Bluetooth do zadań specjalnych

SuperTooth HD to wielofunkcyjne urządzenie, wyposażone w podwójny głośnik, wzmacniacz o mocy 5,4 W oraz dwa mikrofony. Teraz prowadząc auto możesz nawet sprawdzać i dodawać informacje na Twittera.

Wielofunkcyjna słuchawka bluetooth
fot. SuperTooth

Jeśli dużo, często i daleko jeździsz autem, a jednocześnie masz ochotę rozmawiać bez obaw o spowodowanie zagrożenia na drodze, jedynym rozwiązaniem jest zestaw głośnomówiący. Co jednak w przypadku jeśli chcesz czegoś więcej?

Firma SuperTooth wprowadza właśnie na rynek rewelacyjny i nowoczesny zestaw głośnomówiący, który dzięki funkcji SuperTooth Handsfree Assistant pozwala na wysyłanie SMS-ów i wiadomości pocztowych, dostęp do portali społecznościowych takich jak Twitter lub Facebook, odbieranie i wykonywanie połączeń, a nawet sprawdzanie stanu baterii w telefonie. Zapytacie jak to możliwe ?

Otóż wszystkie te czynności można wykonać  bez odrywania rąk od kierownicy za pomocą sterowanania mową.

Producent zapewnia, że już w przyszłym miesiącu to cudo trafi do sprzedaży. Dodatkowym plusem ma być również  kompatybilność ze wszystkimi telefonami obsługującymi łączność przez Bluetooth. Cena naszym zdaniem znośna jak za taki wynalazek, gdyż SuperTooth HD będzie można kupić za 129 dolarów w zestawie z kablem USB i ładowarką. Przestrzegamy jednak, że aby w pełni korzystać ze wszystkich funkcji trzeba będzie wykupić specjalną usługę Dial2Do, której koszt ma wynosić $5.99 za miesiąc lub $59.99 za rok.

fot. SuperTooth

 

Najnowsze

W tym roku Audi Tradition zaprezentuje swoją kolekcję na 30 imprezach

Audi Tradition zapowiedziało udział w przeszło 30 imprezach motoryzacyjnych w sezonie 2011. To „muzeum na kołach" może pochwalić się zbiorem niecodziennych i historycznych eksponatów NSU, DKW i oczywiście Audi.

Auto Union „Silver Arrow” Type C z 1936 r. na torze Goodwood
fot. Audi

Od 30 marca do 3 kwietnia w Essen, około 160,000 miłośników motoryzacji oraz specjalistów w tej dziedzinie będzie miało okazję podziwiać eksponaty podczas wystawy Techno Classica. Po tym wydarzeniu część ze zbiorów Audi Tradition, zostanie przetransportowana na największy na świecie zlot zabytkowych samochodów do Mille Miglia we Włoszech, skąd po prawie dwuletniej przerwie pięć modeli DKW z 1950 roku, wystartuje w rajdzie z Brescii do Rzymu (12 do 14 maja).

Audi Tradition kolejną okazję do zaprezentowania się większej publiczności zaplanowało na Goodwood Festival of Speed ​​w Anglii. Podobnie jak w latach poprzednich, 160.000 biletów na największe na świecie wydarzenie dotyczące historii sportu motorowego będzie sprzedawane z wyprzedzeniem. Audi Tradition wie, co widzowie w ojczyźnie automobilizmu chcieliby zobaczyć, dlatego specjalnie na tą okazję zaprezentuje: Auto Union Typ C i Type D „Srebrne Strzały”, które wygrały pierwszą angielską serię wyścigów w Donington Park w 1937 i 1938. Zaprezentuje również przedwojenne DKW. Tak wyglądało to w ubiegłym roku:

DKW F91 na Mille Miglia w Rzymie w nocy obok Colosseum
fot. Audi

Następnie 7 i 8 maja, w niemieckim landzie Badenia-Wirtembergia Audi Tradition zaprezentuje swoje perełki podczas specjalnie zorganizowej kawalady przez Stuttgart, która będzie jednym z punktów programu imprezy „Automobile Summer 2011”. Wkrótce po tym, od 25 do 28 maja, pięć eksponatów Audi Tradition weźmie udział w Rajdzie Kitzbühel Alpine, prowadzącej przez austriackie szlaki górskie.

Kolejnym ważnym wydarzeniem, będzie Schottenring Classic Grand Prix, które odbywać się będzie w dniach od 21 do 25 września. W rajdzie wezmą udział powojenne DKW z 1950 roku. Na starcie pojawi się także  NSU TT i Audi 50.

 

 

Audi Tradition potwierdziło także swój udział w następujących imprezach:

16 – 18 czerwiec      Donau Classic

7 – 10 lipiec               Silvretta Classic

13 – 16 lipiec             Ennstal Classic

28 – 30 lipiec             Heidelberg Historic

18 – 20 sierpień        Sachsen Classic

15 – 18 wrzesień      Gran Premio Nuvolari

29 – 1 października    Eifel Classic

Krótki rys historyczny.

Krótki przegląd niesamowitych egzemplarzy ” Muzeum na kółkach”.

Miłośnicy automobilizmu z pewnością wiedzą, że cztery pierścienie znaczka Audi symbolizują marki Audi, DKW, Horch i Wanderer, które połączyły się w Auto Union w 1932 roku. Po tym jak w 1969 roku  Auto Union i NSU, postanowiło wymienić się doświadczeniami i wiedzą z dziedziny motoryzacji, powstał koncern, który odegrał ogromną rolę w dziedzinie rozwoju automobilizmu. W 1985 roku utworzono Audi AG departament odpowiedzialny za pojazdy zabytkowe, oraz popularyzowanie oraz dbanie o dorobek z dziedziny motoryzacji. Obecnie bogata i szeroka historia Audi prezentowana jest w  Muzeum w Ingolstadt, które zaprasza codziennie od poniedziałku do niedzieli w godzinach 9.00 – 18.00 oraz  August Horch Museum Zwickau, które czynne jest od wtorku do niedzieli w godzinach 9.30 – 17.00.

Najnowsze

Właściwie dobrana opona, skraca drogę hamowania.

Ostatnio przeprowadzone badania wykazały, że większość wypadków drogowych nie ma miejsca w zimie, lecz w ciepłych, wiosennych i letnich miesiącach. Źle utrzymane samochody oraz zmęczeni kierowcy są dwoma najczęstszymi przyczynami wypadków w okresie letnim.

Opona typu UHP (z ang.: Ultra-High Performance, czyli najwyższe osiągi) do samochodów najwyższej klasy i dla wymagających kierowców, którzy nie chcą rezygnować z dynamicznej, a równocześnie bezpiecznej jazdy nawet podczas złej pogody
Goodyear Eagle F1 Asymmetric fot. Goodyear

Wydawało by się, że każdy kierowca posiadający prawo jazdy zdaje sobie sprawę z podstawowych zagadnień dotyczących bezpieczeństwa na drodze. Mało tego, większość kierowców zapytanych np. o znaczenie właściwego ogumienia w samochodzie, odpowiada zgodnie, że jest to bardzo istotny czynnik. Dlaczego więc coraz częściej mamy do czynienia z wypadkami spowodowanymi przez kierowców, którzy prowadzili nie odpowiednio przygotowane pojazdy? Tą paradoksalną sytuacje skomentowała Marta Konopacka, Dyrektor ds. Komunikacji Grupy Goodyear Polska:

– Nasze badania wykazały, że podczas gdy 82% kierowców twierdzi, iż właściwie eksploatowane opony mają znaczenie dla bezpieczeństwa na drogach, 37% nawet przyznało, iż prowadziło by samochód tak jak zawsze na zużytych oponach. Ta drobna różnica pomiędzy posiadaniem wiedzy a podejmowaniem właściwych działań budzi niepokój

Większość z kierowców usprawiedliwia się, że o ile pamięta o regularnym przeglądzie, sprawdzaniu stanu oleju, o tyle po prostu zapomina o regularnej kontroli stanu ogumienia. Inni tłumaczą to czynnikami ekonomicznymi. Jak jednak wytłumaczyć fakt, iż pośród tej samej grupy respondentów, aż 44% nie wie kiedy należy sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach?

Zgodnie z wynikami – niedawno przeprowadzonego przez firmę Goodyear – badania dotyczącego bezpieczeństwa na drogach, wielu kierowców uświadamia sobie jak ważną rolę pełni właściwe ogumienie, dopiero kiedy dojdzie do wypadku. Przed taką sytuacją przestrzega Marta Konopacka:

Vector 4Seasons – z zastosowaniem technologii adaptującej oponę do warunków pogodowych i drogowych (SmartTRED i całoroczna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki) – zapewnia kontrolę nad samochodem w każdych warunkach pogodowych. Jeden komplet opon na cały sezon.
fot. Goodyear

– Brak właściwego utrzymania samochodu i opon może spowodować powstanie zagrożenia dla kierowcy, a także innych użytkowników dróg. Wybór właściwej opony może mieć znaczny wpływ na bezpieczeństwo na drogach. Opona letnia, taka jak np.Goodyear Eagle F1 Asymmetric, może skrócić drogę hamownia samochodu do całkowitego zatrzymania o 3 metry, co zostało wykazane w testach przeprowadzonych przez niemiecką organizację badawczą TÜV SÜD Automotive.

Zgodnie z danymi tego Instytutu, różnica w długości drogi hamowania pomiędzy oponami wysokiej jakości a tymi niskiej jakości, tanimi z Azji, jest znacząca. Takie różnice bardzo dobrze widać w przypadku zmiennych warunków atmosferycznych. Biorąc pod uwagę mokrą nawierzchnię badania TÜV SÜD Automotive pokazały, że droga hamowania auta do pełnego zatrzymania wzrasta o 21,7 m jeśli samochód ma założone opony niskiej jakości.

 

Goodyear EfficientGripekologiczna opona letnia high performance Goodyeara to dłuższa żywotność, mniejsze zużycie paliwa oraz mniej CO2 dzięki unikalnej technologii FuelSaving
fot. Goodyear

Dlatego radzimy zastanowić się co bardziej nam się opłaca, czy zainwestować w dobre ogumienie czy potem ponoszenie kosztów wypadku. Zapominalskim natomiast proponujemy zapisać sobie przypomnienie w telefonie lub na lodówce, aby przed każdą podróżą sprawdzić stan opon.

 

 

 

 

 

 

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

 

 

Najnowsze

Nowy SUV Porsche – model Cajun

Nowy model Porsche - Cajun, ma poszerzyć obecność marki w segmencie SUV oraz dotrzeć do kolejnej, młodszej niż dotychczas, grupy docelowej.

Cajun będzie już niebawem zjeżdżać z taśm fabryki w Lipsku. Ma być lekkim, łatwym w prowadzeniu i posiadającym typowe cechy Porsche samochodem. 

Auto ma być wyposażone w cztery oddzielne fotele, ale osoby siedzące z tyłu prawdopodobnie będą miały mniej miejsca niż np. w Q5, z powodu krótszej tylnej części nadwozia i opadającej linii dachu.
fot. Porsche
Projekt Cajun zakłada 3-drzwiowe nadwozie, korzystające z płyty podłogowej Audi Q5.
fot. Porsche

Nabywcy będą mieli do wyboru dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne, współpracujące z przekładniami manualnymi oraz 7-biegową PDK. Podstawowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik będzie pochodzić z Audi. Ma mieć pojemność 2.0 i dysponować mocą 240 KM. Najmocniejsza wersja ma osiągać setkę poniżej 6 sekund. Jest również plan, aby w późniejszym czasie samochód dołączył do grona aut z napędem hybrydowym. 

W stosunku do Audi,Q5, Porsche Cajun będzie krótszy i o 9 centymetrów szerszy.
fot. Porsche

Większość rozwiązań wykorzystanych przy projektowaniu Cajuna korzysta z doświadczeń Audi. Jednak można być pewnym, że o sportową charakterystykę układu jezdnego (pakiet Sport Chrono) zadba Porsche.

Najnowsze

Jennifer Jo Cobb zwyciężyła odmawiając startu w wyścigu – film

W ubiegły weekend, Jennifer Jo Cobb jako jedyna przeciwstawiła się od dawna panującym złym praktykom stosowanym w NASCAR i odmówiła udziału w wyścigu. Decyzja poruszyła światem sportu motorowego, a Cobb już została okrzyknięta sportowcem roku.

37-letnia Jennifer Cobb, w ciągu ostatnich kilku lat powoli wspinała się po drabinie serii NASCAR. Miała w planach startować w kilku seriach sportów motorowych, jednak, z powodu zmian w przepisach, musiała wybrać jedną, aby zdobywać cenne punkty do klasyfikacji. Wybór padł na Nationwide, czyli drugą pod względem trudności serię cyklu NASCAR.

Nie od dziś wiadomo, że aby kierowca mógł startować w wyścigach, potrzebny jest duży nakład gotówki. Tym samym, im bardziej zaciekła toczy się walka, tym istnieje większe ryzyko uszkodzeń samochodu, który i tak generuje ciągłe koszty. Jak dużo startować za niewielkie pieniądze? To proste! Większość mniejszych teamów postanowiła zastosować taktykę „start and park”, gdzie szef teamu decyduje, po ilu okrążeniach auto ma zjechać do boksu, aby znaleźć się w klasyfikacji, odebrać nagrodę pieniężną i uniknąć nadmiernych uszkodzeń. Nieuczciwy proceder rozrósł się w NASCAR do tego stopnia, że niektórym kierowcom kazano popełniać falstart. Czemu miało to służyć?

Nie można zapominać, że jeżdżące w wyścigach auta, są oklejone w barwy sponsorów. Łatwo więc przeliczyć, jak cenna jest dla sponsora nawet półsekundowa wzmianka przed 7,5-milionową publicznością o zawodniku, który jeździ takim samochodem.

Dla Jennifer liczy się przede wszystkim możliwość rozwijania swoich umiejętności.
fot. z archiwum zawodniczki

Jennifer Cobb, w obawie o swoją reputację i dalszą karierę, postanowiła postawić wszystko na jedną kartę i nie zgodziła się na takie rozwiązanie podczas ostatniego wyścigu. Jak do tego doszło?

Jennifer podpisała kontrakt na udział w 5 wyścigach serii Nationwide samochodem Ricka Russella. Według ustaleń umowa obejmowała wyścig, który odbywał się w ostatnią sobotę w Bristolu w stanie Tennessee. Przygotowując się do wyścigu Russell postanowił, że ich budżet jest za mały, aby pozwolić sobie na walkę, ponieważ zwiększa to prawdopodobieństwo kolejnych uszkodzeń. Dlatego też postanowiono podczas teamowego spotkania w piątek, że Cobb ma zastosować „start and park”.

Kiedy zawodniczka oraz załoga była gotowa do pracy, na dziesięć minut przed startem, dostała polecenie od szefa temau, że ma tylko rozpocząć wyścig, a zaraz potem zjechać do boksu. Została również poinformowana, że Russell zamierza zerwać z nią umowę, jednak daje jej ostatnią szansę na zaprezentowanie się przed publicznością. Zdumiona i rozżalona Cobb postanowiła zrezygnować ze startu.

– Myślałam o tym przez 10 sekund. Dlaczego miałbym zmienić całą filozofię mojej kariery i grać nieczysto, a tym bardziej dla kogoś, kto nie zamierza wywiązać się z kontraktu?!

Cobb wyjaśnia mediom swoją decyzję o  rezygnacji z wyścigu.

fot. NASCAR

Na pięć minut przed wyścigiem, Cobb poprosiła swoją ekipę, aby razem z nią opuściła paddok. Russel został kompletnie sam z autem. Ostatecznie samochodem Russella wystartował drugi kierowca, zjeżdżając do boksu po 5. okrążeniu.

Decyzja Cobb odbiła się szerokim echem w NASCAR, a tym samym wzbudziła do niej ogromny szacunek ze strony pozostałych kierowców. Dzisiaj już wiemy, że chociaż wybór zawodniczki był dość ryzykowny, z pewnością przyniesie jej same korzyści. Obecnie Jennifer podpisała nowy kontrakt z Rickiem Ware, który zagwarantował jej, że będzie miała szansę na coś więcej, niż kilka okrążeń w wyścigu.

Najnowsze