
Audi przyspiesza transformację do e-mobilności! Już niedługo będzie produkować tylko elektryki
Począwszy od 2026 roku Audi wprowadzać będzie na światowe rynki wyłącznie samochody w pełni elektryczne. A do 2033 roku cztery pierścienie ostatecznie wygaszą produkcję ostatnich silników spalinowych.
Produkcja ostatniego nowego modelu Audi z silnikiem spalinowym rozpocznie się za cztery lata, a od roku 2026 cztery pierścienie będą wprowadzać na światowe rynki nowe modele napędzane wyłącznie energią elektryczną. W ramach strategicznej transformacji firma przyspiesza przejście na e-mobilność, w związku z czym do roku 2033 koncern z Ingolstadt będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silników spalinowych. Najpóźniej do roku 2050 Audi chce osiągnąć zerową emisję netto.
Na konferencji Fundacji na Rzecz Neutralności Klimatycznej Marcus Duesmann, prezes zarządu Audi AG, wyznał:
Nie wierzę w sukces zakazów. Wierzę w sukces techniki i innowacji. Przyjęte przez nas plany to jasno nakreślona droga do zdecydowanego i mocnego przejścia do ery mobilności elektrycznej. Wysyłamy sygnał, że Audi jest już na to gotowe.
O dokładnym terminie zaprzestania produkcji silników spalinowych w Audi ostatecznie zadecydują klienci i przepisy prawne. Koncern spodziewa się, że popyt na samochody z silnikami spalinowymi w Chinach utrzyma się również po roku 2033, stąd w tamtejszych fabrykach może zostać utrzymana produkcja tego typu pojazdów z przeznaczeniem na rynek lokalny.
Jednocześnie Audi znacznie poszerzy swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych. Dzięki takim modelom e-tron GT, RS e-tron GT, Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron, Audi już w tym roku wprowadzi na rynek więcej samochodów elektrycznych niż modeli z silnikami spalinowymi. Do roku 2025 marka zamierza mieć w swoim portfolio ponad dwadzieścia e-modeli.

Kluczowe znaczenie dla rozwoju e-mobilności i jej akceptacji przez społeczeństwo ma także rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury ładowania oraz odnawialnych źródeł energii. Audi aktywnie działa w obu tych obszarach. Przed kilkoma tygodniami cztery pierścienie zaprezentowały pilotażowy projekt Audi charging hub: autorskie rozwiązanie ładowania premium z systemem rezerwacji i przestrzenią, w której użytkownik może wygodnie poczekać na koniec ładowania swego samochodu. Ponadto koncern nawiązał współpracę z dostawcami energii w celu wspólnego wspierania rozwoju odnawialnych źródeł energii.
Audi będzie jednak cały czas angażować swoje moce w rozwój silników spalinowych, aż do ich ostatecznego wycofania z produkcji, udoskonalając istniejące generacje w celu osiągnięcia większej wydajności, co przyniesie duże korzyści klientom. Jak zapewnia Duesmann:
Ostatni silnik spalinowy Audi będzie najlepszym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy.
Najnowsze
-
Czym się różni benzyna Pb 95 od 98? Czy warto dopłacać?
Wśród kierowców nadal można spotkać się z przeświadczeniem, że benzyna Pb98 jest „lepsza”. Że tankując to droższe paliwo, poprawimy osiągi samochodu i obniżymy jego spalanie. Czym się różni benzyna Pb 95 od 98 oraz czy warto dopłacać do tej drugiej? -
Czy telefon jako nawigacja motocyklowa może się sprawdzić? Jakie aplikacje na telefon do motocykla zainstalować?
-
Czy rowerzysta na przejściu dla pieszych musi zsiąść z roweru?
-
Jeep Renegade e-Hybrid i Jeep Compass e-Hybrid – jeździłyśmy obiema hybrydami. Czy są warte swej ceny?
-
Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych – kiedy można, a kiedy nie? Za niewiedzę grozi sroga kara