Audi Tradition zaprasza na „Oldtimer tour” 2016

W tym roku, po raz kolejny, Audi Tradition weźmie udział w ponad 20 zlotach i imprezach poświęconych samochodom zabytkowym. Przy tym świętować będzie wiele jubileuszy. Najważniejszy z nich, to osiemdziesiąta rocznica zdobycia przez Auto Union Typ C z Berndem Rosenmeyerem za kierownicą Mistrzostwa Europy Grand Prix.

Po dwóch latach przerwy, fani marki i starych samochodów będą znów mieli okazję podziwiania na żywo jedynego w swoim rodzaju 16-cylindrowego samochodu wyścigowego. Auto Union Typ C pojawi się na trzech imprezach w Niemczech i w Anglii.

Tradycyjne preludium do rozpoczęcia przez Audi Tradition nowego sezonu, to wystawa samochodów zabytkowych „Techno Classica“, która odbędzie się w niemieckim Essen od 6 do 10 kwietnia. Podobnie jak w latach poprzednich, stoisko Audi Tradition zlokalizowano w hali nr 7. Hasłem przewodnim czterech pierścieni podczas tej imprezy jest „rarities”, czyli prezentacja rzadko spotykanych pojazdów składających się na historię przedsiębiorstwa i marki. Znawcy z pewnością zauważą wśród nich pokazane po raz pierwszy przed 25 laty sportowe modele: Audi quattro Spyder i Audi Avus quattro.

W latach 30-tych ubiegłego wieku, tory wyścigowe Europy zdominowane były praktycznie przez dwie marki: Auto Union, ze swoim modelem „Silberpfeile” – „srebrna strzała” oraz Mercedes-Benz. W roku 1936 pojawiło się jednak Auto Union Typ C i to ono stało się wzorem dla innych samochodów wyścigowych. Za jego kierownicą siedział wtedy bardzo młody kierowca – Bernd Rosemeyer, który w czasie zaledwie jednego sezonu stał się motoryzacyjną supergwiazdą. Zdobył trzy spośród czterech wielkich nagród zaliczanych do klasyfikacji Mistrzostw Europy. W ten sposób został Mistrzem Europy, a dodatkowo wygrał w Górskich Mistrzostwach Niemiec, pokonując kolegę z zespołu Hansa Stucka, który do tego momentu uchodził za niezwyciężonego w wyścigach górskich. Replikę jedynego w swoim rodzaju samochodu wyścigowego, Audi Tradition pokaże na Goodwood Festival of Speed (23 – 26 czerwca) w Anglii, podczas Classic Days na zamku Dyck pod Düsseldorfem (5 – 7 sierpnia) oraz na górskim wyścigu samochodów zabytkowych Shelsley Walsh Hill Climb w Anglii (16 – 17 lipca). Ten właśnie wyścig, dokładnie 80 lat temu, wygrał Hans Stuck.

Do klasyki programu imprez Audi Tradition należą też rajdy Donau Classic wokół Ingolstadt (23 – 25 czerwca) oraz Heidelberg Historic (21 – 23 lipca) odbywający się w pobliżu Neckarsulm. W rajdzie Donau Classic weźmie udział cała „armada” samochodów ze zbiorów Audi Tradition. Przewodzić im będą auta marki NSU. Wystartują m.in. modele Prinz 1000, Prinz TT oraz dwa egzemplarze Ro80. Wokół Heidelbergu pojedzie tym razem replika bardzo rzadkiego samochodu marki Wanderer: Wanderer Stromlinie. Oryginał tego pojazdu startował m.in. w roku 1939 w rajdzie Liege – Rzym – Liege, uznawanym za najtrudniejszą imprezę rajdową swoich czasów.

Wiele emocji czeka też na fanów rajdów podczas Eifel Rallye Festival w Daun (21 – 23 lipca), największej tego rodzaju imprezy w Niemczech. Audi Tradition pokaże tam prototyp Audi Grupy S. Samochód ten stworzono na potrzeby sezonu 1987, jednak nigdy nie stanął na starcie. Podczas imprezy zobaczymy też dwa egzemplarze „latających potworów“ – Audi Sport quattro S1. Takim właśnie bolidem, w tegorocznym międzynarodowym wyścigu górskim Roßfeld (23 – 25 września) w Berchtesgaden, pojedzie były rajdowy mistrz świata Walter Röhrl. Dział pojazdów historycznych Audi AG zaprezentuje się także na torze motocyklowym w Hohenstein-Ernstthal, podczas imprezy ADAC Sachsenring Classic (10 do 12 czerwca). Po raz pierwszy Audi Tradition wystawi tam świeżo odrestaurowany wyścigowy motocykl DKW UL 500 z roku 1939. Dołączy do niego Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989, jedno z najbardziej niezwykłych aut w historii Audi Motorsport.

Historyczne pojazdy spod znaku czterech pierścieni będzie można podziwiać również podczas innych imprez związanych z zabytkową motoryzacją: Bodensee Klassik (5 – 7 maja), Kitzbüheler Alpenrallye (1 – 4 czerwca), Schloss Bensberg Klassik (1 – 3 lipca), Ennstal Classic (27 – 30 czerwca), Sachsen Classic (18 – 20 sierpnia) oraz Hamburger Stadtpark Revival (3 – 4 września). Sezon Audi Tradition zakończą giełdy modeli samochodowych, które odbędą się w Audi Forum Neckarsulm (6 listopada) i w Audi Forum Ingolstadt (27 listopada).

Najnowsze

Motor Show 2016 w Poznaniu już za trzy tygodnie

Już 31.03. na terenach targowych rozbrzmiewać będą dźwięki motocyklowych silników. Poza licznymi premierami motocyklowych marek oraz nowościami z zakresu odzieży, części i akcesoriów motocyklowych, dedykowany miłośnikom jednośladów i czterokołowców salon motocyklowy, to także wydarzenia towarzyszące.

Po raz siódmy w swojej historii i po raz piąty w ramach poznańskiego Motor Show redakcja magazynu motocyklowego „Custom” organizuje Mistrzostwa Polski Motocykli Customowych. W pawilonie 6 będzie można zobaczyć najlepsze customowe maszyny jakie wyjechały z polskich warsztatów w ostatnim czasie. Strefę Custom wypełniają: długie i smukłe choppery, potężne cruisery, komfortowe baggery, zgrabne cafe racery, agresywne street fightery, klimatyczne motocykle w oldschoolowym stylu, imponujące trójkołowce oraz customy na bazie motocykli pochodzących z krajów byłego bloku wschodniego. Wszystkie te dwu i trójkołowe cudeńka zbudowane są przez ludzi obdarzonych niewyczerpaną wyobraźnią i zmysłem estetycznym, które łączą z wysokimi umiejętnościami warsztatowymi. Tylu niepowtarzalnych motocykli napędzanych benzyną i marzeniami nie zobaczycie w naszym kraju w jednym miejscu nigdzie indziej!

Z importerów

Na targach odbędą się także pokazy stuntu motocykli i quadów w wykonaniu m.in. Leo Stunta i polskiej stunt girl, Ewy Pieniakowskiej.

Obecnośc na targach zapowiedziała już Anita Seidel – zawodniczka żużlowa oraz Weronika Kwapisz, podróżniczka motocyklowa.

Na posiadaczy jednośladów będzie czekać bezpłatny parking zlokalizowany na terenie MTP w bezpośrednim sąsiedztwie pawilonów z ekspozycją motocyklową. Jedyny warunek, jaki trzeba spełnić, to zakup biletu wstępu. Poza zakupem biletu on line w przedsprzedaży, będzie można zakupić bilet bezpośrednio w bramie wjazdowej na teren targów. Brama będzie udostępniona tylko dla motocyklistów! Wjazd od ul. Święcickiego.

Do zobaczenia!

Firmy motocyklowe, które zapowiedziały swoja obecność na targach.

Firma

Pawilon

Numer stoiska

AJP

6A

6

APRILIA

5A

9

ART-FOCUS

6

13

ATV SWEDEN

6A

19

AUTO STYLING

4

4

BMW VERTRIEBS

6A

4

CAN-AM

6A

20

DUCATI

6A

9

GILERA

6A

18

HONDA

6A

11

HYOSUNG

5A

8

INDIAN

6A

10

INTERMOTORS

6A

18

ITALMOTO

5A

9

JUNAK

5A

7

KALIŃSKI

6

4

KTM

6A

14

LARSSON POLSKA

6A

15

LIDOR

6

4

MOTO GUZZI

5A

9

MOTORCYCLES & POWERSPORTS

6A

16

MOTUL DEUTSCHLAND

5A

2

MV AUGUSTA

5A

9

PARTS EUROPE

6A

17

PIAGGIO

6A

18

POLARIS

6A

5

POLITECHNIKA LUBELSKA

6

3

POLKOM

6

5

POLONIA CUP

6A

5

RAPID MOTOCYKLE

6A

14

RIDER CENTRUM MOTOCYKLOWE

5A

6

ROMET

5A

8

S & D LEISURE SIMULATIONS

5A

1

SCRAMBLER

6A

8

TOURATECH

6A

6

VESPA

6A

18

VICTORY

6A

10

WILMAT

5A

10

YAMAHA MOTOR

6A

7

ZIPP

5A

8

ATENA

6

11

CUSTOM FESTIVAL

6

 

E: EXQ

6

 

ETNA

Teren otwarty

 

FUCHS OIL CORPORATION

5A

5

METAZET HORTI SYSTEMS

6

12

POWERBIKE

6

7

SKULLS

Teren otwarty

 

UNISELL

6

6

Najnowsze

Dagmara Kowalczyk i Roman Popławski rozpoczęli sezon

„Nowe wyzwania, jeszcze więcej przygody” – Dagmara Kowalczyk i Roman Popławski rozpoczęli sezon rajdów off-road’owych.

Załoga TVN Turbo – Dagmara Kowalczyk i Roman Popławski rozpoczęli sezon 2016 od podium w rajdzie „Lady In Red”. Off-road’wą przeprawę w formule H6, zawodnicy ukończyli na trzecim miejscu w klasie Adventure (elektryczne wyciągarki). W sumie na poligonie pod Wrocławiem pojawiło się prawie 200 maszyn: samochodów, quadów i motocykli. Rajd „Lady In Red” organizowany jest co roku z okazji Dnia Kobiet.

Dagmara Kowalczyk – kierowca:

Wśród załóg pojawiło się mnóstwo dziewczyn, które ścigały się nie tylko, jako pilotki, ale również kierowcy samochodów, quadów i motocykli. Fantastycznie, że w off-road’zie jest nas coraz więcej i pokazujemy, że w tak trudnej dyscyplinie doskonale dajemy sobie radę. Bardzo cieszę się, że właśnie od tej imprezy zaczęliśmy nasz sezon, bo formuła H6 (sześć godzin jazdy non stop po 15 km pętli), pozwoliła nie tylko wyjeździć się do syta, ale również przetestować nowe rozwiązanie w naszym Jeepie. Serwis „Auto-Service Bis” Roman Popławski zamontował hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, dzięki czemu kierownicą kręci się dosłownie jednym palcem. Rozwiązanie genialnie sprawdzało się zwłaszcza na ciasnych kręciołkach.

Roman Popławski – pilot:

Wróciły wspomnienia z rund RMPST, rozgrywanych na wrocławskim poligonie 10 lat temu. I to właśnie lubię! Szybkie proste, techniczne zawijasy między drzewami i doły wypełnione wodą, która nigdy nie wiadomo jak jest głęboka. Podjazdy tak strome, że przez szybę widać niebo i zjazdy, na których okazało się, że… mamy awarię hamulców. W sumie zrobiliśmy sześć okrążeń, nawet przez chwilę nie mając wrażenia, że jeździmy ciągle po tej samej trasie. Za każdym przejazdem kilkadziesiąt aut i quadów zmieniało ten teren nie do poznania. Coraz częściej musieliśmy używać wyciągarki, jednak zmodyfikowany „Dragon Winch” z dwoma silnikami, po raz kolejny nie dawał szans nawet bardzo długim, bagnistym koleinom. Samochód spisał się doskonale pomimo… pożaru na pokładzie. Na szczęście ogień udało się szybko ugasić i dzięki pomocy zaprzyjaźnionej załogi Ben-Auto, po 30 minutach ruszyliśmy dalej. Podsumowując – puchar z „Lady In Red” można śmiało wstawić na półkę z klasyfikacją dobrych rajdów. Rajdów, z których pomimo odniesionych ran, wraca się zmęczonym, ale szczęśliwym.

Do końca roku Dagmara Kowalczyk i Roman Popławski planują start m.in. w rajdach „Mutt” Gliwice, 24 H Off-Road Mud Marathon, Puchar Polski, Bałtowskie Bezdroża oraz dwóch zagranicznych off-road’owych przeprawach.  Partnerami załogi w sezonie 2016 są firmy Elpigaz z produktem Vela Diesel, Auto Partner i MaxGear oraz TVN Turbo.

Najnowsze

Wielkopolanki za kółkiem 2016 – relacja

6 marca czyniąc zadość pięknej i wieloletniej tradycji męska część Automobilklubu Wielkopolski z okazji Dnia Kobiet zorganizowała specjalnie dla Pań wyjątkowe wydarzenie. W niedzielny poranek na Tor „Poznań” przybyło 120 Pań w blisko 50 samochodach by wziąć udział w kolejnej edycji Rajdu Samochodowego „Wielkopolanki za Kółkiem”, któremu od trzech lat patronuje Klementyna Śliwińska - pierwsza wielkopolska automobilistka.

Na tym jedynym tego rodzaju obiekcie w Polsce zlokalizowany był start, mety poszczególnych odcinków oraz próby samochodowe. W  tegorocznej edycji rajdu próby ustawione były poza nitką toru jednak dzięki uprzejmości firmy Carrera Cars Team, która w tym dniu organizowała „Tor Poznań Track Day”, Panie mogły uczestniczyć w Super Taxi Drive, czyli przejażdżkach po torze wyścigowym sportowymi samochodami w towarzystwie wytrawnych kierowców. I chociaż pogoda nie sprzyjała zaprezentowaniu pełnych możliwości tych aut, większość Pań doznała wyjątkowych wrażeń w czasie tych jazd.

Mimo trudnych warunków atmosferycznych wszystkie Panie dotarły na metę bez przykrych niespodzianek za to w dobrych nastrojach.  Po przybyciu na metę czekał ciepły posiłek wraz ze słodkim poczęstunkiem a w czasie oczekiwania na wyniki otwarte były 2 spośród 4 prób sprawnościowych, na których Panie mogły wielokrotnie poprawiać czasy. Obydwa puchary za te dodatkowe konkurencje przypadły Joannie Piotrowskiej. W klasyfikacji wszystkich 4 prób sprawnościowych liczonych do klasyfikacji rajdowej zwyciężyła  Klementyna Michalska (imię jak widać zobowiązuje). Imprezę zakończyła ceremonia wręczenia nagród. Pierwsze miejsce przypadło Agnieszcze Bocian i Barbarze Dąbrowskiej, drugie – Monice Bzdziel i Annie Rajewskiej a trzecie Dorocie Kolber i Magdalenie Wojciechowicz.

Wśród nagród było 8 samochodów na weekend z pełnymi zbiornikami paliwa od firm Pol-Car, Nissan Polody, Lee Motors, Krotoski-Cichy i Opel Szpot, karnety na zajęcia fitness od Just4Fit, tygodniowy specjalistyczny catering od Fit&More oraz niezliczona ilość przydatnych w domu przedmiotów ufundowanych przez Automobilklub Wielkopolski. Wszystkie Panie zostały obdarowane okolicznościowym kubkiem, dyplomem ze swoim zdjęciem. Serdecznie dziękujemy sponsorom i partnerom.

Sprawność organizacyjna oraz fachowość uprawnionych do tej pracy sędziów sprawiły, że impreza odbyła się bez opóźnień i z zapewnieniem jak najlepszych warunków bezpieczeństwa. Najlepszą zapłatą za włożony trud kilkunastoosobowej grupy organizatorów z Komisji Sportu Popularnego i Turystyki i Komisji Pojazdów Zabytkowych pracujących pod kierunkiem Komandora Huberta Piątka był uśmiech Pań od początku do końca imprezy. Już dziś zapraszamy Panie na przyszłoroczną imprezę.{{ download(124) }}

Najnowsze

Ewa Pikosz: tytuł miss Lady in Red zdobyty!

"Chciałabym podziękować czytelnikom Motocaina.pl za wsparcie - tytuł miss Lady in Red zdobyty!" - pisze do nas motocyklowa zawodniczka cross country Ewa Pikosz.

W minioną sobotę odbył się wyścig Cross Country na Poligonie w Cieninie k./Wrocławia. Impreza skupiła miłośników 4×4 jak również motocykli oraz quadów.

Trasa nie była zbytnio zróżnicowana, ale dzięki odcinkom specjalnym w lesie oraz błotnistym przeprawom okazała się całkiem ciekawa. Szybkie proste miały również swój urok.

– Organizację zawodów oceniam na 5 plus, głównie dzięki bardzo dobrze oznaczonej trasie na odcinku ok. 5 km. Zawody były dla mnie świetną rozgrzewką przed sezonem. Oczywiście w zawodach wziął udział mój pratner Łukasz Kubicki, który tworzy ze mną team Husqvarny – opowiada nam Ewa Pikosz. – Już w najbliższy weekend przed nami szkolenie super enduro w Słupsku u Marcina Spirowskiego. Mam pewne obawy, ale cóż trzeba ćwiczyć to czego się nie umie – nieprawdaż ?!

Trzymamy kciuki za kolejne sukcesy Ewy!

Najnowsze