
Audi prowadzi badania nad techniką ładowania samochodów elektrycznych metodą dwukierunkową
Włączenie samochodu elektrycznego do sieci domowej jest centralnym elementem innowacyjnego projektu badawczego dotyczącego ładowania dwukierunkowego. W połączeniu z systemem fotowoltaicznym oferuje to znaczne korzyści. Nadmiar energii elektrycznej z ogniw fotowoltaicznych może być w takim przypadku tymczasowo magazynowany.
Audi zobowiązało się do realizacji celów Paryskiego Porozumienia Klimatycznego i pracuje nad tym, by flota pojazdów z czterema pierścieniami w logo do roku 2050 uzyskała pełną neutralność pod względem emisji CO2. By osiągnąć ten cel, koncern z Ingolstadt prowadzi szeroką ofensywę elektryczną, która obejmuje wprowadzenie na rynek około 20 w pełni elektrycznych modeli do roku 2025.
W pierwszym półroczu 2020 roku, energia odnawialna po raz pierwszy przyczyniła się do ponad 50 procentowego udziału w koszyku energetycznym Republiki Federalnej Niemiec. Rosnącemu udziałowi towarzyszy jednak również podstawowy dylemat związany z energią wiatrową i słoneczną: wytwarzanie energii elektrycznej w ten sposób przyczynia się do tworzenia nadwyżek, których nie można wykorzystać. W dni słoneczne i w okresy z silnymi wiatrami, często brakuje zdolności do magazynowania wytworzonej energii, której sieć nie jest w stanie przyjąć.
Projekt dwukierunkowego ładowania koncentruje się głównie na przypadkach, w których właściciele korzystają z własnego systemu fotowoltaicznego, by czerpać korzyści ze zoptymalizowanego kosztowo wytwarzania energii elektrycznej w domu. Samochód elektryczny magazynuje nadwyżkę energii elektrycznej z systemu fotowoltaicznego, która to energia nie jest wykorzystywana przez domowe urządzenia elektryczne. Jeśli klient ma zmienne stawki, samochód elektryczny może zasilać cały dom w okresach, w których ceny energii elektrycznej są wysokie. Natomiast w okresach tańszej energii, np. w nocy, samochód zużywa niedrogą energię elektryczną, tak by naładować akumulatory do żądanego stanu. Ładowanie dwukierunkowe zapewnia również bezpieczeństwo dostaw, które wykracza poza czystą optymalizację kosztów. W przypadku przerwy w dostawie prądu, system może zasilać dom za pomocą wysokowydajnego akumulatora wysokiego napięcia lub nawet bez podłączenia do sieci energetycznej – niezależnie, w tzw. trybie stand-alone.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: