Audi RS 5 Cabriolet: podaruj sobie trochę słońca

Audi przedstawia RS 5 Cabriolet – czteromiejscowy z tkaninowym dachem. Jego jednostka napędowa, wysokoobrotowy silnik 4.2 FSI V8, generuje moc 331 kW (450 KM) i sprawia, że auto przyspiesza do setki w czasie 4,9 s.  

Po rozłożeniu, tkaninowy dach rozpościera się nad wnętrzem Audi RS 5 Cabriolet niczym spłaszczona kopuła. Specjalna warstwa piankowa zapewnia wnętrzu komfort akustyczny. Dach otwiera się i zamyka półautomatycznie, za pomocą przycisku w czasie odpowiednio 15 i 17 sekund, również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h.

Audi RS 5 Cabriolet ma 4649 mm długości, 1860 mm szerokości i 1380 mm wysokości, a rozstaw jego osi to 2751 mm. Do wyboru mamy osiem kolorów – jeden kolor uniwersalny, cztery kolory metaliczne lub z efektem perłowym oraz trzy lakiery z efektem kryształowym. Dach dostępny jest w kolorze czarnym, szarym, czerwonym lub brązowym. Na życzenie Audi dostarcza pakiet z ozdobnymi detalami w kolorze matowego aluminium oraz pakiet stylistyczny z elementami wykończenia komory silnika wykonanymi z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym.
Element charakterystyczny modelu RS 5 – trójramienną kierownicę o spłaszczonym u dołu wieńcu – pokryto perforowaną skórą. Obsługa wielofunkcyjnych przycisków i innych elementów sterujących w Audi RS 5 Cabriolet jest intuicyjna. Kierowcy ze sportowym zacięciem w systemie informacji kierowcy znajdą laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu oraz wskaźnik temperatury oleju.

fot. Audi

Sportowe siedzenia są regulowane elektrycznie. Ich profile boczne podniesiono, mają zintegrowane zagłówki, podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i wysuwane podparcie ud. Tapicerkę stanowi kombinacja naturalnej skóry i  Alcantary. Opcjonalnie dostępne są też obicia ze skóry Feinnappa w kolorach czarnym lub srebrnym. Alternatywą dla foteli sportowych są ręcznie regulowane siedzenia kubełkowe oraz klimatyzowane siedzenia z funkcją przewietrzania.

Wnętrze Audi RS 5 Cabriolet utrzymano w czerni. Wewnętrzne podbicie dachu jest dostępne na życzenie w kolorze srebrnym.

Jednostką napędową modelu RS 5 Cabriolet jest ośmiocylindrowy wysokoobrotowy silnik V8 o zapłonie iskrowym z wtryskiem bezpośrednim FSI. Ma on pojemność 4163 cm3 i przy obrotach 8250 1/min generuje moc 331 kW (450 KM). Jego maksymalny moment obrotowy 430 Nm dostępny jest w zakresie od czterech do sześciu tysięcy obrotów.
Audi RS 5 Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na życzenie klienta można ją podwyższyć do 280 km/h. Samochód wyposażony w mocny silnik V8 zużywa 10,9 l paliwa na 100 km. Wnętrza cylindrów i przekładnię łańcuchową zoptymalizowano w ten sposób, by tarcie było jak najmniejsze, a pompa olejowa pracowała zależnie od potrzeb.

fot. Audi

Dwusprzęgłowe przekładnie, takie jaką w przypadku Audi RS 5 Cabriolet jest siedmiostopniowa przekładnia S tronic, cechują się dużą wydajnością.
Kierowca może wybrać między dwoma trybami działania przekładni S tronic: trybem D i trybem S – automatycznie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub za pomocą łopatek przy kierownicy. Sercem układ przeniesienia napędu jest lekki i zwarty mechanizm różnicowy z koronowym kołem zębatym. Podczas normalnego trybu jazdy, mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 40:60. Jeśli podczas szybkiego pokonywania zakrętu, napędzane koło znajdujące się przy łuku wewnętrznym zakrętu jest niedociążone, to ingerencja programu sprawi, że koło lekko przyhamuje jeszcze zanim wpadnie w poślizg.

Podwozie Audi RS 5 Cabriolet jest złożone technicznie. Zarówno Dziesięcioramienne, wykute z aluminium koła wielkości 9 x 19 cali z oponami w rozmiarze 265/35 montuje się seryjnie. Na życzenie dostępne są koła 20- calowe, do wyboru w jednej z trzech form i z oponami w rozmiarze 275/30.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego modelu RS 5 Cabriolet. Dzięki niemu, kierowca może samodzielnie, wybierając między trybami comfort, auto i dynamic, ustawić sposób funkcjonowania wspomagania układu kierowniczego, siedmiostopniowej przekładni S tronic, przepustnic i klap różnicujących dźwięki wydawane przez układ wydechowy. Jeśli na pokładzie pojazdu znajduje się system nawigacji MMI, to system posiada dodatkowo jeszcze tryb individual.

Audi RS 5 Cabriolet ma bogate wyposażenie seryjne. Obejmuje ono m. in. wspomaganie parkowania plus, podgrzewane siedzenia przednie, automatycznie zapinane pasy bezpieczeństwa, osłonę przed wiatrem, pakiet „Oświetlenie wnętrza”, system informacji kierowcy z rekomendacją przerw podczas jazdy i bogaty pakiet ochrony bezpieczeństwa pasażerów. W razie niebezpieczeństwa koziołkowania auta, w górę wyskakują dwie aluminiowe płyty, umieszczone za tylnymi siedzeniami. Do elementów sportowych i luksusowych dostępnych opcjonalnie, należą trójstopniowe ogrzewanie strefy głowy, komfortowy kluczyk, asystent świateł drogowych, funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light i trójstrefowa komfortowa klimatyzacja automatyczna.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze