Audi prowadzi badania nad techniką ładowania samochodów elektrycznych metodą dwukierunkową

Włączenie samochodu elektrycznego do sieci domowej jest centralnym elementem innowacyjnego projektu badawczego dotyczącego ładowania dwukierunkowego. W połączeniu z systemem fotowoltaicznym oferuje to znaczne korzyści. Nadmiar energii elektrycznej z ogniw fotowoltaicznych może być w takim przypadku tymczasowo magazynowany.

Audi zobowiązało się do realizacji celów Paryskiego Porozumienia Klimatycznego i pracuje nad tym, by flota pojazdów z czterema pierścieniami w logo do roku 2050 uzyskała pełną neutralność pod względem emisji CO2. By osiągnąć ten cel, koncern z Ingolstadt prowadzi szeroką ofensywę elektryczną, która obejmuje wprowadzenie na rynek około 20 w pełni elektrycznych modeli do roku 2025. 

Audi prowadzi badania nad techniką ładowania samochodów elektrycznych metodą dwukierunkową

W pierwszym półroczu 2020 roku, energia odnawialna po raz pierwszy przyczyniła się do ponad 50 procentowego udziału w koszyku energetycznym Republiki Federalnej Niemiec. Rosnącemu udziałowi towarzyszy jednak również podstawowy dylemat związany z energią wiatrową i słoneczną: wytwarzanie energii elektrycznej w ten sposób przyczynia się do tworzenia nadwyżek, których nie można wykorzystać. W dni słoneczne i w okresy z silnymi wiatrami, często brakuje zdolności do magazynowania wytworzonej energii, której sieć nie jest w stanie przyjąć.

Audi prowadzi badania nad techniką ładowania samochodów elektrycznych metodą dwukierunkową

Projekt dwukierunkowego ładowania koncentruje się głównie na przypadkach, w których właściciele korzystają z własnego systemu fotowoltaicznego, by czerpać korzyści ze zoptymalizowanego kosztowo wytwarzania energii elektrycznej w domu. Samochód elektryczny magazynuje nadwyżkę energii elektrycznej z systemu fotowoltaicznego, która to energia nie jest wykorzystywana przez domowe urządzenia elektryczne. Jeśli klient ma zmienne stawki, samochód elektryczny może zasilać cały dom w okresach, w których ceny energii elektrycznej są wysokie. Natomiast w okresach tańszej energii, np. w nocy, samochód zużywa niedrogą energię elektryczną, tak by naładować akumulatory do żądanego stanu. Ładowanie dwukierunkowe zapewnia również bezpieczeństwo dostaw, które wykracza poza czystą optymalizację kosztów. W przypadku przerwy w dostawie prądu, system może zasilać dom za pomocą wysokowydajnego akumulatora wysokiego napięcia lub nawet bez podłączenia do sieci energetycznej – niezależnie, w tzw. trybie stand-alone.

Najnowsze

Aż trzech Polaków na stu prowadzi samochód po narkotykach. Przerażające dane!

Choć zarówno posiadanie narkotyków, jak i prowadzenie samochodu pod ich wpływem jest w Polsce nielegalne, to w międzynarodowym badaniu blisko 3% Polaków przyznało, że przynajmniej raz w miesiącu poprzedzającym udział w badaniu prowadziło samochód w ciągu godziny od zażycia takich substancji.

Prowadzenie samochodu pod wpływem substancji psychoaktywnych takich jak alkohol czy narkotyki jest niebezpieczne i zakazane przez prawo. Mimo to wciąż nie brakuje kierowców, którzy ignorują zagrożenie – aż 2,9% Polaków zadeklarowało, że w ciągu 30 dni poprzedzających udział w badaniu prowadziło samochód w ciągu godziny od zażycia narkotyków.

O ile wpływ alkoholu na organizm kierowcy i jego reakcje jest powszechnie znany, o tyle w przypadku narkotyków sprawa jest bardziej skomplikowana, ponieważ każda z substancji ma nieco inne działanie. Część z nich wywołuje otępienie i opóźnienie reakcji, a inne wręcz przeciwnie – nadpobudliwość.

Najtrudniej przewidzieć skutki stosowania dopalaczy, ponieważ w ten sposób określa się bardzo dużą grupę produktów zawierających różne substancje psychoaktywne, a osoby zażywające je bardzo często nie wiedzą, jaki jest skład przyjmowanego produktu.

Przed prowadzeniem pojazdu należy zawsze zadbać o zachowanie dobrego samopoczucia i pełnej jasności umysłu. Wyklucza to spożywanie alkoholu oraz stosowanie narkotyków, a także niektórych leków. Na drodze nawet niewielkie spowolnienie reakcji czy zaburzenie koncentracji u kierowcy może doprowadzić do tragicznego w skutkach wypadku – mówi Krzysztof Peła, ekspert Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Warto pamiętać, że wiele narkotyków utrzymuje się w organizmie dużo dłużej niż alkohol – nawet kilkanaście dni. Jeżeli kierowca zostanie zatrzymany przez policję i poddany badaniu, które wykaże obecność środka odurzającego w jego organizmie, grozi mu zakaz prowadzenia pojazdów, grzywna i kara pozbawienia wolności. Jeśli osoba będąca pod wpływem narkotyków spowoduje wypadek ze skutkiem śmiertelnym, może trafić do więzienia nawet na 12 lat.

 

Najnowsze

A co dla Ciebie znaczy „trzeżwo myśleć za kierownicą”? Już jutro Dzień Bezpiecznego Kierowcy!

25 lipca w Polsce obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Kierowcy. Data nie jest przypadkowa, ponieważ tego dnia wspominamy św. Krzysztofa, patrona wszystkich kierowców. To doskonała okazja, aby przypomnieć podstawowe zasady bezpieczeństwa na drodze w tym, jak pomagać rannym w wypadku oraz jak zachować się na przejeździe kolejowym.

Postępować odpowiedzialnie za kierownicą oraz dbać o bezpieczeństwo swoje i innych powinniśmy zawsze, nie tylko od święta. Niestety rutyna, niewiedza oraz brak ostrożności wciąż zbierają żniwo na polskich drogach. Według policyjnych statystyk w 2019 roku miało miejsce ponad 30 tys. wypadków i aż 455 tys. kolizji. Do najczęstszych błędów kierowców zaliczają się m.in. niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami czy nieprawidłowe wyprzedzanie.

A co dla Ciebie znaczy

Postępować odpowiedzialnie za kierownicą oraz dbać o bezpieczeństwo swoje i innych powinniśmy zawsze, nie tylko od święta. Niestety rutyna, niewiedza oraz brak ostrożności wciąż zbierają żniwo na polskich drogach. Według policyjnych statystyk w 2019 roku miało miejsce ponad 30 tys. wypadków i aż 455 tys. kolizji. Do najczęstszych błędów kierowców zaliczają się m.in. niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami czy nieprawidłowe wyprzedzanie.

A co dla Ciebie znaczy

Uczestnicy i świadkowie wypadku są często jedynymi osobami, które mogą uratować ciężko rannym życie. Niestety wielu z nas boi się udzielać pierwszej pomocy. Powinniśmy jednak spróbować, nawet jeśli nasza pomoc nie będzie tak skuteczna, jak wykwalifikowanego ratownika. W razie zatrzymania krążenia lub oddechu decydujące są pierwsze 4 minuty. Natychmiastowe podjęcie resuscytacji jeszcze przed zjawieniem się karetki, nawet trzykrotnie zwiększa szanse na przeżycie. Trzeba poprosić znajdujących się w pobliżu ludzi o wezwanie pogotowia ratunkowego oraz pomoc w zabezpieczeniu miejsca wypadku np. poprzez wystawienie trójkątów ostrzegawczych czy w opiece nad poszkodowanymi. W sytuacji, gdy nie zauważymy wycieku paliwa ani żadnych innych zagrożeń, a poszkodowany oddycha oraz można nawiązać z nim kontakt, należy zatamować ewentualne krwawienie i poczekać na służby. W razie zagrożenia pożarem lub gdy ofiara jest nieprzytomna, należy wyciągnąć ją z rozbitego samochodu, starając się podtrzymywać głowę w jednej pozycji. Następnie powinniśmy ułożyć poszkodowanego na twardym i równym podłożu oraz udrożnić drogi oddechowe. Jeśli to konieczne trzeba przeprowadzić masaż serca i sztuczne oddychanie w stosunku 30:2. – powiedział Marcin Borkowski, ratownik medyczny i ambasador kampanii „Trzeźwo myślę”.

Szczególnie niebezpieczne są przejazdy kolejowe. Od początku roku w takich miejscach odnotowano już 85 wypadków i kolizji. Powinniśmy pamiętać, że pociąg ma zawsze pierwszeństwo. Bardzo ryzykowne jest wjeżdżanie na przejazd, gdy rogatka nie jest w pełni podniesiona lub wciąż miga czerwone światło, ponieważ może nadjechać kolejny pociąg. Pod żadnym pozorem nie wolno omijać opuszczonych rogatek. Widząc tory, nawet z pozoru nieużywane, powinniśmy zachować ostrożność. Zbliżając się do przejazdu, nawet strzeżonego, warto zawsze stosować zasadę ograniczonego zaufania i uważnie się rozejrzeć. Istotne jest również stosowanie się do znaku STOP, który bezwzględnie oznacza konieczność całkowitego zatrzymania pojazdu. W razie spowolnienia w ruchu lub korka nigdy nie powinniśmy wjeżdżać na przejazd kolejowy, jeśli nie ma dla nas miejsca po stronie zjazdu. W każdej chwili może rozpocząć się opuszczanie rogatek, co grozi uwięzieniem samochodu na torach. Co zrobić, kiedy tak się stanie? Widząc zbliżający się pociąg, należy wyłamać rogatki, aby jak najszybciej usunąć auto z przejazdu kolejowego lub opuścić pojazd. W przypadku, gdy nie ma bezpośredniego zagrożenia, trzeba poinformować o zaistniałej sytuacji odpowiednie służby, korzystając z numerów alarmowych umieszczonych na Żółtej Naklejce PLK. Można ją znaleźć na napędzie rogatki lub krzyżu św. Andrzeja.

A co dla Ciebie znaczy

O czym powinien pamiętać każdy kierowca?
Wielu niebezpiecznych sytuacji na drodze można uniknąć. Wystarczy, że zachowamy ostrożność oraz będziemy stosować się do przepisów ruchu drogowego. Zawsze należy przestrzegać limitów prędkości oraz dostosowywać swoje zachowanie do panujących warunków. Wszyscy obecni w samochodzie powinni zapinać pasy bezpieczeństwa, dzieci natomiast muszą podróżować w dostosowanych do wagi i wzrostu fotelikach. Nie wolno wsiadać za kierownicę po spożyciu alkoholu.

Lepiej zrezygnować z napojów wysokoprocentowych nawet dzień przed podróżą. Kierowca musi być wypoczęty i trzeźwy. Błędne jest przekonanie, że podczas upału szybciej pozbywamy się alkoholu z organizmu. Wręcz przeciwnie pocenie się powoduje utratę mikroelementów takich jak potas, sód czy magnes, a więc składników potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania mięśnia sercowego. Ich niedobór może spowodować zaburzenia układu krążenia. Do całkowitego wytrzeźwienia potrzeba więc czasu, ponieważ większość alkoholu jest neutralizowana przez wątrobę. Ważne jest również rozsądne planowanie podróży, organizowanie regeneracyjnych postojów, podczas których kierowca powinien wysiąść z auta, poruszać się i koniecznie nawodnić organizm. Pamiętajmy, że prowadzenie samochodu to wysiłek dla organizmu. – dodaje Marcin Borkowski, ratownik medyczny.

A co dla Ciebie znaczy

Najnowsze

BMW X7 Edition Dark Shadow – powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Najbardziej charakterystyczną cechą tej edycji jest metalizowany lakier specjalny BMW Individual w kolorze mroźnym szarym arktycznym. BMW X7 Edition Dark Shadow będzie produkowane od sierpnia 2020 roku w amerykańskim zakładzie BMW w Spartanburgu w limitowanej edycji rzędu około 500 sztuk.

Uzupełnieniem wyrazistego lakieru BMW X7 Edition Dark Shadow są błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie.

Oprócz obramowań szyb bocznych, maskownic słupka B i C oraz podstaw lusterek zewnętrznych także obramowanie i grill atrapy chłodnicy BMW, skrzela i końcówki rur wydechowych układu wydechowego są utrzymane w kolorze czarnego chromu.

BMW X7 Edition Dark Shadow - powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Kolejną cechą BMW X7 Edition Dark Shadow są 22-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w stylistyce V Spoke w matowym kolorze Jet Black z ogumieniem mieszanym.

BMW X7 Edition Dark Shadow - powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Górna część deski rozdzielczej, podobnie jak podłokietniki drzwi, pokryta jest skórą Nappa w kolorze granatu nocy. W dolnej części deski rozdzielczej oraz na tylnych stronach przednich siedzeń zastosowano czarną skórę Merino. Listwy ozdobne BMW Individual w wersji z czarnego drewna szlachetnego Fineline z aluminiowymi wstawkami.

BMW X7 Edition Dark Shadow - powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Oprócz wersji w metalizowanym kolorze mroźnym szarym arktycznym, dostępnej wyłącznie dla BMW X7 Edition Dark Shadow, od sierpnia 2020 r. w zakładzie BMW w Spartanburgu stosowane będą w procesie produkcji kolejne lakiery specjalne BMW Individual. Oznacza to, że dla modeli BMW X7, BMW X6 i BMW X5 oferowane będą w przyszłości także wyjątkowo wysokiej jakości warianty kolorystyczne Urban Green niemetalizowany oraz Grigio Telesto metalizowany.

BMW X7 Edition Dark Shadow - powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Najnowsze

Exotic Rage, czyli superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy

Superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy, tak w telegraficznym skrócie można opisać zaangażowanie uczestników Exotic Rage w pomoc najbardziej potrzebującym. Ponad sto wartościowych prezentów skompletowanych podczas tegorocznej edycji Exotic Rage zostało przekazanych na akcję „Adoptuj Urodziny”.

Partnerzy i uczestnicy tegorocznej edycji Exotic Rage, w tym Marcelina Zawadzka, Antoni Królikowski i Piotr Stramowski wzięli udział w akcji „Adoptuj Urodziny” organizowanej przez Domy Dzieci w Pęcherach koło Piaseczna. Autorska inicjatywa realizowana przez Centrum Administracyjne Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych to program w całości oparty na pomocy osób z zewnątrz, gotowych sprawić radość dzieciom w dniu ich urodzin.

Exotic Rage, czyli superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy

Jesteśmy przyjaciółmi i pasjonatami egzotycznych samochodów, którzy tak samo jak benzynę, pomoc mają we krwi.  W tym roku jednym z zadań przygotowanych dla uczestników była tajemnicza wizyta w centrum handlowym i realizacja zakupów na stoisku naszego partnera. W zależności od finalnej wartości zakupów uczestnicy zdobywali dodatkowe punkty. Rywalizacja była zacięta, a cel akcji pozostawał tajemnicą, aż do Wielkiego Finału w Poznaniu. – mówi Przemek Waszczuk organizator Exotic Rage i właściciel Exotic Car Club Poland.

Exotic Rage, czyli superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy

Dzięki hojności i zaangażowaniu wszystkich załóg udało się zgromadzić imponującą ilość wartościowych prezentów, które zostały oficjalnie przekazane na potrzeby akcji „Adoptuj Urodziny” organizowanej przez Domy Dzieci w Pęcherach.

Jeszcze nigdy nasza akcja nie została zasilona tak solidnie. Dzięki uczestnikom Exotic Rage, możemy obdarować dzieci, które będą świętować urodziny w nadchodzących miesiącach. Mamy upragnione prezenty zarówno dla małych i dużych, od ukochanej przez dzieciaki kredy do tworzenia obrazów na kostce przed domami, poprzez gry planszowe i klocki – do obowiązkowej u „starszaków” elektroniki, będącej zwykle poza naszym zasięgiem finansowym, a przecież bardzo ważnej – oznaczającej: jestem jak wszyscy, nie jestem gorszy. Jestem bardzo wdzięczna za pomoc i odwiedziny, które sprawiły naszym podopiecznym wiele radości. – mówi Aneta Piliszek, Dyrektor Domów Dzieci w Pęcherach.

Exotic Rage, czyli superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy

Exotic Rage to największa impreza motoryzacyjno-lifestylowa w Polsce. Organizowana od 2007 roku, szybko zyskała status najbardziej wyczekiwanego wydarzenia towarzyskiego wśród miłośników motoryzacji premium. Co roku na Exotic Rage bawią się ludzie biznesu, sportu, kultury i showbiznesu. W tym roku za sterami najlepszych aut sportowych klasy premium zobaczyliśmy: Marcelinę Zawadzką, Piotra Stramowskiego, Antoniego Królikowskiego i Jerzego Dziewulskiego.

Najnowsze