Badania mówią, że co drugi Polak chciałby mieć samochód elektryczny. Byłoby ich więcej, gdyby nie stereotypy?

Po Polsce jeździ już 6056 samochodów elektrycznych. W porównaniu z liczbą aut spalinowych to wciąż niewielki odsetek, choć udział samochodów na prąd rośnie w bardzo dynamicznym tempie. Dlaczego tak się dzieje?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, to tempo prawdopodobnie mogłoby jeszcze wzrosnąć, gdyby nie często powtarzane stereotypy.

Badania mówią, że co drugi Polak chciałby mieć samochód elektryczny.

Na pytanie „Czy chciałbyś mieć auto elektryczne?” 18% badanych odpowiada, że zdecydowanie tak, a 34%, że raczej tak, co daje łączny odsetek odpowiedzi pozytywnych na poziomie 52%. Co ciekawe i nie mniej istotne, wśród pozostałych 48% połowa to nie przeciwnicy samochodów elektrycznych, tylko respondenci niezdecydowani – 25% Polaków na pytanie, czy chcieliby mieć auto na prąd, odpowiedziało, że nie wie. Odsetek odpowiadających „zdecydowanie nie” lub „raczej nie” wynosi 23%.

Respondenci zapytani o to, gdzie chcieliby ładować samochód elektryczny, gdyby go mieli, najczęściej wskazują na garaż (48%). Nieco rzadziej, choć również bardzo często, wskazywali na:

– miejsce parkingowe (43%)
– parking publiczny (39%)
– miejsce pracy („pod pracą” – 39%)
– galerie handlowe lub sklepy (38%).

W wielu z tych miejsc już dziś można ładować auta elektryczne. Z danych PSPA wynika, że w Polsce jest 1.114 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych.

Badania mówią, że co drugi Polak chciałby mieć samochód elektryczny.

Z tezą, że samochody elektryczne mają za mały zasięg, zgadza się 76% respondentów. Poproszeni o wskazanie przedziału średniego zasięgu dzisiejszych samochodów elektrycznych najczęściej (22%) wskazują na 151-200 km. Przedział do 50 km i 51-100 km wskazało aż 23% respondentów. Na zasięg przekraczający 300 km wskazał tylko co piąty (21%). 

Ciekawie na tym tle prezentują się deklaracje Polaków, których InsightOut Lab i Volkswagen zapytali, jaki minimalny zasięg powinno mieć auto elektryczne, by było użyteczne na co dzień. Zakresy do 300 km wskazało aż 65% badanych. Co równie ciekawe, aż 28% wskazało zakresy do 100 km. Zasięgi przekraczające 400 km wskazał co czwarty respondent  (25%).

Badania mówią, że co drugi Polak chciałby mieć samochód elektryczny.

Wpływ na stan wiedzy o samochodach elektrycznych wciąż mają stereotypy, które przylgnęły do aut na prąd kilka czy kilkanaście lat temu, kiedy samochody ładowane z gniazdka faktycznie oferowały niewielkie zasięgi za bardzo wygórowaną cenę. Od tego czasu zmieniło się wszystko. Oprócz stereotypów.

Najnowsze

„Radość z pomagania” Kolejna pula samochodów BMW i Mini trafi do medyków

„Radość z pomagania” to akcja BMW Group Polska, w ramach której osoby pracujące w publicznej ochronie zdrowia (lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni) mogą użyczyć auto BMW lub Mini, aby dojeżdżać do pracy czy realizować codzienne obowiązki.

Pojazdy są udostępniane pracownikom ochrony zdrowia, którzy zgłoszą się do akcji. Po przesłaniu zgłoszenia przedstawiciel programu skontaktuje się z nimi, by ustalić wszystkie szczegóły i formalności. Następnie samochód BMW lub Mini zostanie udostępniony danemu pracownikowi służb medycznych na okres 2 tygodni.

Wszystkie auta wykorzystywane w trakcie akcji będą przygotowywane z zachowaniem wszelkich wymogów epidemiologicznych, a po każdym wypożyczeniu nastąpi ich dezynfekcja. Do programu mogą zgłaszać się medycy z całej Polski, samochody będzie zaś można odbierać w Warszawie.

 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

W Series startuje z nową serią e-sportową tylko dla kobiet

Z powodu braku możliwości organizacji w nadchodzących tygodniach tradycyjnych wyścigów na torze, W Series startuje z nową serią e-sportową tylko dla kobiet.

W Series Esport League to zupełnie nowa inicjatywa mająca na celu promocję kobiet w sim racingu i tym samym zwiększenie równości i różnorodności w świecie e-sportu, wcześniej postrzeganym jako dziedzina zdominowana głównie przez mężczyzn. W odróżnieniu od innych inicjatywnych sim racingu, w W Series Esport League będą mogły się ścigać tylko i wyłącznie kobiety.

Udział w zawodach weźmie 18 zawodniczek, które zakwalifikowały się do tradycyjnych zawodów organizowanych przez W Series, wśród nich między innymi Jamie Chadwick i Marta García. Organizatorzy nie wykluczają jednak zaproszenia do rywalizacji innych kobiet ze świata motorsportu.

Jamie Chadwick mistrzynią kobiecej serii wyścigowej W Series!

Zawodniczki będą się wirtualnie ścigać na 10 największych torach świata, w tym na Autodromo Nazionale di Monza, Circuit de Spa-Francorchamps czy Silverstone Grand Prix Circuit. Na razie wiadomo, że na każdym z torów zostaną rozegrane maksymalnie trzy wyścigi o różnej długości i czasie trwania. Po każdym wyścigu będą przyznawane punkty. Pod koniec sezonu W Series Esport League zawodniczka, która zdobędzie najwięcej punktów, zostanie ogłoszona zwyciężczynią W Series Esport League.

Uczestniczki W Series Esport League będą się ścigać cyfrową wersją samochodu Tatuus Formula Renault 2.0.

W Series może w przyszłości zrezygnować z silników spalinowych

Szefowa serii Catherine Bond Muir stwierdziła:

Jestem pod ogromnym wrażeniem pracy, którą wykonaliśmy razem z naszymi partnerami z Logitech, Beyond Entertainment i iRacing, oraz we współpracy z naszym głównym sponsorem ROKiT Phones. Jestem przekonana że będzie to ekscytujące wyzwanie dla naszych kierowców oraz innowacyjne, ale też porywające widowisko dla fanów oglądających je na YouTubie, Twitchu i innych platformach streamingowych poświęconych grom online.

Data pierwszego wyścigu W Series Esport League nie jest jeszcze znana.

W zawodach weźmie też udział Gosia Rdest o czym pisałyśmy tu:
Gosia Rdest dołącza do W Series Esports League!

Najnowsze

Zlot Fanów Volkswagena. Nietypowy, bo wirtualny

Wydarzenie potrwa od poniedziałku 18 maja do niedzieli 24 maja. Marka będzie zbierać zachęcać fanów do dzielenia się swoimi zdjęciami i historiami, związanymi z najpopularniejszymi modelami Volkswagena, jak Golf, Polo, Beetle, Passat, Tiguan i Touareg.

Przez pandemię odwołano wiele wydarzeń masowych, w tym planowane zloty fanów Volkswagena, dlatego organizujemy pierwszy Zlot Fanów marki na Facebooku.

Zlot Fanów Volkswagena. Nietypowy, bo wirtualny

Chcemy zachęcić właścicieli aut naszej marki do dzielenia się zdjęciami czy historiami związanymi z nimi – wiemy, że sympatycy Volkswagena mają ich naprawdę wiele, co udowadniali dotąd niejednokrotnie m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych. 

Finałem akcji, również na Facebook’u, będzie galeria zaprojektowana w stylu prawdziwego albumu. Zostaną w niej umieszczone najlepsze zdjęcia i historie udostępnione przez fanów.

Zlot Fanów Volkswagena. Nietypowy, bo wirtualny

Najnowsze

Oprogramowanie Mustanga Mach-E zaktualizujemy zdalnie. O każdej porze dnia i nocy

Właściciel zupełnie nowego, w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E nie będzie odczuwał dyskomfortu spowodowanego wprowadzaniem ulepszeń do nowszych egzemplarzy Mustanga, dzięki zdalnym aktualizacjom, które będą bezustannie udoskonalały kupiony wcześniej samochód przez całe jego życie, nawet bez konieczności wychodzenia z domu.

Co ważne, w przeciwieństwie do niektórych innych samochodów, które wymagają od właściciela czekania na zakończenie aktualizacji oprogramowania, Ford opracował metodę pozwalającą na bezpieczne pobieranie aktualizacji w tle, co w niektórych przypadkach zajmuje mniej niż dwie minuty. 

Niektóre instalacje aktualizacji będą praktycznie niezauważalne dla klientów, którzy mogą wybrać stały czas ich przeprowadzania – na przykład w środku nocy – gdy ich Mach-E jest zaparkowany. Wiele aktualizacji zostanie ukończonych niemal natychmiast po uruchomieniu pojazdu przez kierowcę, a o tym, jakie ulepszenia zostały właśnie zainstalowane w pojeździe, będą informowały odpowiednie komunikaty. 

Oprogramowanie Mustanga Mach-E zaktualizujemy zdalnie. O każdej porze dnia i nocy

Wiele może zostać ukończonych w mniej niż dwie minuty, a te bardziej złożone, które mogą wymagać dłuższego postoju pojazdu, mogą zostać zaplanowane na czas, który kierowca uzna za najbardziej dogodny.

Ford spodziewa się, że pierwsze aktualizacje zostaną dostarczone w ciągu sześciu miesięcy po tym, jak pierwsze Mustangi Mach-E znajdą się u klientów. Właściciele będą otrzymywali powiadomienia o aktualizacjach oprogramowania, gdy będą one dostępne i możliwe do zainstalowania za pomocą łączności Wi-Fi lub połączeń komórkowych, zależnie od rodzaju aktualizacji. 

Najnowsze