Audi kończy swoją przygodę z Formułą E. Czas na Dakar…
Audi kończy swe zaangażowanie w Formułę E i poświęca się przygotowaniom do Rajdu Dakar 2022.
Już w najbliższy weekend – 14 i 15 sierpnia – wraz z dwoma ostatnimi wyścigami pierwszego sezonu Mistrzostw Świata Formuła E, fabryczne zaangażowanie Audi w tą serię wyścigową dobiegnie końca. Po siedmiu udanych sezonach i wielu niesamowitych, a w niektórych przypadkach osobliwych momentach, marka postanowiła stanąć przed nowymi wyzwaniami w sportach motorowych.
Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH, wyznaje:
Audi było pierwszym niemieckim producentem, który wystartował w Formule E. W ostatnich latach seria ta towarzyszyła naszej marce w jej transformacji w kierunku elektrycznej mobilności i dostarczyła nam wielu niezapomnianych chwil, które na zawsze pozostaną częścią naszej historii.
Dziś elektryczna mobilność w Audi to już nie wizja przyszłości, ale teraźniejszość. Najlepszym przykładem jest Audi RS e-tron GT, nasz pierwszy w pełni elektryczny, sportowy model przeznaczony do codziennego użytku. Oznacza to, że nadszedł czas, abyśmy zrobili kolejny krok również w sporcie motorowym. Rajd Dakar oferuje nam możliwość przełamania nowych granic oraz zaprezentowania i dalszego rozwijania naszej wiedzy w dziedzinie elektrycznej mobilności w ekstremalnych warunkach.
Audi Sport ABT Schaeffler w Formule E 46 razy stawało na najwyższym stopniu podium – to najlepszy wynik w całej historii serii. W pierwszych trzech latach był to prywatny zespół ABT Sportsline wspierany przez firmę technologiczną Schaeffler, a od 2017 roku oficjalny zespół fabryczny Audi. Lucas di Grassi był zawodnikiem, który jak dotąd największą ilość razy stawał na podium serii, a Audi Sport ABT Schaeffler odnotował dotychczas największą liczbę najszybszych okrążeń. Ponadto Brazylijczyk jest jednym z zaledwie dwóch kierowców, którzy wzięli udział we wszystkich dotychczasowych wyścigach Formuły E i jedynym, który od początku startował w tym samym zespole: Audi Sport ABT Schaeffler.
Lucas Di Grassi – mistrz trzeciego sezonu, ma na swoim koncie także inne rekordy: Jest jedynym kierowcą, który w jednym sezonie siedmiokrotnie stawał na podium – w sezonach drugim, trzecim i czwartym. Do tej pory zdobył punkty w 62 wyścigach, co jest kolejnym rekordem, który został pobity tylko przez trzy zespoły. Przejechał najwięcej okrążeń w Formule E (2877) i jako jedyny wygrywał startując z ośmiu różnych pozycji startowych. Lucas di Grassi ma przewagę również w przychylności fanów: Przed wyścigami w Berlinie otrzymał więcej FanBoostów niż ktokolwiek inny – 45, a jego zespół jest tu również na pierwszym miejscu z 77 FanBoostami.
Ostatnie intensywne przygotowania Lucasa di Grassi i René Rasta w symulatorze w Neuburgu, ostatnie postawienie garażu na dawnym lotnisku Tempelhof, dwa ostatnie ustawienia na starcie i ostatnia flaga w szachownicę w niedzielę, tuż przed godziną 16.30: Audi czeka teraz kilka emocjonujących dni i już w najbliższy weekend cztery pierścienie pożegnają się z Formułą E. Jako członek-założyciel serii, team Audi Sport ABT Schaeffler wziął udział w 84 wyścigach.
Przed nami dwa ostatnie wyścigi w jednym z najbardziej ekscytujących sezonów Formuły E. Po trzynastu rundach, zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i w klasyfikacji zespołowej wszystko jeszcze jest możliwe. Piętnastu najlepszych kierowców dzielą zaledwie 33 punkty, a maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia przez każdego kierowcę w jeden wyścigowy weekend wynosi 60. René Rast (miejsce dziesiąte) i Lucas di Grassi (miejsce czternaste) wciąż jeszcze mają szanse na zwycięstwo indywidualne, a Audi Sport ABT Schaeffler na wygraną w klasyfikacji zespołowej. Początek zmagań na torze na lotnisku Tempelhof w Berlinie w sobotę o godz. 14.00, a w niedzielę o godz. 15.30.
Obok fabrycznego zespołu Audi Sport ABT Schaeffler, o punkty w Berlinie ścigać się będzie także zespół kliencki Envision Virgin Racing, dysponujący opracowanym przez Audi bolidem e-tron FE07. W tym sezonie, w brytyjskim składzie, który podobnie jak Audi Sport ABT Schaeffler jest członkiem rodziny Formuły E od pierwszego wyścigu w 2014 roku, startują Nick Cassidy i Robin Frijns. Z siedmioma jak dotąd miejscami na podium, Envision Virgin Racing prowadzi w klasyfikacji zespołowej.
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne