
Robisz ten błąd podczas parkowania? Natychmiast przestań, bo kiedyś nie ruszysz z miejsca
Parkowanie, szczególnie w mieście, sprawia problemy niejednemu kierowcy. Lecz gdy miejsce już znajdziemy i samochód w nim postawimy, to wydaje się, że już po problemie. Mało kto wie, że poważny błąd można popełnić nie tylko podczas parkowania, ale też podczas pozostawiania samochodu na parkingu. Błąd, przez który pewnego dnia już nie odjedziemy.
Czy powinno się zaciągać hamulec ręczny na równej drodze?
Hamulec ręczny pełni bardzo istotną rolę, ale czy trzeba z niego zawsze korzystać? Są kierowcy, którzy uważają, że ma to sens tylko na pochyłościach, aby samochód się nie odtoczył. W przeciwnym razie, wystarczy samo pozostawienie go na biegu.
Inni przestrzegają przed zbyt rzadkim używaniem ręcznego, ponieważ szybciej może on wtedy ulec awarii. Jest w tym dużo racji, dlatego zalecamy częste używanie ręcznego. Jak każdy podzespół w samochodzie, stworzony jest do tego, żeby pracować.
Czy zaciągać hamulec ręczny w samochodzie ze skrzynią automatyczną?
Wielu kierowców uważa, że nie ma takiej potrzeby. Skrzynia automatyczna ma przecież tryb parkingowy, w którym należy pozostawić pojazd. Aktywuje on blokadę, dzięki której nasz samochód nie ruszy z miejsca, nawet na stromym wzniesieniu.
Paradoks polega na tym, że dokładnie z tego powodu, trzeba zawsze korzystać z hamulca ręcznego w samochodzie ze skrzynią automatyczną. Blokada w „automacie” utrzymuje pojazd w miejscu, ale jeśli działają na nie duże siły, może się zablokować na dobre i już nie odjedziemy.
Czy pijany może jeździć autem po własnym podwórku? Wyrok sądu jest zaskakujący
Jak odblokować automatyczną skrzynię biegów?
Wiele przekładni automatycznych ma koło wybieraka element podpisany jako „shift lock”. Korzysta się z niego, kiedy auta nie da się uruchomić i nie możemy przełączyć przekładni w tryb N, aby na przykład załadować je na lawetę.
Opisywana powyżej sytuacja jest jednak trudniejsza, ponieważ w jej przypadku siły działające na blokadę, uniemożliwiają jej zwolnienie. Pomóc może delikatne pchnięcie pojazdu w przeciwnym kierunku, aby zniwelować działanie wspomnianych sił.
Jak uniknąć zablokowania automatycznej skrzyni biegów?
Aby upewnić się, że nie nadwyrężymy mechanizmu blokującego naszej skrzyni biegów, trzeba pamiętać o jednej rzeczy. Kiedy zatrzymamy się i przełączymy wybierak na pozycje P, nie zdejmujmy nogi z hamulca. Zaciągnijmy najpierw hamulec ręczny, aby to on odpowiadał za utrzymanie naszego pojazdu w miejscu, a nie przekładnia.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: