Audi R8 V10 Decennium – w hołdzie dla silnika

Audi R8 V10 Decennium – w hołdzie dla silnika
Jednostka V10 o mocy 620 KM, brązowe dodatki stylistyczne wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz ograniczona ilość wyprodukowanych egzemplarzy - Audi świętuje sukces silnika V10 specjalną wersją R8, limitowaną do 222 egzemplarzy. Nazwa „Decennium” pochodzi z łaciny i oznacza „dekadę”.

Limitowana wersja występuje jako coupe, polakierowane w szarym kolorze Daytona grey (dostępne jest też sześć innych barw) z efektem matowym. Frezowane 20-calowe felgi oraz kolektor dolotowy silnika 5.2 FSI wykończone są z kolei w matowym brązie. Przedni spojler, progi i dyfuzor mają barwę błyszczącej czerni, a pierścienie i znaczki Audi umieszczone na karoserii są czarne. Obudowy bocznych wlotów powietrza i obudowy zewnętrznych lusterek zrobione są  z błyszczącego włókna węglowego.

Audi R8 V10 Decennium – w hołdzie dla silnika

Wnętrze Audi R8 V10 Decennium jest w całości utrzymane w czerni z dodatkami z błyszczącego włókna węglowego. Pikowane fotele sportowe są błyszcząco czarne, a przeszycia kontrastową nicią w barwie błyszczącej miedzi mają kształt rombów. Dźwignia zmiany biegów, kierownica pokryta Alcantarą z czarną wstawką na godzinie 12 oraz podłokietniki również mają przeszycia o kolorze miedzi.

Audi R8 V10 Decennium – w hołdzie dla silnika

Logo „Decennium” zdobi konsolę środkową, drzwi, wstawki z błyszczącego włókna węglowego na progach oraz projektor świetlny logo w drzwiach. Znaczek na konsoli środkowej wyraźnie odróżnia się od utrzymanego w kolorze błyszczącego włókna węglowego otoczenia: jest częściowo matowy, a ten rodzaj matu otrzymano metodą opatentowaną przez koncern z Ingolstadt. Matowiona powierzchnia obrabiana jest wg. tej metody specjalnym proszkiem o grubości ziaren rzędu tysięcznych milimetra. Światło w drzwiach wyświetla na nawierzchni drogi logo „Decennium” oraz kolejny numer limitowanej serii, którym opatrzony został ten konkretny egzemplarz. Jak we wszystkich Audi R8, standardem są Audi virtual cockpit i system nawigacji MMI navigation plus.

Sercem Audi R8 V10 Decennium jest wolnossący silnik 5.2 FSI. 620 KM oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 580 Nm, dosłownie wystrzeliwują limitowany model od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna tego pojazdu to 331 km/h.

Audi R8 V10 Decennium

Pełny ekran
Audi R8 V10 Decennium

fot. Audi

Audi R8 V10 Decennium
Audi R8 V10 Decennium
Audi R8 V10 Decennium
Audi R8 V10 Decennium
Audi R8 V10 Decennium

Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.