Bardzo mocna liga

Nie ma wątpliwości - sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zbliża się nieubłaganie. W końcu, po pół roku przerwy, zawodnicy staną do pierwszej rundy RSMP - Rajdu Elmot. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, zawodnicy i ich sponsorzy przeciwstawili się kryzysowi i szykuje się naprawdę mocna liga.

Tomek Czopik tym razem będzie pilotowany przez Magdę Lukas
Fot. Piotr Nurczyński

Najnowszą niespodzianką jest powrót na trasy Tomka Czopika. Kierowca ten w zeszłym roku ogłosił odejście na emeryturę, jednak nie wytrzymał zbyt długo. – Naprawdę chciałem już odejść, nadal nie podoba mi się wiele rzeczy w naszym światku rajdowym, ale bakcyl rajdowania, który mam już zaszczepiony od 25 lat, przeważył. Jak tylko pojawiła się możliwość – nie wahałem się. Poza tym będę mógł niejako „ze środka” powalczyć z pewnymi patologiami, które dają w kość rajdom w Polsce. Na prawym Łukasza, zastąpi Magda Lukas, świetna pilotka i instruktorka w naszej Szkole Jazdy. Jest super, znaleźli się sponsorzy i pojedziemy autem od Zbyszka Steca – mówi szczęśliwy Tomek, którego na trasach zobaczymy w Mitsubishi Lancerze.

Frajdę swoim wiernym kibicom sprawił także czterokrotny mistrz Polski Leszek Kuzaj, który nie był pewny swoich występów w tym roku w RSMP. – Mimo panującego kryzysu wielu dobrych kierowców zebrało budżet, szykuje się mocna stawka nie tylko w samochodach S2000, więc walka toczyła się będzie każdego dnia rajdu o każdy punkt. Można ich będzie bowiem, w myśl nowego regulaminu, zdobyć znacznie więcej podczas jednego rajdu. Tak więc zarówno nam, jak i kibicom na pewno nie zabraknie emocji. Dzięki moim sponsorom – Castrolowi i BP – którzy nie pozwolili mi powiesić kasku na kołku, udało się zgromadzić budżet i wystartuję wraz z Robertem Hundlą Peugeotem 207 S2000 w pełnym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Chciałbym oczywiście pojechać, jak chyba większość kierowców, w Rajdzie Polski, który w tym roku urósł do rangi eliminacji Mistrzostw Świata. Na razie są to tylko plany. W tej chwili mój budżet na ten start i na samochód WRC nie pozwala. Być może zaliczę za to sporadycznie kilka innych rajdów – komentował przed sezonem Leszek. Qzi będzie walczył na trasach Peugeotem 207 S2000.

Michał Bębenek marzył o aucie S2000, jednak nie zdołał zebrać prawie dwa razy większego budżetu i postanowił pozostać przy Lancerze. – Jestem bardzo zadowolony, że mogę już oficjalnie potwierdzić nasz udział w kolejnym sezonie rajdowym. Udało nam się zgromadzić budżet na pełny cykl startów w tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz na udział w 66. Rajdzie Polski. Sezon rozpoczniemy dobrze wszystkim znanym Mitsubishi Lancerem Evo IX i zamierzamy włączyć się aktywnie w walkę o tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej – powiedział Michał Bębenek.

Zeszłoroczni mistrzowie i wicemistrzowie Polski oraz wicemistrzowie Europy…
Fot. Piotr Nurczyński

W podobnej sytuacji był wicemistrz Polski Kajetan Kajetanowicz. Bardzo chciał spróbować swoich sił w aucie S2000. Dostał jednak propozycję od zespołu Subaru Poland i będzie walczył w Imprezie o jak najwyższe miejsca w rajdach. – Propozycja, jaką otrzymałem od Subaru Poland Rally Team, mile mnie zaskoczyła. Kiedy zaczęliśmy poważne rozmowy około dwa miesiące temu, wiedziałem, że wspólnymi siłami stworzymy zespół, który nie tyle udowodni,
ale raczej przypomni, że Subaru Impreza to auto, które może wygrywać w grupie samochodów produkcyjnych. Na prawym fotelu usiądzie w tym roku Jacek Rathe – bardzo doświadczony pilot rajdowy. Będziemy startować Subaru Imprezą N14, którą miałem okazję testować. Wierzę, że to auto ma jeszcze wiele nieodkrytych możliwości, które chcę szybko odnaleźć i maksymalnie wykorzystać – mówił jak zawsze uśmiechnięty Kajetanowicz. Na prawym fotelu wicemistrza usiądzie doświadczony Jacek Rathe.

Michał Sołowow z Maciejem Baranem jako priorytet postawili sobie starty w mistrzostwach Europy, jednak zamierzają także pojawić się przed polską publicznością. – Na razie jednak nie jesteśmy w stanie przedstawić pełnego kalendarza. Decyzję o tym, w jakich zawodach weźmiemy udział będziemy podejmować na bieżąco, analizując nasze wyniki i rozwój sytuacji – mówił Maciek Baran.

Peugeot Polska potwierdził także, że w ich zespole w tym roku startować będzie Tomasz Kuchar z Danielem Dymurskim. Zastąpili oni francuskich mistrzów Polski – Bryana Bouffier i Xaviera Panseri. W Renault Clio R3 w klasie A-7 walczyć będą Maciek Lubiak z Marcinem Jastrzębskim. Oficjalnie swój udział potwierdził także mistrz Polski w klasie A-6 Jan Chmielewski, którego na oesach zobaczymy w Citroenie C2-R2 Max. Radek Typa, startujący w zeszłym sezonie C2-ką, w tym roku wsiądzie do Lancera EVO X, a a na jego prawym fotelu usiądzie Maciej Wisławski – najbardziej doświadczony aktywny pilot w Polsce. – Starty z Maćkiem to ogromne wyróżnienie, przyjemność, ale i presja. Do tego dochodzi nowy samochód, który na razie dla wszystkich jest zagadką – mówi młody Radek Typa. – Z niecierpliwością czekam więc na rozpoczęcie Rajdu Elmot. Na razie staramy się nie robić żadnych założeń i nie stawiać sportowych celów. Przez trzy lata jeździłem zupełnie innymi autami i sam jestem ciekaw, gdzie jest moje miejsce w stawce czteronapędówek.

Już za niespełna trzy tygodnie pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. To właśnie tam okaże się jaki jest faktyczny układ sił oraz kto przez zimę ciężko pracował, a kto leniuchował…

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze