Audi Q3 Vail idealne do sportów zimowych?

Na salonie w Detroit Audi zaprezentowało samochód tzw. tematyczny - Audi Q3 Vail, którego nazwa nawiązuje do północnoamerykańskiego ośrodka sportów zimowych, a zostało zaprojektowane dla pasjonatów nart i snowboardu. Wiele patentów jest dla zimowych maniaków wyjątkowo przydatna.

Audi Q3 Vail
fot. Audi

Na miłośników sportów zimowych czekają we wnętrzu Audi Q3 Vail dwa praktyczne rozwiązania. W bocznej ścianie bagażnika znajduje się schowek, w którym można przewozić latarki i jednocześnie ładować indukcyjnie ich baterie. Tę samą technikę indukcyjną zastosowano w termosie, który znajduje się w uchwycie między przednimi siedzeniami i może chłodzić lub podgrzewać napoje. Oba urządzenia mają diody informujące o stanie ładowania. Dodatkowa zaleta: latarki dysponują nie tylko diodami LED, lecz również promiennikami podczerwieni umożliwiającymi rozgrzanie rąk lub butów narciarskich.

Kolejnym praktycznym rozwiązaniem jest mata w bagażniku z ogrzewanymi poduszkami do siedzenia. Matę można rozłożyć i przełożyć przez krawędź bagażnika. Chroni wtedy krawędź podczas załadunku i rozładunku a jednocześnie stanowi ciepłą warstwę, na której można usiąść przy zakładaniu lub zdejmowaniu butów narciarskich. Małe reflektory diodowe na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika oświetlają przestrzeń za samochodem.

Niemiecki sznyt
Samochód pokryto stworzonym specjalnie dla niego lakierem w kolorze czerwonym Energie ze złotymi cząsteczkami tworzącymi perłowy efekt. Elementy montowane na karoserii pokryte są matowym, szarym lakierem kwarcowym. Całość uzupełnia pakiet optyczny „połysk”, dostępny także dla modeli seryjnych, obejmujący aluminiowe listwy wokół okien i czarne, błyszczące osłony na słupkach.

W miejscu, gdzie w seryjnych samochodach montowana jest tablica rejestracyjna, znajduje się wyraźnie wysunięta do przodu osłona. Patrząc z boku na Q3 Vail widać poszerzone nadkola i progi. Aluminiowy reling dachowy został zaprojektowany specjalnie do przewożenia nart i desek snowboardowych.

W przedniej części belki relingu dachowego umieszczone są energooszczędne reflektory diodowe o szerokim strumieniu światła, oświetlające otoczenie wokół auta. Są one sterowane przyciskami w module dachowym.

Na pięcioramienne, 20-calowe obręcze 20 założono opony terenowe 255/45. Rozstaw przednich i tylnych kół jest o 40 mm większy, niż w samochodach seryjnych, a nadwozie znajduje się o 30 mm wyżej. Z tyłu pojawiły się dwie końcówki układu wydechowego wbudowane w dyfuzor i osłonę tylnej części podwozia.

W środku do wyboru są trzy kolory wnętrza – czarny, szary i czerwony. Tapicerka wykończona jest obszyciem z podwójnymi szwami w kontrastowym, czerwonym kolorze. Tablica rozdzielcza pokryta jest czarną skórą z kontrastowymi, tytanowo-szarymi szwami. Kierownica obszyta jest skórą z czerwonymi szwami i ma przyciski manualnej obsługi siedmiobiegowej przekładni S tronic.

fot. Audi

Pod maską zimowe zabezpieczenia i ładne ozdóbki
Audi Q3 Vail napędzane jest pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, o pojemności 2480 cm3 i mocy 314 KM z momentem obrotowym 400 Nm.  Cylindry silnika są ponumerowane, pokrywa głowicy cylindrów pokryta jest czerwonym lakierem z chropowatą powierzchnią. Silnik częściowo przykryto osłoną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK), także filtr powietrza jest chroniony przed zanieczyszczeniami. Wokół komory silnika zamontowano specjalną osłonę z tworzywa sztucznego. Na izolacji akustycznej na wewnętrznej stronie maski silnika widoczne jest ciemnoszare logo „Q3 Vail”.

Moc przenoszona jest na układ napędowy quattro przez siedmiobiegową przekładnię S tronic. Audi Q3 Vail przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,5 sek. i rozwija prędkość maksymalną 262 km/h.

Ceny jeszcze nie podano…

Najnowsze

Nowe Renault Twingo – z różem mu do… kobiety – galeria

Nowe Renault Twingo, które właśnie wchodzi do sprzedaży w Polsce, zbudowane zostało na płycie podłogowej modelu Clio 2 - jest wersja męska i damska, ale i usportowiona. Ma mnóstwo ciekawych udogodnień, możliwości personalizacji, a także kilka wyróżniających się kolorów nadwozia.

Renault Twingo 2012
[autor zdjęcia]

Nowe Twingo jest pierwszym modelem w gamie, w którym wprowadzono nową identyfikację marki Renault. Szereg zastosowanych w niej elementów stylistycznych, które będą stanowić wizualny wyróżnik wszystkich przyszłych modeli Renault.

Wymiary nowego Renault Twingo, dane techniczne, cennik, zestawienie wyposażenia i silników znajdziesz poniżej, w materiałach dodatkowych.

Model nawiązuje do Twingo pierwszej generacji o sympatycznym przodzie. Z tyłu, obok głównych świateł, pojawiły się nowe światła cofania. W ofercie produkcyjnej znajdą się ogółem dwadzieścia cztery kombinacje obręczy kół / kołpaków i dwa nowe kolory – Róż Fuksja i Niebieski Lazurowy – oraz przeznaczony dla wersji R.S. żółty Sirius.

Nowe Renault Twingo w kolorze…
fot. Renault
… róż fuksja.
fot. Renault

Do oferty Nowego Twingo wraca płócienny, otwierany dach, jako uzupełnienie dla elektrycznie otwieranego dachu szklanego – jest obecnie wyposażony w napęd elektryczny.

Na siedzeniach pojawiły się nowe obicia z lamówkami w kontrastowych odcieniach. Przeszycia i wszystkie elementy pokryte skórą lub skórą ekologiczną są również dopasowane kolorystycznie. Na wewnętrznej stronie drzwi i przełącznikach konsoli centralnej pojawiają się kolorowe elementy. Wnętrze więc wygląda całkiem… wesoło.

W zależności od kraju, poszczególne wersje posiadają wyraźnie odmienny charakter – mogą być bardziej męskie lub sportowe, jak w przypadku Dynamique R.S., GT i Gordini lub bardziej „komfortowe” czy wręcz kobiece w konfiguracjach Wind, Privilege czy Initiale.

Z przodu Twingo zachowało symatyczny wyraz.
fot. Renault

Dostępna w wersjach Twingo GT i RS odmiana modelu sygnowana „Gordini”, oferowane będzie w niebieskim kolorze Niebieski Malte z 2 białymi pasami na karoserii. Na wiosnę 2012 roku pojawi się najmocniejsze wydanie tego auta Twingo Gordini R.S. (1.6 l, 16 V, 133 KM) przygotowana przez Renault Sport.

W ofercie Nowego Twingo przewidziano kolekcję siedmiu naklejek dachowych, dzięki czemu ich całkowita liczba zwiększona została do dwudziestu. Cena naklejki dachowej wynosi 500 złotych, a wykończone kontrastowymi kolorami końcówki bocznych listew wraz z dobranymi do nich obudowami lusterek wstecznych, to wydatek jedynie 100 złotych.

Dla wielbicieli gadżetów cenne może okazać się to, że radioodtwarzacz pełni rolę stacji dokującej dla urządzeń typu iPod i iPod Touch najnowszej generacji.

Twingo jest wyposażone w dwa niezależne,  przesuwane i składane siedzenia z tyłu oraz spory jak na tę klase auta bagażnik od 230 do 951 dm3 w wersji z tylną kanapą stałą i od 165 dm3 do 959dm3 w wersji z siedzeniami niezależnymi).

Auto w wersji z silnikiem 1.2 l 16V może być wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów.

Najnowsze

Peugeot 208 w limitowanej edycji Ice Velvet

Ma łatwiej parkować (jest krótszy i ma asystenta parkowania), mniej spalać (oszczędne silniki), za to być bardziej przestrzenny niż poprzednik (więcej miejsca na nogi z tyłu) - generalnie ma zakasować konkurencję m.in. innowacyjnym spojrzeniem na tablicę przyrządów wewnątrz. I do tego ma limitowaną edycję.

 

Peugeot 208 Ice Velvet
fot. Peugeot

Pod koniec lutego poznamy polskie ceny nowego Peugeota 208, ale już dziś wiemy, ile będzie kosztować jego limitowana edycja. Po udanej 207-ce, wraz z prezentacją nowego modelu, francuski koncern zrobił duży krok w przyszłość.

Co nowego w 208 – dieta odchudzająca czy nie?
Przede wszystkim auto nieco skrócono – zredukowano przedni zwis (-6 cm w porównaniu z modelem 207) i tylny zwis (-1 cm), co w połączeniu z obniżoną masą pojazdu, ma pozwalić lepiej zawracać, parkować, manewrować. Auto jest lżejsze o 110 kilogramów niż model 207 z tym samym silnikiem 1,4 l HDi i nawet do 173 kilogramów mniej, niż poprzednik z podstawową jednostką benzynową. Całkowita masa Peugeot 208 w bazowej wersji rozpoczyna się więc już od 975 kilogramów!

Za to w środku ma być odwrotnie – „tuczenie” przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu, dało rezultat – 5 centymetrów przestrzeni na kolana więcej w porównaniu z modelem 207. Również bagażnik 208 jest większy – jego pojemność wynosi 311 litrów do tylnej półki i 1152 litry po złożeniu tylnych siedzeń.

 

Więcej o Peugeocie 208 pisałyśmy wcześniej tu

Samochód też nieco ładniej wygląda – z przodu diody LED (w zależności od wersji) i świetlne obrysy podkreślają kształt reflektorów zarówno w dzień, jak i po zmroku. Tylne lampy w kształcie bumerangów, kryją trzy typowe dla Peugeot „pazury” świetlne, sprawiając wrażenie zespolonych z nadwoziem. Jak spojrzymy z boku na oba nadwozia 208-ki dostrzeżemy, że wyglądają inaczje w wersji 3- i 5-drzwiowej.

A co frajdą jazdy? Producent zapewnia, że będzie dostarczona nie tylko za pośrednictwem nowych silników (także 3-cylindrowych – patrz tabelka w materiałach dodatkowych), ale również dzięki właściwościom jezdnym W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny pseudo-McPherson, a z tyłu odkształcalną belkę poprzeczną i układ sprzężyna-amortyzator.

Zgodnie z ogólnoeuropejską strategią, Peugeot 208 będzie oferowany w cenach niższych niż jego poprzednik, model 207. Ceny dla klientów w Polsce zostaną opublikowane pod koniec lutego.

 

fot. Peugeot

Peugeot 208 Ice Velvet
3- drzwiowe 208 w wersji limitowanej pojawi się też jako edycja Ice Velvet, ze specjalnym, satynowym lakierem nadwozia. Do sprzedaży w 18 krajach europejskich wejdzie w sumie jedynie 650 sztuk tego modelu, z czego 208 egzemplarzy trafi do Francji. Rezerwacje na limitowaną wersję przyjmowane są od dziś na stronie internetowej marki. Ta odmiana 208-ki podkreślona została chromowanymi elementami nadwozia (osłona chłodnicy, światła przeciwmgielne, panoramiczny dach i lusterka boczne wykończone ciemnym chromem; końcówka układu wydechowego oraz ramki wokół szyb wykończone jasnym chromem) oraz 17-calowymi obręczami aluminiowymi w kolorze „Technical Grey”.

Wnętrze ozdabiają wykończenia Peugeot Techno TEP, akcentem wieńczącym całość jest koło kierownicy pokryte skórą. 208 Ice Velvet wyposażony jest, w zależności od rynku, w silnik benzynowy 1,6 l VTi 120 KM współpracujący z 5-biegową przekładnią manualną lub w jednostkę wysokoprężną 1,6 l e-HDi 115 KM połączoną z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, które kierowca wybiera za pomocą chromowanej dźwigni.

Peugeot 208 Ice Velvet będzie oferowany we Francji w cenie 23 500 €. Cena dla klientów w Polsce to 76 500 zł.

Poniżej, w materiałach dodatkowych znajduje się specyfikacja techniczna Peugeot 208 oraz limitowanej edycji Ice Velvet.

 

fot. Peugeot

Najnowsze

Pierwsze zdjęcie nowej Kia cee’d

Kia opublikowała wczoraj pierwsze zdjęcie nowego cee'da, który swoją światową premierę będzie miał w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie. Druga generacja auta będzie dzielić platformę z Hyundai i30.

Spekuluje się, że do nowego cee’da trafi pod maskę jednostka turbodoładowana 1.6L GDI o mocy 201 KM, która ostatnio została zaprezentowana dla modelu Hyundai Veloster Turbo – wszystko po to, aby móc swobodnie konkurować z autami pokroju Volkswagena w wydaniu GTI. Jak narazie wygląd nowego cee’da zapowiada się całkiem obiecująco.

Nowa Kia cee’d należy do segmentu C i ma – wg producenta – „łączyć w sobie przestronność i funkcjonalność z cechami sportowego hatchbacka”. Z zewnątrz widoczne są przetłoczenia na masce przechodzące w linie słupków przednich, chromowane obramowanie lini okien bocznych, spójna  z gamą modelową Kia stylistyka atrapy chłodnicy typu „tiger nose”, oraz wyraziste lampy przednie ze światłami dziennymi wykonanymi w technologii LED.

Nowy cee’d ma być jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie i stylistycznie od swojego poprzednika (debiut w 2006 roku, w 2010 roku facelifting) i tak jak wszystkie pozostałe modele Kia objęty będzie 7-letnią gwarancją.

Pierwsze egzemplarze nowego cee’da trafią do polskich salonów już pod koniec kwietnia.

Kia cee’d wizualnie zapowiada się wyjątkowo ciekawie.
fot. Kia

Najnowsze

Najpopularniejsze sporty motorowe i ich przedstawiciele

Formuła 1 i rajdy samochodowe to najpopularniejsze sporty motorowe w Polsce. Najbardziej znanym rajdem jest trwający obecnie Rajd Dakar - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. A jaki przedstawiciel sportu motorowego jest najbardziej rozpoznawalny?

 

Z żalem Motocaina przyjmuje badania, które mówią o słabnącej popularności Roberta Kubicy i Formuły 1.
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl

W 2011 roku z Rajdem Dakar zetknęło się 15% Polaków, czyli o 5% więcej niż w roku ubiegłym. Mimo, że nadal Formuła 1 wyprzedza rajdy pod względem popularności to jednak różnica między nimi z roku na rok się zmniejsza: w 2008 roku wynosiła ona blisko 25%, a w 2011 – 8%.

Wśród 15 najbardziej znanych polskich sportowców jest trzech reprezentantów sportów motorowych: Robert Kubica, Krzysztof Hołowczyc oraz Tomasz Gollob. Pierwszy z nich zajmuje drugie miejsce (po Adamie Małyszu), Hołowczyc – jedenaste, a Gollob – trzynaste.

Znajomość Roberta Kubicy od ubiegłego roku spadła o prawie 5%, podczas gdy znajomość Hołowczyca i Golloba systematycznie rośnie.

 

 

Najnowsze