
Audi R8 LMS i prototyp Audi RS e-tron GT spotkają się w trakcie wyścigu na Spa!
Oba pochodzą z Neckarsulm, oba ucieleśniają fascynację autami sportowymi dziś i jutra, oba odzwierciedlają ogromną pasję, z jaką Audi buduje samochody.
Zwyciężające w wyścigach klasy GT3 Audi R8 LMS oraz najnowszy prototyp Audi RS e-tron GT, spotkają się po raz pierwszy na największym na świecie wyścigu klasy GT3 – podczas 24h w Spa.
Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing, powiedział:
Audi R8 i prototyp RS e-tron GT ze swym ekspresyjnym design’em, oznaczają sportowe osiągi w teraźniejszości i w przyszłości, zarówno na drodze, jak i w wyścigach.
Fascynujący prototyp Audi RS e-tron GT jest doskonałym modelem wyjściowym dla obiecującej koncepcji zelektryfikowanych napędów w klasie GT, w ramach serii GTX World Tour ogłoszonej przez Stéphane Ratel Organization.
W ramach tej serii wyścigowej, różne alternatywne systemy napędowe mają w przyszłości rywalizować w wielodyscyplinarnych zawodach. Zasady są skonstruowane tak, by wygrywał najszybszy, a jednocześnie najbardziej wydajny samochód.
Przeczytaj też: Gosia Rdest testuje Audi R8 LMS GT
Rolf Michl, dyrektor sprzedaży i marketingu Audi Sport GmbH, wyznał:
Prototyp Audi RS e-tron GT jest pierwszym w pełni elektrycznym, wyczynowym modelem Audi i kolejną ikoną w gamie modeli RS. Wraz z nim zapowiadamy nową erę Audi RS.
Prototyp Audi RS e-tron GT to jeszcze bardziej usportowiona wersja pierwszego w pełni elektrycznego, sportowego Audi e-tron GT. Samochód ten produkowany jest w zakładzie Audi Böllinger Höfe w Neckarsulm. Ten krótkoseryjny zakład, w którym do tej pory budowano Audi R8, został rozbudowany, zmodernizowany i przystosowany do nowych zadań związanych właśnie z produkcją Audi e-tron GT. Zintegrowany montaż na jednej linii dwóch samochodów o zupełnie różnych technikach napędu, jest w Grupie Volkswagen absolutną nowością.
Przeczytaj też: Audi e-tron GT – wizja nieodległej przyszłości
Audi Sport customer racing, już od 2009 roku buduje samochody wyścigowe klasy GT3 bazujące na standardowym Audi R8 drugiej generacji. Oferuje również wyścigowe wersje innych modeli Audi. Założeniem jest, by 50 procent podzespołów modeli, które w najbliższy weekend będą walczyć o piąte zwycięstwo czterech pierścieni na Spa, pochodziło z produkcji seryjnej.
Jednak zanim w sobotę o sędziowie dadzą sygnał do startu wyścigu, prototyp Audi RS e-tron GT stanie na samym czele stawki pojazdów w okrążeniu formującym, i tym samym wprowadzi wyścigi GT w ekscytującą przyszłość.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: