skrzynią automatyczną
– Prędkość maksymalna: 210 km/h (250 km/h z pakietem Sport Line albo M Sport)
Dostępna 6-biegowa skrzynia manualna.

Auto zapowiada się… bosko!

Najnowsze

Honda CBR300R 2014 – idealna dla kobiet?

Wiemy niewiele, ale to już coś - Honda zdradziła kilka szczegółów dotyczących konkurenta Kawaski Ninja 300.

Z ciekawością wyczekiwałysmy na odpowiedź innych producentów, po debiucie Kawasaki Ninja 300. Rękawicę jako pierwsza podniosła Honda prezetując podczas międzynarodowych targów w Chinach nowy model CBR300R.

Wiadomo już, że motocykl zostanie wyprodukowany z tej samej linii produkcyjnej w Tajlandii, na której powstawał jego poprzednik, prawdopodobnie model ten zastąpi CBR250R.

Co ważne szczególnie dla kobiet – masa motocykla razem z płynami i paliwem może nie przekroczyć 164 kilogramów. To daje prawie 10-kilogramową przewagę nad głównym rywalem Kawasaki Ninja 300. Tego typu motocykle mają wąsko wykrojony bak, a co za tym idzie również cała konstrukcja nie będzie opasła. Mamy nadzieję, że kanapa zostanie zlokalizowana na wysokości nie większej niż 72 cm od podłoża, co zwłaszcza początkującym motocyklistkom zapewni tak pożądany przez nie kontakt całej stopy z nawierzchnią na postoju.

Honda CBR300R 2014
fot. Honda

Silnik będzie miał pojemność 286 cm3 i będzie to zmodyfikowana jednostka pochodząca z CBR250R. Ma generować 30 koni mechanicznych i moment obrotowy 27 Nm przy 7250 obr./min. Poprzedniczka 250R miała 4 konie mechaniczne mniej, a maksymalny moment obrotowy wynosił na 22.9 Nm.

Motocykl będzie wyposażony w ABS i najprawdopodniej zostanie wyposażony w 6-biegową skrzynię biegów.

Najnowsze

Opony zrobione z mniszka lekarskiego?

Pięknie kwitnące na żółto zioło, które ma właściwości lecznicze, może okazać się przyszłością przemysłu oponiarskiego.

Wiodące koncerny oponiarskie inwestują dziś w rozwój i produkcję materiałów przyjaznych środowisku. Okazuje się, że ogromny potencjał jako surowiec do produkcji gumy ma mniszek lekarski. Eksperymentalna instalacja produkująca gumę z tej rośliny na skalę przemysłową została uruchomiona w niemieckim mieście Münster.

W ostatnich latach, dzięki najnowocześniejszym metodom upraw, możliwa stała się produkcja wysokiej jakości naturalnej gumy z korzeni tej powszechnie występującej rośliny. Rozpoczęto budowę eksperymentalnej instalacji, która umożliwi produkcję wielu ton naturalnej gumy.

Uprawa mniszka lekarskiego dla przemysłu oponiarskiego.
fot. Continental

Produkcja gumy z korzeni mniszka lekarskiego jest w znacznie mniejszym stopniu uzależniona od warunków pogodowych niż ma to miejsce w przypadku drzew kauczukowych. Ponadto, nowy system jest tak mało wymagający w uprawie, że może być wdrażany nawet na terenach dotychczas uważanych za nieużytki.

O pachnących oponach pisałyśmy wcześniej tutaj.

Pierwsze opony z gumy uzyskanej z korzeni mniszka lekarskiego będą poddawane testom na publicznych drogach już w najbliższych latach.

– Tym projektem robimy wielki krok naprzód na drodze ku realizacji długoterminowych celów w produkcji opon do samochodów, ciężarówek i rowerów, jak również ogumienia specjalistycznego bez użycia jakichkolwiek kopalin – wyjaśnia dr Boris Mergell, szef działu Rozwoju Materiałów i Opon firmy Continental.

Mniszek lekarski
fot. Continental

Najnowsze

Nowe modele motocykli i samochodów Honda w Tokio

Motocykle wyścigowe, drogowe oraz atrakcja - pierwszy bolid F1 Hondy, to wszystko będzie można zobaczyć na stoisku Hondy podczas Tokyo Motor Show 2013.

Przed nami czterdziesty trzeci salon Tokyo Motor Show 2013. Honda zaprezentowała właśnie gamę swoich produkcyjnych i koncepcyjnych produktów, obejmującą samochody, motocykle oraz inne atrakcje.

Prezentacja odbędzie się w centrum wystawienniczym Tokyo Big Sigh w Japonii. Na salon samochodowy musimy poczekać do 20 listopada.

Wiadomo już, że można liczyć na prezentację NSX Concept, supersamochodu nowej generacji debiutującego w Japonii. Nie zabraknie również świętującego swoją światową premierę Urban SUV Concept. Z segmentu sportowych samochodów pojawi się Honda S660 Concept.

Honda NSX Concept
fot. Honda

Dla miłośników motocykli przewidziano kilka modeli produkcyjnych, z których na europejski rynek prawdopodobnie trafią: Honda CB1300, Super Bol D’or, CB400 Super Bol D’or, CB400 Super Four oraz CBR250R.

Zobaczymy też:

Modele koncepcyjne:

● DUNK Custom Concept

● Cross Cub Custom Concept

Maszyny wyścigowe:

● RC142 – Pierwsza maszyna Hondy wystawiona do wyścigu Isle of Man TT rozgrywanego na Wyspie Man w 1959 roku, pojemność 125 cm3 (replika)

● RC213V – Model wykorzystywany w 2013 roku w Motocyklowych Mistrzostwach Świata w klasie MotoGP.

● CRF450 RALLY – Wystartuje w 2014 roku w Rajdzie Dakar, którego trasa będzie prowadziła przez Argentynę, Boliwię i Chile.

● CBR250R w sportowej wersji (dedykowany model wyścigowy).

Przyjemną dla oka ciekawostką będzie samochód wyścigowy RA271 – pierwszy bolid F1 Hondy, który wziął udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 w 1964 roku.

Najnowsze

Walter Röhrl zapewnia ekstremalne przeżycia dziennikarce – film

Wreszcie nie biuściasta, rozebrana blondyna, a dziennikarka i aktorka zasiadła na prawym fotelu u słynnego kierowcy wyścigowego.

I to jakiego! Walter Röhrl zabrał na przejażdżke kobietę, która nie była zdaje się miłośniczką sportu motorowego…

Przyjemnie oglądać wyczyny legendarnego kierowcy rajdowego (dwukrotny mistrz świata) na ekranie, z wygodnego fotela w domu, jednak pespektywa znaczenie się zmienia gdy wskakujesz na miejsce pasażera i mkniesz po torze. Dla jednych taki codrive to szczyt marzeń, a dla innych przymus.

Niemiecka aktorka, piosenkarka oraz gospodarz programów telewizyjnych, Barbara Schöneberg, postanowiła sprawdzić parametry Audi S3 hatchback, którym kierował na torze Walter Röhrl. Schöneberg podczas jazdy starała się za wszelką cenę trzymać emocje na wodzy, ale całe jej ciało broniło się przed każdym zakrętem i kolejnymi odcinkami trasy. Twarz, ruchy rąk i nerwowy śmiech… w zestawieniu ze skupionym i opanowanym kierowcą to zabawne zdarzenie dwóch skrajnych reakcji na szybką jazdę samochodem.

Trzeba przyznać, że dziennikarka poradziła sobie z tą sytuacją świetnie, a strachu nie ma co się wstydzić, bo dla większości ludzi jest on w takich sytuacjach zupełnie naturalny. Na poniższym  filmie zresztą widać, że miejsce w fotelu pasażera obok doświadczonych kierowców to silne wrażenia nie tylko dla kobiet – panom również odejmuje mowę.

Najnowsze