Aznom Palladium - znamy dane techniczne wielkiej limuzyny!
Karina Konys

Aznom Palladium - znamy dane techniczne wielkiej limuzyny!

26 listopada 2020
Aznom Palladium od kilku miesięcy był wielką zagadką. Włosi w końcu wyjawili wszystkie informacje o pierwszej na świecie "hiper-limuzynie".

Aznom Palladium został zaprojektowany i wyprodukowany we Włoszech. Głównym założeniem marki było odtworzenie idei słynnych włoskich konstruktorów nadwozi sprzed kilkudziesięciu lat, kiedy każdy pojazd był wytwarzany ręcznie. I udało to się!

Wyprodukowaliśmy ten pojazd przy użyciu rzemieślniczych technik produkcji, które są dziś prawie zapomniane, takie jak ręczne wykonanie karoserii, wraz z innymi rozwiązaniami technologicznymi - konstruktorzy silników, garbarze, trzepacze paneli, projektanci i inżynierowie, którzy pracowali przy tym projekcie, są spadkobiercami tradycji, która rozsławiła włoskie samochody na całym świecie -powiedział założyciel firmy Aznom, Marcello Meregalli

Przeczytaj także: http://Aznom Palladium – pierwsza „hiper-limuzyna” na świecie. Znamy datę premiery!

Nazwano go hiper-limuzyną, ponieważ łączy w sobie tradycyjne cechy luksusowych sedanów o wyjątkowych możliwościach typowych dla innych rodzajów samochodów. Każdy egzemplarz będzie dopasowany do klienta.

Nazwa modelu wskazuje na majestatyczną i klasyczną estetykę, czerpiąc inspiracje z rezydencji włoskiego architekta Andrei Palladio. Jednak chemikom może kojarzyć się to z rzadkim i lśniącym metalem o tej samej nazwie - pallad.

Pasażerowie tylnej kanapy będą rozkoszować się luksusem. Do ich dyspozycji będą wygodne siedzenia, a wokół nich ukryte szuflady i schowki. Kierowca również nie może narzekać na niewygodę. Będzie miał w zasięgu ręki konsolę centralną i wyświetlacz najnowszej generacji. Dodatkowa konsola na drzwiach umożliwi mu kontrolę m.in. oświetlenia wnętrza, klimatyzacji, lodówki pokładowej, otwierania i zamykania wszystkich szuflad i schowków, bagażnika oraz oczywiście drzwi.

Klimatyzacja ma mieć dwa niezależne systemy, dzięki czemu pasażerowie z tyłu mogą mieć inną temperaturę niż pasażerowie z przodu. Dla dopełnienia luksusu, w pojeździe znajduje się własnoręcznie zrobiony zegar ze złota i palladu. W prezencie klient dostaje parasolkę podpisaną przez Francesco Maglia (historyczną firmę produkującą parasole w Mediolanie od 1854 r.)

Pod maską znajdziemy 5,7-litrowy silnik V8 biturbo dostrojony przez Monza Garage, który zapewnia 710 KM i 950 Nm momentu obrotowego. W pewnych okolicznościach silnik będzie działał tylko na 4 cylindrach, co zmniejszy zużycie paliwa oraz zanieczyszczanie powietrza. Na życzenie klienta może zostać zainstalowany także silnik elektryczny.

Z potężnym silnikiem spalinowym skonfigurowana jest 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów. Pojazd, w zależności od kierowcy, będzie napędzany albo tylko na koła tylne albo na obie osie. Aby ten olbrzym się zatrzymał, zamontowano wentylowe tarcze w rozmiarze 408 x3 4mm z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo GT z przodu, a z tyłu 380 x 28 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami.

Przeczytaj także: http://Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna – sedan na sportowo

Zadbano również o bezpieczeństwo pasażerów. Pojazd będzie wyposażony w sześć poduszek powietrznych, systemy wspomagania kierownicy, czujniki i wiele innych systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy m.in. system ABA i HDC.

Dane techniczne Aznom Palladium

Szczegóły silnika  
silnik V8 biturbo
pojemność skokowa 5,7 l
max. moc kw 522 (710 KM)
max. moment obrotowy 950 Nm przy 4.200 obr. / min.
   
Przeniesienie napędu  
skrzynia 8-biegowa automatyczna
rodzaj napędu na tylną oś lub na obie osie
   
Osiągi  
max. prędkość 210 km/h
0-100km/h 4.5 s
   
Wymiary  
długość 5960 mm
szerokość 2085 mm
wysokość 1971 mm
waga 2650 kg
pojemność bagażnika 621 l

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!