Bezpieczna jazda może się opłacać

Narzekamy na polskie drogi i bezpieczeństwo na nich, często naginając, a nawet łamiąc kodeks drogowy. Niektórzy twierdzą, że jazda zgodna z przepisami po prostu się nie opłaca. A gdyby ktoś zaproponował nam bonusy za nieskazitelną kartotekę? Niższą cenę ubezpieczenia, zniżki motoryzacyjne?

Ilość kierowców, a co za tym idzie również samochodów, jest w Polsce z roku na rok coraz większa. Przyczynia się to nie tylko do powstawania ogromnych korków w największych polskich miastach, ale również kolizji i wypadków, często z ofiarami śmiertelnymi. Problem bezpieczeństwa na polskich drogach jest cały czas aktualny i można odnieść wrażenie, że obecne sposoby na walkę z piratami drogowymi są po prostu nieskuteczne.

Jak sobie pościelisz…
– Polscy kierowcy nie powinni czekać i tłumaczyć, że bezpieczeństwo na naszych drogach zależy tylko od tego, co w tym zakresie zrobią drogowcy i ustawodawcy – twierdzi Bartosz Wolski, jeden z twórców projektu Stowarzyszenie Kierowców i Pasażerów. – Bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od samych kierowców, którzy muszą mieć świadomość, że jazda samochodem to ogromna odpowiedzialność – podkreśla.

fot. Citroen

Według ekspertów, zajmujących się tematyką bezpiecznej jazdy, wiele zależy od mentalności kierowców i ich nastawienia. Jeśli bezpieczna jazda nadal będzie w świadomości kierowców synonimem wstydliwego i wolnego poruszania się samochodem po prawym pasie, sytuacja nie zmieni się na lepsze. Bezpieczna jazda powinna być powodem do dumy, bo przecież chodzi o życie nasze, naszych bliskich i innych uczestników ruchu drogowego.

W bezpiecznych kierowcach siła
Wymyślono projekt, promoujący modę na bezpieczną jazdę poprzez nagradzanie i budowanie społeczności bezpiecznych kierowców.
– Tworząc nasz projekt, zastanawialiśmy się, dlaczego w naszym kraju mówi się tylko o karaniu kierowców, a na polskich drogach jest przecież mnóstwo kierowców, dla których bezpieczna jazda jest czymś niezwykle istotnym. Zauważyły to również towarzystwa ubezpieczeniowe, które postanowiły rozpocząć współpracę ze SKIP-em. Dzięki temu kierowca stając się członkiem Stowarzyszenia otrzymuje szereg dodatkowych zniżek na ubezpieczenia komunikacyjne. Bardzo chcemy żeby posiadanie Legitymacji Bezpiecznego Kierowcy stało się elementem wyróżniającym osoby zmotoryzowane na polskich drogach. Wierzymy, że SKIP stanie się w niedalekiej przyszłości przykładem dla innych i pozwoli skutecznie zmieniać wizerunek polskiego kierowcy – mówi Wolski.

„Jeżdżę bezpiecznie” – to brzmi dumnie.
fot. Frendl

Nowe nagrody dla bezpiecznych kierowców
Od sierpnia tego roku SKIP wprowadziło Legitymację Bezpiecznego Kierowcy, którą otrzymać może jedynie kierowca spełniający specjalne kryteria. Po uiszczeniu opłaty członkowskiej wynoszącej 20 złotych za rok, każdy otrzymuje dostęp do dodatkowych zniżek na ubezpieczenia i szkoły bezpiecznej jazdy, a ponadto może rozszerzyć swoje członkostwo i objąć ochroną Assistance auto lub motocykl. Cała oferta powstaje w ramach ogólnopolskiego programu „Bezpieczni Kierowcy Płacą Mniej”.
– Możemy kierowcom zapewnić Assistance, które nie jest na przykład objęte ograniczeniami kilometrów na udzielaną pomoc, holowaniem bez limitów, zawiera gwarancję samochodu zastępczego, zakwaterowania i transportu do placówki medycznej. Zależy nam na tym, żeby kierowcy mieli zapewnione bezpieczeństwo, również w sytuacjach losowych, które niestety się zdarzają – mówi ekspert SKIP.

Polskie drogi pełne bezpiecznych kierowców
Bezpieczeństwo zależy od bardzo wielu czynników i wymaga ogromnej pracy zarówno ze strony instytucji dbających o infrastrukturę drogową i porządek na polskich drogach, jak i od samych kierowców. Obie strony muszą zrozumieć, że brak odpowiednich działań zbiera codziennie tragiczne żniwo, a ilość śmiertelnych wypadków w naszym kraju wzrasta w zatrważającym tempie. My, jako kierowcy, nie mamy wyjścia i musimy czekać, aż pojawią się w naszym kraju bezpieczne i nowoczesne drogi, przepisy wolne od absurdów. Sami jednak możemy zrobić bardzo wiele – wystarczy, że zaczniemy być dumni z tego, że jeździmy bezpiecznie i z wyobraźnią.

Najnowsze

Verva Street Racing już w sobotę

Zapowiadają się ogromne emocje i niezapomniane wrażenia. Zobaczymy bolidy Formuly 1, prezentacje zespołów różnych serii wyścigowych, niesamowite samochody oraz BMW X3 CC, którym pojedzie Krzysztof Hołowczyc w Rajdzie Dakar 2011.

Jordan EJ12
fot.Vitall

We wtorek, 17 sierpnia w Hotelu Sofitel Victoria w Warszawie odbyła się konferencja prasowa przed zaplanowanym na najbliższą sobotę świętem sportów motorowych. Widzowie będą mieli okazję zobaczyć w akcji 50 samochodów i 14 motocykli. Orlen przygotował pokaz możliwości aut BMW X-raid, samochodów biorących udział w wyścigach WTCC, Le Mans i Porsche Supercup, a także Corvette Z06, Dodge Viper GTS Coupe, Ferrari F430 Scuderia, Lanborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, Porsche Carrera GT, Porsche 997 GT3 RS i StealthB7! Na ulicznym torze pojawić się mają również bolidy Jordan EJ12, Arrows A23 oraz Formuły 3, będącej przedpolem F1. W tej najbardziej popularnej serii juniorskiej rywalizowali kiedyś Michael Schumacher, Robert Kubica, Jarno Trulli, Heinz-Harald Frentzen, Ralf Schumacher i Giancarlo Fisichella. Na ulicach Warszawy zmierzą się 500-konny BMW M3 GT2 i startujące w serii MotoGP BMW S 1000 RR, którego moc to 193 KM uzyskane z niespełna 1-litrowego silnika! Za kierownicą BMW 320si zasiądzie brazylijski kierowca Augusto Farfus – drugi w klasyfikacji WTCC w liczbie odniesionych zwycięstw. 

Takim BMW X3 CC pojedzie Krzysztof Hołowczyc w Rajdzie Dakar 2011
fot.ORLEN Team

BMW X-raid prezentował będzie Krzysztof Hołowczyc, który przygotowuje się do startu w Rajdzie Dakar 2011. Polak zamieni w przyszłym sezonie Nissana Navarrę na BMW. Zapytany o różnice między tymi dwoma pojazdami Hołowczyc wskazał głównie na świetne zawieszenie i moment obrotowy niemieckiego samochodu. Jak powiedział motocainie.pl przed samym rajdem Dakar będą go czekały robocze spotkania z teamem w Maroku i Rajd Maroka, co pozwoli jemu i jego pilotowi Jean Marc Fortinowi zaznajomić się dokładnie z nowym autem i przygotować do rozsądnej i efektywnej jazdy.

 W sobotę kibice będą mogli także zobaczyć członków „najmłodszej drużyny” Verva Racing Team – Jakuba Giermaziaka i Roberta Lukasa, startujących w tegorocznej edycji Porsche Supercup.

Jakub Giermaziak i Robert Lukas
fot.ORLENTeam

Uliczny tor wyścigowy przygotowywany jest w rejonie Placu Teatralnego i Placu Piłsudskiego – pętla będzie miała długość 2,3 km, dwie długie proste i 9 zakrętów.

Warto zauważyć, że VERVA Street Racing nawiąże do największych tego typu imprez motoryzacyjnych na świecie. Podobne wyścigi organizowane są m.in. w Rotterdamie oraz Moskwie.

Impreza VERVA Street Racing skierowana jest również do rodzin z dziećmi, a nie tylko zagorzałych fanów motoryzacji. VERVA Street Racing to kilkugodzinne wydarzenie. Chcemy zachęcić do przybycia także tych nieco mniej zainteresowanych wyścigami. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Dla najmłodszych przygotowujemy np. specjalne mini miasteczko zabaw – dodaje Leszek Kurnicki z PKN ORLEN.  

Najnowsze

Robert Kubica – najlepszy kierowca F1

Trwają wakacje dla zepołów Formuły 1, ale to nie oznacza, że nie mamy o czym pisać. A najchętniej piszemy oczywiście o pochwałach jakie zbiera Robert Kubica.

Obyśmy coraz częściej mogli oglądać tak uśmiechniętego Roberta Kubicę
fot. autorka

Nie po raz pierwszy dochodzą do nas informacje o superlatywach jakimi obsypywany jest Polak. Wiadomo od dłuższego czasu, że Krakowianin cieszy się bardzo pochlebną opinią i podziwem samego Berniego Ecclestone’a. W czerwcowym wydaniu F1 Racing Hans Seeberg nazwał zawodnika Renault „urodzonym kierowcą wyścigowym”. Wywiad z Kubicą naszpikowany jest samymi pozytywnymi określeniami – skromny, przyjazny, najciężej pracujący kierowca F1, a do tego wesoły, a zarazem intrygujący. Według autora Polak ma wielką wolę zwyciężania ale jest jednocześnie wystarczająco pokorny, aby nie przechwalać się i nie mówić na ten temat kiedykolwiek tylko ma sposobność. Jak stwierdza Seeberg, Kubica jest jedyną osobą w F1, która nie ma wrogów.

Dzisiaj okazało się, że Robert Kubica uzyskał najwyższą ocenę w raporcie opublikowanym przez crash.net. Żaden inny zawodnik nie otrzymał noty A+ ! Nawet prowadzący w klasyfikacji kierowców Mark Webber zasłużył w opinii fachowców „tylko” na A. Polak, chociaż aktualnie zajmuje dopiero 8. pozycję, uznany został za najbardziej „spójnego” kierowcę i GWIAZDĘ tegorocznych wyścigów. Największym komplementem jest jednak to, że stwierdzono, że klasyfikuje się on w poszczególnych wyścigach na miejscach, na których w rękach innego kierowcy jego bolid nie miałby szans się znaleźć. To właśnie świadczy o jego talencie, umiejętnościach i pracy.

Do końca sezonu F1 2010 pozostało jeszcze siedem wyścigów. Miejmy nadzieję, że zobaczymy Roberta Kubicę na podium, a marzeniem nas wszystkich i z pewnością jego oraz zespołu Renault jest, abyśmy mogli świętować zwycięstwo!

Najnowsze

Bolidy F1 na Verva Street Racing w Warszawie

Bolidy Formuły 1, należące niegdyś do zespołów Jordan Grand Prix, Arrows Grand Prix International oraz Renault F1 Team, będą jedną z głównych atrakcji VERVA Street Racing. Już 21 sierpnia na uliczny tor w sercu Warszawy wyjedą samochody serii Formuła 3, Le Mans, Porsche Supercup oraz WTCC.

ATS F3 ADAC Masters Weekend
fot. Jegasoft Media

Gościnnie pojawi się także rajdowy ORLEN Team oraz X-raid wspierany przez BMW. O szczegółach imprezy i występie znanych kobiet w wyścigach gokartowych na tym wydarzeniu pisałyśmy wcześniej tu.

Lekki, przylepiony do asfaltu pocisk na 4 kołach, przyspieszający od 0 do 200 km/h w zaledwie 5 sekund i wydający niesamowity dźwięk silnika, którego nie można pomylić z generowanym przez żaden inny samochód wyczynowy na świecie – to syntetyczny opis bolidów Formuły 1, królowej wszystkich serii wyścigowych. Po raz pierwszy zobaczymy w Polsce równocześnie przejazd aż trzech samochodów F1, na dodatek na specjalnie zaaranżowanym torze ulicznym w sercu metropolii! 

Jordan Grand Prix
fot. Vitall

Bolidy wyjadą na tor trzykrotnie. Za sterami usiądą prywatni kierowcy F1, którzy wezmą udział w pokazowych wyścigach stając do walki z młodą generacją kierowców Formuły 3 (Kevin Magnussen, Jimmy Eriksson oraz Rene Binder). Zestawienie wysokich umiejętności prowadzenia najszybszych samochodów na świecie, wsparte mocą silników, w starciu z młodą generacją kierowców bolidów Formuły 3 z wyścigowym doświadczeniem, może przynieść nieoczekiwane rezultaty. Z pewnością wynik tej konfrontacji jest otwarty. Niespodzianką będzie również występ w jednym z wyścigów polskiego kierowcy, który zasiądzie w bolidzie F3. Kto to będzie? Dowiemy się już w 21 sierpnia! 

Przejazdy Formuły 1 nie ograniczą się tylko do sportowej rywalizacji na trasie VERVA Street Racing. W programie nie zabraknie palenia gumy, spektakularnych poślizgów kontrolowanych oraz bączków. 

ATS F3 ADAC Masters Weekend
fot. Jegasoft Media

W bolidach, które zobaczymy na torze, jakiś czas temu rywalizowali tak znani kierowcy jak Heinz-Harald Frentzen i Jarno Trulli, a także Takuma Sato.

Sprzedaż biletów za 149 złotych odbywa się tylko na trybuny za pośrednictwem strony eventim.pl. Dodatkowo uruchomiona została również specjalna promocja na miejsca siedzące: 
Dzieci do lat 5 – wstęp bezpłatny (warunek, że nie zajmują dodatkowego miejsca)
Dzieci do lat 12-tu  – 2 bilety w cenie 1 biletu
Pakiet Grupowy – kupując 10 biletów otrzymujemy 1 gratis + 1 zestaw promocyjny VIP (torba, czapeczka, brelok, smycz, zatyczki do uszu)
Promocja weekendowa – kupując co najmniej 3 bilety w dniach 13-15 sierpnia otrzymujesz 1 zestaw promocyjny VIP (torba, czapeczka, brelok, smycz, zatyczki do uszu) – do wyczerpania zapasów.

Jordan Grand Prix
fot. Vitall

Pierwsze 5 tysięcy biletów umożliwia wejście na teren paddocku przed rozpoczęciem wyścigów. Na pozostałe miejsca wstęp jest wolny. 

VERVA Street Racing to pierwsze w Polsce wyścigi na specjalnie zbudowanym ulicznym torze. Impreza odbędzie się 21 sierpnia w Warszawie w rejonie pl. Teatralnego i pl. Piłsudskiego. Na trasie liczącej ponad 2 kilometry rywalizować będą najszybsze samochody wyścigowe na świecie reprezentujące kilka serii wyścigowych w tym: Formułę 1, Formułę 3, Porsche Supercup, Le Mans i WTCC. Gościnnie zaprezentuje się także rajdowy zespół ORLEN Team oraz X-raid! 

Do tej pory swój udział w imprezie potwierdziły następujące zespoły:
BMW X-raid (Cross Country)
BMW Team RBM (seria WTCC)
ORLEN Team (Cross Country)
Motopark Academy (Formuła 3)
VERVA Racing Team (Porsche Supercup) 

Ponadto na VERVA Street Racing zobaczymy także
Corvette Z06, Dodge Viper GTS Coupe, Ferrari F 430 Scuderia, Jordan Grand Prix (EJ12 – prywatny bolid Formuły 1), Arrows Grand Prix International (A23 – prywatny bolid Formuły 1), Renault F1 Team (R23 – prywatny bolid Formuły 1), Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, Porsche Carrera GT, Porsche 997 GT3 RS, Stealth B7 

Więcej na:
www.vervastreetracing.pl
www.facebook.com/vervastreetracing

Najnowsze

Koniec sprzedaży Hondy Civic Type R

W związku z rychłym wejściem w życie restrykcyjnej normy dotyczącej emisji spalin - Euro 5, Honda poinformowała o planowanym na koniec 2010 roku zakończeniu sprzedaży modelu Civic Type R w wielu rejonach Europy. Żałujemy...

Zgodnie z trendem obowiązującym w rejonie europejskim, producenci samochodów oferują coraz to oszczędniejsze, emitujące niewielką ilość zanieczyszczeń do atmosfery pojazdy. Wiele państw doceniło wysiłki tych firm, a ich rządy opracowały systemy wspierające sprzedaż pro-ekologicznych produktów, bo rezygnacja z tych bardziej uciążliwych dla środowiska jest nieuchronna. Honda ma nadzieję na podobne inicjatywy tam, gdzie jeszcze ich nie podjęto. Firma kończy sprzedaż swojego kultowego modelu w wielu krajach Europy.

Honda Civic Type R
fot. Honda

Firma pracuje nad tym, by oprócz małego spalania i niskiego poziomu emisji spalin, pojazdy Hondy oferowały typowy dla tej marki dreszczyk emocji. Taka idea przyświecała wprowadzeniu na rynek modelu CR-Z. Prowadząc to małe hybrydowe coupe, kierowca może skorzystać z trzech trybów jazdy, w tym trybu pozwalającego na prowadzenie auta w bardziej sportowym stylu. 

W Polsce norma Euro 5 zacznie obowiązywać tak samo, jak w większości krajów europejskich. Być może nowe przepisy przyczynią się do wzrostu świadomości ekologicznej społeczeństwa i w konsekwencji zwiększenia zainteresowania zakupem samochodów z napędem przyjaznym dla środowiska naturalnego.

Civic Type R, 3-drzwiowy hatchback wyposażony w 201-konny, kręcący się do 8000 obrotów silnik, zadebiutował w 2006 roku. Agresywna stylistyka auta była dość zaskakująca w porównaniu z konserwatywnym wyglądem poprzednika tego modelu. W większości krajów europejskich, Type R’a  będzie można nabyć tylko do stycznia 2011 roku, ponieważ nie spełnia on normy Euro 5. Samochód ten nadal będzie produkowany w fabryce w Swindon, w Wielkiej Brytanii i sprzedawany w rejonach Europy, w których norma nie obowiązuje.

Najnowsze