BabySafe – naklejka ratująca życie dziecka po wypadku drogowym

Polacy mają ogromny problem z pierwszą. Dlatego wraz ze służbami ratowniczymi zaprojektowano specjalną naklejkę ,,KiD’’, umożliwiającą przekazanie służbom ratowniczym podczas wypadku, niezbędnych informacji o dziecku, a tym samym znacząco podnoszącą skuteczność udzielanej pierwszej pomocy.

Polacy w dalszym ciągu mają problem z udzielaniem pierwszej pomocy. Eksperci wskazują, że najczęstszą przyczyną tego stanu rzeczy jest brak wiedzy lub obawa przed nieumiejętnym wykonaniem pierwszej pomocy. Statystycznie tylko w 15 na 100 przypadków poszkodowanym w wypadkach samochodowych udzielana jest pierwsza pomoc przed przyjazdem pogotowia.

Najgorzej wygląda sytuacja związana z udzielaniem pierwszej pomocy dzieciom. Istotne jest więc przekazanie ratownikom wszelkich informacji o poszkodowanych pasażerach, którzy ulegli wypadkowi, szczególnie małoletnim. Naklejka ,,KiD’’ od BabySafe może uratować życie najmłodszych pasażerów

Dużą Kartę Informacyjną Dziecka wystarczy wypełnić i przykleić na tyle fotelika a małą naklejkę ,,KiD’’ umieścić na pasie fotelika, bądź z boku zagłówka. Karta umożliwia szybki i skuteczny sposób przekazania informacji o dziecku. Na karcie należy wypełnić najważniejsze informacje, które przysłużą się dostarczeniu niezbędnej wiedzy służbom. Są nimi: imię i nazwisko dziecka, wiek, grupa krwi, choroby przewlekłe, zażywane leki oraz dane osób, które należy powiadomić w razie wypadku. 

Statystyki dowodzą, że podczas wypadku często dochodzi do utraty przytomności kierowcy, szoku u pasażerów, ogłuszenia przez poduszki powietrzne lub do nieprzytomności. Najmłodszy pasażer natomiast może nie chcieć przekazać ratownikowi żadnych informacji, chociażby ze stresu lub dziecko może być po prostu zbyt małe. Wielokrotnie podczas akcji ratowniczych przekonałem się jak cenna jest wiedza o najmłodszych pasażerach. 

W Polsce co roku dochodzi do wielu zdarzeń drogowych. Z raportu KGP za 2018 rok, wynika że: 

  • w minionym roku zgłoszono Policji 31 674 wypadków drogowych*, z czego największy odsetek stanowili kierujący samochodami osobowymi i ich pasażerowie (51,8%),
  • w 2018 roku w wypadkach drogowych poszkodowanych zostało 40 221 osób, w tym śmierć poniosły 2 862 osoby, a aż 37 359 zostało rannych (w tym ciężko 10 963 osób),
  • ofiarami wypadków drogowych, zabitych oraz rannych w 2018 roku zostało ponad 3 tys. dzieci w wieku od 0 do 14 roku życia. 

Najnowsze

Aston Martin Road to Wrocław 2019 – wyprawa po zakątkach Dolnego Śląska

W dniach 19-22 września posiadacze Aston Martin mogli wziąć udział w wyjątkowym przedsięwzięciu. 17 luksusowych, sportowych samochodów tej marki przemierzyło kilkaset kilometrów, by dotrzeć w najbardziej malownicze zakątki Dolnego Śląska.

Pierwszy raz w historii salon Aston Martin Warszawa zorganizował taką wyprawę. 17 załóg zasiadających za sterami samochodów brytyjskiego koncernu pokonało przez 4 dni ponad 1000 kilometrów. Na wielu krajowych autostradach i drogach ekspresowych prowadzących do Polanicy- Zdroju można było zobaczyć z bliska bohaterów sagi z udziałem legendarnego Jamesa Bonda. 

Jeszcze więcej emocji uczestnicy doświadczyli drugiego dnia. Zaczęli od pokonania Drogi Stu Zakrętów między Kudową Zdrój a Radkowem. Kawalkada wyruszyła o poranku i przez cały dzień poznawała malownicze zakątki Parku Narodowego Gór Stołowych, Gór Sowich, Kuźnic Świdnickich i Karkonoszy.

Były wśród nich: 
• Pałac w Sarnach wybudowany w XVI wieku przez Fabiana von Reichenbacha 
• Zamek w Karpnikach wzniesiony w XIV wieku przez rycerza, Henryka Czirna, ówczesnego właściciela Płoniny i Sokolca 
• Wiele miejscowości znajdujących się na szlaku: Nowa Ruda, Miłków, Pieszyce, Walim, Unisław Śląski, Czarny Bór, Kamienna Góra, Marciszów, Janowice Wielkie, Kostrzyca, Sobieszów, Piechowice 

Istotnym elementem dnia zakończonego metą w Szklarskiej Porębie było realizowanie wielu zadań. Na każdym ze strategicznych punktów trasy uczestnicy musieli wykazać się wiedzą na temat historii marki, a w szczególności modeli, które zasłynęły w światowej kinematografii. 

W sobotę, 21 września, uczestnicy wyprawy wyruszyli o godzinie 10-tej ze Szklarskiej Poręby, by około godziny 17-stej dotrzeć na wrocławski Rynek. To także była dobra okazja, aby zaczerpnąć świeżego powietrza na malowniczej trasie wiodącej przez Sudety i miejsca, które na stałe zagościły na kartach historii.

Szlak prowadził przez: 
• Pałac w Wojanowie. Renesansowy dwór zbudowany na początku XVII wieku. Spalony przez Szwedów podczas wojny trzydziestoletniej i odbudowany dwie dekady później 
• Zamek Książ. Datowany na koniec XIII wieku i wielokrotnie przebudowywany. Wpisany na listę 7 cudów Polski 
• Kawalkada sportowych samochodów przejechała też przez Jelenią Górę, Kaczorów, Bolków, Dobromierz, Świebodzice oraz Świdnicę 

Wieczorem uczestnicy podsumowali 3-dniową wyprawę na wrocławskim rynku. Była to szansa na krótkie przedstawienie kultowych modeli, a także pamiątkowe zdjęcia i zadawanie setek pytań nurtujących każdego fana motoryzacji. Finał imprezy w stylu Casino Royal miał niezwykle uroczysty charakter. Bankietowe, kobiece kreacje przeplatały się z wysmakowanymi garniturami i rozgrzewającymi trunkami liczącymi kilka dekad.

Po tak intensywnych dniach, chwila wytchnienia i zapomnienia przy wstrząśniętym, niezmieszanym kieliszku Martini, podkreślała smak i klasę przedsięwzięcia. Relaks przy stole z ruletką w akompaniamencie nastrojowej muzyki stanowił swoistą wisienkę na torcie. 

Poza integracją, dobrą zabawą i zgłębianiem tajemnic Dolnego Śląska, istotnym elementem programu były samochody. Na liście obecności zameldowały się modele, które mogliśmy zobaczyć w wielu filmach z agentem 007 w roli głównej.

Między innymi najnowszy w gamie, 725-konny Aston Martin DBS Superleggera, podwójnie doładowany Vantage V8 przyspieszający do 100 km/h w 3,6 sekundy, Virage, Vanquish, DB9, Rapide, a także DB11 wprowadzający brytyjski koncern w nowy rozdział estetyki, elegancji i sportowego sznytu w najbardziej szlachetnym wydaniu Gran Turismo. 
Arystokratyczny, motoryzacyjny pierwiastek zasiany w malowniczych i jednocześnie skrywających wiele tajemnic zakamarkach Dolnego Śląska, zostanie na długo w pamięci. Do zobaczenia w przyszłym roku na kolejnej wyprawie Aston Martin Tour. 

 

Najnowsze

II ETAP konkursu: „Wybieramy najlepsze motocyklowe selfie!” – GŁOSOWANIE

Serdecznie dziękujemy za nadesłane zdjęcia w naszym konkursie! Teraz czas na drugi etap, czyli głosowanie! Kliknijcie, aby sprawdzić szczegóły głosowania i rozstrzygnięcie konkursu.

Wysłaliście nam swoje moto selfie? Świetnie! Teraz czas na drugi etap konkursu – głosowanie! 

Przez kolejny tydzień – czytelnicy portalu Motocaina wybiorą najlepsze zdjęcie poprzez głosowanie dostępne w stworzonej przez nas galerii waszych zdjęć konkursowych. Zdjęcie, które otrzyma najwięcej głosów, zostanie przez nas nagrodzone aparatem Fujifilm Instax Mini. Głosować możecie w poniższej galerii zdjęć. UWAGA! 1 czytelnik może oddać 1 głos dziennie. 

Ponadto, pięć najlepszych zdjęć, wybranych przez naszych czytelników pojawi się także na naszym profilu na Instagramie #motocaina – już dziś zachęcamy do obserwowania: www.instagram.com/motocaina.

Nagroda główna i nagrody pocieszenia dla 5 wybranych zdjęć, które uzyskają najwięcej głosów:

– Aparat do zdjęć błyskawicznych Fujifilm Instax Mini
– Pendrive 2 GB

Harmonogram II etapu, rozstrzygnięcie i wysłanie nagród

  • Etap 2 01.10-07.10.2019 r. – Głosowanie czytelników na najlepsze „motocyklowe selfie” w naszym konkursie.
  • 09.10.2019 r. Oficjalne ogłoszenie Zwycięzcy konkursu „Wybieramy najlepsze motocyklowe selfie!”
  • do 15.10.2019 r. Wysłanie nagród oraz publikacja 5 zdjęć, które otrzymają najwięcej głosów w konkursie. 

PEŁNY REGULAMIN KONKURSU
Regulamin-konkursu-Motocyklowe-Selfie.pdf

{{ gallery(2506) }}

Najnowsze

Toyota C-HR po faceliftingu z nową gamą silników

Toyota C-HR będzie teraz dostępna z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru. Zobaczcie, co jeszcze nowego możemy znaleźć we wnętrzu nowej Toyoty po face liftingu!

Nowy napęd Hybrid Dynamic Force z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 184 KM dołącza do udoskonalonego napędu z silnikiem 1,8 l o całkowitej mocy 122 KM. Oba układy są wyjątkowo oszczędne i niskoemisyjne. Napęd 1.8 emituje średnio od 109 g/km CO2, zaś nowy układ hybrydowy 2.0 generuje od 118 g/km CO2 (wg WLTP).

Hybrydowy crossover Toyoty otrzymał nowy system multimedialny, który rozszerza ofertę Toyoty w zakresie łączności z telefonem i dostępnych aplikacji. Umożliwia on pełną integrację z telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay™ i Android Auto™. Nowością jest także nawigacja ze zdalnie aktualizowanymi mapami. 

Toyota C-HR po faceliftingu ma przeprojektowane pasy przedni i tylny – teraz jeszcze mocniej podkreślają one nowoczesny charakter crossovera. Samochód zachowuje przy tym swoją dynamiczną, nawiązującą do coupe sylwetkę oraz najbardziej rozpoznawalne cechy stylu.

Przednie i tylne reflektory zostały wykonane w technologii LED klasy premium. Światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy połączono w jeden projektor tworzący płynną linię powyżej głównego reflektora. Z tyłu nowe lampy zespolone są połączone lśniącym czarnym spojlerem, z którym tworzą spójną całość.

Elektroniczne wspomaganie kierownicy zostało zoptymalizowane, aby zapewnić lepsze wrażenia podczas prowadzenia. Toyota C-HR z napędem hybrydowym 2.0 ma zmodyfikowane zawieszenie, które zwiększa komfort jazdy przy zachowaniu dotychczasowych doskonałych właściwości jezdnych Toyoty C-HR. We wszystkich wersjach wyposażenia kabina została jeszcze lepiej wytłumiona.

Najnowsze

Goodc

Simona de Silvestro kierowcą testowym i rozwojowym Porsche w Formule E

Fabryczna ekipa Porsche, która wejdzie do Formuły E od nadchodzącego sezonu 2019/2020, poinformowała o zaangażowaniu Simony de Silvestro oraz Thomasa Preininga jako kierowców testowych i rozwojowych.

Dla Szwajcarki nie jest to pierwsze zetknięcie z elektryczną serią wyścigową. 31-letnia de Silvestro wystartowała w latach 2015-2016 w 12 wyścigach wraz z zespołem Andretti Autosport, a w ostatnim sezonie była kierowcą rozwojowym ekipy Venturi i otrzymała szansę poprowadzenia samochodu drugiej generacji podczas testu w Arabii Saudyjskiej, zorganizowanego specjalnie dla kobiet. 

Simona de Silvestro jest jedną z najwyżej cenionych kobiet w wyścigach samochodowych. Ukończyła zmagania Formuły BMW USA na czwartym miejscu, potem brała udział w wyścigach Atlantic Championship oraz ścigała się w IndyCar, gdzie raz stanęła na podium oraz była debiutantką roku wyścigu Indianapolis 500.

Jej menedżer nie postarał się o to, by pozostała w padoku amerykańskiej serii na dłużej i po przygodzie w Formule E przyjęła zaproszenie australijskiej serii Supercars, by wspólnie z Renee Gracie utworzyć kobiecą załogę w wyścigu Bathurst 1000. De Silvestro została następnie fabrycznym kierowcą Nissana, lecz po wycofaniu się japońskiej marki zaczęła starać się przypomnieć o sobie szerszej wyścigowej społeczności. Jak dotąd przyniosło jej to występ w 24-godzinnym wyścigu Daytona wraz z zespołem Heinricher Racing/MSR.

Szwajcarka jest pierwsza kobietą, w wyścigowej rodzinie Porsche. 

 

Najnowsze