Blokował innego kierowcę na oczach policji

"Każda okazja jest dobra, żeby utrudnić komuś życie" - to chyba dewiza tego kierowcy Forda Mondeo.

Niektórzy ludzie najwyraźniej nie potrzebują powodów do tego, aby komuś utrudnić życie. Robią to tak zwyczajnie – od serca i bezinteresownie. Kierowca auta z kamerą chciał wjechać na główną drogę z pasa rozbiegowego, a jadący białym Fordem Mondeo postanowił go zablokować.

To może być jednak jego ostatni taki wybryk. Wszystko widziała bowiem załoga nieoznakowanego radiowozu, która natychmiast podjęła interwencję. Mamy nadzieję, że odbyli oni długą i poważną rozmowę z kierowcą Mondeo, zakończoną nałożeniem stosownego mandatu.

Najnowsze

Kierowca tira jechał na czołówkę i się tym nie przejmował

"Duży może więcej", a może "No i co mi zrobisz?" - jaki według was tytuł powinno nosić to nagranie?

Są kierowcy, którzy wyprzedzają tak, aby w ostatniej chwili zdążyć wrócić na swój pas i uniknąć zderzenia czołowego. Są też tacy, którzy wcale wracać nie zamierzają – wymuszają na innych zrobienie dla nich miejsca.

Kierujący na nagraniu ewidentnie należy do tej drugiej grupy. Problem polegał na tym, że wyprzedzał w ten sposób jadąc ciągnikiem siodłowym z naczepą i na drodze bez pobocza.

Najnowsze

Mercedes klasy B – debiut nowej generacji

Nowa klasa B wykorzystuje wiele elementów niedawno wprowadzonej na rynek klasy A, ubranych w bardziej przestronną i wszechstronną oprawę.

Klasa B ma wizualnie wyróżniać się w świecie minivanów – takie zadanie wyznaczyli sobie styliści Mercedesa. Długi rozstaw osi (2729 mm) z krótkimi nawisami, subtelnie opadająca linia dachu i większe obręcze o średnicy od 16 do 19 cali tworzą dynamiczny zarys nadwozia, podobnie jak duże przetłoczenia po bokach.

W bazowym wydaniu reflektory wykorzystują żarówki H7 i LED-owe światła do jazdy dziennej, a za dopłatą dostępne są reflektory LED zwracające uwagę światłami dziennymi w typowym dla Mercedesa kształcie. Najciekawszy wygląd mają opcjonalne reflektory MULTIBEAM LED z elektronicznie sterowaną diodową matrycą, która błyskawicznie dostosowuje oświetlenie drogi do aktualnych warunków ruchu.

Zajmując miejsce w kabinie kierowca ma przed sobą wolnostojący moduł wyświetlaczy, oferowany w trzech wersjach: z dwoma ekranami o przekątnej 7”, z jednym ekranem o przekątnej 7” i drugim 10,25” lub – w odmianie z panoramicznym kokpitem – z dwoma ekranami o przekątnej 10,25”. Na życzenie dostępny jest wyświetlacz przezierny (head-up).

Otwory wentylacyjne utrzymane są w „turbinowej” stylizacji, a ich kształt czerpie inspiracje ze świata awiacji. W linii wyposażenia Style oprawa otworów zyskuje kolorową iluminację, nadającą wrażenie łuny świetlnej. Nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach oraz 10 „światów” kolorystycznych pozwala nadawać kabinie indywidualny nastrój.

Fotele oferują bardziej płaską, a zatem wygodniejszą pozycję siedzącą oraz większy zakres regulacji – w tym większą przestrzeń nad głową. Więcej miejsca jest także na szerokość: przy 1456 mm (+33 mm) szerokość kabiny na wysokości łokci z przodu plasuje się teraz na poziomie aut klasy średniej. Z podgrzewaniem i wentylacją siedzeń oraz wielokonturowymi fotelami z funkcją masażu nowa klasa B oferuje dodatki, które wcześniej były dostępne jedynie w wyższych segmentach rynku.

Tylne oparcia są standardowo składane i dzielone w proporcji 40:20:40. Zależnie od wersji, od połowy 2019 r., kanapa zyska możliwość przesuwania w zakresie 14 cm oraz bardziej pionowego ustawienia oparcia. W rezultacie pojemność bagażnika będzie można zwiększyć z 455 do 705 l. Po złożeniu tylnych oparć jego pojemność (liczona do dachu) wynosi do 1540 l.

Po raz pierwszy model w określonych sytuacjach jest zdolny do jazdy częściowo autonomicznej. W tym celu korzysta z udoskonalonych systemów kamery i czujników, które śledzą ruch drogowy na dystansie do 500 m przed autem, a jednocześnie do realizacji funkcji wspomagających używają danych map i nawigacji. Przykładowo, aktywna kontrola odległości jest zdolna wspierać kierowcę w licznych sytuacjach drogowych, przewidując ograniczenia i wygodnie regulując prędkość np. przed zakrętami, skrzyżowaniami czy zakrętami. Na pokładzie dostępne są także asystent awaryjnego zatrzymania oraz aktywny asystent zmiany pasa ruchu. Standardowo nowa Klasa B oferowana jestz rozbudowanym układem antykolizyjnym, który może zapobiec lub złagodzić skutki kolizji polegającej na najechaniu na tył poprzedzającej pojazdu, a teraz chroni również przed potrąceniem pieszego bądź rowerzysty.

Pod maską modelu debiutuje ustawiona poprzecznie odmiana 2-litrowej jednostki wysokoprężnej o mocy 150 KM oraz 190 KM. Poza tym silnikiem do wyboru będzie 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 116 KM. Oferta obejmie też dwa 4-cylindrowe motory benzynowe 1,33 l o mocy 136 KM oraz 163 KM.

Początkowo nowa klasa B będzie oferowana wyłącznie ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Nowością jest 8-biegowa przekładnia 8G-DCT, wykorzystywana w zestawieniu z większym silnikiem Diesla. Po premierze paletę uzupełnią kolejne jednostki, a także warianty z napędem na obie osie 4MATIC. Standardowe wyposażenie obejmuje zbiornik paliwa o pojemności 43 l; na życzenie, zależnie od silnika, dostępny jest zbiornik o pojemności 51 l.

Zależnie od wersji nabywcy mają do wyboru kilka opcji konfiguracji podwozia, w tym obniżone zawieszenie oraz zawieszenie z adaptacyjną regulacją tłumienia, która pozwala kierowcy wybierać pomiędzy zestrojeniem amortyzatorów (DYNAMIC SELECT). We wszystkich wersjach nowej klasy B przednie zawieszenie opiera się na kolumnach MacPhersona. Z tyłu warianty z bazowymi silnikami otrzymują belkę skrętną, a mocniejsze (lub jeśli nabywca zamówi jeden z opcjonalnych układów zawieszenia) – oś czterodrążkową.

Najnowsze

Edyta Klim

Helping with Horsepower – pomoc poprzez motocyklową pasję

Laura Klock to znana na całym świecie motocyklistka, bijąca rekordy prędkości. Jej życie dla wielu osób staje inspiracją, więc ona postanowiła tak właśnie pomagać.

Laura Klock i jej córki Erika i Karlee Cobb – to pierwsze kobiece trio, które jednocześnie ustanowiło wiele rekordów prędkości jazdy na motocyklu, począwszy od 2008 roku. Karlee Cobb w wieku 14 lat została najmłodszą zawodniczką na świecie z ustanowionym rekordem prędkości.

Laura często była proszona o publiczne wystąpienia i pewnego razu opowiedziała o swojej pasji w ośrodku wychowawczym dla dziewcząt. Mówiła nie tylko o sukcesach, ale i o ciężkiej pracy, poświęceniu, porażkach, a przede wszystkim satysfakcji. Po reakcji publiczności wiedziała, że robi dla nich coś dobrego i tak powstał program „Helping With Horsepower TM Bike Rebuild”, który był wykorzystywany przez wiele placówek terapeutycznych od 2010 roku.

Pod jej patronatem powstała także organizacja non profit Helping With Horsepower, która ma 3 zasadnicze programy:

– Bike Rebuild Program – program ten wykorzystuje wspólne odbudowywanie motocykla, jako skuteczne narzędzie do nauczania. Buduje wartości, takie jak praca zespołowa, pewność siebie i rozwiązywanie problemów, poprzez praktyczne nauczanie i instruktaż. W czasie lekcji dzieci identyfikują pożądane zmiany, wprowadzają je i malują. Wybierają części zamienne do motocykla, uczą się podstawowych narzędzi, usuwają uszkodzone części i ponownie montują, pod okiem wolontariuszy. Odbudowany motocykl jest sprzedawany, a uzyskane środki przeznaczone są na cele charytatywne.

– SpiritHorse Program – jego misją jest pomaganie osobom o szczególnych potrzebach w osiągnięciu ich pełnego potencjału, poprzez interakcję z końmi. Ten program wykorzystuje ruchy i czynności wykonywane przy koniu, aby rozwijać rytm i równowagę oraz stymulować aktywność mózgu dzieci niepełnosprawnych.

– Entrepreneur Experience – to praktyczne doświadczenie w zakresie przedsiębiorczości i małego biznesu. Młodzież opracowuje razem projekt busa, zakupuje go oraz przystosowuje do wykonywania i sprzedaży np. lodów. Zarobione w ten sposób pieniądze są także przeznaczane na cele charytatywne.

Wesprzeć fundację można na stronie: http://www.helpingwithhorsepower.com

 

Najnowsze

Nowe BMW serii 3 już jest

Nowa generacja BMW serii 3, o oznaczeniu kodowym G20, debiutuje właśnie podczas Paris Motor Show 2018. Początek sprzedaży modelu zaplanowano na 9 marca 2019 roku.

Samochód jest o 85 milimetrów dłuższy od poprzednika (4709 mm), o 16 milimetrów szerszy (1827 mm) i tylko o 1 mm wyższy (1442 milimetry). Wydłużony o 41 milimetrów rozstaw osi (2851 mm) i zwiększony rozstaw kół (przód: + 43 mm, tył: 21 mm) mają korzystny wpływ na równowagę i zwinność auta. Bagażnik nowej serii 3 ma pojemność 480 l

Z przodu dominuje duża atrapa chłodnicy w kształcie nerek z odchodzącymi od niej reflektorami. Charakterystyczny podział na dwie części podkreślono poprzez nacięcie w pasie przednim poprowadzone w kierunku reflektorów. W ramach wyposażenia standardowego oferowane są w pełni diodowe reflektory, natomiast reflektory diodowe o rozszerzonym zakresie funkcji i diodowe reflektory adaptacyjne w technologii BMW Laserlight ze światłami drogowymi o zasięgu około 530 metrów, są dostępne jako opcja.

W ramach nowego języka stylistycznego we wnętrzu nowego BMW serii 3 zmieniono układ ekranów i podwyższono konsolę środkową. Wyświetlacze, przyciski klimatyzacji i wloty powietrza tworzą spójną całość w środkowej części deski rozdzielczej.

Opcjonalny pakiet BMW Live Cockpit Professional obejmuje spersonalizowane i dostosowane do sytuacji wyświetlacze w ramach całkowicie cyfrowego zestawu wskaźników o przekątnej 12,3 cala i ekranu systemu inforozrywki o przekątnej 10,25 cala. Obsługa obejmuje sterowanie dotykowe, kontroler iDrive, przyciski na kierownicy, sterowanie gestami oraz sterowanie głosowe.

W nowym BMW serii 3 debiutuje inteligentny asystent osobisty BMW, czyli cyfrowy specjalista, który reaguje na hasło: „Hej BMW”. Jego unikatową cechą jest możliwość nadania mu imienia. Potrafi on wyjaśnić najróżniejsze funkcje („Jak działa asystent świateł drogowych?”), podać informacje o aktualnym stanie samochodu („Czy poziom oleju jest prawidłowy?”) i odpowiedzieć na pytania („Czy są jakieś komunikaty ostrzegawcze?”).

Od początku sprzedaży nowe BMW serii 3 będzie dostępne z pięcioma silnikami do wyboru. Oferta obejmuje dwie 4-cylindrowe jednostki benzynowe o mocy 184 KM (320i) i 258 KM (330i) oraz dwa 4-cylindrowe silniki wysokoprężne o mocy 150 KM (318d) i 190 KM (320d). BMW 330d jest natomiast wyposażone w 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 265 KM).

Przy projektowaniu konstrukcji nadwozia i układu jezdnego w nowej serii 3 skupiono się na udoskonalaniu zwinności i precyzji prowadzenia. Auto jest nawet o 55 kilogramów lżejsze od swojego poprzednika. W zależności od wariantu modelu i wyposażenia. seria 3 ma również obniżony środek ciężkości i rozkład masy na osie wynoszący 50:50.

Standardowy układ jezdny oraz opcjonalny sportowy układ jezdny M są wyposażone w amortyzatory zależne od skoku sprężyny, które debiutują w modelu BMW. Przyczyniają się w istotny sposób do utrzymania równowagi między sportowym zacięciem a komfortem. Bezstopniowa regulacja umożliwia progresywne dostosowywanie twardości amortyzatora zgodnie ze zmianą skoku sprężyny. Zmniejsza to w odczuwalny sposób ruchy nadwozia przy amortyzacji drgań powstających na wyboistych nawierzchniach dróg czy przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów.

Oprócz sportowego układu jezdnego M (z obniżonym o 10 mm prześwitem) w wyposażeniu opcjonalnym uwzględniono także adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Można także zamówić sportowe hamulce M z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu. W BMW 330i i 330d dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy M w połączeniu ze sportowym układem jezdnym M lub adaptacyjnym układem jezdnym M.

Nowe BMW serii 3 jest wyposażone w rozszerzoną gamę systemów wspomagających kierowcę – standard obejmuje funkcje ostrzegania przed kolizją i wykrywania pieszych oraz rowerzystów wraz z funkcją hamowania miejskiego. W ramach wyposażenia opcjonalnego dostępny jest aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz system asystujący kierowcy z funkcją ostrzegania przed kolizją i zjechaniem z pasa ruchu, kolizją z tyłu oraz ruchem w kierunku poprzecznym podczas cofania. Dostępny jest także asystent kierowania i toru jazdy, który współpracuje z kierowcą, pomagając mu utrzymać pojazd na wykrytym pasie, a także  asystent pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną i omijaniem przeszkód.

Najnowsze