Audi quattro experience, czyli Audi RS7 Sportback w naszych rękach
W ramach przedsięwzięcia Audi quattro experience na Stadionie Narodowym aż zaroiło się od koni mechanicznych. Na błoniach wyeksponowano do testów najciekawsze modele marki w tym te z emblematem RS.
Do wyboru (i koloru) miałyśmy m.in. RS3 Sportback, RS6 Avant ale poszłyśmy trochę dalej i wybór naczelnej padł na RS7 Sportback – pięciodrzwiową limuzynę. Już sam znaczek RS na grillu przyprawia o dużo szybsze bicie serca. W końcu pod maską znajduje się silnik V8 biturbo o mocy 560 koni mechanicznych i momencie obrotowym 700 Nm! Chyba nie ma osoby, na której nie zrobiłoby to wrażenia! Chociaż jeśli tego byłoby mało to wystarczy włączyć zapłon i… melodia dla ucha (chcesz posłuchać? Kliknij tu).
Ta sportowa limuzyna nie tylko zwala z nóg, ale tak mocno wbija w fotel, że nie sposób się od niego oderwać. 100 km/h osiągamy zaledwie w 3,9 s (dane producenta) i to na prawdę czuć! Z kolei prędkość maksymalna to 305 km/h, aczkolwiek patrząc z perspetywy naszych przepisów ruchu drogowego i dróg chyba nigdy nie będziemy w stanie tego sprawdzić…
Niezwykle agresywne Audi RS7 Sportback to przepiękne coupe w czerwonym, perłowym kolorze, z napędem quattro, majestatycznie prezentujące się na 21-calowych kołach! Klasa sama w sobie. Niestety cena modelu testowego równie mocno wbija w fotel jak jego przyspieszenie: 713 tysięcy złotych! Ale nikt nie powiedział, że luksus będzie tani.
Przejażdżka nie była zbyt długa, więc jak tylko dorwiemy tenmega pojazd na nieco dłużej, napiszemy więcej o swoich wrażeniach.
Dane techniczne Audi RS7 Sportback
Silnik – V8 biturbo
Pojemność – 4,0 TFSI
Moc – 560 KM
Moment obrotowy – 700 Nm (1750-5500 obr/min)
Napęd – quattro (na 4 koła)
Skrzynia biegów – triptronic
Prędkość maksymlna – 305 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h – 3,9 s
Wybrane elementy wyposażenia:
pakiet RS Dynamic Plus (hamulce ceramiczne, DRC (Dynamic Ride Control), sportowy mechanizm różnicowy),
asystent parkowania,
system kamer: przednia, tylna, Corner View,
szyby dzwiękoszczelne przednie z przyciemnianymi szybami tylnymi,
obręcze ze stopu metali lekkich,
dach szklany przesuwany,
pakiet systemów wspomagających kierowcę z Audi pre sense plus.
Cena modelu bazowego – 550 800 złotych
Cena wersji testowej – 713 940 złotych
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: