
BEZ CHEMII NA DRODZE – rusza nowa kampania społeczna
W ostatnich tygodniach media często donosiły o wypadkach drogowych spowodowanych przez kierowców pod wpływem środków odurzających. W odpowiedzi na ten niestety wciąż narastający problem rusza kampania informacyjno-perswazyjna BEZ CHEMII NA DRODZE finansowana przez Ministerstwo Zdrowia.
Kampania skierowana jest do wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Kampania BEZ CHEMII NA DRODZE ma charakter informacyjno-perswazyjny. W ramach kampanii przewidziane są działania edukacyjne dla różnych grup odbiorców, w tym emisja spotów radiowych i wideo, działania w mediach społecznościowych i w Internecie, a także opracowanie i produkcja niezbędnych materiałów do bezpośrednich działań psychoedukacyjnych. Działania te mają dostarczyć niezbędnej wiedzy o zachowaniach ryzykownych, zagrożeniach i sposobach ich rozpoznania, a także prawnych i finansowych konsekwencjach związanych z jazdą po środkach odurzających i alkoholu. Jednym z narzędzi kampanii jest portal: bezchemiinadrodze.pl
Badania dotyczące skali problemu używania substancji psychoaktywnych w ruchu drogowym, a także przyzwolenia społecznego na to zjawisko, wskazują, że potrzebne jest podejmowanie działań, które poprzez wzmacnianie postaw nieużywania substancji psychoaktywnych pomogłyby zwiększać bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Według badań PBS w 2011 roku 57% Polaków miało styczność z kampaniami dot. prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Równocześnie 65% badanych twierdzi, że kampanie takie mają wpływ na ich zachowania.
Przeczytaj też: Absolutnie bezpieczni – nowa kampania społeczna
Kampania nastawiona jest na rozpowszechnianie informacji na temat ryzyka wypadków związanego z używaniem substancji psychoaktywnych podczas prowadzenia pojazdów. Cele kampanii to przede wszystkim:
• poprawa wiedzy kierowców na temat prawnych konsekwencji i ryzyka wiążącego się z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu, środków odurzających, substancji psychotropowych i nowych substancji psychoaktywnych;
• wzrost liczby uczestników ruchu drogowego deklarujących brak akceptacji dla używania substancji psychoaktywnych;
• wzrost poziomu wiedzy rodziców dzieci i młodzieży szkolnej na temat roli mechanizmu modelowania w kształtowaniu bezpiecznych zachowań dzieci i młodzieży w ruchu drogowym;
• wzrost kompetencji rodziców dotyczących monitorowania zachowań dziecka oraz wyznaczania i egzekwowania ustalonych zasad.
Inicjatorem kampanii jest Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, a realizatorem Fundacja Poza Schematami. Kampania jest współfinansowana w ramach Narodowego Programu Zdrowia.
Przeczytaj też: Polaku Nie Jedź Na Zderzaku – nowa kampania społeczna
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: