
Awaria w tysiącach samochodów Tesli! Co zrobi producent?
Sprawa dotyczy prawie 159 000 samochodów.
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) w USA poprosiło Teslę o wycofanie 158 716 egzemplarzy Modelu S i Modelu X w celu naprawy lub wymiany ekranu dotykowego, znanego również jako jednostka kontroli mediów (MCU). Urzędnicy argumentują, że jazda bez właściwie działającego ekranu dotykowego stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa, które zwiększa ryzyko wypadku.
W liście wysłanym do działu prawnego Tesli, NHTSA napisało, że jej dochodzenie ujawniło, że w wielu samochodach (Model S i Model X), wyposażonych w procesor Nvidia Tegra 3 ze zintegrowaną pamięcią flash NAND eMMC 8 GB, to urządzenie zawodzi, prowadząc do awarii ekranu dotykowego, pozostawiając kierowców bez kamery cofania czy bez możliwości włączenia odmrażacza. Badacze zauważyli również, że problem ma niekorzystny wpływ na Autopilota.
Przeczytaj też: Tesla otworzyła nową, największą stację ładowania Supercharger. Gdzie?
Podobnie jak wszystkie procesory, jednostka Nvidia Tegra 3 ma ograniczoną żywotność. Jego pamięć flash może wytrzymać około 3000 cykli kasowania programu, zanim będzie musiała zostać wymieniona. Badacze odkryli, że dojście do tego punktu zajmuje pięć lub sześć lat. Te ramy czasowe zostały uznane za niewystarczające, biorąc pod uwagę, że oczekiwana wobec „długość życia” współczesnego samochodu są znacznie wyższe.
Innymi słowy, zwykła wymiana zepsutego ekranu dotykowego na nową, identyczną jednostkę nie zadowoli NHTSA. Tesla może zaakceptować ustalenia NHTSA i wycofać dane samochody lub odwołać się od decyzji. Na odpowiedź ma czas do 27 stycznia.
Przeczytaj też: Ile samochodów dostarczyła Tesla w 2020 roku? Znamy odpowiedź!
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
jak to wycofać ? proponuję się dokształcić co to jest Recall .