Magda Wilk

Aukcja samochodów klasycznych Ardor Auction już wkrótce!

W dniach 16-17 września po raz pierwszy w Polsce odbędzie się aukcja samochodów klasycznych. Organizatorem wydarzenia jest ARDOR AUCTIONS.

16 września na Stadionie PGE Narodowy  będzie miał miejsce pokaz licytowanych aut. Tego dnia osoby zainteresowane wydarzeniem będą mogły obejrzeć samochody i sprawdzić ich stan. Każde auto zostanie skatalogowane, będzie posiadało dokumentację o stanie technicznym jak i prawnym przygotowaną przez instytucje zewnętrzne. Następnego dnia odbędzie się licytacja, w której będzie można wziąć udział osobiście, telefonicznie lub udzielając pełnomocnictwa.

Wystawionych zostanie ok. 60 egzemplarzy samochodów o szerokiej rozpiętości marek, stanu odrestaurowania i wartości. Na pewno każdy fan samochodów klasycznych znajdzie tu coś dla siebie. Do wyboru mamy przedwojenne auta jak Dodge Brothers 6 z 1927 r., czy też zdecydowanie „młodsze” jak Mercedes R107, Jaguar E-type z 1962 r., Ferrari 308 GTS, Renault Alpine GTA turbo czy też Porsche 930 turbo. Wyjątkowym egzemplarzem, który trafi „pod młotek”  będzie na pewno rządowy Chevrolet Deluxe, znaleziony w jednym z garaży w Warszawie. Co ciekawe wcale nie trzeba być milionerem aby wziąć udział w wydarzeniu ponieważ ceny wystawionych samochodów zaczynają się już od  od 18-20 tys. zł. Mogą jednak sięgać nawet miliona lub wyżej.

Aukcje mają być wydarzeniami cyklicznymi i być może w przyszłości będą również  na nich wystawione rajdowe lub wyścigowe legendy.

Harmonogram:

16 września

12:00 – 21:00 wystawa pojazdów

17 września

12:00-17:00 wystawa pojazdów

17:00 rozpoczęcie licytacji

Wstęp na wystawę możliwy po zakupieniu katalogu aukcyjnego o wartości 100 zł.

Aukcje tzw. oldtimerów stały się popularne od połowy lat 80. ubiegłego wieku. Światowy rynek domów aukcyjnych to właściwie Stany Zjednoczone i teren Unii Europejskiej. To właśnie tutaj działają takie instytucje, które specjalizują się w motoryzacji lub uznają ją za jedną z kategorii obiektów kolekcjonerskich. Same aukcje odbywają się nie tylko podczas wystaw poszczególnych domów, ale także na elitarnych wydarzeniach związanych z motoryzacją klasyczną: konkursach elegancji czy rajdach samochodów sprzed lat. Na świecie jest dosłownie kilka domów aukcyjnych, które zdominowały ten rynek. Organizując aukcje w największych stolicach Europy, potrafią wygenerować
przychód przekraczający 400 milionów dolarów. Podczas licytacji padają zazwyczaj rekordy cenowe dla danego modelu. Ferrari 212 Export Barchetta z 1952 roku znalazło nowego właściciela za 6 720 000 euro, Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso zostało kupione za 2 016 000 euro, a Lamborghini Miura P400 S za 1 019 200 euro. Na aukcjach nie brakuje także ciekawych pojazdów często należących do gwiazdy filmowej, czy piosenkarza, bądź znanych z jakiejś produkcji filmowej. I tak na przykład Lotus Esprit Submarine Car Agenta 007, znanym z filmu „Szpieg, który mnie kochał”, sprzedany został w 2013 roku za 968 tys. dolarów.   

Pierwszy w Polsce Dom Aukcyjny motoryzacji klasycznej
„W Polsce pasjonatów klasycznej motoryzacji stale przybywa, jednak póki co, w odniesieniu do krajów Europy zachodniej rynek tych pojazdów nad Wisłą ciągle raczkuje. Stajemy się coraz bogatsi, co sprawia, że pojazdów kupionych dla przyjemności, których nie używa się na co dzień jest coraz więcej. Rynek klasyków jest najmniej rozwiniętym, ale i najbardziej specyficznym. Pomimo tego, na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy w Polsce większą sprzedaż samochodów klasycznych o niemalże 30% rok do roku”mówi Michał Wróbel, dyrektor generalny Ardor Auctions.

W krajach zachodniej Europy rynki klasycznej motoryzacji wspierane są od lat działalnością profesjonalnych Domów Aukcyjnych, których w Polsce do tej pory nie było i rzeczywistość jest taka, że wszystkie transakcje kupna – sprzedaży są „prywatne”. Dlatego estymacje cen kształtowane są na tych z ogłoszeń lub bazują na ofercie Oldtimer Markt. Danie impulsu i pożądanego kierunku rynkowi możliwe będzie poprzez upublicznienie cen, aby wiedzieć za ile faktycznie sprzedają się samochody klasyczne w Polsce w poszczególnych ich kategoriach.

W odpowiedzi na takie złożone wymagania rynku powstał pierwszy w Polsce Dom Aukcyjny motoryzacji klasycznej Ardor Auctions. Zbudowany został na bazie doświadczeń i wysokich standardów europejskich jednak „uszyty na miarę” specyfiki polskiego rynku i konkretnych oczekiwań Polaków. Inicjatorem i pomysłodawcą jego utworzenia jest założyciel Funduszu Inwestycyjnego Neo Investments.

.Jednym z głównych celów Ardor Auctions jest umożliwienie zaoferowania samochodów potencjalnym nabywcom, które do tej pory nie były na sprzedaż. Chodzi o auta, które będzie można kupić, ale obecnie nie pojawiają się one w żadnych ogłoszeniach. Fakt, że ktoś chce sprzedać auto, nie oznacza, że da ogłoszenie szczególnie jeśli chodzi o duże kolekcje. Spośród parku np. 20 pojazdów
w ogłoszeniach mogą być wystawione przykładowo dwa, choć cała reszta potencjalnie też może być na sprzedaż. Wynika to z tego, że wiele osób mających tak bogate garaże ceni sobie prywatność lub też nie ma zupełnie presji sprzedażowej. Dom Aukcyjny będzie mógł realnie pomóc w sprzedaży i oczywiście w kupnie. To pozwoli kolekcjonerom na „przewietrzenie” swoich garaży. Jest dużo kolekcji, które powstały w latach 2000 – 2006 i obecnie osiągnęły optymalny rozmiar, samochody też mogły się „znudzić” właścicielom. Pojawiają się też przykre sytuacje życiowe np. rozwód małżonków i przez to konieczność podziału majątku lub śmierć właściciela. Bez profesjonalnego, fachowego wsparcia doradczego, spadkobiercy nie są w stanie samodzielnie zarządzić tak specyficznym majątkiem. Samochody klasyczne, kolekcjonerskie nie sprzedaje się tak samo jak „zwykłe” pojazdy, które mają dość dokładnie określone widełki cenowe.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze