AUTA 3 na Blu-ray 3D, Blu-ray i DVD od 8 listopada

Legenda sportu motorowego, Zygzak McQueen, powraca, by raz jeszcze zachwycić widzów determinacją i błyskotliwym poczuciem humoru.

Wciśnij gaz do dechy i przeżyj kolejną przygodę z ulubionymi bohaterami! Studio Disney•Pixar przedstawia ekscytującą kontynuację przebojowych „Aut”!

Utrzymana w klimacie znakomitych „Aut” spektakularna animacja napędzana sercem i zabawą na najwyższych obrotach pojawi się na Blu-ray 3D™ , Blu-ray™ i DVD już 8 listopada.

Reżyserii „Aut 3” podjął się Brian Fee, który pracował jako storyboardzista przy dwóch poprzednich częściach wysokooktanowej serii. Scenariusz napisali Kiel Murray („Auta”), Bob Peterson („Odlot”, „Gdzie jest Nemo”) oraz Mike Rich („Niezwyciężony Secretariat”, „Debiutant”). Produkcją filmu zajęli się Kevin Reher („Dawno temu w trawie”, krótkometrażówka „La Luna”) oraz Andrea Warren (krótkometrażówka „Lawa”),  a producentem wykonawczym został John Lasseter, reżyser „Aut” i „Aut 2”. Muzykę skomponował nagrodzony dwoma Oscarami® Randy Newman („Toy Story 3”, „Auta”), natomiast piosenki stworzyli ZZ Ward oraz laureat Grammy® Dan Auerbach.

W polskiej wersji językowej bohaterom głosów użyczyli między innymi: Piotr Adamczyk (Zygzak McQueen), Wiktoria Wolańska (Cruz Ramirez), Zdzisław Wardejn (Szpachel), Wojciech Malajkat (Sterling), Marian Opania (Złomek), Antoni Pawlicki (Jackson Sztorm), Piotr Gąsowski (Czesio), Artur Barciś (Luigi), Dorota Segda (Sally), Dorota Stalińska (mgr Felga), Anna Dereszowska (Natalia Pewna), Adam Ferency (Marek Marucha), Jerzy Kryszak (Ogórek), Franciszek Pieczka (Sam Ogon), Daniel Olbrychski (Wójt Hudson) i Krzysztof Kowalewski (Szeryf).

DYLEMATY SPORTOWCA
Legendarny Zygzak McQueen zostaje zepchnięty na boczny tor przez nową generację szybkich wyścigówek pod wodzą aroganckiego Jacksona Sztorma. By wrócić do gry, będzie musiał skorzystać z pomocy gorliwej trenerki Cruz Ramirez, mądrości Wójta Hudsona oraz liczyć na szczęśliwy splot wydarzeń.

Akcja trzeciej części „Aut” skupia się na zagrożonej karierze Zygzaka McQueena, który nieoczekiwanie traci pozycję lidera i nie może odnaleźć się w świecie zdominowanym przez ultraszybkie auta nowej fali. – Zygzak boryka się z dylematem, który dotyka wielu sportowców w późniejszej fazie kariery – mówi producent Kevin Reher. – Zrezygnować będąc na szczycie, czy walczyć do końca? Zygzaka wciąż cechują hardość, determinacja i poczucie humoru, za które widzowie pokochali go ponad dekadę temu, ale jego pewność siebie zostaje wystawiona na próbę przez nowe wyścigowe gwiazdy. – Gdy poznaliśmy Zygzaka, był on młodym debiutantem – superbohaterem – przypomina reżyser Brian Fee. – Miał całe życie przed sobą. Od naszego ostatniego spotkania z nim wiodło mu się niezgorzej – zdobył wszak pięć pucharów Złotego Tłoka – ale nie jest już tym młodym, bezczelnym rajdowcem, jakiego znaliśmy.

Twórcy chcieli wiernie odmalować stan psychiczny i nastawienie sportowców na rozmaitych etapach kariery, dlatego podczas prac nad filmem konsultowali się z weteranami wyścigów NASCAR (National Associacion for Stock Car Auto Racing) największej organizacji wyścigowej w Stanach Zjednoczonych, m.in. z czterokrotnym triumfatorem tych zawodów Jeffem Gordonem oraz Rayem Evernhamem, który jako członek ekipy Jeffa trzykrotnie przyczynił się do jego zwycięstw. – Przeprowadziliśmy zakrojone na dużą skalę badania – opowiada Fee. – Przyglądaliśmy się karierze sportowców uprawiających inne dyscypliny, ale koncentrowaliśmy się na kierowcach NASCAR. Oni zaczynają w niewiarygodnie młodym wieku i całe ich życie obraca się wokół wyścigów. Rozmawialiśmy nawet z psychologiem sportowym, który wyjaśnił nam, że wielu z nich nigdy nie poznało innego życia. Nie wyobrażają sobie, żeby mogli robić coś innego. Gordon okazał się nieocenionym źródłem wiedzy. – Długo opowiadał o energii rozpierającej młodych kierowców – mówi współproducentka Andrea Warren. – Lubią jeździć szybko i ostro, podczas gdy kierowcy z dłuższym stażem wiedzą, że nie muszą tego robić. Ich doświadczenie i umiejętności pozwalają im rozgrywać wyścigi innymi sposobami.

Zygzak nie zamierza przechodzić na emeryturę, jednak trudno mu się odnaleźć w tej trudnej dla każdego sportowca sytuacji. W filmie bohater powróci do korzeni i wykorzysta mądrości przekazane mu przez ukochanego mentora, nieżyjącego już Hudsona „Huragana” Horneta. Jednocześnie będzie musiał porzucić utarte szlaki, zaufać gorliwej młodej trenerce Cruz Ramirez i otworzyć się na nowe technologie.

Ukłon w stronę Hudsona i jego wpływu na karierę Zygzaka McQueena to jeden z elementów, które przypomną widzom klimat pierwszych „Aut”. – Publiczność nawiązała z pierwszą częścią „Aut” wyjątkową więź – mówi Jay Ward, dyrektor kreatywny serii. – Pokochali atmosferę Chłodnicy Górskiej; poczuli emocje cechujące relacje między postaciami. (…) „Auta 2” to był zabawny, sensacyjny film szpiegowski, ale tak naprawę była to opowieść o Złomku. W „Autach 3” chcieliśmy wrócić do Zygzaka McQueena oraz ciepła i głębi cechujących pierwszą część, które tak wielu widzów polubiło.

KTO JEST KIM W AUTACH 3
Zygzak McQueen to niepokonany mistrz wyścigów i pięciokrotny zdobywca Złotego Tłoka. Jednak zawodnicy nowej fali zagrażają jego karierze, podkopując nie tylko pozycję Zygzaka na torze, ale i jego pewność siebie. Zawzięta czerwona wyścigówka zrobi wszystko, by znów zająć pierwsze pole startowe, ale czy sama pasja do wyścigów wystarczy, by wrócić na szczyt i odzyskać pozycję lidera?

Cruz Ramirez ma najnowsze zdobycze techniki w małym wałku rozrządu. Stosuje niekonwencjonalne metody trenerskie, ale dzięki nowatorskim rozwiązaniom jej wychowankowie z Ośrodka Szkolenia Zadoluks świetnie radzą sobie na torze. Dopiero na widok mistrza wyścigów o Złoty Tłok, Zygzaka McQueena, miękną jej wahacze. Cruz bardzo chce mu pomóc wrócić do formy, ale doskonale wie, że konkurenci są szybcy jak nigdy, a przecież to prędkość decyduje o zwycięstwie. Prawda?

Jackson Sztorm jest arogancki, aerodynamiczny i ma tylko jeden cel: zwycięstwo. Jako czołowy zawodnik nowej fali niezachwianie wierzy we własne siły. Nie wzbudza sympatii, jednak nie wolno go lekceważyć, bo jego osiągi mogą zrewolucjonizować całą dyscyplinę. Jackson szkolił się na ultranowoczesnych symulatorach zaprogramowanych tak, by uczyć go precyzji, techniki i szybkości. Zwycięstwo ma praktycznie w kieszeni i doskonale o tym wie.

Natalia Pewna to nowa ważna ekspertka w świecie wyścigów. Ponadprzeciętne zdolności analityczne rozwija dzięki wiedzy książkowej oraz prawdziwemu matematycznemu talentowi.

Sterling to biznesmen prowadzący jeden z najlepszych ośrodków szkoleniowych dla wyścigówek w kraju. Mimo wytworności i bogactwa Sterling jest autem bezpretensjonalnym i wyluzowanym. Jednak biznes to biznes, a każda inwestycja musi przynieść zyski.

Magister Felga jest legendą toru samochodowego Błotoryja, a demolka innych aut to dla niej esencja motosportu. Jako były szkolny autobus przytłacza już samym rozmiarem, ale jeśli dołożyć do tego rury wydechowe wielkości fabrycznych kominów, ostry jak brzytwa znak „stop” i kolekcję tablic rejestracyjnych jej ofiar, nie ma się co dziwić, że przeciwnicy unikają Panny Felgi jak ognia.

LEGENDY MOTORYZACJI
W najnowszej animacji mistrzowie ze studia Disney•Pixar powracają do znanego fanom świata, skupiając się jednocześnie na przyszłości wyścigów oraz korzeniach tej dyscypliny. Widzowie spotkają się ze swoimi ulubieńcami, ale będą też mieli szansę podziwiać nową generację wyścigówek oraz poznać legendarnych zawodników, którzy dawno już zakończyli karierę.

Twórcy chcieli nasycić „Auta 3” odniesieniami do historii sportu samochodowego. W efekcie trzecia część serii stanowi swoisty hołd dla uczestników zawodów NASCAR. W filmie pojawiają się cztery postacie inspirowane żywymi legendami wyścigów samochodów seryjnych. Aby skonstruować je w przekonywujący sposób, scenarzyści udali się na wyścigi Daytona 500, by obserwować zawodników i chłonąć atmosferę. – Uzyskaliśmy tam wiele cennych informacji, które zainspirowały nas przy tworzeniu tych postaci – mówi Mike Rich. – To one pokazują Zygzakowi, że ścigać można się przez całe życie. Z czasem trzeba zmienić swój styl jazdy, ale to kwestia adaptacji. Te legendy nigdy nie porzuciły pasji, jaką są dla nich wyścigi.

Szpachel to były właściciel ekipy wyścigowej, który w latach 50. rozpoczął współpracę z Hudsonem „Huraganem” Hornetem, i do dziś ma najlepszy warsztat w mieście. Jego postać była inspirowana legendarnym Henrym „Smokim” Yunickiem, kierowcą i projektantem samochodów związanym z wyścigami NASCAR od początku ich istnienia. Yunick dał się poznać jako doskonały mechanik, konstruktor i szef ekipy. Był dwukrotnym zdobywcą tytułu mechanika roku NASCAR, a jego zespół wygrał 57 wyścigów pucharowych, w tym dwa mistrzostwa na początku lat 50. Przez czterdzieści lat prowadził swój warsztat w Daytona Beach.

Sam Ogon jest legendą Złotego Tłoka. Zaczynał od przejażdżek po leśnych duktach przy świetle księżyca z „paliwem” domowej produkcji. Pierwowzorem tego bohatera stał się słynny Robert Glenn „Junior” Johnson, który użyczył mu głosu w oryginalnej wersji językowej „Aut 3”. W latach 50. i 60. wygrał 50 wyścigów NASCAR. Zaczynał nietypowo, od przewożenia bimbru pędzonego przez jego rodzinę przez góry na wschodzie Karoliny Północnej.

Hanka Gołda, znana jako „Pierwsza dama wyścigów” nie miała łatwego startu jako jedna z pierwszych kobiet w sporcie samochodowym. Aby ukończyć pierwsze zawody musiała ukraść numer startowy, jednak szybko zyskała uznanie przeciwników dzięki brawurowemu stylowi jazdy. W początkach Złotego Tłoka Gołda ścigała się z Hudsonem Hornetem, wygrywając trzy wyścigi z rzędu. Inspiracją dla tej postaci była Louise Smith, która na pierwszych zawodach NASCAR stwierdziła, że nie zamierza się tylko przyglądać i wzięła udział w wyścigu. Skończyła go, dachując w nowym fordzie coupe. W ciągu trwającej siedem lat kariery wygrała 38 razy.

River Zacier miał skromne początki, ale dzięki ciężkiej nodze i nieustępliwości stał się jednym z pionierów Złotego Tłoka, wygrywając siedem razy na początku lat 50. Był zadziorny i lubił improwizować, a wgniecenia na swojej karoserii traktował jak powód do dumy. Wzorem dla postaci Zaciera stał się Wendell Scott, który w 1963 roku jako pierwszy w historii czarnoskóry kierowca wygrał serię wyścigów Grand National na torze Speedway Park w Jacksonville. W 2015 roku został pośmiertnie przyjęty do Panteonu NASCAR.

„AUTA 3” – DODATKI
„Auta 3”, inspirująca i przezabawna opowieść o potędze determinacji i wytrwałości zadebiutuje na Blu-ray 3D™, Blu-ray™ i DVD w ofercie Galapagos Films już 8 listopada! Na płytach znajdą się również atrakcyjne materiały dodatkowe:

WYDANIE BLU-RAY 3D™ i BLU-RAY™:

  • Krótkometrażówka Lou
  • Rajdowa autoszkoła Magister Felgi
  • Czas na wyścig
  • Cruz Ramirez: żółta wyścigówka z potencjałem
  • Komentarz audio

WYDANIE DVD:

  • Krótkometrażówka Lou
  • Rajdowa autoszkoła Magister Felgi
  • Komentarz audio

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze