
Audi RS6 kontra R8 Spyder – który szybszy
W „bratobójczym” pojedynku stanęły dwa ekstremalne modele Audi. Z jednej strony najszybsze kombi w ofercie, a z drugiej supersamochód ze składanym dachem. Przed nimi kilometrowa prosta. Który model zamelduje się na mecie pierwszy?
Odpowiedź na to pytanie nie będzie łatwa, ale redaktorzy Auto Express postanowili na nie odpowiedzieć.
Audi RS6 Avant ma pod maską silnik V8 o pojemności czterech litrów. Wspomagany dwoma turbinami i pakietem Performance wydobywa z siebie 597 KM maksymalnej mocy. Z kolei Audi R8 to lekki kabriolet z silnikiem V10 o pojemności 5,2 litra. Ta jednostka wydobywa z siebie 533 KM. Mniej, ale R8 Spyder ma przewagę polegającą na mniejszej masie.
Gdy porównamy osiągi obu modeli na papierze, to RS6 Avant potrzebuje 3,4 sekundy żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. R8 jest w tej kwestii wolniejsze i potrzebuje 3,8 sekundy. Ta sama różnica dzieli oba modele w kwestii przyspieszania do 200 km/h, ale na odcinku o długości kilometra można pojechać jeszcze szybciej. A wtedy role mogą się odwrócić.
Pozostaje jeszcze kwestia ceny. Oba modele nie należą do najtańszych. Audi RS6 Avant jest tańsze od R8 Spyder o jakieś 250 tys. zł. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że jest na dodatek dużo praktyczniejsze.
Tymczasem zobaczcie, który z tych modeli jest szybszy.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: